Obesitas net zo duur als roken of oorlog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Obesitas net zo duur als roken of oorlog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:30

ik... saus uit een pak is niet te eten, en wereldgerechten al helemaal niet :+ Kan het zelf beter :Y) Zoveel werk is het overigens niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:34

Ik ben volgens de normen obesitas. Ik kost echt niet meer geld hoor, de enige problemen die ik heb die had ik ook gehad als ik slank was. Ben extreem onhandig dus loop allemaal blessures op, ik heb een middenrifbteuk waar ik aan de medicatie voor zit en heb al jaren lang (ook toen ik nog maatje S had) hoofdpijn. Misschien dat ernstig overgewicht op langere termijn wel ernstige schade kan geven, maar dat geld ook voor ondergewicht.

Ik heb een periode erg gezond gegeten en gesport, maar tijdens een fotoreportage verstapte ik me waardoor ik mijn kruisbanden ernstig verrekte en niet eens meer kon hurken, fietsen, traplopen etc. Toen kakte alles in en alles wat ik afgevallen was, kwam weer terug -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:37

Ir1ne schreef:
ik :+

Dat vind ik echt super!! Wij doen het zelf niet thuis... De enige die nog relatief vers kookt ben ik. En ik kook ook echt niet altijd en alles vers. Dat is meer omdat ik na mijn werk meteen weer weg moet en de rest van het gezin vaak ook wel iets anders heeft te doen en om half zeven wel graag weer van tafel wil zijn.

Overigens bedoel ik niets slecht hoor (nog ff afgaande op je vorige post), dat heb je goed gelezen. Heb daarom nog even jouw posts teruggelezen. Je hele verhaal is niet duidelijk, maar ik denk dat ik de kern wel heb. Ik ben zelf nooit extreem te dik geweest, ik vind mezelf nog wel te dik, maar dat zal niemand tegen mij zeggen. Rolletjes zijn gewoon niet mooi, vind ik. Maar mijn lichaam is nooit ernstig op z'n kop gezet. In de basis heb ik altijd 'gezond' gegeten. Maar ik snoepte gewoon te veel. Omdat ik niet veel stil heb gezeten en ook wel ietsje meer nodig heb dan de gemiddelde vrouw van mijn leeftijd, word ik ook minder snel dik. Maarja, een zak tumtum per dag is best wel pure vergif op je eigen lichaam innemen ;) Gelukkig heb ik dat niet te lang volgehouden. Zo kon ik voorheen ook een hele reep chocola opeten, terwijl ik het nu bij twee blokjes chocola hou.

Dát was mijn eetprobleem. Terwijl anderen misschien met veel verschillende diëten en dan weer overeten hun lichaam volledig in de war hebben geschopt, dat er geen resultaat is binnen afzienbare tijd. Zulke lichamen hebben mogelijk wel jaren nodig om te wennen aan een normaal eetpatroon.
Maar het is niet geheel menseigen om hier op te willen wachten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:40

verootjoo schreef:
ik... saus uit een pak is niet te eten, en wereldgerechten al helemaal niet :+ Kan het zelf beter :Y) Zoveel werk is het overigens niet.

Hahaha, ik ben het absoluut met je eens dat wanneer je het allemaal zelf doet je het veel beter kan dan die stomme pakjes!!!!
Maar als ik om kwart over vijf/half zes thuis kom uit mijn werk en het eten om zes uur op tafel moet staan, dan wordt het voor mij wel redelijk lastig. Maar zo'n keukenprinses ben ik niet hoor :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:44

Janine1990 schreef:
verootjoo schreef:

Hahaha, ik ben het absoluut met je eens dat wanneer je het allemaal zelf doet je het veel beter kan dan die stomme pakjes!!!!
Maar als ik om kwart over vijf/half zes thuis kom uit mijn werk en het eten om zes uur op tafel moet staan, dan wordt het voor mij wel redelijk lastig. Maar zo'n keukenprinses ben ik niet hoor :P

maar gewoon aardappels, groente, vlees kan makkelijk in een half uur toch :) Verse pastasaus ook hier hoor. Ook wij hebben nog een heel leven na het avondeten :P

