Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:19

eenitraM schreef:
[naam] schreef:
Ik heb een [***] uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
In je OP staat dat het niet eerlijk is ten opzichte van de mensen die er elke maand hard voor moeten werken.
Nou, ik kan je vertellen dat ik een stuk minder krijg in de maand dan die mensen.
Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je prioriteiten zijn.
Iedereen met een baan kan een paard houden, maar daar moet je dan in sommige gevallen net als ik wel een hoop voor opgeven.

Mochten hier vragen over zijn (over mijn situatie), stel die dan gewoon en trek geen voorbarige conclusies.

Terecht. Het zou toch van de zotte zijn als je met een uitkering een gemiddeld loon krijgt...
Zie je mij ergens zeggen dat dit niet terecht is dan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:19

Palmera schreef:
AmoorM schreef:
Hoe zit dat met geloof? Er zijn zat mensen die vanuit hun geloof niet willen en mogen werken. Hebben zij recht op een uitkering?

Dan lijkt het mij dat die mensen maar bij hun kerk aankloppen voor een bijdrage.
Er zit wel een verschil tussen niet kunnen en niet willen.

ik ga mij denk ik maar eens bekeren..

ik heb trouwens geen enkel benul over welk geloof we het hier hebben die mensen zou verbieden om te werken?

als je het hebt over 'de vrouw hoort thuis voor de kinderen te zorgen'.
dat is net zo 'achterlijk' als beweren dat volgens de koran vrouwen een hoofddoekje moeten dragen.

de vrouw is idd volgens veel 'geloven' de zorgdrager, de man de kostwinnaar.. maar dat staat ook nog eens los van geloof.. dat is gewoon verhalend over hoe men toen leefde, de 'leefregels' van toen.. Voor het feminisme was het heel normaal dat de vrouw thuisbleef en de man werkte..
kijk naar WO2, toen mochten vrouwen ineens pas eigenlijk gaan werken.. waarom, omdat teveel mannen sneuvelden.. maar vraag niet wat voor baantjes het waren.
ook in de 'bijbel' staan situaties genoeg waarin de vrouw werkt, gewoon simpel uit noodzaak toen, omdat er geen man was, of omdat de man niet in staat was om in het onderhoud te voorzien..

Het niet mogen of willen werken vanwege geloof is in mijn ogen een groot sprookje..
en geen uitkeringsinstantie waar je een uitkering krijgt omdat je op basis van geloofsovertuiging niet wilt of kunt werken.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:20

Mee eens lifaya! Dat is heel krom en ik kan me voorstellen dat je boos word van zo'n verhaal. Maar ik denk dus dat die verhalen in de minderheid zijn in verhouding met de mensen die gewoon graag aan de slag gaan.

Ik herken ook wat 8nnemiek zegt... een baan vinden is zo simpel niet doordat de hele markt verschuift...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:20

elenaMM77 schreef:
ik wil toch even inhaken op het ziek zijn..

ik heb daar een paar weken terug een 'pijnlijke' discussie over gehad met [naam].
Klopt, wil er wel even aan toevoegen dat dit wel een nette discussie was.
Dat men niet denkt dat we een oorlog hebben gehad via pb ofzo. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:22

_Nelleke_ schreef:
Met een beetje goede wil kan je ALTIJD een baan vinden als je gezond bent. Dat die baan dan niet helemaal bij je eisenpakketje past... tsjah...

Ehhhh crisisje gemist denk ik??

Denk je nou echt dat bv een callcentre, een produktiebedrijf of een schoonmaakbedrijf een hoog opgeleide met goed cv wil hebben?
Ken je de term 'overgekwalificeerd'? -O-

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:22

Heel cru gesteld voor degene die vinden dat paarden en enig ander huisdier dan niet meer mag. Hoe zit het dan met kinderen en een uitkering. Een kind is een stuk duurder dan een kat per maand onderhouden. Mogen mensen met een uitkering dan wel een kind nog krijgen.
Mijn man heeft een ww uitkering, gelukkig nu na 14! maanden oproepwerk gevonden. Hij heeft een arbeidsverleden van meer dan 30 jaar fulltime werken. Heeft zich rot gezocht naar ander werk. Zo makkelijk is het echt niet om werk te vinden.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:24

