Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Pantykous schreef:Als je niks verdient heb je ook niks op te geven, kun je dus geen kortingen krijgen en zal je ook niks terug krijgen.
Algemene heffingskorting wel, maar volgens mij gaat het hier specifiek om de loonheffing toch? (Of heb ik dat verkeerd begrepen)
Winged schreef:moonsparkle schreef:Lees ik nou goed dat als je niks verdient je 134 terug krijgt? Ik zou namelijk wel moeten betalen volgens dat tabel, maar mn vriend studeert en werkt daar niet bij.
Dat zou heel krom zijn, waarom iets krijgen als je er niks voor hebt gedaan?
Yonker schreef:Dat heeft met fiscaal partnerschap te maken ja. Je kan dan je inkomens verdelen om het beter te laten uitkomen.
NatasjavE schreef:Een klein beetje off-topic maar wel gerelateerd.
Iemand het journaal vanmorgen gevolgd?
12% extra belasting over je vakantiegeld hoorde ik vanmorgen. Weet iemand daar iets van?
Met de naheffing en deze "extra" belasting op vakantiegeld lijkt het of ik dit voorjaar effe 500/600 euro mag aftikken.![]()
Kan zijn dat ik het niet goed begrepen heb, verkeerd gehoord of nog wat info gemist heb.
Yessy schreef:Linnie je hoeft niet te betalen omdat je vorig jaar een eindejaarsuitkering hebt gehad, maar afhankelijk van je salaris wel als je er dit jaar eentje krijgt. Iedereen die moet betalen heeft dit jaar structureel te weinig belasting betaald, dus het netto salaris was te hoog (ben ik overigens de enige die het afgelopen januari op viel dat er netto ineens meer binnenkwam met hetzelfde bruto salaris?). Als je nu weet dat die grote bedragen een probleem worden, zou ik zowel bij waterschap als bij belastingdienst aanvragen of je in termijnen kan betalen, en als je de mogelijkheid hebt nu alvast maandelijks iets opzij zetten. Met 20 euro per maand zit je al tegen de 150 euro in juli als de rekening binnenkomt. Het blijft jammer maar op die manier is het misschien minder pijnlijk voor de portemonnee.