"Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:16

Janine1990 schreef:
bigone schreef:
Ach, soms kun je door je afkomst je ook heel erg druk om alle wereldproblemen maken en de ellende van een hele bevolkingsgroep op je schouders torsen en elke keer maar weer zeggen dat het zo onrechtvaardig en moeilijk is, en je gediscrimineerd word. Hoe simpel is het om gewoon een goed mens in je eigen kleine wereld te zijn en te zorgen dat dit zich uitbreid. Wie goed doet goed ontmoet.

Dit vind ik nou een mooie en wijze raad!! _/-\o_
Uitvergroten en in de kamer hangen allemaal :)

Helaas kan je als goed mens, in een bepaalde omgeving, zeer zeker wel ontolereerbaar kwaad en onrecht tegenkomen, bedreiging, geweld, en je leven niet veilig voelen.
Wie goed doet, loopt soms in een vuist, en soms in de loop van een geweer.

Daar valt niet tegenop te do-gooden, daar hoort zeer zeker wel (vredig) verzet bij! En voor die mensen die dat overkomt, past ook onze bijval.

Mij kan het daarbij verder geen bal schelen of het gaat om Joden, Moslims, Christenen, Eskimos, Huttentutten of gehandicapte allochtone vrouwen. We zijn allemaal mensen.

Willl65

Re: "Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:18

@randalinpony mooi gezegd. Dat is zoooo waar

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:25

Willl65 schreef:
@randalinpony mooi gezegd. Dat is zoooo waar

Nou......die Huttentutten....ik weet het niet hoor..... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:25

randalinpony schreef:
Helaas kan je als goed mens, in een bepaalde omgeving, zeer zeker wel ontolereerbaar kwaad en onrecht tegenkomen, bedreiging, geweld, en je leven niet veilig voelen.

Daar valt niet tegenop te do-gooden, daar hoort zeer zeker wel (vredig) verzet bij! En voor die mensen die dat overkomt, past ook onze bijval.

Mij kan het daarbij verder geen bal schelen of het gaat om Joden, Moslims, Christenen, Eskimos, Huttentutten of gehandicapte allochtone vrouwen. We zijn allemaal mensen.

True... er kan ALTIJD iets ergs of vervelends gebeuren.
In deze tijd moet je er ook van bewust zijn dat dat ook in jouw eigen veilige omgeving iets kan gebeuren. Dat hoort er nu eenmaal bij. Maar laat het je niet beperken in het doen van het goede. Laat het je zeker niet verleiden tot het kwade...

Je kan de verkeerde persoon tegenkomen, je kan ook doodgereden worden bij het oversteken over een zebrapad door een dronken klootzak die daarna nooit weer een druppel alcohol neemt en uiteindelijk bezwijkt door zijn depressie en niet meer met zichzelf kan leven. Of what so ever...
ALLES KAN... En wat niet kan is nog nooit gebeurt... Laat die mogelijkheden je alleen niet verleiden tot het kwade.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:26

Willl65 schreef:
bigone schreef:
Ach, soms kun je door je afkomst je ook heel erg druk om alle wereldproblemen maken en de ellende van een hele bevolkingsgroep op je schouders torsen en elke keer maar weer zeggen dat het zo onrechtvaardig en moeilijk is, en je gediscrimineerd word. Hoe simpel is het om gewoon een goed mens in je eigen kleine wereld te zijn en te zorgen dat dit zich uitbreid. Wie goed doet goed ontmoet.

jammer dat dit beeld ontstaat.....
Normaal wordt dit onderwerp bij ons niet eens aangeroert. Maar vergeef me dat ik eens de andere kant laat horen.

Jij voelt je dus aangesproken blijkbaar. Dit is dus waarom ik zo langzamer hand gehad heb met jammerende bevolkingsgroepen die in het verleden en in het nu onrecht word aangedaan. Er word meteen weer in de slachtofferrol gedoken. Ik weet ook niet hoe je de wereld nog kunt veranderen in een leefbare wereld voor iedereen. Maar ik verdom het om me slachtoffer te voelen en dat zouden er meer moeten doen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:34

Dan begrijp je iets niet. Slachtofferrol past niet bij mij. Ik dacht dat je op mijn post reageerde sorry
Jij haalt er steeds woorden bij die mijn haren overeind doen schieten.
Ik zal vragen of mijn posten verwijderd mogen worden. Voelt voor mij niet goed ze te laten staan.
Ik heb wat van de angst willen overbrengen die gevoelt wordt.
Dat is iets heel anders dan slachtofferrol aannemen. Ik denk dat het niet over te brengen is als je het niet leeft. Dat begrijp ik.
Dat accepteer ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:13

Willl65 schreef:
Dan begrijp je iets niet. Slachtofferrol past niet bij mij. Ik dacht dat je op mijn post reageerde sorry
Jij haalt er steeds woorden bij die mijn haren overeind doen schieten.
Ik zal vragen of mijn posten verwijderd mogen worden. Voelt voor mij niet goed ze te laten staan.
Ik heb wat van de angst willen overbrengen die gevoelt wordt.
Dat is iets heel anders dan slachtofferrol aannemen. Ik denk dat het niet over te brengen is als je het niet leeft. Dat begrijp ik.
Dat accepteer ik.

