Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NynkeMarit_x schreef:Lang leve de fietsen en het feit dat ik dicht bij school woon![]()
Wat een gezeik zeg.... Als iemand nee zegt, zegt ie nee... Dan moet je niet op z'n ras gaan zitten ofzo.. Misschien zitten er wel hele dure breekbare of waardevollenndingen in
Emerald schreef:Lees de post eens goed? Ik zeg, als het geweigerd wordt... En als je zoon zo'n problemen heeft met het ov dat anderen maar moeten blijven staan, dat is het aan jou als ouder om voor een andere oplossing te zorgen, of de knul gaat maar staan.
Sababber schreef:Ik ben er ook klaar mee. Meestal parkeer ik mijn achterste gewoon op de betreffende stoel. Tas of niet, er zijn bagagerekken in de bus, weg halen die smerige tas van je. Meestal als iemand ziet dat je op hun tas gaat zitten halen ze hem ineens wel weg.
Een vriend van mij zat een keer nogal krap in de bus doordat een man naast hem steeds breder ging zitten. Dus toen liet ie gewoon een super vieze scheet om die man terug te pakken
Sababber schreef:Ik ben er ook klaar mee. Meestal parkeer ik mijn achterste gewoon op de betreffende stoel. Tas of niet, er zijn bagagerekken in de bus, weg halen die smerige tas van je. Meestal als iemand ziet dat je op hun tas gaat zitten halen ze hem ineens wel weg.
Een vriend van mij zat een keer nogal krap in de bus doordat een man naast hem steeds breder ging zitten. Dus toen liet ie gewoon een super vieze scheet om die man terug te pakken
soloro schreef:Ik ben er ook klaar mee. Meestal parkeer ik mijn achterste gewoon op de betreffende stoel. Tas of niet, er zijn bagagerekken in de bus, weg halen die smerige tas van je. Meestal als iemand ziet dat je op hun tas gaat zitten halen ze hem ineens wel weg.
Brainless schreef:Emerald schreef:Lees de post eens goed? Ik zeg, als het geweigerd wordt... En als je zoon zo'n problemen heeft met het ov dat anderen maar moeten blijven staan, dat is het aan jou als ouder om voor een andere oplossing te zorgen, of de knul gaat maar staan.
Er wordt/werd ook met hem getraind en het gaat al veel beter.
Wij zijn ook bezig met oplossingen, maar als het een probleem blijft (of eigenlijk: weer erger wordt), dan zal hij alleen hierom naar speciaal onderwijs moeten, want dan wordt de taxi vergoed.
Wij hopen dat er straks iemand is die (regelmatig) samen met hem kan reizen, want een bekende die naast hem zit (of dicht tegen hem aan gaat staan) kan hij beter verwerken/accepteren.
moonfish13 schreef:In de trein vind ik het ook altijd zo raar dit, dat je echt moet zoeken naar een plekje om die reden.
Zelf reis ik regelmatig met veel bagage met de trein, en dan heb ik dus minimaal 2 stoelen nodig en het midden tussen de stoelen in.![]()
Dan heb je het dus over een koffer die niet tussen de stoelen of in het bagagerek past en een tas van 15 kg en heul groot en lomp die ook niet in het rek past of tussen de stoelen.
Dus ja dan heeft als het mee zit mijn koffer een stoel, die tas een stoel en ik met mijn schoudertas.![]()
Als het druk is staat 1 van de 2 op de grond, maar wat een gedoe soms..
Emerald schreef:Het is in elk geval positief dat jullie er aan werken. Maar als hij daar zo'n problemen mee heeft, kan hij dan niet op een andere manier naar school? Hoe oud is je zoon eigenlijk? Mensen kunnen nou eenmaal niet aan de buitenkant zien dat hij daar moeite mee heeft en voor velen is blijven staan terwijl een tas mag 'zitten' gewoon niet acceptabel. En wat gebeurt er als een oud vrouwtje wil gaan zitten?
saskiakefie schreef:soloro schreef:Ik ben er ook klaar mee. Meestal parkeer ik mijn achterste gewoon op de betreffende stoel. Tas of niet, er zijn bagagerekken in de bus, weg halen die smerige tas van je. Meestal als iemand ziet dat je op hun tas gaat zitten halen ze hem ineens wel weg.
Dat vind ik ook aso, ik heb ook weleens gehad dat mensen dat super snel doen zonder dat je überhaupt de kans hebt gehad je tas weg te halen voordat bijna de kont van iemand je tas plet en je idd snel weg moet trekken.
Ineke2 schreef:moonfish13 schreef:In de trein vind ik het ook altijd zo raar dit, dat je echt moet zoeken naar een plekje om die reden.
Zelf reis ik regelmatig met veel bagage met de trein, en dan heb ik dus minimaal 2 stoelen nodig en het midden tussen de stoelen in.![]()
Dan heb je het dus over een koffer die niet tussen de stoelen of in het bagagerek past en een tas van 15 kg en heul groot en lomp die ook niet in het rek past of tussen de stoelen.
Dus ja dan heeft als het mee zit mijn koffer een stoel, die tas een stoel en ik met mijn schoudertas.![]()
Als het druk is staat 1 van de 2 op de grond, maar wat een gedoe soms..
Sorry maar dan blijf ik op de gang bij de deuren in de trein. Zeker als het druk is.
Sababber schreef:saskiakefie schreef:
Dat vind ik ook aso, ik heb ook weleens gehad dat mensen dat super snel doen zonder dat je überhaupt de kans hebt gehad je tas weg te halen voordat bijna de kont van iemand je tas plet en je idd snel weg moet trekken.
Als je iemand eerst recht aankijkt en je vraagt of iemand zijn tas weg wilt halen en iemand vertikt dat vraag ik me af wie de aso is. Laat maar zien dat je voor 2 personen hebt betaald dan.
Cinderella schreef:Sababber schreef:Ik ben er ook klaar mee. Meestal parkeer ik mijn achterste gewoon op de betreffende stoel. Tas of niet, er zijn bagagerekken in de bus, weg halen die smerige tas van je. Meestal als iemand ziet dat je op hun tas gaat zitten halen ze hem ineens wel weg.
jij gaat op een tas zomaar zitten zonder even te vragen of ie aan de kant kan?
chapeau, jij bent het steoriebeeld van een tokkie!
Je zal je flink zuur voelen hoor, als blijkt dat je op een waardevol bezit bent gaan zitten en dat stuk gegaan is. Je gaat er niet onderuit komen om dat te moeten vergoeden.
En als je het helemaal treft, heb je iemand naast je die er niet van gediend is en krijg je zowaar een vuist/hand afdruk in je gezicht.
moonfish13 schreef:Bij een treinreis van 4.5 uur begin ik daar niet aan hoor, dat kan best met een uur, maar niet met 4.5..
Cinderella schreef:Leuk weetje: ik heb deze naam gekregen.
Hoezo agressie? jij hebt het over smerige tassen. Ik noem gewoon wat consequenties die je kan verwachten bij zulk gedrag. Niks persoonlijks.