Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Maar waarom wil je perse die vrouw zien? Voel je je bedreigt als je geen gezicht ziet? Ik kan me daar dan weer niet bij voorstellen.
Het maakt mij niet hoe iemand zich kleed en om welke reden dat is.
Vjestagirl schreef:En als een autochtoon een burka draagt? Gewoon iemand die hier geboren is?
Free2 schreef:Overigens, op de vraag of deze wet nuttig is gezien het weinige aantal boerkadraagsters in Nederland: Ik denk niet zozeer dat het de politiek ging om extra inkomsten door boetes hiervoor uit te schrijven maar dat het gewoon een principekwestie is. Dus ongeacht of er 10 of 10000 vrouwen met boerka's rondlopen. Overigens is de wet niet eens alleen tegen boerka's maar ook tegen integraalhelmen of dat soort dingen. Dus ik denk niet dat deze wet speciaal is aangenomen om Moslims 'lastig te vallen', maar gewoon om te zorgen dat men een gezicht laat zien als hij/zij over straat loopt.
janderegelaa schreef:De stroming binnen de Islam die het verplicht om de vrouwen een Boerka of Niqaab laten dragen is de stroming die je tot aanhangers van IS en de Taliban kan rekenen.
Heike schreef:Ook bivakmutsen en integraalhelmen worden verboden trouwens.
kwita schreef:Heike schreef:Ook bivakmutsen en integraalhelmen worden verboden trouwens.
Ik kan het burka en niqaab verbod wel begrijpen evenals bovenstaande quote
maar een hoofddoek was in de jaren 30 ook een normaal nederlands beeld dus dat moet wel kunnen want zoveel anders zijn de hoofddoeken niet, je kan prima zien met wie je te doen hebt!
Jillsil schreef:er wordt vaak gezegd dat wij respect moeten hebben voor hun geloof maar dat moet andersom dan toch ook. Als ik als vrouw met een diep decolleté naar een islamitsch land ga wordt ik direct opgepakt.
Citaat:Ik heb ooit ik Gouda in een kledingwinkel gewerkt en daar werd zeer regelmatig gestolen en er verdwenen héél veel dingen onder de boerka en als het alarm af ging was het een hoop gedoe en bleven ze echt niet staan en wilde ook niet mee werken.
Shenavallie schreef:kwita schreef:
Ik kan het burka en niqaab verbod wel begrijpen evenals bovenstaande quote
maar een hoofddoek was in de jaren 30 ook een normaal nederlands beeld dus dat moet wel kunnen want zoveel anders zijn de hoofddoeken niet, je kan prima zien met wie je te doen hebt!
Die hoofddoeken werden alleen gedragen tijdens het huishouden of om een kapsel tijdens (regen)buien netjes bij elkaar te houden. Eenmaal op bezoek of waar ook binnen, ging deze netjes af.
Shadow0 schreef:Jillsil schreef:er wordt vaak gezegd dat wij respect moeten hebben voor hun geloof maar dat moet andersom dan toch ook. Als ik als vrouw met een diep decolleté naar een islamitsch land ga wordt ik direct opgepakt.
Je wilt dus eigenlijk dat wij ons gaan verlagen tot hetzelfde niveau? Waarom?
Jillsil schreef:Als je het heel zwart-wit wilt trekken zou er geen enkele geloofsovertuiging openbaar moeten zijn (wat al eerder in dit topic is gezegd volgens mij) er wordt vaak gezegd dat wij respect moeten hebben voor hun geloof maar dat moet andersom dan toch ook. Als ik als vrouw met een diep decolleté naar een islamitsch land ga wordt ik direct opgepakt.
Stiperdestip schreef:In zulk soort laden bouwen ze voor ons vast ook geen kerken omdat dat bij ons christelijke geloof hoort.
Narya schreef:Jillsil schreef:Als je het heel zwart-wit wilt trekken zou er geen enkele geloofsovertuiging openbaar moeten zijn (wat al eerder in dit topic is gezegd volgens mij) er wordt vaak gezegd dat wij respect moeten hebben voor hun geloof maar dat moet andersom dan toch ook. Als ik als vrouw met een diep decolleté naar een islamitsch land ga wordt ik direct opgepakt.
Ben je ooit wel eens in een islamitisch land geweest, vraag ik mij dan af. Als Midden-Oostendeskundige kan ik je verzekeren dat je niet wordt opgepakt met een diep decolleté hoorZelfs in een zeer conservatief land als Koeweit heb ik minirokjes en decolletés gezien, en degenen die ze droegen werden gewoon met rust gelaten
[***] schreef:In de meeste islamitische landen zou het inderdaad niet zo'n probleem zijn, maar in een land als Iran wel, maar goed dat is natuurlijk ook een Islamitische republiek.
Jillsil schreef:Nou je hebt criminelen en criminelen die gelijk gaan lopen roepen dat je hun beledigd, hun geloofd niet respecteert en wensen niet gearresteerd te worden door een mannelijk agent.
Citaat:En stukje van verlagen heb je denk ik niet goed gelezen of begrepen.