Waar ik wel pakjes voor gebruik is voor nasi, snap echt niet hoe je dat lekker krijgt zonder de mix van de conimex :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:46

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb alle dieten gedaan die er zijn.. 3(!) jaar bij een dietiste gelopen... en ik werd alleen maar dikker. Ik heb zoveel gedieet dat mn hele stofwisseling kapot is, helemaal in de war. Dus besloten om een maagverkleining te doen, gekozen om de darmomleiding achterwege te laten (ik heb een gastric sleeve, met darmomleiding heet een gastric bypass), dus ik kan veel minder eten... voor ik de operatie kreeg gestopt met roken, geen last van gehad overigens, en ik had me echt voorgenomen om er volledig voor te gaan zodra ik de operatie had gehad. Dus sporten (5 keer per week naast een volledige baan) en gezond eten.
Toch stagneerde het afvallen na 30 kilo en kwam ik zelfs weer wat aan.. tsja en hoe komt t dan? Ben volledig binnenste buiten gekeerd door de artsen, weer naar dietistes gewees (4 verschillende), naar de psycholoog, internist endicrinoloog en niet 1 kan wat vinden wat mis is, natuurlijk eet ik niet altijd 100% gezond maar dat doet niemand... ik probeer er wel op te letten maar toch ik blijf dik. Nu maar besloten in overleg met de geleerden dat ik een zgn. redo krijg, waar ik alsnog een darmomleiding krijg en hopelijk nog mn gewicht kwijt kan raken. Ik zou zo graag weer willen paardrijden en fatsoenlijk in kleding kunnen lopen.

Ik ben ENORM toegewijd, maar als niets helpt is het nog wel eens beroerd hoe mensen je beoordelen als je dik bent... btw maak ik al mijn eten vers, het liefst zo min mogelijk met gebruik van kant en klaar producten... verse groenten en vers vlees, met veel kruiden. en dat naast een 40 urige werkweek en 3 keer sporten doordeweeks :+ :+ :+ daar maak ik tijd voor. Ik maak wel vaak eten voor 2 dagen, omdat ik niet zoveel kan eten kan ik het mooi de dag erna eten en dat scheelt me dan weer tijd :D
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 23-11-14 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:48

verootjoo schreef:
maar gewoon aardappels, groente, vlees kan makkelijk in een half uur toch :) Verse pastasaus ook hier hoor. Ook wij hebben nog een heel leven na het avondeten :P

Waar ik wel pakjes voor gebruik is voor nasi, snap echt niet hoe je dat lekker krijgt zonder de mix van de conimex :D

Ik ben al blij dat de aardappels geschild voor me klaar staan :P
Dat lukt inderdaad met gemak hoor! Maar ik vind het zulk vreselijk saai eten! Ik hou van lekker apart!
Gelukkig hebben we sinds kort een actifry, daar kan je hele lekkere dingen mee maken in korte tijd!

Nasi vind ik het lekkerst van de Chinees, volgens mij zit er dan helemaal niets in? Maar wel lekker!
Die zakjes van Conimex zijn hier ook bekend, zou ook niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Heb zelf ook altijd het idee dat dat echt een mix van specerijen is, in tegenstelling tot wereldgerechten, die naar mijn idee gewoon geconcentreerde uitgedroogde sauzen zijn.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:51

Oooo en de laatste keer dat ik naar een dietiste was.. kreeg ik op mn flikker omdat ik niet genoeg at := :+ ... dwz.. te weinig granen en met mijn schema echt op t randje van te weinig calorieën... en ik moest bakboter gebruiken :o ik bak lekker mijn vleesjes in mijn HERMAN Grillpan :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:54

Dat vind ik dus ook zo "grappig". Veel mensen denken dat mensen met overgewicht zichzelf helemaal volstouwen met eten, wat dus vaak gewoon niet het geval is. Juist als je overdag weinig tot niets eet en in de avond 1 flinke maaltijd eet is dat slecht. Hoevaak ik niet te horen heb gekregen "je hoeft helemaal niet te ontbijten/lunchen etc, je hebt genoeg vet voor weken" . Echt, dat soort poedersuiker zijn zo niet waar. Juist als je weinig eet en dan een keer wat meer kom je aan...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:56

Ik eet juist overdag ook hoor, 6 keer per dag.