Ik heb niet alles doorgelezen maar het blijft natuurlijk wel lastig. Wanneer je helemaal happy bent met je baan en een fijn paard kunt onderhouden maar je ineens je baan verliest en je beland na verloop van tijd, omdat de banen nu eenmaal niet voor het oprapen liggen, in de bijstand terecht komt moet je dan ineens je paard verkopen? Ik moet er niet aan denken om mijn paardjes te verkopen maar als ik het geld niet meer heb zal het wel moeten.
Op mijn vorige stal stond iemand en die had een uitkering, ze had een paard, op een gegeven moment 3 hondjes, 3 katten een auto een elektrische fiets een fietskar en een kindje en maar klagen dat het niet ging allemaal. Tja dan zul je keuzes moeten maken in de periode dat ik met haar op stal stond heeft ze 4 paarden versleten.
Als de hondjes ziek zijn verkoopt ze ze omdat ze de kosten niet kan betalen en een paar maanden later loopt er weer een "leuk"puppy rond.
Deze manier van omgaan met dieren vraagt natuurlijk om commentaar ook al heb je een topbaan met dito salaris.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:25

_Nelleke_ schreef:
robert45 schreef:
Eigenlijk gaat deze hele discussie niet over het feit dat mensen wel of geen paard hebben. Het gaat om het feit dat wij de hele dag op het nieuws miljarden winsten, miljoenen aan beloningen zien voorbij komen. Wanneer wij dan op ons eigen loonstrookje kijken en je ziet wat er uiteindelijk over blijft dan steekt dat. Als iedereen hier een paar honderd euro netto elke maand extra overhoud omdat de grote bedrijven wel belast worden of de miljoenenbonussen gekort worden dan maakt het ons uiteindelijk eigenlijk geen donder uit of iemand nou wel of geen paard kan houden.

Dat is eigenlijk waar de hele discussie omdraait. Het communisme is eigenlijk niets eens zo gek :D

Getsie zeg niet van die enge dingen... :+

Tsja bedrijven die miljoenen winst maken en bonussen voorschrijven, ik heb bij zo'n bedrijf gewerkt en mijn vriend werkt nog steeds voor zo'n bedrijf. Ter voorbeeld: de mensen die daar een hoog salaris hebben, hebben tot hun 30e gestudeerd, op eigen kosten. Die werken zich het rambam 60 - 80u in de week en worden geleefd door hun werkgever. Daar hoort in mijn ogen ook een bepaalde beloning bij.

Daarbij heeft zo'n baan een bepaalde marktwaarde: iemand met dezelfde opleiding, ervaring en kennis wordt ergens anders (over de grens) net zo veel of vaak meer betaald. Je kunt dan als bedrijf niet ineens heel erg minder betalen omdat dat ethisch verantwoord is t.o.v. de maatschappij want dan lopen je goede mensen weg naar bedrijven in het buitenland.

Gevolg: geen winst meer voor het Nederlandse bedrijf en geen inkomstenbelasting meer van degene die goed betaald wordt.

Dus voordat er enorm met modder gegooid gaat worden naar bedrijven en mensen die veel geld omzetten: Je kunt ze ook koesteren! Ze zorgen voor een hoop geld in het staatspotje en zijn wel de schouders die de meeste staatslasten dragen. :)

Een privaatbedrijf wat zijn mensen goed betaald mag altijd. Van mijn part betaal je ze een miljoen per maand. Echter de belasting die ze afdragen is nihil. Google bijvoorbeeld betaald in Ierland slechts 2% belasting, de EU wil ze nu een boete opleggen van 18 miljard voor deze afspraak.

Ook in Nederland kennen wij voldoende gevallen van belastingafspraken waar ze een fractie betalen van wat een werkende betaald. Ik heb zelf een bedrijf en ik kan helaas geen korting krijgen op mijn afdracht, dan gaat de hoorn er zo weer op.

Als iedereen, elk bedrijf etc. 30% belasting zou betalen in Nederland dan konden alle regelingen en subsidies en tegemoetkomingen komen te vervallen. Als elk bedrijf zijn inkomsten in het land van herkomst zou afrekenen dan was dit wel zo eerlijk.

