Molukkers willen Nederlands gezin weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:59

Wat een gedoe.. woon zelf in Hoogeveen en heb het al een paar keer voorbij zien komen op o.a facebook. :(

monica73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:05

Ik ben het met je eens hoor Tivoli, er zijn mensen die te lang in het verleden blijven hangen. Voor een aantal van die mensen is schuld bekennen etc nooit genoeg. Die willen nederland altijd door het stof zien kruipen en blijven dan nog met het vingertje wijzen. Als er 1 tolerant land is, dan is nederland dat wel. Al zitten er ook rotte appels van nederlanders tussen die direct fel reageren zonder zich te verdiepen in een kwestie. Deze mensen verpesten het voor de rest omdat hierdoor de discussie hoog opwaait in de media. De beste meneer in de telegraaf doet hetzelfde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:08

purny schreef:
En dan vind men het gek dat de Nederlandse bevolking racistisch word.

Dat wordt het niet, dat WAS het al, helaas......

En nu is het een keer omgedraaid en komt het breeduit in het nieuws.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:13

"De" Nederlandse bevolking bestaat dus niet. We zijn allemaal anders, net zo goed als "de" Molukse bevolking niet allemaal hetzelfde denkt en doet. Ophouden met mensen in hokjes te plaatsen op grond van afkomst dus.

Als je leert om mensen als individu te zien, helpt je dat om te stoppen met racistisch denken en reageren en dan zou je het Nederlandse imago al een heel stuk voorruit helpen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:55

piezze schreef:
Ophouden met mensen in hokjes te plaatsen op grond van afkomst dus.
.

Is dat niet precies wat in het artikel gebeurt, maar dan vanuit Molukkers jegens 'Nederlanders' ? :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:04

Waar ik via nu.nl achter ben gekomen: die Nederlanders kregen een huis toegewezen waarvan eerst was toegezegd dat het voor Molukse mensen bestemd was, dat was beloofd door de burgemeester, dat de huizen in die wijk speciaal voor Molukkers waren bedoeld.
Dus is er een belofte niet nagekomen. En dat maakt de Molukse mensen boos.
Als je dat weet maakt het hun reactie wat begrijpelijker.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:07

8nnemiek schreef:
Wedden dat ze nog hun zin krijgen ook??
Het is toch belachelijk.. Dat ze lekker terug gaan naar hun eigen land, dan hebben ze ook geen last van ons Nederlanders..
Zo'n mensen moeten ze eens flink hard aanpakken. Moeten wij idd eens proberen.. een onschuldig buitenlands gezin bedreigen dat in onze wijk komt wonen..

'Willen we meer of minder molukkers..!?' :+ :')
Dat lokken ze iig wel uit op die manier..

Dat is precies het probleem: ze hèbben geen eigen land, dat is ingepikt door Indonesië, en Nederland kon daar niets meer aan veranderen.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:08

Citaat:
http://m.telegraaf.nl/article/23382646/ ... -gezin-weg
Molukkers willen Nederlands gezin weg

De komst van een Nederlands gezin heeft tot grote onrust geleid onder Molukkers in het Drentse Hoogeveen. De wijk waar de familie komende maandag een leegstaande huurwoning betrekt, is ooit toegewezen aan Molukkers. Die zitten dan ook niet te wachten op 'buitenstaanders' en zijn een terreurcampagne gestart.

Het huis in de Ebbingesetraat is ondergeklad met grote leuzen die niets aan duidelijkheid te wensen overlaten. 'Molukse wijk' en 'Alleen Molukkers' staat er onder meer op de ramen gekalkt.

,,Deze woonwijk is 51 jaar geleden gebouwd voor de Molukkers. Dat willen we zo houden", verklaart wijkbewoner Sammy de Lima de weerstand aan de lokale nieuwssite Hoogeveen.nu. ,,Wij hebben onze eigen gewoonten, daar moet je geen andere mensen tussen zetten."

Een bewonerscommissie dreigt bij woningcorporatie Domesta dat de bekladding van het pand nog maar het begin is. Als de corporatie niet afziet van de huisvesting van het gezin zullen harde acties volgen. ,,Ik heb mijn kapmes geslepen", waarschuwt De Lima. ,,Domesta speelt met mensenlevens. Dat is misschien hard, maar hoe de Nederlandse regering destijds heeft huisgehouden in de Molukken, dát is pas hard."

De corporatie is geschrokken van de dreigementen en gaat aangifte doen bij de politie.