En de enige opmerking die ik er wel over wil maken is dat niemand dik wordt of is geworden van de lucht, ik ook niet :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:58

Ir1ne schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb alle dieten gedaan die er zijn.. 3(!) jaar bij een dietiste gelopen... en ik werd alleen maar dikker. Ik heb zoveel gedieet dat mn hele stofwisseling kapot is, helemaal in de war. Dus besloten om een maagverkleining te doen, gekozen om de darmomleiding achterwege te laten (ik heb een gastric sleeve, met darmomleiding heet een gastric bypass), dus ik kan veel minder eten... voor ik de operatie kreeg gestopt met roken, geen last van gehad overigens, en ik had me echt voorgenomen om er volledig voor te gaan zodra ik de operatie had gehad. Dus sporten (5 keer per week naast een volledige baan) en gezond eten.
Toch stagneerde het afvallen na 30 kilo en kwam ik zelfs weer wat aan.. tsja en hoe komt t dan? Ben volledig binnenste buiten gekeerd door de artsen, weer naar dietistes gewees (4 verschillende), naar de psycholoog, internist endicrinoloog en niet 1 kan wat vinden wat mis is, natuurlijk eet ik niet altijd 100% gezond maar dat doet niemand... ik probeer er wel op te letten maar toch ik blijf dik. Nu maar besloten in overleg met de geleerden dat ik een zgn. redo krijg, waar ik alsnog een darmomleiding krijg en hopelijk nog mn gewicht kwijt kan raken. Ik zou zo graag weer willen paardrijden en fatsoenlijk in kleding kunnen lopen.

Ik ben ENORM toegewijd, maar als niets helpt is het nog wel eens beroerd hoe mensen je beoordelen als je dik bent... btw maak ik al mijn eten vers, het liefst zo min mogelijk met gebruik van kant en klaar producten... verse groenten en vers vlees, met veel kruiden. en dat naast een 40 urige werkweek en 3 keer sporten doordeweeks :+ :+ :+ daar maak ik tijd voor. Ik maak wel vaak eten voor 2 dagen, omdat ik niet zoveel kan eten kan ik het mooi de dag erna eten en dat scheelt me dan weer tijd :D

100% gezond eten is dodelijk saai vrees ik... Groot gelijk dat je dat niet doet! Zolang de rest maar met mate gebeurt :)
Dikke kans dat je stofwisseling helemaal op de hobbel is gegaan, lijkt me heel begrijpelijk wanneer je zoveel diëten hebt geprobeerd. Dan is het in de basis ook vrij logisch dat je gewichtsverlies is gestagneerd, want hoewel je maag kleiner is dan voorheen, zal het toch weer ietsje gaan groeien.
En wat ik me altijd afvraag, als ik hoor hoe weinig mensen na zo'n ingreep kunnen eten... Hoe kunnen zij dan wel voldoende binnen krijgen om van te leven?

Even weer terug naar mezelf. Als dame van 1.86m met een gewicht van 85,6 kilo en beweging classificeer ik als zijnde licht (4 keer per week paardrijden, vind ik niet zo heel veel beweging, daarnaast een relatief actieve kantoorbaan), heb ik een verbruik van rond de 2300 kcal per dag. Wanneer ik dat zou innemen (op gezonde wijze uiteraard) zou ik op gewicht moeten blijven. Nu wil ik dat niet dus ga ik er wat onder zitten.