Waarom zou er een bonus moeten zijn voor een topman die een hele bank/bedrijf omzeep helpt?. Het publiek "klootjesvolk" mag bijspringen en de arrogantie blijft hoogtij vieren.

mysa
correspondent/vertaler

Lijkt me ook een beetje te optimistisch, dat iedereen een baan kan vinden. Ik werd in elk geval nergens aangenomen nadat ik zelf uit een a.a.w. (zelfde als nu wajong) ben gestapt. En dat was niet nu of in het recente verleden, maar zo'n dertig jaar geleden. Ziekteverleden blijft je nagedragen worden. Zal ook voor andere achtergronden gelden.

Shadow0

_Nelleke_ schreef:
Tsja bedrijven die miljoenen winst maken en bonussen voorschrijven, ik heb bij zo'n bedrijf gewerkt en mijn vriend werkt nog steeds voor zo'n bedrijf. Ter voorbeeld: de mensen die daar een hoog salaris hebben, hebben tot hun 30e gestudeerd, op eigen kosten. Die werken zich het rambam 60 - 80u in de week en worden geleefd door hun werkgever. Daar hoort in mijn ogen ook een bepaalde beloning bij.

In mijn ogen niet, want
- die studiekosten hebben we als maatschappij gedragen en dat is ook prima
- zoveel werken is ongezond in allerlei opzichten
- die bedrijven maken lang niet altijd de wereld beter (in tegendeel)

Eigenlijk leggen die mensen zichzelf iets op wat niet nodig is, en verwachten dan van ons, de maatschappij, een compensatie voor hun vrijwillige offer. Maar ze hoeven geen 80 uur per week te werken. Ik zou zeggen dat het veel beter is voor iedereen als dat niet zou gebeuren. Beter voor de individuele gezondheid, beter voor het gezinsleven (en dus meer kinderen die opgroeien met hun beide ouders in de buurt), geen ongelukken door oververmoeide mensen (ik ken iemand die ook opschepte over 80 uur per week maar uiteindelijk 2 keer in de vangrail belandde...) en wellicht een veel stabielere wereld.

Citaat:
Daarbij heeft zo'n baan een bepaalde marktwaarde: iemand met dezelfde opleiding, ervaring en kennis wordt ergens anders (over de grens) net zo veel of vaak meer betaald. Je kunt dan als bedrijf niet ineens heel erg minder betalen omdat dat ethisch verantwoord is t.o.v. de maatschappij want dan lopen je goede mensen weg naar bedrijven in het buitenland.

En zo heb je nu twee concurrentiecirkels. Aan de ene kant kelderen de lonen ('want anders huren we Polen in of verplaatsen we de boel naar Thailand') vanwege de concurrentie met het buitenland, en aan de andere kant schieten de salarissen omhoog ('want anders vertrekken we naar het buitenland'.) Het gevolg is dat de stabiliteit verdwijnt, en de gevolgen daarvan zien we al. Minder goede zorg, meer ongelukkige mensen die in de problemen komen, mensen die hun huis uit moeten (maar waarheen, de goedkopere huizen zijn al verdeeld), meer onvrede omdat mensen het idee hebben dat anderen hun plek inpikken.

Citaat:
Dus voordat er enorm met modder gegooid gaat worden naar bedrijven en mensen die veel geld omzetten: Je kunt ze ook koesteren! Ze zorgen voor een hoop geld in het staatspotje en zijn wel de schouders die de meeste staatslasten dragen. :)

Eh, nee. Dat is onjuist. Als je alle subsidies en belastingen en aftrekposten en dergelijke neemt, dan draagt de hogere middenklasse bovengemiddeld veel, heeft de net-niet-minimumclub het het allerzwaarst, en ontspringen de echt hoge inkomens (zoals de moedige ING-directeur) en vooral ook de mensen met veel bezittingen de dans. Ook grote bedrijven dragen relatief heel weinig af, en zijn daarmee oneerlijke concurrentie voor de kleinere bedrijven, die wel de volle mep moeten betalen. Juist via de hoogste inkomens- en bezitsklassen gaat er heel veel geld uit onze economie weg waar wij niks voor terugkrijgen. Dat los je zeker niet op door mensen die al weinig hebben nog minder te laten hebben.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:26

_Nelleke_ schreef:
blingpiggy schreef:
Ik vind het heel hard en kortzichtig om te lezen dat er ''altijd werk is voor iedereen, ook al ben je half verlamd''. Kom eens lezen in het sollicitatietopic waar gezonde mensen met diploma's al bikkelen om aan een baan te komen.

