Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:00

Nou.. Laatst was er een vrij stevige man in dr trein en zat in het halletje op 3 stoelen tegelijk.. Dus ik ga zitten staart die gast mij echt 2 minuten strak aan.. Ben gauw weggegaan

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:02

Lang leve de fietsen en het feit dat ik dicht bij school woon *\o/*

Wat een gezeik zeg.... Als iemand nee zegt, zegt ie nee... Dan moet je niet op z'n ras gaan zitten ofzo.. Misschien zitten er wel hele dure breekbare of waardevollenndingen in Y;(

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:04

NynkeMarit_x schreef:
Lang leve de fietsen en het feit dat ik dicht bij school woon *\o/*

Wat een gezeik zeg.... Als iemand nee zegt, zegt ie nee... Dan moet je niet op z'n ras gaan zitten ofzo.. Misschien zitten er wel hele dure breekbare of waardevollenndingen in Y;(

Heeft die tas een ticket? Gaat ie met zijn waardevolle spullen maar lekker met de taxi..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:11

Emerald schreef:
Lees de post eens goed? Ik zeg, als het geweigerd wordt... En als je zoon zo'n problemen heeft met het ov dat anderen maar moeten blijven staan, dat is het aan jou als ouder om voor een andere oplossing te zorgen, of de knul gaat maar staan.

Er wordt/werd ook met hem getraind en het gaat al veel beter.
Wij zijn ook bezig met oplossingen, maar als het een probleem blijft (of eigenlijk: weer erger wordt), dan zal hij alleen hierom naar speciaal onderwijs moeten, want dan wordt de taxi vergoed.

Wij hopen dat er straks iemand is die (regelmatig) samen met hem kan reizen, want een bekende die naast hem zit (of dicht tegen hem aan gaat staan) kan hij beter verwerken/accepteren.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:12

Ik ben er ook klaar mee. Meestal parkeer ik mijn achterste gewoon op de betreffende stoel. Tas of niet, er zijn bagagerekken in de bus, weg halen die smerige tas van je. Meestal als iemand ziet dat je op hun tas gaat zitten halen ze hem ineens wel weg.

Een vriend van mij zat een keer nogal krap in de bus doordat een man naast hem steeds breder ging zitten. Dus toen liet ie gewoon een super vieze scheet om die man terug te pakken :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:15

In de trein vind ik het ook altijd zo raar dit, dat je echt moet zoeken naar een plekje om die reden.
Zelf reis ik regelmatig met veel bagage met de trein, en dan heb ik dus minimaal 2 stoelen nodig en het midden tussen de stoelen in. :+
Dan heb je het dus over een koffer die niet tussen de stoelen of in het bagagerek past en een tas van 15 kg en heul groot en lomp die ook niet in het rek past of tussen de stoelen.
Dus ja dan heeft als het mee zit mijn koffer een stoel, die tas een stoel en ik met mijn schoudertas. :+
Als het druk is staat 1 van de 2 op de grond, maar wat een gedoe soms..

saskiakefie

Ik ga als er 2 zitplaatsen zijn wel altijd zitten bij het raam zodat er in ieder geval nog iemand naast me kán zitten, komt imo ook altijd een beetje aso over als mensen dat niet doen. Wel leg ik vaak mn tas naast me neer, omdat ik dat fijner vind dan op schoot (en op de grond vind ik vies) én soms omdat ik inderdaad geen behoefte heb dat er iemand naast me komt zitten, gewoon omdat het je persoonlijke ruimte is en daar heb ik gewoon soms geen zin in. Maar als het echt druk is dat ik zie dat er tegelijk veel mensen de bus in gaan, dan doe ik meteen al mn tas weg, en als ik écht écht geen zin heb dan kijk ik idd ook naar buiten in de hoop dat ze ergens anders gaan zitten, maar als het dan vragen, natuurlijk haal ik mn tas weg en ga ook niet zitten zuchten, ik zeg gewoon heel vriendelijk: Natuurlijk! :D

soloro

Sababber schreef:
Ik ben er ook klaar mee. Meestal parkeer ik mijn achterste gewoon op de betreffende stoel. Tas of niet, er zijn bagagerekken in de bus, weg halen die smerige tas van je. Meestal als iemand ziet dat je op hun tas gaat zitten halen ze hem ineens wel weg.

Een vriend van mij zat een keer nogal krap in de bus doordat een man naast hem steeds breder ging zitten. Dus toen liet ie gewoon een super vieze scheet om die man terug te pakken :')

Hier zijn er geen bagagerekken in de bus, dus waar zou ik dan mijn grote koffer moeten zetten? Bij mijn benen heb ik amper ruimte als ik hem daarzet, dus daarom ligt ie op de stoel. Zodra er iemand aankomt moet ik hem daar wel neerzetten. Komt er niemand, blijft ie daar lekker staan, veel fijner voor mijn benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:17

Sababber schreef:

Sorry, daar moest ik heel hard om lachen :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:18

Bah dat vind ik echt goor! Een scheet laten heeft niet alleen zijn buurman last van hoor!

