Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:00

Fira schreef:
Vliegtuigongelukken gebeurden hiervoor ook al, het valt iedereen alleen meer op sinds MH17.
Ook de media is natuurlijk meer aanwezig dan in het verleden.

See for yourself: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vliegrampen :)

Klopt, maar voor mijn gevoel zijn het de laatste tijd toch meer vliegrampen van grote/bekende vliegmaatschappijen. In voorgaande jaren ook vooral veel Russische en armere landen die er niet bekend om staan dat ze nou de meest veilige vliegmaatschappijen hebben.
Malasian Airways, AirAsia, Lufthansa/Germanwings staan toch wel bekend als goede vliegmaatschappijen. Denk dat het daarom de laatste tijd ook meer op valt.

Tibamar

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:02

Gadver weer eentje...wat erg zeg, zeker voor alle nabestaanden :\

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:02

Wat een verschrikkelijk nieuws! ;( Een vliegtuigramp hakt er meteen zo in. Heel vervelend ook dat het zo'n lastig bereikbare plek is. Vreselijk voor de nabestaanden.
Ik begrijp dat mensen hier altijd een beetje naar van worden, maar om je vakantie af te blazen... Dan kan je net zo goed de hele dag thuis blijven. Bij het oversteken kan je ook omver worden gereden en in de auto net zo goed... En daar sta je ook niet bij stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:03

purny schreef:
Het is je nooit eerder opgevallen. Sinds het rampjaar van 2014 word het steeds vaker in het nieuws gebracht. Moet je eens gaan kijken hoeveel verkeersdoden er vallen in een jaar

Ik dacht dat MH17 twee maanden geleden was (naar mijn gevoel) maar dat is al uit half juli he... Het komt nu gewoon meer in het nieuws omdat we nu continue bang zijn dat er weer een is neergeschoten.
Naar mijn gevoel wordt er ook om de week een vliegtuigcrash gemeld maar ze zijn veel verder uit elkaar dan je gevoel denkt.

edit: Ik vlieg overigens nogsteeds, ik vlieg al sinds dat ik geboren ben en heb nog nooit iets meegemaakt op een storm na. Ik vlieg gemiddeld zo'n 3 keer per jaar (dus zes keer als je het rekent als heen en terug).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:05

Nu zeggen ze dat de brokstukken over 2 km verdeeld liggen, wat erop zou kunnen wijzen dat het vliegtuig al in de lucht kapot is gegaan. Hopelijk geen aanval of iets dergelijks.

edit: spelfoutje
Laatst bijgewerkt door Pearlx op 24-03-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:07

Nee hoor er zijn niet meer vliegrampen dan anders, dat is idd enkel een gevoel.

Ik vlieg trouwens ook niet. Wel jaren gedaan trouwens, maar de angst is te groot om nog fatsoenlijk van mijn vakantie te genieten. Zulke dingen zijn niet goed voor me aangezien ik word bevestigd in mijn (niet reële) angst. En ik denk dat veel meer mensen hier last van hebben.

En ik heb trouwens ook niet het idee dat het nu meer in het nieuws komt hoor! Het is nu een groter nieuwsitem want het is dichtbij huis, met mogelijk Nederlandse slachtoffers. Daarnaast is een vliegramp in het westen van Europa zeer zeldzaam, als het gaat om vliegtuigen die vanaf hoogte crashen. Dat verzin ik overigens niet zelf, dat vertelde Benno Baksteen net en die is luchtvaartdeskundige en oud piloot.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 24-03-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:08

Je kan alleen maar gissen.. , wie weet heeft een onderdeel het begeven? . Kan zoveel dingen zijn..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:09

Net even de lijst bekeken. Er zaten crashes tussen die ik me niet eens kan herinneren

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:11

Andere grote ramp met Nederlanders is natuurlijk die op Tenerife. Dat is volgens mij tot nu toe de grootste vliegtuigramp uit de geschiedenis. 583 mensen kwamen om toen twee vliegtuigen op elkaar botsten tijdens het opstijgen/taxiën

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:12

SAKKIA schreef:
Nee hoor er zijn niet meer vliegrampen dan anders, dat is idd enkel een gevoel.

Ik vlieg trouwens ook niet. Wel jaren gedaan trouwens, maar de angst is te groot om nog fatsoenlijk van mijn vakantie te genieten. Zulke dingen zijn niet goed voor me aangezien ik word bevestigd in mijn (niet reële) angst. En ik denk dat veel meer mensen hier last van hebben.

Ik heb er recentelijk ook meer last van. Ik dacht vroeger altijd dat ik vliegangst had, maar toen het eindelijk zo ver was viel het mee. (En dat was ook nog met een of andere Afrikaanse maatschappij waarvan het toen een wonder was dat we heel aan en terug zijn gekomen als ik terugkijk naar de staat van dat toestel :') ) Daarna nog een aantal keren korte vluchten binnen Europa gevlogen.

