Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:47

Polly schreef:
Maar ik ben het eens dat daar eens iets op gevonden moet worden
Daar blijf ik mij ook over verbazen. Ik ben een leek op dat gebied, ik kan snappen dat de diepte en uitgestrektheid van een oceaan het moeilijk maakt. Maar met alle technologie van tegenwoordig zou er toch meer mogelijk moeten zijn?
Bizar dat vliegtuigen verdwijnen en dan gewoon kwijt zijn. Vreselijk voor de nabestaanden.

Chiave

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:24

Die piloten mogen van mij ook een medaille zo groot als de tafel krijgen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:28

JoopC schreef:

Niet mee eens. Tegenwoordig leggen piloten geld op tafel om ergens te mogen vliegen. Ze verdienen het niet, ze kopen zich in. Dus een medaille? No way. Dat moeten ze echt verdienen, en niet kopen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:29

Joaltijd schreef:
HorseTimeXL, Wat een gaaf filmpje!
Dat is inderdaad op een niet zo groot gebied :)

Mogen ze dit vliegtuig (en de MH370) maar snel vinden.. In zee neergestort of op een eilandje (wat me nog steeds sterk lijkt). Maar dat familie/nabestaanden tenminste weten waar hun geliefde is..

Wat ** dat die gevonden stukken in de zee niet van dit vliegtuig zijn. Helaas :(

Ja ik probeer eigenlijk die hele aflevering te bekijken. Daar zie je zelfs dat die nadat die vanaf daar gerepareerd is, op dezelfde plek weer opstijgen. Echt bizar en knap.

gaat om dit vliegtuig. dit is een echt filmpje daarvan:

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:34

Cassidy schreef:
JoopC schreef:

Niet mee eens. Tegenwoordig leggen piloten geld op tafel om ergens te mogen vliegen. Ze verdienen het niet, ze kopen zich in. Dus een medaille? No way. Dat moeten ze echt verdienen, en niet kopen.

Hoe kom jij aan die 'informatie' als ik vragen mag.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:35

rapunzelx schreef:

Ik heb zo mijn bronnen. Inside informatie, PB me maar voor meer info.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:40

Cassidy schreef:
rapunzelx schreef:

Ik heb zo mijn bronnen. Inside informatie, PB me maar voor meer info.

Klopt niet altijd, vooral als beginnende piloot is de sollicitatieprocedure lang en zwaar. Er wordt veel getest en echt wel op talent en kennis geselecteerd.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:42

Cassidy schreef:
JoopC schreef:

De piloten die op de Hudson zijn geland hebben een medaille gekregen, maar ja die verdienden het ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:43

Cassidy schreef:
JoopC schreef:

:')
Tjonge jonge wat sta jij negatief in het leven zeg. Wordt je af en toe niet eens moe van jezelf?

Het klopt dat jonge piloten uitgebuit worden en vaak moeten betalen om hun vlieguren te kunnen behalen, absoluut waar. Maar dan nog doen ze ervaring op waardoor ze in dit soort situaties het verschil kunnen zijn tussen honderden doden of enkel een beschadigd toestel. Dus verdienen ze een medaille? Absoluut!
De luchtvaartmaatschappijen moeten aangesproken worden op hun uitbuit-gedrag. Diep respect voor piloten die honderdduizenden euro's investeren in hun droom. *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:45

Een piloot koopt zich niet in om in een noodsituatie te komen...

Elke noodsituatie die opgelost word door de piloten verdient een lintje.

Wat doe.jij altijd negatief zeg..laatst in een ander topic ook al...kan jij echt niets positiefs zeggen?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:45

coldsummers schreef:
JoopC schreef:

De piloten die op de Hudson zijn geland hebben een medaille gekregen, maar ja die verdienden het ook.

Poeh, ik heb die noodlanding gezien met 'air crash investigation'. Alle respect naar die piloten hoor, ze hebben het geweldig gedaan zeg!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:47

Rapunzelx, precies. En zo zijn er wel meer.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:47

Sparky10 schreef:
ja maar in een vliegtuig zitten meteen rond de 200 of mee mensen in , dat is in 1 klap gigantisch veel mensen,
hoop dat het terug gevonden word en er overlevenden zijn , maar goed hoop doet leven toch ? al vrees ik het ergste ..

per dag vallen er 7 volle jumbo's aan verkeersdoden in het verkeer..

even gejat online..
Citaat:
JAARLIJKS 1,2 MILJOEN DODEN
Verkeersdeelname is de gevaarlijkste dagelijkse activiteit in ons leven. Wereldwijd zijn er ieder jaar zo'n 1 240 000 verkeersdoden te betreuren, dat zijn bijna 3400 slachtoffers of 7 propvolle Jumbo Jets per dag! Zeker één op de tweehonderd wereldburgers overlijdt aan de gevolgen van een verkeersongeval.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:48

coldsummers schreef:

Maakt niet uit hoe, mijn respect voor piloten blijft. Ze doen het toch maar even.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:49

Jolliegirl schreef:
Een piloot koopt zich niet in om in een noodsituatie te komen...

