Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
max66 schreef:Dat er bezuinigd moet worden snap ik, prima, maar waar ik vooral zo woest om ben is dat iemand die nog nooit van zijn leven heeft gewerkt en alleen een aowtje heeft, zoveel tegemoetkomingen van de overheid krijgt waardoor zo iemand netto meer te besteden heeft dan bv mijn vader, die zijn hele leven hard heeft gewerkt en een pensioentje heeft opgebouwd, wel hulp krijgt, betaald door de gemeente, omdat diegene een minimum inkomen heeft. Me neus! Ja, bruto gezien misschien, maar netto gezien kun je beter alleen een aow of bijstand hebben, dan krijg je van alles van de overheid.
max66 schreef:We krijgen geen beslissing waar we bezwaar tegen kunnen maken. Als we het er niet mee eens zijn kunnen we een brief naar de gemeente sturen.
Szan schreef:max66 schreef:We krijgen geen beslissing waar we bezwaar tegen kunnen maken. Als we het er niet mee eens zijn kunnen we een brief naar de gemeente sturen.
Die brief naar de gemeente ís de officiële bezwaarmogelijkheid.
Ik geloof dat je 6 weken hebt om die bezwaarbrief te sturen, maar dat weet ik niet zeker. Dat zou ik navragen bij jouw eigen gemeente.
Shadow0 schreef:max66 schreef:Dat er bezuinigd moet worden snap ik, prima, maar waar ik vooral zo woest om ben is dat iemand die nog nooit van zijn leven heeft gewerkt en alleen een aowtje heeft, zoveel tegemoetkomingen van de overheid krijgt waardoor zo iemand netto meer te besteden heeft dan bv mijn vader, die zijn hele leven hard heeft gewerkt en een pensioentje heeft opgebouwd, wel hulp krijgt, betaald door de gemeente, omdat diegene een minimum inkomen heeft. Me neus! Ja, bruto gezien misschien, maar netto gezien kun je beter alleen een aow of bijstand hebben, dan krijg je van alles van de overheid.
Dat is niet altijd waar - en je kunt beter toch woest worden op de regering en daarna de gemeente.
(Oh, en dat er bezuinigd moet worden is ook niet zo vast als het lijkt. Ook dat kan ter discussie gesteld worden.)
Maar moet zo'n keukentafelpersoon haar beslissing niet onderbouwen?
LadyMadonna schreef:Het is in nl nu eenmaal zo geregeld dat je met een minimum inkomen recht op bepaalde subsidies hebt, gelukkig. Je zou denken dat ze het toch leren? Er valt niets te leren. Al het geld wat binnen komt wordt in genomen en dan krijg je een paar tientjes leefgeld.
Ik heb dagelijks mensen aan de telefoon die voor 90 euro een betalingsregeling moeten treffen omdat ze dat niet kunnen betalen... Dát is sneu.
LadyMadonna schreef:Ik heb niet te maken met een luxe product he. Ik werk bij een zorgverzekering. Mensen maken deze kosten dus niet voor de lol.
Ik snap je post dus ook nietWat heeft het kopen van brood te maken met een betalingsregeling treffen?