De 3e wereldoorlog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:21

Emmaa_ schreef:
vuurneon schreef:
Waarom is er zoveel onrust in het midden oosten? Daar zit vloeibaar goud in de grond en dat betekend kassa :D

:j

In combinatie met een streng regime in de politiek wat voor opstand onder de jongere burgers zorgt is het een super makkelijk doelwit.

En gebrek aan scholing maakt ze nog beter vormbaar, want dat is ook voor een groot deel niet toegankelijk of maar heel kort.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:22

Emmaa_ schreef:
BeSen schreef:
dus ik moet de politiek niet ingaan. haha

Volgens mij ben jij nog een best jonge meid toch? Ik had er tot ik in de bovenbouw van de middelbare school zat ook totaal geen verstand van. Nou ben ik ook nog eens met een derde studie op een rij bezig die zich focust op de geschiedenis vanaf de tweede wereldoorlog... Dat soort dingen leer je vanzelf.

ja klopt :j ben best jong. maar vind het wel interessant dit :j

Anoniem

vuurneon schreef:
Emmaa_ schreef:
:j

In combinatie met een streng regime in de politiek wat voor opstand onder de jongere burgers zorgt is het een super makkelijk doelwit.

En gebrek aan scholing maakt ze nog beter vormbaar, want dat is ook voor een groot deel niet toegankelijk of maar heel kort.

Precies, en lekker censuren op het internet gooien want dan worden we allemaal lekker boos, krijg je rebellen die ook nog eens kunnen helpen.

Anoniem

BeSen schreef:
Emmaa_ schreef:
Volgens mij ben jij nog een best jonge meid toch? Ik had er tot ik in de bovenbouw van de middelbare school zat ook totaal geen verstand van. Nou ben ik ook nog eens met een derde studie op een rij bezig die zich focust op de geschiedenis vanaf de tweede wereldoorlog... Dat soort dingen leer je vanzelf.

ja klopt :j ben best jong. maar vind het wel interessant dit :j

En dat is de eerste stap!

Vero

Re: De 3e wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:24

oké maar even een vraag:
meer meningen vraag eigenlijk wat zeker weten weet je waarschijnlijk niet.. of wel.
maar wat wil IS bereiken met mensen onthoofden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:26

BeSen schreef:
oké maar even een vraag:
meer meningen vraag eigenlijk wat zeker weten weet je waarschijnlijk niet.. of wel.
maar wat wil IS bereiken met mensen onthoofden??

De IS wil een kalifaat stichten in Irak/Syrie. Een kalifaat is een islamitische staat. Dit wil de westerse wereld natuurlijk niet (wat ik overigens niet helemaal begrijp, maar goed). Het onthoofden doen ze om een boodschap af te geven. Ze onthoofden voornamelijk westerse journalisten, en het is puur en alleen een bericht wat ze willen afgeven. Wij zijn anti-westers, wij willen een kalifaat stichten, etc

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:29

en dan vermoord je ze maar gewoon... hem okee??
die zijn echt niet helemaal lekker.....
ik begrijp het ook niet helemaal waarom niet. ik bedoel als syrie en irak dat willen (oké dat gaan ze ook echt vragen :') ) maar daar heeft de westerse wereld niks mee te maken verder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:30

Syrie en Irak hebben olie, dus wij willen niet dat daar een kalifaat gesticht wordt. Daarbuiten is een kalifaat een te grote dreiging voor het westen, IS heeft al eerder bewezen dat ze de troepen, de wapens en het geld hebben om Europa binnen te vallen als ze dat zouden willen.

En het onthoofden. Het is moreel heel fout maar het bericht komt over toch? Wij zijn allemaal als de dood voor de IS.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:31

ik denk wel dat er een oorlog gaat komen en een heftige ook nog en het niet lang gaat duren tot het hier ook bereikt.
ik kan niet weten wanneer en op welke dag het aan breekt het kan dit jaar komen of volgend jaar of het jaar daar na.
maar wat ik wel weet is dat veel onschuldige leven hier voor zullen boeten voor wat iemand wilt hebben met alle geweld en dat iets is macht een hoop macht.
er zal hoe dan ook een groep zijn die de boos doener zal pakken en stoppen met alles wat ze hebben.
ik weet al waar ik naar toe zal gaan als de oorlog aanbreekt en dat is de bergen in trekken en zal ik niet machteloos staan kijken hoe een onschuldig kind word afgemaakt omdat zijn ouders volgers zijn.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:33

Emmaa_ schreef:
Syrie en Irak hebben olie, dus wij willen niet dat daar een kalifaat gesticht wordt. Daarbuiten is een kalifaat een te grote dreiging voor het westen, IS heeft al eerder bewezen dat ze de troepen, de wapens en het geld hebben om Europa binnen te vallen als ze dat zouden willen.