Ik heb al een tijd niet meer meegelezen in dat topic maar de keren dat ik heb meegelezen kreeg ik helemaal de kriebels. Mijn nekharen gaan overeind staan van mensen die zoveel eisen stellen aan hun baan terwijl ze werkloos thuis zitten. Mensen die hun bed niet uit komen voor een bepaald salaris omdat ze hoger zijn opgeleid.

Met een beetje goede wil kan je ALTIJD een baan vinden als je gezond bent. Dat die baan dan niet helemaal bij je eisenpakketje past... tsjah... Ik ken genoeg voorbeelden van 55+ers die gewoon weer een baan hebben gevonden. Ik ben zelf ook van de ene baan in de andere baan gejobhopt en daar was maar 1 sollicitatie voor nodig. Ja ik moest wel inleveren op arbeidsvoorwaarden en salaris.

Je kan het allemaal zelf zoveel moeilijker maken dan het soms is... :)

Mijn man had alle werk willen aanpakken. Kan heel slecht tegen mensen die denken dat het alleen maar een kwestie is van willen. En nee eisen had hij absoluut niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:27

Ik vind het iets anders als je ziek bent en daardoor een uitkering hebt of als je in between Jobs zit en daardoor tijdelijk een uitkering hebt. Ik vind het een ander verhaal worden als je al lange tijd werkeloos bent en geen uitzicht hebt op een nieuwe baan, je zult dan verdomde goed op je uitgaven moeten letten en sparen wil je je paard goed kunnen onderhouden en onverwachte dierenartskosten kunnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:28

Nog zo'n punt wat eigenlijk best erg is: mensen werken zich jaren een slag in de rondte, maar eens ze op pensioen gaan blijf daar amper wat van over. Zie het zo vaak op stage waar ik ontslagmanagement doe van patiënten, en dan met regelmaat moet er ook een rusthuis gezocht worden. Mensen die 45 jaar voltijds hebben gewerkt, mooi loon gehad en nu slechts een pensioentje van 1300€/maand. Ja daarmee redt je het dus niet, het gemiddelde rusthuis is al zo'n €1500/maand. En dan zitten kosten als HA, medicijnen, uitgaande telefoon, televisie etc er nog niet eens bij ingeteld. Bij een ouder persoon (80+) met een aardige spaarcent met korte levensverwachting kan je dat nog redden met het spaarboekje. Iemand van 70 die minder gespaard heeft en behalve de zorg verder wel een goede levensverwachting nog heeft, dan krijg je een heel ander verhaal! Dan moet je vaak oplossingen gaan zoeken.

Zeker als die persoon dan ook nog een keer in het ziekenhuis terecht komt, want die periode betaal je én je opnamekosten én je kamer in dat rusthuis. Val je dan niet onder een sociaal statuut, dan schrik je je echt wel een hoedje hoe duur het leven kan zijn.

Ivm zieken die een aangepaste baan moeten zoeken: veel werkgevers krijgen daar subsidie voor maar moeten vaak ook aanpassingen doen die geld kosten. Dan is het makkelijker en goedkoper om een gezond persoon aan te nemen...
Ik heb nu 3 jaar studie erop zitten, en ik krijg het cadeautje van mijn werkgever dat ik in september gelijk mag starten in een nieuwe functie met mijn anciënniteit zoals die voorheen was. Dus ik ga van een loonschaal 7 jaar middelbaar diploma in 1x naar 7jaar bachelor degree. Maandelijks scheelt dat bruto €600. Netto is dat echter maar €250. Maw, iets meer dan de helft van wat er bovenop mijn loon komt, gaat gelijk alweer naar de belastingen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:28

Ik struikel over een opmerking op pagina 1 van unihorses.
Gaat over ziekte uitkering, dat als je slim liegt je een uitkering krijgt.

