Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:31

Liezel1 schreef:
maar waarom moet alles aan kinderen uitgelegd worden?

Omdat we willen dat kinderen opgroeien tot zelfstandige volwassenen die zelfstandig kunnen inschatten welk gedrag gepast is en welk gedrag niet. En waarom.

En je wilt ook dat ze snappen waarom je een hete pan niet aan moet raken. Niet uit angst voor jouw straf, maar zodat ze daar ook nog over nadenken als je niet in de buurt bent. En natuurlijk begrijpt een 2-jarige dat niet, maar door het uit te leggen leert 'ie dat. Door te slaan niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:36

Ze is nu weer op RTL4

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:37

Meloen schreef:
Ik houd wel van ritme en regelmaat. Puur omdat ik weet dat mijn dochter het daar het beste bij doet. En ik denk veel kinderen. Ik had mij altijd voorgenomen redelijk streng te zijn; zitten blijven aan tafel, slapen op eigen kamer, kind moet maar wennen aan geluiden beneden en doorslapen.
En weet je... al die voornemens.... versoepelen :') _O-
Ik ben toch een gulden middenweg aangegaan, wat gewoon het beste werkt voor ons.
Ook ik zet mijn dochter weleens op de trap, ook ik ben weleens doorgelopen in de supermarkt (met rode kop!) met een huilende dochter op de grond (al die blikken!!). Maar ik ben ook iemand die wel praat met mijn dochter, overleggen pleegt. Met uiteindelijk wel mijn eindbeslissing ("Nee, Emma, je ballerina jurk met legging en sandalen kan je niet aan naar school")
Overigens ik houd ook niet van rennen door winkels/restaurants, schreeuwen en gillen en geef dat echt wel mee in de opvoeding.
Dus niet gaan generaliseren :D

Zo voed ik mijn dochtertje ook op. Ik heb zo mijn grenzen, maar ik leg ook uit en we overleggen ook regelmatig. Zij heeft ook een mening die gehoord mag worden. Nog even over het slapen in het donker: mijn dochtertje is ook bang in het donker. Want, zodra het donker wordt komen er monsters. Ik laat mijn kind niet in angst in bed liggen. Voor een paar euro heb ik een mooie nachtlamp gekocht (die ze zelf heeft uitgekozen). Zij slaapt hierdoor zonder angst. Dat is toch veel prettiger?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:43

Meloen schreef:
Ik houd wel van ritme en regelmaat. Puur omdat ik weet dat mijn dochter het daar het beste bij doet. En ik denk veel kinderen. Ik had mij altijd voorgenomen redelijk streng te zijn; zitten blijven aan tafel, slapen op eigen kamer, kind moet maar wennen aan geluiden beneden en doorslapen.
Ik ben toch een gulden middenweg aangegaan, wat gewoon het beste werkt voor ons.
Ook ik zet mijn dochter weleens op de trap, ook ik ben weleens doorgelopen in de supermarkt (met rode kop!) met een huilende dochter op de grond (al die blikken!!). Maar ik ben ook iemand die wel praat met mijn dochter, overleggen pleegt. Met uiteindelijk wel mijn eindbeslissing ("Nee, Emma, je ballerina jurk met legging en sandalen kan je niet aan naar school")
Overigens ik houd ook niet van rennen door winkels/restaurants, schreeuwen en gillen en geef dat echt wel mee in de opvoeding.

:')

Toen je dochter merkte dat je weg was, was het toen snel over? :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:44

God zeg....je zal maar de hele dag je 2 jarige dochter aan je borst hebben hangen. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:44

Brr lijkt me niks :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:46

Nee dat lijkt mij ook echt niks.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:47

En je man die het niets kan schelen dat jij eraan onderdoor gaat...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:48

Vjestagirl schreef:

Oef ja, zo hé, die had iets toegegooid. :=

Wel sneu voor middelste en oudste dochter, die krijgen zo te zien nauwelijks aandacht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:49

Ik moet er ook niet aan denken. :n
Maar weet je, ik heb iedere keer zoiets bij JF van: het is een beetje te vergelijken met Cesar Milan. Don't try this at home. Zij komt in gezinnen waarbij het al zo ver uit de hand gelopen is.

