Discussie - je hóeft er niet te werken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Discussie - je hóeft er niet te werken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:40

Dan ga ik ook eens bij een benzinepomp werken.
Nooit geweten dat je daar zoveel verdient.

Zou ik als volwassenen er toch 14 euro moeten krijgen.
Geen nachtdiensten meer.
Wanneer kan ik beginnen.

Met andere woorden. Geloof er niets van.

Kijk ik op beta-tankstations.nl
Staat er bij de 18 jarige een maandloon van 675,95 en 31,20 per dag.

Bij 23 jaar 1485,65 en per dag 68,57

Dus rond de 9 euro per uur.

Uiteraard zonder weekend of ploegen toeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:43

Je hoeft het natuurlijk niet te geloven ;) ik ben er via via bij gekomen, gelukkig is ieder daar zelf vrij in om dat voor kennis aan te nemen. Maar moet er wel bij zeggen dat iedereen daar voor het zelfde uurloon werkte; mijn collega van 20 jaar ouder werkte dus ook voor datzelfde loon. Maar als je wil solliciteren moet je dat vooral doen, tis in Schiedam dus als je dichtbij woont ongewijfeld de moeite waard :')

Ik zei immers niet dat het bij alle benzinepompen zo is/was, bij de bp verdiende ik daarna idd minder dan bij de benzinepomp waar k daarvoor werkte maar nog altijd meer dan bij de AH ;)

Zou er zo weer naar terug gaan, maar vind t werk wat k nu doe een stuk leuker :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:46

Die betalen daar dan vast ook wel meer dan normaal aan reiskosten. :)
Dus 150 km is ga ook goed te doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:47

Op je aanvulling. Ik denk dat je inderdaad erg in je handjes mocht knijpen daar. Want het is uitzonderlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:51

Reiskostenvergoeding was voor mij iig niet van toepassing, ik woonde er om de hoek en zo'n beetje al m'n collega's ook.

Dat het een fijn salaris was en daardoor wellicht uitzonderlijk weet ik zelf ook, heb er toen destijds wel heel fijn van m'n paard kunnen kopen en onderhouden maar dat jij 't niet geloven kan wil niet zeggen dat het niet zo is; immers is het aan de werkgever zelf om te bepalen wat ie uitbetaalt en aan de werknemer om hier akkoord mee te gaan of om een deurtje verder te kijken :)

Reiskostenvergoeding deden ze dus niks mee, maar je kan het altijd proberen natuurlijk ;)

Was overigens ook zo dat we idd geen nachtdiensten hoefden te draaien want 11 uur sloot de pomp af, probleem opgelost ;) maar ze hielden er iig wel gemotiveerde werknemers aan over :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:39

Ik denk dat er maar erg weinig deurtjes zijn die. 3 euro per uur meer betalen dan wat ze hoeven.
Dus voor jeugd die zoekt wat meer verdient een speld in een hooiberg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:57

Maar goed; dan heb je het dus over jeugd; niet iemand die voor zichzelf moet kunnen zorgen. Wat dat aangaat vind ik de "minimum jeugdloon? Daar kan ik toch niet van léven?!" schreeuw van Young & United oid dus wel een beetje over the top; moet een 18jarige dan bakken met geld naar zich toegeschoven krijgen voor kassawerk? Nee toch? Dat de Ahold topman klauwen vol met geld verdiend; hartstikke leuk voor die vent en rot voor de kerel die zichzelf half heeft uitgekleed (al zou het bij mij als 19 jarige en dat is echt pas 3 jaar geleden niet in me op zijn gekomen om me zo te gedragen), maar het maakt ook een statement van niks in mijn ogen; je bent vakkenvuller/kassamedewerker. Géén docent hogere wiskunde of apotheker, en daar is het (bij)baantje ook naar en dus ook je salaris. Als je een hoger salaris wil, zul je ook met hogere diploma's en meer aanvullingen moeten kunnen komen zoals opleidingen, certificaten et cetera. Jezelf uitkleden op TV valt in mijn ogen daar niet echt onder :+ Wat dat aangaat kan ik dus best meekomen met de uitspraak 'je hóeft er niet te werken.' en vandaar dus ook; het staat iedere werknemer toch vrij om een deurtje verder te kijken. Soms heb je gewoon mazzel, soms heb je pech, maar dat betekent niet de directeur van de Plus of de Jumbo dan niet onder vuur hoeft te liggen omdat zij precies dezelfde CAO hanteren als de AH, en dus hetzelfde minimum jeugdloon. Vaak wordt je nou eenmaal geen miljonair door vakjes te vullen of kassablieper te spelen, hoe jammer het ook is. Je hebt het hier zelf al over "jeugd die iets zoekt wat meer verdient" tja... Is werken voor een parkeergarage niets? Werken bij een schoonmaakservice? Betekent wel vroeg je bed uit, maar ook dat verdient soms toch echt wat meer dan het scannen bij de AH. Maar goed, dat moet je wel wíllen en daar ontbreekt het bij een hoop ook wel aan. Maar misschien heb ik ook wel een hoop luie leeftijdsgenootjes meegemaakt waardoor ik misschien wel wat harder ben voor de gemiddelde luie student :+

Enne, overigens ben ik zelf dus ook gewoon kassamiep geweest, bij Coop, Gamma en Kwantum dus ik weet wat het gemiddelde kassabliep werk inhoudt en zo spannend is het niet, iig geen 'volwassen-minimumloon' spannend. En anders in plaats van te klagen op TV dat het oneerlijk is, misschien toch handiger om je aan te sluiten bij een vakbond als supermarkt-medewerker (als dat er is) en daar eens gezamelijk te kijken wat er te doen valt aan de CAO. Maar goed, ik hou me nu even stil voor ik zelf nog een heel betoog ga houden over wat ik van de actie vind omdat ik best benieuwd ben naar andere meningen :j