Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KaylOdi schreef:Hallo Bokkers,
Aangezien ik best wel zin heb in een flinke diepe discussie, stel ik jullie de vraag of jullie geloven in 'god'? waarom doe je dat?
En waar denk je dat de aarde vandaan komt? god die het heeft geschapen of evolutie?
Wat mijn mening hierover is.. blijft nog even geheim.
Let's discuss![]()
groetjesss
KaylOdi schreef:Nou ik bekijk het zo, de aarde is speciaal omdat de aarde ook al miljarden jaren oud is, eerst een eenheid had van lava, magma en vulkanen, en door evolutie langzaam is geworden zoals het nu is. Ik geloof ook dat mars en jupiter enz. zo kunnen worden, het duurt alleen miljarden jaren om de planeten net zo speciaal als onze planeet te krijgen.
demo_love schreef:Nee ik geloof niet in een God. Ik ben Christelijk opgevoed, maar gaandeweg ben ik erachter gekomen dat het iets is wat mensen minder bang maakt om dood te gaan. De hemel, het leven na de dood. En er bestaat geen hemel. Meer dan 2000 jaar wetenschappelijk onderzoek is daar heel duidelijk over. Ook bijna-dood-ervaringen kunnen wetenschappelijk verklaard worden, net als vele andere dingen.
En het is denk ik in het verleden ook een middel geweest om het volk in de hand te houden: godvrezend zijn, sociale controle, rust op zondag. Het was wel lekker makkelijk. En dat is een beetje doorgeslagen.
Mooi dat mensen er steun uit kunnen halen, maar ik vind het vrij naïef. Ik zou graag geloven in een God, maar ik kan het gewoon niet. Waarom is er dan zoveel leed? En waarom gebeuren er nu dan geen 'wonderen' meer zoals in de Bijbel?
Citaat:En zelf niet nadenken als je gelooft... er staat toch duidelijk in de Bijbel beschreven dat je moet geloven met heel je hart, heel je ziel en je hele verstand! Altijd zelf blijven nadenken dus
verootjoo schreef:Euhm.... ik dacht dat het algemeen bekend was dat de dood en en opstanding van Jezus is bewezen![]()
Enig idee hoeveel wetenschappelijk onderzoek er is gedaan naar de Bijbel? Naar het bestaan van (een) God? Naar de gebeurtenis van Jezus?
QuanneH schreef:Ik geloof in God. Waarom? Omdat ik er heel veel kracht uit haal, geloof dat hij ons, de mensen, liefheeft en dat altijd zal blijven doen en omdat ik geloof dat hij ons heeft gemaakt.
Ik heb ook het gevoel dat ik ergens voor leef, en dat mijn leven daarom ook zin heeft.
En de meeste christenen die ik ken stralen ook een soort van rust en vriendelijk uit, (dat is ook bewezen) en dat vind ik heel erg mooi, omdat ze kracht daarvoor krijgen om dat uit te stralen, om anderen te laten zien wat God doet.
Catnip schreef:QuanneH schreef:Ik geloof in God. Waarom? Omdat ik er heel veel kracht uit haal, geloof dat hij ons, de mensen, liefheeft en dat altijd zal blijven doen en omdat ik geloof dat hij ons heeft gemaakt.
Ik heb ook het gevoel dat ik ergens voor leef, en dat mijn leven daarom ook zin heeft.
En de meeste christenen die ik ken stralen ook een soort van rust en vriendelijk uit, (dat is ook bewezen) en dat vind ik heel erg mooi, omdat ze kracht daarvoor krijgen om dat uit te stralen, om anderen te laten zien wat God doet.
Ik ben ontzettend benieuwd naar een bron hiervan
BeSen schreef:Catnip schreef:
Ik ben ontzettend benieuwd naar een bron hiervan
Volgensmij valt dat niet te bewijzendat betekent s dat alle joden,moslims,hindoeïstische mensen nooit rust kunnen uit stralen?
BeSen schreef:Ik ben ontzettend benieuwd naar een bron hiervan
NatasjavE schreef:BeSen schreef:Ik ben ontzettend benieuwd naar een bron hiervan
Volgensmij valt dat niet te bewijzendat betekent s dat alle joden,moslims,hindoeïstische mensen nooit rust kunnen uit stralen?
Blue_Eyes schreef:Hiervan heb ik ook andere versies gelezen... o.a. dat mensen voor wie gebeden werd en die dit ook wisten, juist beter herstelden. Dus dat is een beetje een vaag verhaal.
Citaat:En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
Citaat:De stervelingen menen dat de goden verwekt zijn evenals zij, en kleren, een stem en gestalte hebben als zij... ja, als de ossen en paarden en leeuwen handen bezaten en kunstwerken konden scheppen, zoals de mensen, zouden de paarden de goden als paarden afbeelden, de ossen daarentegen als ossen.’
‘De Ethiopiërs maken hun goden zwart met stompe neuzen; de Thraciërs zeggen dat de hunne blauwe ogen en rood haar bezitten.’
‘In werkelijkheid hebben de mensen nooit iets zekers aangaande de goden geweten en zullen dat ook nooit weten.’