Als ze zo breed gaan zitten vraag ik of ze even op kunnen schuiven / rekening kunnen houden dat ik ook normaal wil kunnen zitten. Ik ben een slank meisje maar hoef niet op maar 1 bil te zitten omdat iemand mijn zijn benen wijd alle ruimte inpikt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:18

soloro schreef:

Dat vind ik ook aso, ik heb ook weleens gehad dat mensen dat super snel doen zonder dat je überhaupt de kans hebt gehad je tas weg te halen voordat bijna de kont van iemand je tas plet en je idd snel weg moet trekken.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:19

Brainless schreef:
Emerald schreef:
Lees de post eens goed? Ik zeg, als het geweigerd wordt... En als je zoon zo'n problemen heeft met het ov dat anderen maar moeten blijven staan, dat is het aan jou als ouder om voor een andere oplossing te zorgen, of de knul gaat maar staan.

Er wordt/werd ook met hem getraind en het gaat al veel beter.
Wij zijn ook bezig met oplossingen, maar als het een probleem blijft (of eigenlijk: weer erger wordt), dan zal hij alleen hierom naar speciaal onderwijs moeten, want dan wordt de taxi vergoed.

Wij hopen dat er straks iemand is die (regelmatig) samen met hem kan reizen, want een bekende die naast hem zit (of dicht tegen hem aan gaat staan) kan hij beter verwerken/accepteren.

Het is in elk geval positief dat jullie er aan werken. Maar als hij daar zo'n problemen mee heeft, kan hij dan niet op een andere manier naar school? Hoe oud is je zoon eigenlijk? Mensen kunnen nou eenmaal niet aan de buitenkant zien dat hij daar moeite mee heeft en voor velen is blijven staan terwijl een tas mag 'zitten' gewoon niet acceptabel. En wat gebeurt er als een oud vrouwtje wil gaan zitten?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:20

moonfish13 schreef:
In de trein vind ik het ook altijd zo raar dit, dat je echt moet zoeken naar een plekje om die reden.
Zelf reis ik regelmatig met veel bagage met de trein, en dan heb ik dus minimaal 2 stoelen nodig en het midden tussen de stoelen in. :+
Dan heb je het dus over een koffer die niet tussen de stoelen of in het bagagerek past en een tas van 15 kg en heul groot en lomp die ook niet in het rek past of tussen de stoelen.
Dus ja dan heeft als het mee zit mijn koffer een stoel, die tas een stoel en ik met mijn schoudertas. :+

Sorry maar dan blijf ik op de gang bij de deuren in de trein. Zeker als het druk is.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:21

Sababber schreef:

jij gaat op een tas zomaar zitten zonder even te vragen of ie aan de kant kan?
chapeau, jij bent het steoriebeeld van een tokkie!
Je zal je flink zuur voelen hoor, als blijkt dat je op een waardevol bezit bent gaan zitten en dat stuk gegaan is. Je gaat er niet onderuit komen om dat te moeten vergoeden.
En als je het helemaal treft, heb je iemand naast je die er niet van gediend is en krijg je zowaar een vuist/hand afdruk in je gezicht :).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:23

Emerald schreef:
Het is in elk geval positief dat jullie er aan werken. Maar als hij daar zo'n problemen mee heeft, kan hij dan niet op een andere manier naar school? Hoe oud is je zoon eigenlijk? Mensen kunnen nou eenmaal niet aan de buitenkant zien dat hij daar moeite mee heeft en voor velen is blijven staan terwijl een tas mag 'zitten' gewoon niet acceptabel. En wat gebeurt er als een oud vrouwtje wil gaan zitten?

Nu gaat hij gewoon fietsend (is maar 14 km enkele reis), maar met slecht weer gaat hij met de buurtbus.
Daar kent hij de meeste mensen wel die instappen.

Maar volgend schooljaar gaat hij (zoals het er nu uitziet) verderop, en dan is het eerst 13 km naar het station (of fietsen of buurtbus) en dan met de trein, en weer een stuk met de bus (of daar een fiets neerzetten zodat hij de laatste stuk kan fietsen).

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:26

saskiakefie schreef:
soloro schreef:

Dat vind ik ook aso, ik heb ook weleens gehad dat mensen dat super snel doen zonder dat je überhaupt de kans hebt gehad je tas weg te halen voordat bijna de kont van iemand je tas plet en je idd snel weg moet trekken.

Als je iemand eerst recht aankijkt en je vraagt of iemand zijn tas weg wilt halen en iemand vertikt dat vraag ik me af wie de aso is. Laat maar zien dat je voor 2 personen hebt betaald dan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:27

Ineke2 schreef:
moonfish13 schreef:

Sorry maar dan blijf ik op de gang bij de deuren in de trein. Zeker als het druk is.

Bij een treinreis van 4.5 uur begin ik daar niet aan hoor, dat kan best met een uur, maar niet met 4.5.
Gelukkig tref ik het zelden zo druk dat ik die ruimte niet heb maar wel altijd spannend of er ruimte genoeg is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:28

Sababber schreef:
saskiakefie schreef:

Als je iemand eerst recht aankijkt en je vraagt of iemand zijn tas weg wilt halen en iemand vertikt dat vraag ik me af wie de aso is. Laat maar zien dat je voor 2 personen hebt betaald dan.