Maar als je dan zo weinig binnen kan krijgen, hoe moet je in vredesnaam je lichaam gezond en fit houden? Niet te vergeten: De geest!!
Man, ik weet nog goed hoever ik mezelf heb gesloopt toen ik vorige jaar dacht dat ik heus wel dagelijks 20 km kon fietsen, mijn relatief actieve kantoorbaan uitvoeren en daarnaast nog 2/3 paarden rijden... Eén maandje en ik was een emotioneel wrak :Y)
Hoe doen die mensen met een GP dat??? Die dan ook nog eens actief aan het sporten gaan...
Wat gebeurt er met hun stofwisseling als ze na weken van super netjes en gezond eten smachten naar een klein minimarsje???

Maargoed, die ingrepen heb ik weinig verstand van... Ik zet er alleen mijn vraagtekens bij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:00

Ir1ne schreef:
Ik eet juist overdag ook hoor, 6 keer per dag.

En de enige opmerking die ik er wel over wil maken is dat niemand dik wordt of is geworden van de lucht, ik ook niet :)

Weet je, je mag dan misschien obesitas hebben he... Maar je krijgt van mij 100 sympathie punten omdat je er zo vreselijk redelijk over doet!!!! Echt waar, een voorbeeld!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:02

er zal er altijd een aanleiding zijn waarom iemand aankomt. Maar bijvoorbeeld een lichaam in stress kan op 2 manieren reageren. Je valt af of je komt aan. Zelfde geld voor als je overdag weinig tot niets eet en alles op 1 moment word gegeven Dan gaat je lichaam in spaarstand waardoor je dus sneller makkelijker aankomt, ook al eet je volgens de normen veel te weinig.

Ik was een maand lang ziek, at bijna niets. Soms dagen enkel 2 boterhammen (de hele dag!) en andere dagen enkel een avondmaaltijd. Afgevallen? nee hoor, helaas niet :') Ik eet volgens de normen veel te weinig (en ongezond), en zou eigenlijk 6 maaltijden op een dag moeten eten om af te kunnen vallen (en erbij sporten uiteraard!). Toen ik zo actief gezond bezig was, at ik ook 6 maaltijden op een dag. Was in 2 a 3 maanden 7 kilo kwijt ofzo?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:06

Janine1990 schreef:
100% gezond eten is dodelijk saai vrees ik... Groot gelijk dat je dat niet doet! Zolang de rest maar met mate gebeurt :)
Dikke kans dat je stofwisseling helemaal op de hobbel is gegaan, lijkt me heel begrijpelijk wanneer je zoveel diëten hebt geprobeerd. Dan is het in de basis ook vrij logisch dat je gewichtsverlies is gestagneerd, want hoewel je maag kleiner is dan voorheen, zal het toch weer ietsje gaan groeien.
En wat ik me altijd afvraag, als ik hoor hoe weinig mensen na zo'n ingreep kunnen eten... Hoe kunnen zij dan wel voldoende binnen krijgen om van te leven?

Even weer terug naar mezelf. Als dame van 1.86m met een gewicht van 85,6 kilo en beweging classificeer ik als zijnde licht (4 keer per week paardrijden, vind ik niet zo heel veel beweging, daarnaast een relatief actieve kantoorbaan), heb ik een verbruik van rond de 2300 kcal per dag. Wanneer ik dat zou innemen (op gezonde wijze uiteraard) zou ik op gewicht moeten blijven. Nu wil ik dat niet dus ga ik er wat onder zitten.

Maar als je dan zo weinig binnen kan krijgen, hoe moet je in vredesnaam je lichaam gezond en fit houden? Niet te vergeten: De geest!!
Man, ik weet nog goed hoever ik mezelf heb gesloopt toen ik vorige jaar dacht dat ik heus wel dagelijks 20 km kon fietsen, mijn relatief actieve kantoorbaan uitvoeren en daarnaast nog 2/3 paarden rijden... Eén maandje en ik was een emotioneel wrak :Y)
Hoe doen die mensen met een GP dat??? Die dan ook nog eens actief aan het sporten gaan...
Wat gebeurt er met hun stofwisseling als ze na weken van super netjes en gezond eten smachten naar een klein minimarsje???