Geloof me, zeker bij wajong, gaan ze je echt wel na of je ziek bent hoor. Ze nemen contact op met behandelend artsen en je moet een gesprek aangaan met arbo arts en deskundigen etc....Dus moet je degelijk wel wat hebben, anders krijg je hem niet

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:29

Krijg trouwens niet de indruk dat er erg veel uitkeringsgerechtigden zijn met eigen paard(en). Beetje marginale discussie dus. Of het moet gaan om mensen met een uitkering die deel uitmaken van een huishouding waar wel werkenden zijn. In dat geval misschien regels hanteren zoals bij bijstand?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:30

KoudbloedKim schreef:
elenaMM77 schreef:
ik wil toch even inhaken op het ziek zijn..

ik heb daar een paar weken terug een 'pijnlijke' discussie over gehad met koudbloedkim.
Klopt, wil er wel even aan toevoegen dat dit wel een nette discussie was.

Nee dat zeer zeker niet.

op bepaalde punten begrijpen we elkaar volkomen.. alleen zullen we het nooit 'eens' worden, maar dat komt omdat je jezelf nu eenmaal nooit wilt benadelen natuurlijk :')

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:30

Sonja schreef:
_Nelleke_ schreef:
Met een beetje goede wil kan je ALTIJD een baan vinden als je gezond bent. Dat die baan dan niet helemaal bij je eisenpakketje past... tsjah...

Ehhhh crisisje gemist denk ik??

Denk je nou echt dat bv een callcentre, een produktiebedrijf of een schoonmaakbedrijf een hoog opgeleide met goed cv wil hebben?
Ken je de term 'overgekwalificeerd'? -O-

Dit dus.
Ik heb bijvoorbeeld gesolliciteerd op thuiszorg, zo'n laagbetaald nulurencontract baantje omdat ik graag aan de slag wil. Heb zelfs aangestuurd op een dagje meelopen. Maar kreeg een afwijzing.... -O-

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:31

De hoogste belastingschijf is van 52% naar 48% procent gegaan zo uit mijn hoofd. Waarom is dit nodig, de directeur van Shell kan dat heus wel missen. Die man geeft nu ineens niet meer geld uit hoor. Eet gewoon een biefstuk savonds maar nu niet ineens 2.

Als wij de economie willen stimuleren hadden we de lagere klasse een belastingvoordeel gegeven.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:33

Ik raak per 1 augustus (na bijna 32 jaar werken) mijn baan kwijt. Het rommelde al een aantal jaar. Ik had twee paarden, bijna twee jaar geleden is er eentje overleden. Omdat het toen al rommelde op mijn werk, en de kans erin zat dat ik werkloos zou worden, heb ik toen besloten geen tweede paard meer te kopen. Nu heb ik er dus nog eentje en hoop deze toch te mogen houden (lees kan betalen). Ik heb hem al vanaf zijn geboorte, hij is nu 9 jaar.
En ja...vanaf het moment dat ik definitief wist dat ik mijn baan kwijt raak, ben ik al aan het solliciteren. 't is alleen niet makkelijk. oh...en zo'n hoog eisenpakket heb ik niet hoor!

Dus per situatie is het verschillend en het is erg moeilijk "oordelen" over een ander en wat hij/zij met zijn geld doet. Iemand met een uitkering kan zoveel over hebben voor zijn paard of andere dieren, dat de rest erbij in schiet.
En als een paard al niet meer mag, waar is dan het eind: ...mag niet meer op vakantie......mag geen auto meer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:35

elenaMM77 schreef:
[naam] schreef:
]Klopt, wil er wel even aan toevoegen dat dit wel een nette discussie was.

Nee dat zeer zeker niet.

op bepaalde punten begrijpen we elkaar volkomen.. alleen zullen we het nooit 'eens' worden, maar dat komt omdat je jezelf nu eenmaal nooit wilt benadelen natuurlijk :')
Ik kan me zo even niet meer voor de geest halen waar we het precies niet over eens waren, maar het zal vast zo zijn.
Het gaat mij er ook niet om om iemand mijn mening op te dringen, maar ik sta wel achter wat ik zeg. :j

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:36

Ik heb mijn paard nu 14 jaar en ben sinds 2 jaar 100% afgekeurd.
Mijn vriend heeft gelukkig een goede baan en die betaald het grootste gedeelte van onze kosten.

