Sammie schreef:Tja lifeya het kwam op mij over alsof t hele nl platteland homoseksualiteit ook als ziekte ziet.
Als ik dat vond had ik dat wel gezegd. Vond het nogal een conclusie die je dan trekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Het is - maar ik val in herhaling en men weigert het toch tot zich door te laten dringen - geen kwestie van intolerant willen zijn. Die mensen kunnen zich het echt niet voorstellen. Dat is misschien iets wat jullie je niet voor kunnen stellen en hier loop je dan acuut tegen de beperkingen van de menselijke geest aan - dit is waardoor mensen zo in conflict komen, het totale onvermogen om te begrijpen hoe een ander denkt.
Je kunt zeggen dat je er niets aan kan doen als je homo, zwart of vrouw bent - en dat is zo. Maar je kunt er ook niets aan doen als je zo vast zit in een bepaalde overtuiging dat je daardoor verkeerd op zoiets reageert. Ik blijf het zeggen: die mensen hebben echt, echt gereageerd vanuit de overtuiging dat wat zij deden, het beste voor hun kind was. Dat wil niet zeggen dat er niets van gezegd mag worden, maar dat is nog wel iets anders dan die ouders (en hun andere kinderen, want die kunnen er al helemaal niets aan doen!!!) het leven onmogelijk maken.
Sammie schreef:Nou helaas.. In sommige kerken is dat geen keuze. Overigens zonder hier een waardeoordeel aan vast te willen hangen. Als je iets niet weet kun je er ook moeilijk over nadenken of aldan niet voor kiezen. Wat niet weet wat niet deert zeg maar.
Thesserd schreef:[
Hmm ik weet niet of dat wel waar isik zie het eerder als een soort koppigheid omdat het een bewezen feit is dat je niet KIEST om homoseksueel of transgender te zijn. Of je het praktiseert is dan wel weer een keuze. En dat weten heel veel gelovigen, ook bij mij in de kerk. Ze vinden dan dat je het niet mag praktiseren omdat dat een zonde zou zijn. Dat heeft niks met onvermogen tot inleven te maken volgens mij, maar gewoon domweg volgen hoe jij denkt dat een religie in elkaar zit... Als die ouders van het kind daadwerkelijk niet wisten hoe hun kind zich voelde is dat naar mijn mening gewoon een gebrek aan kennis en eigenwijsheid/koppigheid. Het niet open staan voor 'andere' dingen is volgens mij ook een keuze.
Blue_Eyes schreef:Dat ook, wat Sammie zegt - wettelijk én in hun beleving hebben die mensen hun zoon verloren.
En waarom zeg ik dat? Omdat ik dat hier voel, in de reacties die hier gegeven worden, maar ook elders op internet en ook daar in Ohio, als ik lees dat die mensen hun kind niet eens kunnen gaan begraven in verband met de dreiging van demonstraties. En voor die mensen voelt het vermoedelijk ook zo. Zoals gezegd: die hebben niet alleen een kind verloren, maar worden nu ook nog door de hele wereld uitgekotst. Ik wil niet zeggen dat zij niets fout gedaan hebben, maar ze hebben wel gehandeld in wat zij zagen als het belang van hun kind, vanuit hun referentiekader.
Ik geloof niet dat ik nog veel nieuws te zeggen heb hier. Ik hoop dat mensen er eens over na willen denken, maar dat zal wel ijdele hoop zijn vermoed ik.
Blue_Eyes schreef:Ik wil niet zeggen dat zij niets fout gedaan hebben, maar ze hebben wel gehandeld in wat zij zagen als het belang van hun kind, vanuit hun referentiekader.