Maargoed, die ingrepen heb ik weinig verstand van... Ik zet er alleen mijn vraagtekens bij.

Ik zit rond de 1500 kcal :+

Ik vind fietsen heeeeerlijk, heb oook een redelijk actieve kantoorbaan ( veel sjouwen met kisten wijn, trap op en af, ik zet dan de wijn in de lift en ga zelf met de trap )
Om op je vraag antwoord te geven: je kunt gewoon netjes en gezond eten, en dan ook nog gewoon dat minimarsje eten. Daar moet je je ook niet schuldig over voelen, dat hoort bij het leven.

Ik weiger om mij neer te leggen bij mijn overgwicht. Ik moet en zal het eraf krijgen, whatever it takes. Dat klinkt rigoureus maar ik wil het gewoon en het zal me lukken, one way or another... ik wil alleen graag het steuntje in de rug hebben van de GBP, zodat ik verder kan. Ben nu al zoveel verder dan waar ik was, ik was echt een enorme dikzak die niks meer kon en nu ben ik een dikzak die zo met gemak 30 kilometer fietst in anderhalf uur en iedereen eruitloopt op het werk met hoge hakken...

En redelijk erover doen tsja.. ik ben een echte noorderling. Nuchter.
Maar je moet jezelf niet voor de gek houden, dat is al stap 1.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:11

Ir1ne schreef:
Ik zit rond de 1500 kcal :+

Ik vind fietsen heeeeerlijk, heb oook een redelijk actieve kantoorbaan ( veel sjouwen met kisten wijn, trap op en af, ik zet dan de wijn in de lift en ga zelf met de trap )
Om op je vraag antwoord te geven: je kunt gewoon netjes en gezond eten, en dan ook nog gewoon dat minimarsje eten. Daar moet je je ook niet schuldig over voelen, dat hoort bij het leven.

Ik weiger om mij neer te leggen bij mijn overgwicht. Ik moet en zal het eraf krijgen, whatever it takes. Dat klinkt rigoureus maar ik wil het gewoon en het zal me lukken, one way or another... ik wil alleen graag het steuntje in de rug hebben van de GBP, zodat ik verder kan. Ben nu al zoveel verder dan waar ik was, ik was echt een enorme dikzak die niks meer kon en nu ben ik een dikzak die zo met gemak 30 kilometer fietst in anderhalf uur en iedereen eruitloopt op het werk met hoge hakken...

En redelijk erover doen tsja.. ik ben een echte noorderling. Nuchter.
Maar je moet jezelf niet voor de gek houden, dat is al stap 1.

Nou, die minimars bedoelde ik een beetje anders....
Wat doet het lichaam met dat minimarsje als er zo weinig binnen mag komen? Wanneer je op weinig kcal. zit gaat je lichaam in de overlevingsstand, alles wat binnenkomt gaat rechtstreeks naar de 'reserves', zeg maar dat wat die leuke paardjes in de Oostvaardersplassen in de zomer sparen om in de winter kwijt te raken... Maar komt er bij ons geen winter waarin het echt verbruikt moet worden.

Die 1500 kcal verbaast me trouwens best wel! Krijg je daar speciaal eten voor in het begin? Of bouw je echt op van heeeeul heeul weinig?

Hier ook een Groninger hoor (geen stad), maar genoeg mensen in het Noorden gezien die er toch wel een 'fractie' anders in staan dan jij hoor...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:12

petje af hoor Irene! +:)+ Hoop dat het je gaat lukken!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:15

Ik moet naar 1500 kcal, anders krijg ik te weinig binnen. Je begint idd met heel weinig, maar je kunt wel opbouwen naar iets meer, dat is gewoon een kwestie van je eten goed verdelen..