Nee oke dan snap ik het.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:28

Sababber: dat staat niet in jouw post. Daar staat namelijk in dat je op iemands tas gewoon gaat zitten, dus ja mijn reactie daarop vind ik 100% terecht en ja dan ben je echt een aso :).

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:29

Cinderella schreef:
Sababber schreef:

jij gaat op een tas zomaar zitten zonder even te vragen of ie aan de kant kan?
chapeau, jij bent het steoriebeeld van een tokkie!
Je zal je flink zuur voelen hoor, als blijkt dat je op een waardevol bezit bent gaan zitten en dat stuk gegaan is. Je gaat er niet onderuit komen om dat te moeten vergoeden.
En als je het helemaal treft, heb je iemand naast je die er niet van gediend is en krijg je zowaar een vuist/hand afdruk in je gezicht :).

Jij hebt een aardig grote mond voor iemand die zich vergelijkt met een Prinses.

Wat een agressie, fijne aanvallende toon direct op de persoon ook.

Cinderella

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:32

Leuk weetje: ik heb deze naam gekregen :D.
Hoezo agressie? jij hebt het over smerige tassen. Ik noem gewoon wat consequenties die je kan verwachten bij zulk gedrag. Niks persoonlijks.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:36

Sababber, jij bent de gene die je eerste post onvolledig plaatst hoor! Als jij jou 2 e bericht er ook bij had geplaatst was het veel anders over gekomen. :) sinds wanneer zijn er trouwens bagage rekken in de bus? Die heb ik nog nooit gezien := afgezien van de touringcar dan

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:37

Ik zet eigenlijk altijd mijn tas op de stoel naast mij in de trein/bus. Regelmatig weegt mijn rugzak zo veel dat deze amper op te pakken is en dus ook niet zo fijn om op schoot te houden. Tussen mijn benen is vaak ook een gedoe omdat ik dan niet zo veel ruimte meer over hou. Bagagerekken hebben wij niet in de bus.

Maar zodra ik zie dat de bus/trein al best vol is en er komen nieuwe mensen bij, pak ik gelijk mijn tas op schoot. Soms kan ik mij wel een beetje irriteren aan het feit dat ik dan vaak de enige ben en het grootste gedeelte gewoon lekker zijn tas laat liggen. Maar dit maakt niet dat ik het zelf niet meer zou doen.

Als ik zelf wil zitten en er ligt een tas, vraag ik gewoon of diegene zijn tas even weg kan halen. Tja en boze gezichten of zuchten, ze zoeken het maar uit.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:43

moonfish13 schreef:
Bij een treinreis van 4.5 uur begin ik daar niet aan hoor, dat kan best met een uur, maar niet met 4.5..

:Y) Oh, ik zit daar juist altijd! Vind het heerlijk zitten daar, ik hoor graag de bewegingen van de trein (beetje vreemd misschien :') ), wordt altijd zo nerveus in die geluidsdichte coupés... Het balkon, noemen ze dat stuk, klinkt wel iets romantischer dan het werkelijk is :+

Wbt tassen op stoelen: ik heb meestal mijn cameratas bij me, dus die blijft altijd op schoot (mocht ik in slaap vallen merk ik het het eerste als iemand eraan zit..) en ik vraag altijd met m'n liefste glimlach èn oogcontact of ik daar mag zitten, als er een tas staat. Als er dan niet wordt gereageerd of een stom antwoord komt, herhaal ik meestal de vraag en zeg erbij "want anders ga ik er nog op zitten en dat is vast niet de bedoeling". Heb daarvoor de omvang ook wel een beetje mee.. :=
Plus, overdreven vriendelijkheid irriteert mensen veel sneller dan kwaadheid.. :+
Maar ik kom niet zoveel meer in de bus, en op de treinbalkons is bijna altijd plaats omdat iedereen er een hekel aan heeft.. (en anders zit ik op de trap of de grond)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:47

Cinderella schreef:
Leuk weetje: ik heb deze naam gekregen :D.
Hoezo agressie? jij hebt het over smerige tassen. Ik noem gewoon wat consequenties die je kan verwachten bij zulk gedrag. Niks persoonlijks.

Dus iemand een stereotype tokkie noemen is niks persoonlijks...

Ik zou het ook raar vinden als iemand zo op mijn tas zou gaan zitten. Maar ik vind het nog veel raarder dat mensen hem laten staan als je ze vriendelijk verzoekt om hem weg te halen. En als er een goede reden is, zeg het dan gewoon...

Wat ik helemaal verschrikkelijk vind is als ik zie dat mensen met gezondheidsklachten, ouderdom, zwanger etc. Staan in de bus omdat niemand op staat voor ze.. vorige week in a'dam nog een man die minstens 80 was die me verbaasd aankeek toen ik vroeg of hij wilde zitten. Vervolgens zei hij dat de meeste mensen naar de andere kant gaan kijken of dat soort dingen.. wát een maatschappij.. :(