En het onthoofden. Het is moreel heel fout maar het bericht komt over toch? Wij zijn allemaal als de dood voor de IS.

het bericht komt wel over.. maar als ze het zouden kunnen. waarom doen ze dat dan niet? omdat ze dat gewoon niet willen? of ze willen alleen duidelijk maken dat ze toch een kalifaat gaan stichten en als wij er teveel mee gaan bemoeien dat ze europa wel binnen gaan vallen. maar waarom zouden ze eigenlijk? in europa zit die olie niet die in irak en syrie zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:33

Omdat het bij de IS niet draait om de olie, het gaat alleen Europa/Amerika om de olie :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:34

lolotjeh schreef:
ik denk wel dat er een oorlog gaat komen en een heftige ook nog en het niet lang gaat duren tot het hier ook bereikt.
ik kan niet weten wanneer en op welke dag het aan breekt het kan dit jaar komen of volgend jaar of het jaar daar na.
maar wat ik wel weet is dat veel onschuldige leven hier voor zullen boeten voor wat iemand wilt hebben met alle geweld en dat iets is macht een hoop macht.
er zal hoe dan ook een groep zijn die de boos doener zal pakken en stoppen met alles wat ze hebben.
ik weet al waar ik naar toe zal gaan als de oorlog aanbreekt en dat is de bergen in trekken en zal ik niet machteloos staan kijken hoe een onschuldig kind word afgemaakt omdat zijn ouders volgers zijn.

ik ga ook gewoon doen wat ik leuk vind hoor.. denk ik... :') zie vanzelf wel wanneer het voorbij is.. of mijn leven voorbij is ( := )

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:35

Emmaa_ schreef:
Omdat het bij de IS niet draait om de olie, het gaat alleen Europa/Amerika om de olie :)

om de olie?! oké ik moet hier echt heel hard om lachen :P maar dat zal vast wel een reden hebben die olie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:37

BeSen schreef:
Emmaa_ schreef:

om de olie?! oké ik moet hier echt heel hard om lachen :P maar dat zal vast wel een reden hebben die olie :j

Ja, om olie. Olie is een uitputbare bron. Amerika en zo goed als heel Europa heeft geen olie meer, dus zoeken ze het ergens anders. Het midden oosten zit er vol mee.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:41

als ik denk aan olie denk ik aan geld heeel veel geld en aan geld denk ik macht heel veel macht.
maar wat is macht. is het iets dat je zo op een ander kan dwingen of is het dat een ander zich uit respect over geeft aan de persoon die geen macht wilt hebben
ik denk dat het laatste de juiste antwoord is wat macht is op de juiste manier moet voort komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:47

BeSen schreef:
Emmaa_ schreef:

Zonder olie, geen economie. Wie olie in handen heeft, heeft macht want ander olieloze landen zijn afhankelijk van je. Dus kassa. Olie raakt op, dus is kostbaar. Schaarste maakt het gewild en het waard om voor te vechten.

Stel je hebt een stuk land, daar ligt onwijs veel goud op. Je buurman en iedereen om je heen heeft een land met alleen stenen. Zou jij dan jouw stukje land eerlijk willen delen zodat iedereen goud krijgt? Nee. Je zult het beschermen moeten want ze komen er aan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:51

Als je de geschiedenis van het Midden Oosten van de laatste pak em beet 150 jaar bekijkt, zou je inzien dat de negatieve attitude van de bevolking tav de westerse wereld zeer gerechtvaardigd is en bitter weinig met geloof te maken heeft. Dat is hoogstens een middel geen doel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:07

Kuggur schreef:
Als je de geschiedenis van het Midden Oosten van de laatste pak em beet 150 jaar bekijkt, zou je inzien dat de negatieve attitude van de bevolking tav de westerse wereld zeer gerechtvaardigd is en bitter weinig met geloof te maken heeft. Dat is hoogstens een middel geen doel.