Je mag na een WLS of een GBP niet meer dieten, je moet dus ook gewoon gewoon eten... maar je kunt nog steeds wel gezond eten. De kunst is om vetten bijvoorbeeld niet te mijden, maar meer te letten op gezonde vetten, dwz, vetten uit gezonde voedingsmiddelen. Daarom eet ik het liefst zo puur mogelijk.
Ik eet eiwitrijk, en eiwitten bevatten relatief veel calorieën.. Maaar zo hou k het wel goed vol. En daar hoort iets lekkers af en toe ook bij :Y) Een volwaardige voeding is key :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:17

Urielle schreef:
Snap ik helemaal liefje en het is echt super dat je zelfs nog een dieet aanraadt maar ik ga eerst mijn stoornis onder controle moeten krijgen voor ik randeffecten als een slecht eetgedrag kan aanpakken. Maar uiteraard baal ik ondertussen ook van die twee kledingmaten groter dan ik wil. Daarom voel ik me ook persoonlijk geraakt door de gequote posts.

Ik snap dat dingen tussen je oren lastig zijn hoor, dat weet ik maar al te goed.
Zit zelf nu ruim een jaar in de strijd tegen Lyme en dat hakt behoorlijk er in ook in je hoofd.

Verootjoo, je vroeg wat ik eet.
Om te beginnen heb ik best een trage schildklier en bouw ik gauw histamine teveel op.
Ik eet s'morgens of eieren of een smoothie, heel soms als ik heel moe ben ontbijt ik wat later.
Mede omdat ik anders echt door de extra histamine etc in plof.
Vanmorgen trouwens wat kip klaargemaakt, en daar kan je ook wel veel mee qua snelle dingen.
Van brood ben ik echt de hele ochtend en middag groggy zo moe wordt ik er van.
Smoothies voeg ik dan ook vetten en eiwitten aan toe trouwens.
Tussendoor eet ik weinig, maar ik kan lang teren op een reep van Eat natural, zonnatura of fruit.
Die zijn vrij vet qua noten en de combi maakt dat ik er lang op kan teren, ik eet dus ook bewust hoger in vetten en eiwitten als dat ik koolhydraten eet.
Later in de middag kan ik trouwens wel koolhydraten eten maar dat doe ik niet extreem veel of vaak.
S'avonds eet ik normaal buiten de gluten en melkvrije etcetera om en vaak zelfs twee keer.
Ik sport nu en dan eet ik s'avonds vaak extra, meestal houden ze er ook rekening mee dat er nog wel wat staat in de koelkast wat ik mag hebben.

Ik eet dus in verhouding weinig waarschijnlijk, maar zo functioneer ik prima.
Las het toen ergens in een boek, dat vol gewoon vol is en dat je je dan niet vol hoeft te proppen.
Nou toen was ik er ook gelijk klaar mee. :Y)
Dat een dietist zegt dat je te weinig eet is ook nonsens in veel gevallen, niet iedereen kan evenveel eten zonder te dik te worden denk ik persoonlijk.
Ik zie zoveel mensen die brood eten die het er niet af krijgen, en dat snap ik nog ook met zoveel brood. Mooie is dat ik met dit dieet ook nog rustig gekke dingen kan eten als ik dat wil zonder meteen te groeien.

Wat trouwens ook een dikmaker is is de pil, door het effect op je hormoonbalans.
Met teveel oestrogeen krijg je vreetbuien kado als je pech hebt.
Denk dat de meeste vrouwen het wel kennen, dat je vlak voor je ongsteldheid alles op kan eten wat los en vast zit. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:35

Ir1ne schreef:
Ik moet naar 1500 kcal, anders krijg ik te weinig binnen. Je begint idd met heel weinig, maar je kunt wel opbouwen naar iets meer, dat is gewoon een kwestie van je eten goed verdelen..

