Rumina schreef:De grootste verantwoordelijkheid waar wij als maatschappij de kinderen mee opzadelen is de constante prestatiedruk. Dat begint in groep 1 al met die idiote cito's. En maar pushen en maar scoren. Snel een tekening tussendoor maken, dan heb je het creatieve deel voor die week ook weer gehad, en dan maar weer lezen, rekenen, schrijven, werkboekjes invullen, alles voor de hoge citoscores. Thuis nog even achter squla, want dat kan net het verschil tussen een vmbo en een havoadvies zijn. Kinderen in groep 8 die niet lekker in hun vel zitten omdat hun konijn vorige week dood is gegaan en 3 punten te weinig scoren om naar de school van hun keuze te gaan. Op je middelbare school aan je cv werken, want anders kan je de studie geneeskunde wel vergeten. Dat zijn verantwoordelijkheden waar we kinderen niet mee moeten opzadelen!
Sorry maar dat is echt niet het probleem van de maatschappij maar van de ouders. Als de ouders zorgen dat het kind weet dat vmbo ook okee is dan scoort het kind alsnog gewoon havo omdat ie niet zo onder druk staat
En wbt "aan je cv werken", da's echt alleen voor die jongens en meisjes die al vanaf hun 14e weten dat ze dokter willen worden, en die daar ook echt voor willen werken. Nogal logisch dat ze alleen de allerbesten en de allergemotiveerdsten willen om dokter te worden
die luxe heeft de geneeskunde nu eenmaal.
Verder kun je ook nog steeds ingeloot worden voor geneeskunde als je een 7 gemiddeld staat hoor. En tegen die tijd ben je trouwens 16-17, dan mag je best beginnen met volwassen te worden.