En dan nog zeggen dan wij Nederlanders rasisties zijn? Beetje vreemd

Weggebokt

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:08

Ik schaam me er gewoon voor om in Hoogeveen te wonen.. Vreselijk hoor :n

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:10

Als ik de reacties van de (oud-)Hoogeveners zo lees voelen meer mensen zich niet senang meer met de gang van zaken in die plaats.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:32

Ach dat heeft denk ik niet echt te maken met dat de gang van zaken heel erg veranderd is.
Ik heb Hoogeveen nooit the place to be gevonden, want het is gewoon een lelijke stad... dus dat verandert niet ineens ofzo :+

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:53

Ik ben zelf ook van molukse afkomst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit zo verdiept heb in die hele geschiedenis en wij zijn ook nooit zo opgevoed met het al die ideeën over Nederland(ers), maar ik snap het ergens wel. Dat zij zulke bedreigende uitspraken doen is dan ook weer echt not done, maar om dan gelijk te roepen dat ze dan maar terug naar hun eigen land moeten.. :roll:
Het is gewoon erg moeilijk allemaal, er is voor beide partijen wel wat te zeggen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:02

Wat zouden ze eigenlijk hebben gedaan als dat Nederlandse gezin vloeiend Maleis sprak?
Horen ze er dan wel bij?
Een tante van mijn man zag er Nederlands uit, op een dag zat ze in een bus waar een paar Molukse jongeren vreselijk aan het roddelen waren over Nederlanders. Flapt ze ineens iets eruit in het Maleis zo van: "Gedragen jullie je een beetje!" :D
Werkte goed.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:05

En dan vinden ze het gek dat Nederlanders steeds racistischer worden? :roll:
Gewoon al die mensen die daaraan meedoen het land uit, ben je er meteen vanaf ...

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:10

Ze zouden geen hekel aan de komst van Nederlanders hebben maar wel alvast hun kapmes slijpen...? :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:15

Tytonidae schreef:
Ze zouden geen hekel aan de komst van Nederlanders hebben maar wel alvast hun kapmes slijpen...? :')

Ja joh, zo'n heg moet af en toe bijgehouden worden. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:16

Rachelle_K schreef:
Ik ben zelf ook van molukse afkomst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit zo verdiept heb in die hele geschiedenis en wij zijn ook nooit zo opgevoed met het al die ideeën over Nederland(ers), maar ik snap het ergens wel. Dat zij zulke bedreigende uitspraken doen is dan ook weer echt not done, maar om dan gelijk te roepen dat ze dan maar terug naar hun eigen land moeten.. :roll:
Het is gewoon erg moeilijk allemaal, er is voor beide partijen wel wat te zeggen.

Er word even vergeten dat deze generatie in Nederland geboren is. Dus terug in eigen land zijn ze al.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:30

purny schreef:
Rachelle_K schreef:

Er word even vergeten dat deze generatie in Nederland geboren is. Dus terug in eigen land zijn ze al.

Ja dat bedoel ik dus ook, sowieso slaat die reactie van 'terug naar eigen land' nergens op, maargoed

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:35

Ik vind dat Nederland weer Nederland moet worden.
Er is ergens iets fout gegaan wat terug gedraaid moet worden.

Niemand van buitenlandse afkomst zou meer een Nederlands paspoort moeten krijgen. Je bent te gast hier, ook al ben je hier geboren. Dat doen ze in Qatar ook.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:39

onpaard schreef:

Niemand van buitenlandse afkomst zou meer een Nederlands paspoort moeten krijgen. Je bent te gast hier, ook al ben je hier geboren. Dat doen ze in Qatar ook.

Zijn hun ook. Geboren en getogen in Nederland. Al generaties lang. Alleen is Nederland kleiner geworden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:44

Dat begrijp ik. Nederland is niet kleiner geworden juist iets groter, maar daar gaat het niet om.

Nu kunnen ze stoppen met het verstrekken van Nederlandse paspoorten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:47

onpaard schreef:
Dat begrijp ik. Nederland is niet kleiner geworden juist iets groter, maar daar gaat het niet om.

Nu kunnen ze stoppen met het verstrekken van Nederlandse paspoorten.

Indonesië en Suriname waren gewoon onderdeel van Nederland. Dus Nederland is een stuk kleiner geworden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:49

Beetje cru om Nederland te vergelijken met Qatar denk ik. Daar gaat t leven er sowieso heel anders aan toe.

Anne bedoelt denk ik dat die mensen zijn geboren op wat destijds Nederlands grondgebied was. Alleen kun die mensen er niet naar terug. Dan zijn ze dus in NL geboren en hebben ze gewoon recht op een NL paspoort ;) Ik denk dat de Molukse bevolking wel een bijzondere bevolkingsgroep in Nederland is als je de geschiedenis bekijkt. Dus niet te kort door de bocht hier lijkt mij wel op z'n plaats.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:53

onpaard schreef:

Pardon....???? Wat moet je terugdraaien dan... Ik vind je reactie over Nederland een beetje te racistisch overkomen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:55

Ik vergelijk Nederland niet met Qatar. Maar ik vind hun beleid wat dat betreft niet zo slecht.

Ook heb ik het niet over de mensen die nu al een Nederlands paspoort hebben. Die mensen wonen hier al zo lang dat kan je niet maken. Ik kijk vooruit en zeg dat er dingen moeten veranderen.