Je mag na een WLS of een GBP niet meer dieten, je moet dus ook gewoon gewoon eten... maar je kunt nog steeds wel gezond eten. De kunst is om vetten bijvoorbeeld niet te mijden, maar meer te letten op gezonde vetten, dwz, vetten uit gezonde voedingsmiddelen. Daarom eet ik het liefst zo puur mogelijk.
Ik eet eiwitrijk, en eiwitten bevatten relatief veel calorieën.. Maaar zo hou k het wel goed vol. En daar hoort iets lekkers af en toe ook bij :Y) Een volwaardige voeding is key :)

Lijkt me dat het voor heel veel mensen die een dergelijke ingreep ondergaan lastig is om niet te diëten maar een normaal voedingspatroon op te pakken, die ze waarschijnlijk nooit hebben gehad? En dat is niet iets dat je in drie maanden aanleert.
Zeker als je van zo weinig moet opbouwen...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:41

Oplossing lijkt mij simpel, maar kost ook zeer veel geld en is niet zo liberaal.
De grote fabrikanten van dat goedkoop voedsel inhouden en gezond voedsel meer promoten. Tevens meer voorlichting (al zorgt voorlichting ook voor meer eetstoornissen).

En de meesten zijn emotie-eters (90% had ik gelezen?) ... dus volgens mij ligt het toch wat moeilijker :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:42

moonfish13 schreef:
Wat trouwens ook een dikmaker is is de pil, door het effect op je hormoonbalans.
Met teveel oestrogeen krijg je vreetbuien kado als je pech hebt.
Denk dat de meeste vrouwen het wel kennen, dat je vlak voor je ongsteldheid alles op kan eten wat los en vast zit. :')

Heb ik totaal geen last van...
Ik ben al zes en half jaar aan de prikpil. Geen idee hoeveel heftiger of zachter die is tegenover andere pillen.

Ook nog nooit vreetbuien gehad...

En toch ben ik in die tijd van 80 naar 96 (niet in hele korte tijd hoor) naar 86 naar 95 gegaan en nu weer onderweg naar 75. Ik ondervind geen obstakels. Ja, ik ben al drie maanden op hetzelfde gewicht, maar ik zet stug door en weet dat het mede komt omdat ik veel ben gaan paardrijden en lange tijd heb gestruggeld met mijn kcal inname.

Maar ik weet zeker dat het niet komt door de pil. Misschien was het zonder langzamer gegaan? Maar die kilo's heb ik er zelf aan gevreten hoor...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:44

Maar dat zegt moonfish ook, alleen zegt zij dat je van de pil vreetbuien krijgt.. Dan eet je ze er dus nog steeds zelf aan :)
Zelf herken ik het overigens ook niet, geen eetbuien van de pil...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:48

Janine1990 schreef:
Lijkt me dat het voor heel veel mensen die een dergelijke ingreep ondergaan lastig is om niet te diëten maar een normaal voedingspatroon op te pakken, die ze waarschijnlijk nooit hebben gehad? En dat is niet iets dat je in drie maanden aanleert.
Zeker als je van zo weinig moet opbouwen...

Oh dat is ook heeel lastig. En wat is normaal?? Dat is wat je uit moet vinden en waar je ook anderen bij nodig hebt. :Y)

Een normaal voedingspatroon vind ik nog elke dag moeilijk.. en soms ga ik gewoon even back to basic samen met mijn betere helft... (vriendje).. geen lekkers, geen drank, gewoon normaal eten. Niet spastisch dieten, maar geen extraatjes :) en dan komt t hopelijk goed.

Voorlopig ben ik nog in afwachting van mn redo. En dan hoop ik dat ik ooit weer kan paardrijden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:52

secricible schreef:
Maar dat zegt moonfish ook, alleen zegt zij dat je van de pil vreetbuien krijgt.. Dan eet je ze er dus nog steeds zelf aan :)
Zelf herken ik het overigens ook niet, geen eetbuien van de pil...

Hier ook nooit eetbuien van de pil gehad... Gewoon onbewust nadenken over eten... En eten wat je lekker vindt, niet ophouden na een klein beetje. Dat is niet zo handig.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:57

Ik heb een spiraal en daar zitten veeeeel minder hormonen in als in de pil. Dus dat zal het bij mij ook wel niet zijn :)