Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zahlina schreef:vooral omdat veel van de lammeren waar van de strot wordt doorgesneden zonder verlammende stroom stok Vaak wel zijn opgegroeid bij Hun moeder en Lekker in het weiland hebben kunnen rondhobbelen.
fatixgoldy schreef:Ik ben moslim EN een dierenliefhebsteren voor de grappige bokkers onder ons , niet alleen schaap of geit. Maar van ieder diersoort. Dat zie je niet vaak
Iedere dag van het jaar behandel ik mijn dieren met respect en geef ze liefde. En op dierendag ? Geef ik ze extraatjes. Even zonder gekkigheid , maak je maar druk om verwaarloosde dieren die creperen en waar niemand naar omkijkt en hier een onzin ''discussie'' begint.
Geryon schreef:fatixgoldy schreef:Ik ben moslim EN een dierenliefhebsteren voor de grappige bokkers onder ons , niet alleen schaap of geit. Maar van ieder diersoort. Dat zie je niet vaak
Iedere dag van het jaar behandel ik mijn dieren met respect en geef ze liefde. En op dierendag ? Geef ik ze extraatjes. Even zonder gekkigheid , maak je maar druk om verwaarloosde dieren die creperen en waar niemand naar omkijkt en hier een onzin ''discussie'' begint.
Hoe doe je dat dan met vlees eten? Ik neem aan dat je ouders het niet goed vinden als je normaal vlees eet?
elenaMM77 schreef:ik schuif mij aan dat eigenlijk
dierendag zelf met de contradictie die erin zit veel ironischer is dan dat slachtfeest en dierendag op een dag vallen..
had daar nog niet eens bij stilgestaan met dank aan enkele recente reacties..
het is inderdaad ironischer om vanuit de gedachten van dierendag je hond te verwennen met een lekker stukje kip of rund.. waar is de dierendag gedachte voor de kip of het rund dan ineens.
moest hier even flink lachen om die tegenstrijdigheid.
ik wacht op de eerste actie om geen extra vlees meer aan dieren op dierendag te geven, omdat daarvoor een ander dier dierendag ontzegd wordt.. vanuit de ironie zal ik de eerste zijn die de petitie tekent..
maar wat doen we dan met de dieren uit de vleesindustrie, moet je die nu wel of niet juist een extra hapje eten geven die dag?
dees_daan schreef:elenaMM77 schreef:ik schuif mij aan dat eigenlijk
dierendag zelf met de contradictie die erin zit veel ironischer is dan dat slachtfeest en dierendag op een dag vallen..
had daar nog niet eens bij stilgestaan met dank aan enkele recente reacties..
het is inderdaad ironischer om vanuit de gedachten van dierendag je hond te verwennen met een lekker stukje kip of rund.. waar is de dierendag gedachte voor de kip of het rund dan ineens.
moest hier even flink lachen om die tegenstrijdigheid.
ik wacht op de eerste actie om geen extra vlees meer aan dieren op dierendag te geven, omdat daarvoor een ander dier dierendag ontzegd wordt.. vanuit de ironie zal ik de eerste zijn die de petitie tekent..
maar wat doen we dan met de dieren uit de vleesindustrie, moet je die nu wel of niet juist een extra hapje eten geven die dag?
Dan zouden mijn honden dus een dag geen eten krijgen.
Ook niet echt leuk op dierendag.
Pak dan de vele bio-industrie dieren aan, en niet alleen op dierendag.
Mensen kunnen prima met minder, mijn honden krijgen wat ze nodig hebben.
Maar goed, mijn honden laten hun eten dan ook niet staan omdat het dierendag is en ze het zielig vinden, zo hypocriet zijn ze niet. De mens is dat wel..
fatixgoldy schreef:Geryon schreef:
Hoe doe je dat dan met vlees eten? Ik neem aan dat je ouders het niet goed vinden als je normaal vlees eet?