Maar deze zomer naar en terug van de Canarische ervoer ik mijn vluchten als zeer oncomfortabel en hadden we zelfs een defecte rem, waardoor we veel commotie en vertraging hadden. We waren net thuis toen de MH17 ramp gebeurde en nu heb ik echt zoiets van "ik hoef een heeeele lange tijd niet meer met het vliegtuig" Hoe veilig het dan ook is statistisch en hoe niet-reël de angst ook is,

Ik denk wel dat door social media de laatste tijd we het veel meer "beleven" dan vroeger.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:12

Rotplek om te verdwijnen nagenoeg onmogelijk om er te komen zonder helicopter.

Alleen verdwijnen in de alpen op 2 km hoogte, dat lijkt me wat erg laag, vooral omdat Chamonix bv al op 1500 meter hoogte ligt en de bergen eromheen al gauw 2000 meter of veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:13

Tenerife ken ik niet , ik kijk even..

Kijk wel vaak naar air crash investigation , triest dat soms er vleigtuigen moeten neerstorten om het veiliger te maken en regels aan te scherpen

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:13

Ik verwacht niet dat dit vliegtuig met opzet neergekomen is.
Maar dat zal de tijd leren.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:22

De openbaring passagierslijst duurt ellelang

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:23

SAKKIA schreef:
Andere grote ramp met Nederlanders is natuurlijk die op Tenerife. Dat is volgens mij tot nu toe de grootste vliegtuigramp uit de geschiedenis. 583 mensen kwamen om toen twee vliegtuigen op elkaar botsten tijdens het opstijgen/taxiën

Inderdaad grootste vliegtuigramp ooit. Is ook een aflevering over bij Air Crash Investigation. Heel bizar en verschrikkelijk ongeluk. Enorme samenloop van omstandigheden.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:28

eenitraM schreef:
De openbaring passagierslijst duurt ellelang

Die zal voorlopig ook nog wel minimaal een paar uurtjes op zich laten wachten denk ik.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:29

Vreselijk.. sterkte voor alle nabestaanden.
Ben erg benieuwd wat er gebeurd is. Na de klim was het toestel in kruisvlucht en ineens ging hij snel omlaag.. technische fout? Dat moet haast wel, afwachten maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:32

Op de liveblog verscheen :

Een ooggetuige laat aan AP weten dat hij een reeks harde geluiden in de lucht hoorde alvorens het toestel neerkwam.

"Er vliegen hier regelmatig straaljagers over, dus daar leek het eerst op. Maar ik zag geen straaljagers in de lucht."

"Het ging eerst om een geluid van ongeveer 8 seconden. Daarna volgde nog een geluid, ongeveer 30 seconden later."

De ooggetuige is werkzaam op een camping in de buurt. Volgens hem is de plek waar het toestel is neergestort "zwaar besneeuwd en gevaarlijk.

Dan denk je idd een fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:38

Jeeetje wat erg... ;( Sterkte aan alle nabestaanden, wat vreselijk... 'Hopelijk' was het geen aanslag maar een stom, stom, STOM ongeluk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:41

Pfff, wat erg voor iedereen zeg! :( Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat er aan de hand was.. Al is het alleen maar om het te verwerken....

Wij vliegen 'binnenkort'. Eerste keer met het vliegtuig, pff, zo wordt ik toch wel bang. :o

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:48

Volgens nu.nl heeft de piloot toch geen noodsignaal uitgezonden

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:49

Hoorde net bij RTL Live dat er duitse schoolkinderen van 15 jaar inzaten...vreselijk!!!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:54

Wat vreselijk zeg :(
Kan me niet voorstellen hoe het is als je op het vliegveld staat te wachten en je zoiets te horen krijgt.

Ik vind het heel erg, maar vliegen is echt niet meteen heel gevaarlijk ofzo hoor...
Vind het wel spannend om te vliegen, want als het mis gaat dan gaat het goed mis,
maar de kans is zo klein dat het mij persoonlijk echt niet weerhoudt om in een vliegtuig te stappen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:04

Zo een nieuws hakt er altijd in.
Vind het altijd alleen een beetje "raar "dat er dan men aller eerst bekend maakt of er mensen van eigen land in zitten onder de slachtoffers.

Volgens mij maakt het niet uit wie of wat er in zit......slachtoffers zijn slachtoffers.
Ergens krijgen nabestaande waar dan ook ter wereld zo een vreselijk nieuws te verwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:04

Persconferentie nu , waren ook 2 baby's aan boord -O-