Een piloot koopt zich in om ondanks een studieschuld van meer dat een TON toch maar aan de bak te komen.
Natuurlijk doen ze dat niet om in een noodsituatie te komen. Geen enkele baan, echt geen ENKELE baan voor het maakt niet uit wat voor SALARIS is het waard om het leven voor te laten.
Ik heb helaas echter wel de nodige mensen in mijn kennissenkring zitten die TONNEN studieschuld hebben omdat ze de opleiding van piloot hebben gevolgd.
En die vervolgens niet aan de bak komen.
En die er alles voor doen om toch het beroep uit te kunnen oefenen waarvoor ze TONNEN aan studieschuld hebben opgebouwd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:51

Inkopen of niet, ik zou in elk vliegtuig stappen met zulke goede piloten!

Wat Cassidy zegt klopt imo wel,ik heb het op t.v. gezien.
Laatst bijgewerkt door gohya op 29-12-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:51

rapunzelx schreef:
coldsummers schreef:

Maakt niet uit hoe, mijn respect voor piloten blijft. Ze doen het toch maar even.

Precies! En elke piloot die in zo'n benarde situatie een vliegtuig vol passagiers en crew veilig op de grond krijgt verdient een medaille.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:52

Dan moet je geen studieschuld opbouwen.
Geen opleiding doen als dr geen/weinig werk in te vinden is...
Das vrij simpel IMO.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:53

@coldsummers Als het kon zou ik ze persoonlijk willen bedanken na elke vlucht. :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:54

Klopt, is algemeen bekend. Maar weer on-topic?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:55

rapunzelx schreef:
@coldsummers Als het kon zou ik ze persoonlijk willen bedanken na elke vlucht. :o

Ja ik ook wel.

Dit is wel weer een tragedie overigens. Weer een vliegtuig vermist...

elenaMM77

Captain schreef:
:')
Tjonge jonge wat sta jij negatief in het leven zeg. Wordt je af en toe niet eens moe van jezelf?

Het klopt dat jonge piloten uitgebuit worden en vaak moeten betalen om hun vlieguren te kunnen behalen, absoluut waar. Maar dan nog doen ze ervaring op waardoor ze in dit soort situaties het verschil kunnen zijn tussen honderden doden of enkel een beschadigd toestel. Dus verdienen ze een medaille? Absoluut!
De luchtvaartmaatschappijen moeten aangesproken worden op hun uitbuit-gedrag. Diep respect voor piloten die honderdduizenden euro's investeren in hun droom. *\o/*

absoluut waar en dat is niet eens nieuw.

Twee 'vriendjes' van mijn lagere school zijn piloot geworden.
een rechtstreeks VWO> pilotenopleiding
de ander > LBO>MAVO>HAVO>VWO pilotenopleiding.
De tweede heeft mede door zijn leeftijd vrij snel uiteindelijk een baan als piloot gevonden.
De eerste heeft echter 5 jaar moeten soliciteren en wachten tot er ergens een plek vrij kwam om een aanstelling te krijgen.

al die tijd heeft hij een vermogen moeten uitgeven om zijn vlieguren te kunnen maken en zijn papieren hun rechtsgeldigheid te laten behouden.

Het is niet zo als bij artsen en dierenartsen dat je je inkoopt in een maatschap en tot die tijd betaald krijgt voor je werk.

je moet als piloot extreem veel betalen om te zorgen dat je papieren in orde blijven zodat je kans maakt op een betaalde baan als piloot bij een maatschappij.. met een beetje mazzel kun je tot die tijd werken als piloot voor vrachtverkeer.

Denk dat Cassidy het inkopen en betalen voor onderhoud van je papieren met elkaar verward.. Piloten kopen echt hun papieren niet, noch hun banen.. sterker nog een gemiddelde piloot heeft een schuld van zo'n 150.000 euro na zijn opleiding, meestal een extra hypotheek op het huis van de ouders.. de opleiding kaal (zonder bijvoorbeeld kamerhuur) is al ruim een ton.

En die kosten lopen alleen maar verder op als ze niet direct een baan vinden

Cassidy

coldsummers schreef:

Precies! En elke piloot die in zo'n benarde situatie een vliegtuig vol passagiers en crew veilig op de grond krijgt verdient een medaille.[/quote]

Om dit te kunnen doen hebben ze ervaring nodig.
Ervaring die ze tegenwoordig niet meer op kunnen doen omdat er op de centen wordt gelet.
Piloten met de nodige ervaring verlaten het beroep.
Piloten met onvoldoende ervaring nemen hun plaats in. Sterker nog, nemen genoegen met minder salaris om toch te mogen vliegen. Hebben niet de ervaring om noodsituaties op te lossen mochten ze die tegenkomen

Beknibbelen op onderhoud van vliegtuigen om toch maar tegen die prijsboxers op te komen gaat niet werken.
Het geld moet ergens vandaan komen. En dan mogen jullie raden waar vandaan....

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:56

Pfft, nou inderdaad Cassidy. Word jij niet eens moe van jezelf? Wat de financiële toestand van een piloot is gaat ons niet aan. Elke piloot die in zo'n bernarde situatie alle mensen in het vliegtuig weer veilig en zonder gewonden terug aan de grond kan zetten verdient een medaille, ingekocht of niet. Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Dan nu weer on-topic graag.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:57

Ik vind de medaille wel verdiend, want als je net zoals zojuist gebeurd is, een noodlanding kan maken en daarmee een heel vliegtuig redt...
Ja, dan verdien je een medaille.
Of de piloot die midden in een rivier landde, dito!