Ik ken meerdere mensen die peuters hebben die nog drinken, maar die zijn allemaal wel te sturen (bijvoorbeeld alleen nog savond voor het slapen gaan) en die krijsen echt niet alles bij elkaar voor daaaaaagen en nachten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:53

Slina schreef:
Vjestagirl schreef:

Oef ja, zo hé, die had iets toegegooid. :=

Wel sneu voor middelste en oudste dochter, die krijgen zo te zien nauwelijks aandacht.

Maar ja, als jij 25x per dag je jongste aan je tiet hebt hangen, en het hele huishouden moet doen omdat je man vindt dat hij niets hoeft te doen, dan blijft er idd weinig geduld over....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:57

Man geldt vaak als een extra kind :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:57

Alleen haar moeder weet hoe ze op school naar de wc gaat....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:58

Scared for the big bad wolf. :')

Kan ook geen woord engels.... beetje voorbereidend werk.. neuh niet nodig.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:59

Thesserd schreef:
Meloen schreef:

Toen je dochter merkte dat je weg was, was het toen snel over? :P

Ja die komt wel dan! Mama weg is ook niet de bedoeling. En eigenlijk zo'n bui is een kwestie van oververmoeid (weet ik nu achteraf) en kun je met beetje begrip heel gemakkelijk in goede banen leiden, zonder rode koppen _O-
Maar echt... pff wat een moment. ik weet nog dat een oudere man zei, met een glimlach, tegen twee jonge jongens... weet je waar je aan begint jongens! Haha :')
En een vrouw die stelde mij heel vriendelijk gerust, die knikte naar haar inmiddels grotere dochter en zei dat deed zij vroeger ook.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:00

Zo die kinderen vinden het leuk bij papa zeg. :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:02

:oo OMG.

Shadow0

Iris82 schreef:
Ik moet er ook niet aan denken. :n
Maar weet je, ik heb iedere keer zoiets bij JF van: het is een beetje te vergelijken met Cesar Milan. Don't try this at home. Zij komt in gezinnen waarbij het al zo ver uit de hand gelopen is.

Inderdaad. En in beide gevallen zijn de onderliggende principes (calm-assertive: duidelijkheid bieden zonder ruw te worden, daar komt het eigenlijk op neer) wel heel prima toe te passen.

Citaat:
Ik ken meerdere mensen die peuters hebben die nog drinken, maar die zijn allemaal wel te sturen (bijvoorbeeld alleen nog savond voor het slapen gaan) en die krijsen echt niet alles bij elkaar voor daaaaaagen en nachten.

Niemand die zegt dat het in het algemeen niet mag... Maar als de moeder zich er niet goed bij voelt is dat het moment om ermee te stoppen, zo simpel ligt dat volgens mij. Het doet er dan ook echt niet toe of andere mensen het wel kunnen balanceren, deze moeder wil het niet meer.

Air: ik vind het best meevallen. Het is behoorlijk moeilijk om Engels te spreken als je het niet gewend bent. Ik raak nog steeds van mijn apropos - ik kan het prima verstaan, lees en luister het dagelijks, ik kan het goed schrijven, heb een jaar in Amerika gewoond, maar ik stamel nog steeds als ik ineens over moet schakelen op het Engels.

Ik vind die moeder leuk overkomen. En Emma ook.

Vjestagirl

Whahahahahahah die blik van die vader als hij zelf moet koken van Jo. Als hij zelf water in de pan moet doen... Veeg me op! :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:03

Kan die man nu geen pan vinden en koken?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Hij kent zijn eigen keuken niet eens. :x
Ik zal maar niet zeggen wat ik van deze vader vind...

love_mandy

Pfft, geweldig dit nu, een man die zijn eigen keuken niet eens kent, mijn pa kookt bijna nooit maar weet toch echt wel waar alles te vinden is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:04

Hm tijd voor uitzending gemist nakijken gok ik := :D verschrikkelijk zo'n vent..

Selina

Denk eerder dat de man opgevoed moet worden :P
Op je 43e je eerste maaltijd maken. Zo hé. Dacht dat ik laat was met mijn 19.

Vjestagirl

Toch issie best leuk met die kiddo's :)