Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Wedden dat ze nog hun zin krijgen ook??
Het is toch belachelijk.. Dat ze lekker terug gaan naar hun eigen land, dan hebben ze ook geen last van ons Nederlanders..
Zo'n mensen moeten ze eens flink hard aanpakken. Moeten wij idd eens proberen.. een onschuldig buitenlands gezin bedreigen dat in onze wijk komt wonen..
'Willen we meer of minder molukkers..!?'![]()
![]()
Dat lokken ze iig wel uit op die manier..
Citaat:http://m.telegraaf.nl/article/23382646/ ... -gezin-weg
Molukkers willen Nederlands gezin weg
De komst van een Nederlands gezin heeft tot grote onrust geleid onder Molukkers in het Drentse Hoogeveen. De wijk waar de familie komende maandag een leegstaande huurwoning betrekt, is ooit toegewezen aan Molukkers. Die zitten dan ook niet te wachten op 'buitenstaanders' en zijn een terreurcampagne gestart.
Het huis in de Ebbingesetraat is ondergeklad met grote leuzen die niets aan duidelijkheid te wensen overlaten. 'Molukse wijk' en 'Alleen Molukkers' staat er onder meer op de ramen gekalkt.
,,Deze woonwijk is 51 jaar geleden gebouwd voor de Molukkers. Dat willen we zo houden", verklaart wijkbewoner Sammy de Lima de weerstand aan de lokale nieuwssite Hoogeveen.nu. ,,Wij hebben onze eigen gewoonten, daar moet je geen andere mensen tussen zetten."
Een bewonerscommissie dreigt bij woningcorporatie Domesta dat de bekladding van het pand nog maar het begin is. Als de corporatie niet afziet van de huisvesting van het gezin zullen harde acties volgen. ,,Ik heb mijn kapmes geslepen", waarschuwt De Lima. ,,Domesta speelt met mensenlevens. Dat is misschien hard, maar hoe de Nederlandse regering destijds heeft huisgehouden in de Molukken, dát is pas hard."
De corporatie is geschrokken van de dreigementen en gaat aangifte doen bij de politie.
Rachelle_K schreef:Ik ben zelf ook van molukse afkomst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit zo verdiept heb in die hele geschiedenis en wij zijn ook nooit zo opgevoed met het al die ideeën over Nederland(ers), maar ik snap het ergens wel. Dat zij zulke bedreigende uitspraken doen is dan ook weer echt not done, maar om dan gelijk te roepen dat ze dan maar terug naar hun eigen land moeten..
Het is gewoon erg moeilijk allemaal, er is voor beide partijen wel wat te zeggen.
purny schreef:Rachelle_K schreef:Ik ben zelf ook van molukse afkomst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit zo verdiept heb in die hele geschiedenis en wij zijn ook nooit zo opgevoed met het al die ideeën over Nederland(ers), maar ik snap het ergens wel. Dat zij zulke bedreigende uitspraken doen is dan ook weer echt not done, maar om dan gelijk te roepen dat ze dan maar terug naar hun eigen land moeten..
Het is gewoon erg moeilijk allemaal, er is voor beide partijen wel wat te zeggen.
Er word even vergeten dat deze generatie in Nederland geboren is. Dus terug in eigen land zijn ze al.
onpaard schreef:Ik vind dat Nederland weer Nederland moet worden.
Er is ergens iets fout gegaan wat terug gedraaid moet worden.
Niemand van buitenlandse afkomst zou meer een Nederlands paspoort moeten krijgen. Je bent te gast hier, ook al ben je hier geboren. Dat doen ze in Qatar ook.
onpaard schreef:Ik vind dat Nederland weer Nederland moet worden.
Er is ergens iets fout gegaan wat terug gedraaid moet worden.
Niemand van buitenlandse afkomst zou meer een Nederlands paspoort moeten krijgen. Je bent te gast hier, ook al ben je hier geboren. Dat doen ze in Qatar ook.