Correct. De simpele samenvatting van de Amerikaanse/Europese (in mindere mate) houding is : "wat doen die <piep> arabieren daar bovenop ONZE olie". Voeg daar nog de houding aan toe dat : "onze westerse cultuur/staatsvorm is de enige juiste manier om een land te besturen". en je hebt 2 kampen die elkaar nooit aardig kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:09

Tegen de tijd dat er een 3de wereldoorlog uit breekt, ben ik hopelijk vlieger bij defensie... Nog even en dan ga ik aan de keuringen beginnen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:42

Resistance schreef:
Tegen de tijd dat er een 3de wereldoorlog uit breekt, ben ik hopelijk vlieger bij defensie... Nog even en dan ga ik aan de keuringen beginnen.

Als de derde wereldooplog uitbreekt hebben we geen piloten meer nodig.
(Een EMP schakelt je vliegtuig uit zoals je een zaklamp uitknipt)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:43

Kuggur schreef:
Resistance schreef:

(Een EMP doet schakelt je vliegtuig uit zoals je een zaklamp uitknipt)

flauw, misschien is het wel zo. maar een beetje de droom van iemand verpesten is dit. had je ook voor je kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:54

Inderdaad flauw, en daarbij kan je je misschien wel bedenken dat ze bezig zijn om de vliegtuigen daar tegen bestand te maken. :+ Ook vind ik het niet netjes om zo te praten tegen iemand die bereidt is om haar leven voor het land waar jij ook in woond te geven om haar dromen waar te maken. Zelf doe je tegen de tijd dat het nodig is waarschijnlijk helemaal niets. Niet dat iemand je dat kwalijk neemt, het leger is ervoor om iets te doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:20

Resistance schreef:
Inderdaad flauw, en daarbij kan je je misschien wel bedenken dat ze bezig zijn om de vliegtuigen daar tegen bestand te maken. :+ Ook vind ik het niet netjes om zo te praten tegen iemand die bereidt is om haar leven voor het land waar jij ook in woond te geven om haar dromen waar te maken. Zelf doe je tegen de tijd dat het nodig is waarschijnlijk helemaal niets. Niet dat iemand je dat kwalijk neemt, het leger is ervoor om iets te doen.

Het leger is of beter hoort er te zijn om de eigen burgers te beschermen. Dat kan zijn bij bv watersnood, evacuatie expats, toeristen, etc. bij onrust in een ander land of verdedigen eigen grondgebied. Het sturen van militairen naar het buitenland omdat een bedrijf! zijn risico's afgedekt wil zien valt daar voor mij absoluut niet onder en dat is nu juist wel waar het leger (in veel westerse landen trouwens) voor mis/gebruikt wordt. Ik ben voor het leger, petje af voor die mensen die de ellende zelf meemaken en de kogels opvangen, maar geheel anti het misbruik wat er via de politiek imho van gemaakt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:56

tamary schreef:
Resistance schreef:

Het leger is of beter hoort er te zijn om de eigen burgers te beschermen. Dat kan zijn bij bv watersnood, evacuatie expats, toeristen, etc. bij onrust in een ander land of verdedigen eigen grondgebied. Het sturen van militairen naar het buitenland omdat een bedrijf! zijn risico's afgedekt wil zien valt daar voor mij absoluut niet onder en dat is nu juist wel waar het leger (in veel westerse landen trouwens) voor mis/gebruikt wordt. Ik ben voor het leger, petje af voor die mensen die de ellende zelf meemaken en de kogels opvangen, maar geheel anti het misbruik wat er via de politiek imho van gemaakt wordt.

Je hebt helemaal gelijk, en gelukkig wordt het leger ook vooral ingezet voor de goede doelen die jij beschrijft. Maar over welk bedrijf heb jij het? Want wanneer het leger voor zoiets gebruikt wordt, zijn er meestal redenen voor die toch ook met de wereldvrede te maken hebben, ook als die redenen het volk niet veeteld worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:37

BeSen schreef:
Kuggur schreef:

(Een EMP doet schakelt je vliegtuig uit zoals je een zaklamp uitknipt)

flauw, misschien is het wel zo. maar een beetje de droom van iemand verpesten is dit. had je ook voor je kunnen houden.

Een droom? Dromen van actief deelnemen aan een oorlog?
Mijn excuses als ik Resistance´s tere zieltje beschadigd heb.... _O-

@resistance, ik heb niet gevraagd of je "je leven voor mij en mijn dromen wil geven". Ik zou je verstandiger levenskeuze´s aanraden, maar dat is niet mijn zaak.
Ik woon trouwens niet in hetzelfde land als jij, en waar ik woon is geen leger. En voor alle volledigheid, ik ben itt jij al soldaat (korperaal btw) geweest.