Ik heb er niet voor gekozen om afgekeurd te worden, maar doorwerken ging echt niet meer.
Ik loop al vanaf mijn 15de met dit probleem en pas op mijn 35ste ben ik afgekeurd. Hiervoor ben ik altijd maar doorgegaan. Op een gegeven ogenblik heb ik besloten om toch voor mij zelf te kiezen.

Mijn vriend doet dan ook alles bij mijn paard. Mesten etc. Ik ben heel blij als ik er misschien 1x per maand op kan zitten. Ook al heb ik de dag hierna hier heel veel last van.

Mijn paard gaat ook niet meer weg of er moet echt een groot probleem komen.
Zolang ik mijn vriend heb die alles voor mij doet ben ik er erg blij mee dat mijn paard er nog is.
Het geeft mij juist een heel groot stuk ontspanning om elke dag naar hem toe te kunnen en wel even te knuffelen en soms toch nog een keer te kunnen rijden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:38

Cinnepin schreef:

Geloof me, zeker bij wajong, gaan ze je echt wel na of je ziek bent hoor. Ze nemen contact op met behandelend artsen en je moet een gesprek aangaan met arbo arts en deskundigen etc....Dus moet je degelijk wel wat hebben, anders krijg je hem niet

Ik weet niet, ik ken echt wel gevallen die gewoon lui en manipulerend zijn. Wél zwart kunnen werken, feesten e.d. en natuurlijk kun je niet bij iemand van binnen kijken, maar als ik het advies krijg om ook een WaJong aan te vragen want het is zo lekker makkelijk, schiet ik uit mijn slof.

Het systeem is gewoon niet waterdicht.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:38

Ik heb een goed salaris en een man die goed verdiend. Maar ook wij kunnen ons geen paard veroorloven. Dat is geen kwestie van prioriteiten in alle gevallen. Huren mogen wij niet ivm ons inkomen. Dus dan een koophuis. Flink veel belasting betalen en nergens toeslagen voor ontvangen. Kinderen naar de opvang, wat ook inkomensafhankelijk is en waar wij minimaal voor terug krijgen.
Ik kan dan ook zeggen dat mijn moeder die fulltime werkt voor een minimumloon maar wel recht heeft op p alle toeslagen, ruim meer overhoudt in de maand dan wij.
En nee, ik klaag niet. Ik heb het goed en vind het niet erg om daarvoor te werken. Maar als iemand in de bijstand zit en zich wel een dergelijke luxe als een paard kan veroorloven, krab Ik mijzelf toch op mijn hoofd

Vanillia schreef:
KoudbloedKim schreef:
Ik heb een WaJong uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
In je OP staat dat het niet eerlijk is ten opzichte van de mensen die er elke maand hard voor moeten werken.
Nou, ik kan je vertellen dat ik een stuk minder krijg in de maand dan die mensen.

Maar dat is niet vreemd toch? Je doet er niks voor.

KoudbloedKim schreef:
Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je prioriteiten zijn.
Iedereen met een baan kan een paard houden, maar daar moet je dan in sommige gevallen net als ik wel een hoop voor opgeven.

Ik heb een prima baan maar ik kan echt geen paard houden. Ik betaal me scheel aan belasting en huur, en ontvang daarnaast geen huurtoeslag en geen zorgtoeslag omdat mijn inkomen 'te hoog' is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:40

lieveli schreef:
Cinnepin schreef:

Ik weet niet, ik ken echt wel gevallen die gewoon lui en manipulerend zijn. Wél zwart kunnen werken, feesten e.d. en natuurlijk kun je niet bij iemand van binnen kijken, maar als ik het advies krijg om ook een WaJong aan te vragen want het is zo lekker makkelijk, schiet ik uit mijn slof.

Het systeem is gewoon niet waterdicht.

Hmm dat klopt idd niet. Maar tegenwoordig zijn de regels van de wajong wel erg aangescherpt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:41

Ik vind de opmerking dat iemand niks voor zijn Wajong doet niet netjes. Alsof je er voor je zweetvoeten inzit