Je kunt in angst leven maar daar kiest een mens zelf voor, niemand weet of en wanneer er iets in een mensenleven gebeurt maar je leven laten beinvloeden door haat tegen je uiterlijk/geloof is iets wat je zelf toelaat. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is en ook niet dat je je gevoel niet uit kunt of mag spreken.
Maar zeer velen doen dit door te verwijzen naar wat er hun allemaal aangedaan is in het verleden en daarmee houden mensen iets in stand waar ze meteen op terug grijpen wanneer er weer eens iets gebeurt. Dat de holocaust blijkbaar niet meer onderwezen kan worden is een grote schande, dit mag nooit meer gebeuren. Maar dat betekend niet dat daar altijd maar weer naar verwezen moet worden, als we allemaal ons gezond verstand gebruiken gebeurt het ook niet weer. En daarmee houd ik er over op. En wens je het allerbeste.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:38

Ik begrijp wat je zegt Bigone maar het is nog geen mensenleven geleden gebeurt. Je hebt pb.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:27

Janine1990 schreef:
randalinpony schreef:

True... er kan ALTIJD iets ergs of vervelends gebeuren.
In deze tijd moet je er ook van bewust zijn dat dat ook in jouw eigen veilige omgeving iets kan gebeuren. Dat hoort er nu eenmaal bij. Maar laat het je niet beperken in het doen van het goede. Laat het je zeker niet verleiden tot het kwade...

Je kan de verkeerde persoon tegenkomen, je kan ook doodgereden worden bij het oversteken over een zebrapad door een dronken klootzak die daarna nooit weer een druppel alcohol neemt en uiteindelijk bezwijkt door zijn depressie en niet meer met zichzelf kan leven. Of what so ever...
ALLES KAN... En wat niet kan is nog nooit gebeurt... Laat die mogelijkheden je alleen niet verleiden tot het kwade.

Daar heb jij echt gelijk in!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:12

geerke schreef:
volgens mij is het geloof overal zo een beetje de oorzaak van ellende en oorlogen?

Ik heb een vriend bij defensie en Rusland/Oekraïne is de eerste keer dat het een niet Moslimland betreft.
Met 18 jaar defensie achter de rug nu.

Het geloof is zo’n bak ellende.
Laatst de film gezien over een hotel waar een massale gijzeling plaatsvond.
10 moslim extremisten, continu bléren ze ‘Allah is groot’ ‘Broeder je doet het voor Allah!’

Naar aanleiding van een waargebeurd verhaal.
Ontzettend veel doden gevallen en 9 van de 10 extremisten konden het ook niet navertellen.
Een is nooit gepakt meen ik en het meesterbrein achter deze actie ook niet.

Ik heb niks tegen Moslims maar zie ook dat ze de meest extreme dingen doen uit geloof in Allah, en dat deze daar kennelijk achter zou staan.
Dan denk ik ik geloof nooit dat er in de Koran staat laten we eens een half hotel aan gasten uitmoorden om in het paradijs welkom te zijn.

Wilders trekt erg een lijn ja en dat is rot maar ik snap ook zijn punt wel ergens.
Denk dat goed en slecht opsplitsen lastig is.
Maar het idee misdragen is exit terug naar waar je vandaan komt, mogen ze van mij invoeren.
Ook al is dat Syrië in oorlog: had dan respect gehad voor opvang en dat dak boven je hoofd.
Kan daar iemand in die WEL aan een toekomst wil bouwen.
Of een Nederlander eens, ik heb niet eens zicht op een woning tot ik in de overgang ben. -O-

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:15

Zo, je hebt even een 10 jaar oud topic naar boven gehaald :wow:

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:29

Zo ver?!
Hoe komt hij bij mij dan boven?!
Ik heb niet op hem gezocht. :')
En nog mooier: ik volg het zo minimaal mogelijk dus via cookies lijkt mij onmogelijk.
Dat gekift niveau middelbare school vond ik ehm vrij beschamend.
Blijft wel dat hij er nog steeds mee bezig is.
En dat er steeds meer mensen denken alles naar asielzoekers en ik zit met 35 thuis met kinderwens met mijn inmiddels man/vrouw bij mijn ouders.
Ofwel weinig verandert.