We zullen het alleen weten door een normale man/ man met vergelijkbare aantrekkelijkheid 10 uur door NY te laten wandelen met een camera op gelijke uren als deze vrouw.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Narita schreef:Denk jij nou echt dat een man net zoveel opmerkingen krijgt als hij 10 uur door NYC als een vrouw???? En dat is nou juist het probleem.
mick75 schreef:Voor de dames die vinden dat je maar terug moet groeten. Je loopt in gedachten, er is net iets gebeurd in jouw leven waardoor je even geen behoefte hebt aan andere mensen en groet niet terug. Mogen andere mensen dan maar gewoon een groet van jou opeisen? Daarmee dus impliciet zeggende dat wat er ook met jou aan de hand is, het minder belangrijk is dan het feitje dat zij op dat moment aandacht willen van jou, als nota-bene wildvreemde?
BarryPlopper schreef:en daarom zeg ik nooit hallo tegen vrouwen op straat, ze denken volgens mij allemaal dat je meteen wil trouwen als je hoi zegt![]()
Ik zeg ook elke dag hoi tegen de kat van de buren maar daar wil ik ook niet mee daten
Raponsje schreef:Het probleem is niet dat mensen je aanspreken, het probleem is dat het voor veel vrouwen heel intimiderend kan zijn.
Ik krijg ook kippenvel op mijn rug als ik 's avonds alleen naar huis loop en een macho mannetje uit het niets naast me komt lopen om te vragen waar ik woon en of ik vrijgezel ben.
Laat me met rust man.
Pluizebolpum schreef:mick75 schreef:Voor de dames die vinden dat je maar terug moet groeten. Je loopt in gedachten, er is net iets gebeurd in jouw leven waardoor je even geen behoefte hebt aan andere mensen en groet niet terug. Mogen andere mensen dan maar gewoon een groet van jou opeisen? Daarmee dus impliciet zeggende dat wat er ook met jou aan de hand is, het minder belangrijk is dan het feitje dat zij op dat moment aandacht willen van jou, als nota-bene wildvreemde?
Zat ik dus ook aan te denken...Zoals deze week, was echt een k*tweek tot en met, sorry, maar dan heb ik geen zin om vrolijk te doen. Heb je daar moeite mee? Jammer voor jou. Als ik daar zou lopen om het anderen naar de zin te maken was ik wel verkleed gegaan als blij ei.
Bovendien heb ik in mijn jonge jaren wel geleerd om vooral niet te reageren als mannen bepaalde opmerkingen maakten. Van huis uit netjes opgevoed, als iemand iets zegt, zeg je netjes wat terug. Nou, die ging na die keer dat ik bijna werd aangerand (o, lang leve mijn cursus zelfverdediging) omdat ik die man netjes terug groette echt wel per direct de deur uit. O, en die keer dat ik in een blije bui was en een langs wandelende man groette. Of ik mee het bos in ging...Uh, niet dus. En dan is dat stukje fietsen ineens zo leuk niet meer...
Wat betreft dat filmpje, mja, sommige opmerkingen komen inderdaad niet als eng of naar over op het eerste gezicht. Iemand die je goedendag wenst kan echt wel alleen maar de intentie hebben om vriendelijk te zijn. Het is alleen dat je dat niet altijd van te voren kan weten en wat dat betreft snap ik wel dat die mevrouw daar dan niet op reageert. En als je al die hellos en gooddays als potentieel gevaarlijk ziet, misschien door wat je zelf hebt meegemaakt, dan ziet zo'n filmpje er toch al heel anders uit. Ik vond het best creepy...
xAlice schreef:@ayasha, en daarmee blijf je negeren dat er een verschil zit tussen jezelf zijn op straat en niemand lastig vallen en iemand na blijven roepen in een poging een reactie af te dwingen. Die tweede is namelijk interactie en heeft dus ook effect op een ander persoon. En nee, dat is dus niet vergelijkbaar.
Narita schreef:Denk jij nou echt dat een man net zoveel opmerkingen krijgt als hij 10 uur door NYC als een vrouw???? En dat is nou juist het probleem.
Ayasha schreef:xAlice schreef:@ayasha, en daarmee blijf je negeren dat er een verschil zit tussen jezelf zijn op straat en niemand lastig vallen en iemand na blijven roepen in een poging een reactie af te dwingen. Die tweede is namelijk interactie en heeft dus ook effect op een ander persoon. En nee, dat is dus niet vergelijkbaar.
En jij lijkt niet te begrijpen dat jouw houding op straat ook communicatie is.
Ja, die lijkt geheel jouw zaak, maar hoe jij je gedraagt, wat je uit straalt, is communicatie. Mensen lezen onbewust heel veel lichaamstaal. Dus jouw houding = communicatie
Interactie is het pas als de ander er op reageert
F_Orumster schreef:In NY wordt je wel veel sneller aangesproken op straat dan hier.
Ik heb er zelf ook bijzondere gesprekjes gehad, maar vond het eigenlijk wel gezellig![]()
Ook met een hi beautiful - openingszin persoon een gesprekje gehad.
Ook eentje die met me meeliep even, maar niet zo intimiderend als hier in het filmpje.Narita schreef:Denk jij nou echt dat een man net zoveel opmerkingen krijgt als hij 10 uur door NYC als een vrouw???? En dat is nou juist het probleem.
http://laughingsquid.com/man-walks-sile ... id-to-him/
Het einde is ouwehoeren denk ik, maar het begin gedraagt hij zich evenzo als de vrouw.
Ayasha schreef:xAlice schreef:@ayasha, en daarmee blijf je negeren dat er een verschil zit tussen jezelf zijn op straat en niemand lastig vallen en iemand na blijven roepen in een poging een reactie af te dwingen. Die tweede is namelijk interactie en heeft dus ook effect op een ander persoon. En nee, dat is dus niet vergelijkbaar.
En jij lijkt niet te begrijpen dat jouw houding op straat ook communicatie is.
Ja, die lijkt geheel jouw zaak, maar hoe jij je gedraagt, wat je uit straalt, is communicatie. Mensen lezen onbewust heel veel lichaamstaal. Dus jouw houding = communicatie
Interactie is het pas als de ander er op reageert