Ik vind hem wel grappig; vanaf nu ben ik een "importnederlander"

Tevens ben ik het met je eens over het "Welk kind associeert Zwarte Piet nu met een getint/zwart persoon?"
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heimdallr schreef:xxLady, oef "importnederlanders"? Je bedoelt dus gewoon allochtonen want "importnederlanders" klinkt als een groot begrip waaronder dus ook mensen die het recht hebben om hier te wonen vallen. Het kan bij sommige in het verkeerde keelgat schieten.
Ik vind hem wel grappig; vanaf nu ben ik een "importnederlander"hihi
Tevens ben ik het met je eens over het "Welk kind associeert Zwarte Piet nu met een getint/zwart persoon?"
MarlindeRooz schreef:sallandval schreef:Mijn antwoord staat er niet tussen: Maakt mij niet zoveel uit.
Wat een heisa om niks, wat maakt de kleur van die piet nou uit? Van mijn part schaffen ze het af en maken ze er een kerstjournaal van met de kerstman en zijn elfen. Zijn we daar ook weer vanaf.
Dat is weer discriminatie voor de lilliputters.
Of voor de lange mensen want alleen de elfjes mogen helpen.
xxLady schreef:Heimdallr schreef:xxLady, oef "importnederlanders"? Je bedoelt dus gewoon allochtonen want "importnederlanders" klinkt als een groot begrip waaronder dus ook mensen die het recht hebben om hier te wonen vallen. Het kan bij sommige in het verkeerde keelgat schieten.
Ik vind hem wel grappig; vanaf nu ben ik een "importnederlander"hihi
Ja klopt dat bedoelde ik inderdaad, ik kon even niet op een ander woord komen, sorry!
Nayomie schreef:Killyenn, als dat oa op mijn reactie sloeg, het zijn voornamelijk mensen die ervaringen hebben uit de slavernij. Uiteraard zijn het niet alleen maar Nederlanders, maar het zijn wel de getinte mensen (Prem bijvoorbeeld) die hier een probleem van begonnen te maken.
xNathaliee schreef:Zwarte piet is zwart.. de mensen die zich aangesproken voelen zijn donker(bruin)..
Ehh moet ik me nu gediscrimineerd voelen omdat er nu een Gele kaaspiet is? Ik met mijn Hollandse (kaas)kop? En volgensmij worden Chinese mensen altijd geel gekleurd in hun gezicht dus straks gaan zij zich ook gediscrimineerd voelen.
Heimdallr schreef:Nayomie schreef:Killyenn, als dat oa op mijn reactie sloeg, het zijn voornamelijk mensen die ervaringen hebben uit de slavernij. Uiteraard zijn het niet alleen maar Nederlanders, maar het zijn wel de getinte mensen (Prem bijvoorbeeld) die hier een probleem van begonnen te maken.
Probleem is duidelijk, nu nog een oplossing waarbij beide partijen het mee eens zijn.
Nayomie schreef:Killyenn, als dat oa op mijn reactie sloeg, het zijn voornamelijk mensen die ervaringen hebben uit de slavernij. Uiteraard zijn het niet alleen maar Nederlanders, maar het zijn wel de getinte mensen (Prem bijvoorbeeld) die hier een probleem van begonnen te maken.
bliver schreef:Nayomie schreef:Killyenn, als dat oa op mijn reactie sloeg, het zijn voornamelijk mensen die ervaringen hebben uit de slavernij. Uiteraard zijn het niet alleen maar Nederlanders, maar het zijn wel de getinte mensen (Prem bijvoorbeeld) die hier een probleem van begonnen te maken.
Er heeft niemand ervaring met de slavernij aangezien het al tijden is afgeschaft
lady62 schreef:Zwarte piet is zwart het is een kinderfeest met een traditie.
Wij Nederlanders zijn er van jongs af mee opgegroeid.
Zwarte piet kan ook heel goed eventueel blauw of groen zijn maakt eigenlijk niet zo veel uit MAAR,
Waar het om gaat is dat het word opgedrongen door andere mensen in een jasje van discriminatie en dat vind ik het probleem wie bepaalt voor ons Nederlanders dat wij een feest van onze eigen cultuur zonder bij bedoelingen maar even moeten veranderen omdat wij Nederlanders discrimineren en het erge is dat het nog gedaan word ook.
Wij worden gediscrimineerd in ons eigen land en DAT maakt me boos.
Er is een filmpje op Facebook over kwakoe en dat filmpje is precies zoals het zit.
Namelijk kwakoe is een feest waar niemand aan mag komen ivm traditie ook al bezorgd het overlast wij moeten ons er maar aan aanpassen maar als dan gevraagd word of zwarte piet dan ook mag blijven dan is het duidelijk nee.
xxLady schreef:Precies!
En daarom denk ik ook dat de oplossing is om de zwarte pieten gewoon roetzwart te schminken! Je ziet inderdaad vaak donkerbruine pieten, dan kan ik nog ergens begrijpen dat mensen zich gediscrimineerd voelen, maar er bestaan bij mijn weten geen roetzwarte mensen? Dus als alle zwarte pieten roetzwart geschminkt worden is het probleem opgelost als het gaat om huiskleur/racisme! (: