Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manie schreef:Jannepauli schreef:Geloof.... het meest verschrikkelijke dat de mens heeft uitgevonden.
![]()
![]()
![]()
Echt IEDERE vorm van geloof vandaag nog verbannen!!
Ziekelijke sprookjes zijn het
Dribbel schreef:Jeroenschot schreef:Ja? Maak maar is een niet zo toffe opmerking over de islam, en beoordeel ze dan nog maar eens
Doe dat eens met een christen, een jood, een VVD'er etc. Het maakt niet veel uit.
gohya schreef:Het geloof verbannen is onmogelijk,maar er kan wél een wet komen,dat geloof alleen nog binnenshuis mag zijn.Dat betekend, geen kerken,tempels,moskeeën of wat dan ook.Geen geloofsovertuiging meer in het openbaar,in de media of waar dan ook.
Helemaal controleerbaar is het niet,maar voor een groot gedeelte wel.Het lost veel problemen op,andere geloven kunnen ook niet meer gekwetst worden in het openbaar.
Maar ik denk dat het extreme geloof er nooit uit zal gaan.
Jeroenschot schreef:Er zijn volgens mij weinig moslims die niet in staat zijn tot zulke daden, maargoed mijn mening..
Goof schreef:Jeroenschot schreef:Er zijn volgens mij weinig moslims die niet in staat zijn tot zulke daden, maargoed mijn mening..
Echt walgelijk zo'n opmerking![]()
De doorsnee moslim is net als iedereen, net als jij en ik, net als onze buren, net als onze collega's, sterker nog, het zijn ook gewoon onze buren en collega's.
Goof schreef:Jeroenschot schreef:Er zijn volgens mij weinig moslims die niet in staat zijn tot zulke daden, maargoed mijn mening..
Echt walgelijk zo'n opmerking![]()
De doorsnee moslim is net als iedereen, net als jij en ik, net als onze buren, net als onze collega's, sterker nog, het zijn ook gewoon onze buren en collega's.
gohya schreef:Het geloof verbannen is onmogelijk,maar er kan wél een wet komen,dat geloof alleen nog binnenshuis mag zijn.Dat betekend, geen kerken,tempels,moskeeën of wat dan ook.Geen geloofsovertuiging meer in het openbaar,in de media of waar dan ook.
Helemaal controleerbaar is het niet,maar voor een groot gedeelte wel.Het lost veel problemen op,andere geloven kunnen ook niet meer gekwetst worden in het openbaar.
pien_2010 schreef:Ach Gohya toch. Dan kunnen we ook besluiten dat mensen niet meer op paarden mogen stappen want is dieronvriendelijk en dat zien we liever niet. Dat mensen geen vlees meer mogen eten. Dat mensen niet meer mogen roken op straat want is slecht voor de gezondheid, niet meer mogen drinken want kan agressie veroorzaken.
Dat is dus een hellend vlak zo'n wet waar jij voor bent.
Laten we gaan voor verdraagzaamheid, waarin ieder mens in alle vrijheid zijn eigen keuzes mag maken of het nu gaat om ongezonde of gezonde keuzes, wel of niet geloven, wel of niet politieke- sexuele etc voorkeuren hebben.
Het gaat om echte verdraagzaamheid en respect voor de ander zijn of haar individuele keuzes waarmee je dus loskomt van wat voor jou zelf belangrijk is.
Dus geen wet waarin bepaald wordt dat geloof alleen nog maar binnenshuis beleefd mag worden maar wel een wet dat geloof en alle andere zaken waar mensen mee bezig zijn niet gewelddadig mag zijn of op mag roepen tot geweld. En die wet is er allang!
Jolien87 schreef:[naam] schreef:Op HVN lieten ze ook de beelden zien , alleen het moment dat ze naar de agent liepen was het beeld zwart .
Toch jeetje man , ongelovelijk wat een malloten
Zijn er überhaupt beelden uitgezonden waarbij het scherm niet op zwart ging op het moment van doodschieten?!
gohya schreef:pien_2010 schreef:Ach Gohya toch. Dan kunnen we ook besluiten dat mensen niet meer op paarden mogen stappen want is dieronvriendelijk en dat zien we liever niet. Dat mensen geen vlees meer mogen eten. Dat mensen niet meer mogen roken op straat want is slecht voor de gezondheid, niet meer mogen drinken want kan agressie veroorzaken.
Laten we gaan voor verdraagzaamheid, waarin ieder mens in alle vrijheid zijn eigen keuzes mag maken of het nu gaat om ongezonde of gezonde keuzes, wel of niet geloven, wel of niet politieke- sexuele etc voorkeuren hebben.
Het gaat om echte verdraagzaamheid en respect voor de ander zijn of haar individuele keuzes waarmee je dus loskomt van wat voor jou zelf belangrijk is.
Dus geen wet waarin bepaald wordt dat geloof alleen nog maar binnenshuis beleefd mag worden maar wel een wet dat geloof en alle andere zaken waar mensen mee bezig zijn niet gewelddadig mag zijn of op mag roepen tot geweld. En die wet is er allang!
Het grootste probleem van oorlogen draait om geloof.Natuurlijk zijn er meer punten waarbij ruzie en onenigheid is.Maar als je kijkt naar de oorlogen nu,draait het toch allemaal om het geloof?
gekvanfleur schreef:gohya schreef:Het geloof verbannen is onmogelijk,maar er kan wél een wet komen,dat geloof alleen nog binnenshuis mag zijn.Dat betekend, geen kerken,tempels,moskeeën of wat dan ook.Geen geloofsovertuiging meer in het openbaar,in de media of waar dan ook.
gevaarlijke uitspraken lees ik in dit topic...en hele domme. Homo's ook maar binnenshuis om heteros niet te kwetsen?.
gohya schreef:Zolang jij maar slim bent ist goed hoor gekvanfleur.
Jij reageert vaker negatief op mijn uitspraken,zoek een leven.
gohya schreef:pien_2010 schreef:Ach Gohya toch. Dan kunnen we ook besluiten dat mensen niet meer op paarden mogen stappen want is dieronvriendelijk en dat zien we liever niet. Dat mensen geen vlees meer mogen eten. Dat mensen niet meer mogen roken op straat want is slecht voor de gezondheid, niet meer mogen drinken want kan agressie veroorzaken.
Het grootste probleem van oorlogen draait om geloof.Natuurlijk zijn er meer punten waarbij ruzie en onenigheid is.Maar als je kijkt naar de oorlogen nu,draait het toch allemaal om het geloof?
pien_2010 schreef:gohya schreef:Het grootste probleem van oorlogen draait om geloof.Natuurlijk zijn er meer punten waarbij ruzie en onenigheid is.Maar als je kijkt naar de oorlogen nu,draait het toch allemaal om het geloof?
Ik vraag me dat af.
Kijk naar de vernietiging van de joden in de tweede wereld oorlog. Had dat te maken met geloof? Nee dus, dat had te maken met haat en nazi ideologie waardoor mensen genocide ondergingen.
Kijk naar de gelukte genocide van de Katharen daarvoor is zelfs een orde voor opgericht (Dominicanen).
Het gaat om Macht, de ene groep wil macht over de anderen. Geloof wordt daarin misbruikt. Maar het gaat niet om het geloof.
Maar het gaat om de processen achter het uiterlijk beeld. (geloofs) Ideologieën worden te vaak misbruikt om daden te rechtvaardigen.