Het liefst eten we gewoon Halal. Alleen als het door een professional wordt gedaan. Zo niet? dan maar gewoon vlees van de supermarkt. We eten bijna nooit Halal.
geerke schreef:fatixgoldy schreef:Ik ben moslim EN een dierenliefhebsteren voor de grappige bokkers onder ons , niet alleen schaap of geit. Maar van ieder diersoort. Dat zie je niet vaak
dat is mooiik heb alleen altijd geleerd om moslims niet over een kam te scheren...dus ik vermoed dat er ook moslims zijn,net als niet moslims die het niet zo heel nauw nemen wat betreft dierenliefde
![]()
ik doe persoonlijk niet aan dierendag...mijn vijf tweedehands honden vinden het hier alle dagen goed
dees_daan schreef:Dan zouden mijn honden dus een dag geen eten krijgen.
Maar goed, mijn honden laten hun eten dan ook niet staan omdat het dierendag is en ze het zielig vinden, zo hypocriet zijn ze niet. De mens is dat wel..
Zahlina schreef:Helemaal geen onzin liedje.
Hoeveel % van het vlees dat wij kopen heeft vanaf de geboorte een leven gehad wat lijnrecht tegen over het oorspronkelijke leven wat deze dierenoppas behoren te hebben staat?
Ik eet liever een dier wat goed behouden is en waarvan de strot wordt doorgesneden dan een dier wat vanaf jongs af aan tegen zijn aard wordt behouden en waar we ineens de laatste Minuut van zijn verschrikkelijke leven aan het wel zijn gaan denken.
Daarnaast zegt biologisch weinig over het echte welzijn, oke dieren groeien op met biologisch voeder, geen medicatie en iets meer ruimte in de hokken, maar nog steeds komt het niet in de buurt van de oorspronkelijke behoefte van het dier.
elenaMM77 schreef:dees_daan schreef:Dan zouden mijn honden dus een dag geen eten krijgen.
dat wordt er dus precies bedoelt met de ironie van het geheel.. immers er wordt wel gewoon vlees gegeten, door onszelf en door onze dieren.. daarom zei ik ook 'extra' vleesje.. de gegeten dieren worden dus op dierendag juist in het donker gezet.
en de bioindustrie, och die dieren dan een lekker dubbel portie die dag uch.
Zahlina schreef:Helemaal geen onzin liedje.
Hoeveel % van het vlees dat wij kopen heeft vanaf de geboorte een leven gehad wat lijnrecht tegen over het oorspronkelijke leven wat deze dierenoppas behoren te hebben staat?
Ik eet liever een dier wat goed behouden is en waarvan de strot wordt doorgesneden dan een dier wat vanaf jongs af aan tegen zijn aard wordt behouden en waar we ineens de laatste Minuut van zijn verschrikkelijke leven aan het wel zijn gaan denken.
Geryon schreef:Zahlina schreef:Helemaal geen onzin liedje.
Daarnaast zegt biologisch weinig over het echte welzijn, oke dieren groeien op met biologisch voeder, geen medicatie en iets meer ruimte in de hokken, maar nog steeds komt het niet in de buurt van de oorspronkelijke behoefte van het dier.
Je doet nu net alsof verdoofd geslachte dieren een rot leven hebben gehad en halal geslachte dieren een goed leven. Ja, volgens de koran moeten ze een goed leven hebben gehad, maar dat is niet de realiteit.
fatixgoldy schreef:Als jullie toch het halal eten niet zo nauw nemen, zou ik ervoor proberen te zorgen om gewoon alleen biologisch vlees te eten. Denk dat je je daar als dierenliefhebster veel beter bij voelt!
amoj schreef:Wat een discussie weer.
Ik doe niet aan dieren dag, onze dieren (kippen, konijnen, honden, katten, pony's en melkkoeien) hebben het 24 uur per dag 365 dagen per jaar goed.
Dat het tegelijk is met dierendag maakt mij dus weinig uit... Dat het offerfeest gevierd wordt vind ik minder. Uitzonderingen daar gelaten. Maar helaas merk ik dat er bij veel collega boeren schapen rond het offerfeest gestolen worden, om 2 weken later blauwe plastic zakken aan te treffen in de mais waar slachtafval in zit... Ook de manier van slachten vind ik niets.
Offerfeest prima, koop ergens eerlijk een schaap, laat het netjes slachten en begraaf de rotzooi lekker in je eigen tuin!!!