World war 3?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 02:48

Gracy schreef:
Nic : Bedankt voor het uitgebereid uitleg _/-\o_

Er is zoveel gaande en ik vind je mening terecht

De media is ook geen zuiver medium want niet alles wordt transparant weergegeven..

Dank je :o

Dat de media niet altijd de waarheid spreekt blijkt wel uit dit artikel:
http://m.nos.nl/artikel/706476

Hierin wordt gezegd dat VS en bondgenoten bommen op IS gooien maar dat ze desondanks tóch Kobani hebben weten te omsingelen.

Volgens de daar aanwezige journalisten Harald Doornbos en Jenan Moussa zijn er vrijwel geen airstrikes, erger nog: de Turkse grens wordt vanaf nu dicht gehouden zodat de in Turkije aanwezige Koerden niet over kunnen steken om te helpen vechten terwijl tot voor kort IS soldaten gewoon openlijk heen en weer reden voor wapens, medische zorg, etc.

Turkije wil van de Koerden in Kobani af en laten IS dit klusje opknappen.

Ik begrijp af en toe niet dat Nederland zoo graag mee wil doen in deze gore spelletjes, en veel Nederlanders staan erachter omdat ze hélemaal bang gemaakt worden dat IS hier misschien al binnen is en misschien wel aanslagen gaat plegen, misschien is het je buurman wel :oo

Maar er is daar veel meer gaande in dat Midden oosten, waar Nederland niks over heeft te vertellen, zouden ze wel willen, maar de grootmachten VS, Rusland, Saoedi's en nu ook Turkije trekken daar aan de touwtjes en niet ene meneer Rutte en mevrouw Hennis, maar wij, de gewone Nederlander betaalt weer de rekening, ten eerste met de kosten van de f16 sturen en ten tweede omdat de verhoudingen in Nederland op scherp komen te staan onderling.

In Frankrijk hebben duizenden moslims geprotesteerd tegen IS en komen ervoor uit dat ze graag in Frankrijk wonen, maar hier worden de tegenstellingen op de één of andere manier juist steeds erger en sympathiseren er steeds méér met IS.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:40

Dus jij voelt geen emoties als een onschuldig burger door zo een jihad klootzak zn hoofd er af gesneden word!?

Nog sta ik er achter dat ze allemaal uitgeroeid mogen worden zowel daar in het verre oosten als hier in Europa!
En velen Nederlandse moslims met mij!
Ben overigens wel met je eens dat Nederland te ver in de kont van Amerika zit!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:29

rapido schreef:
Dus jij voelt geen emoties als een onschuldig burger door zo een jihad klootzak zn hoofd er af gesneden word!?

Dat maak jij ervan...

Ik zit per seconde op Twitter te volgen wat er nú met de arme Koerden gebeurt, het westen én Turkije staat erbij en kijkt ernaar.
Nou lekker dan, waar zijn we in godsnaam mee bezig?!
De Koerden waren onze meest betrouwbare "boots on the ground"

En veel Syriërs zitten helemaal niet te wachten op airstrikes en Amerikaanse bemoeienis, want voorlopig worden vooral ook Syrische anti assad strijders, olievelden, onschuldige burgers en graanschuren gebombardeerd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:21

En toch gooien momenteel de Amerikanen bommen op Kobani :)

Niniane

Re: World war 3?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:46

Statistisch gezien is Amerika terrorist nummer 1. Neemt niet weg dat een terreurorganisatie zoals IS korte metten mee moet worden gemaakt, maar just saying.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 03:06

rapido schreef:
En toch gooien momenteel de Amerikanen bommen op Kobani :)

Zijn ze een beetje laat mee.
Het is daar één open veld met kilometers niks en dan bij de grens een grote stad kobane, IS is al vanaf 15 september openlijk aan een opmars bezig, duidelijk zichtbaar, in het open veld, ze reden Turkije in en uit voor wapens e.d. Maar de Koerden hadden geen wapens of helikopters om ze uit de stad te houden en Amerika voerde géén airstrikes uit.

Door alle wereldwijde media aandacht móeten ze nu wel ingrijpen anders wordt hun hele anti IS operatie ongeloofwaardig.

Nu zitten IS in de stad dus moeten ze vooral op straat vechten man tegen man, de Koerden worden bij de grens van Turkije nog steeds tegen gehouden want die houden ze nu dicht, dus ze kunnen ook totaal niet bewapend worden terwijl IS aan alle kanten vrij spel heeft en zichzelf ruim heeft kunnen bewapenen.
Daarom zijn in Turkije, maar ook in andere steden boze Koerden de straat op gegaan.
Turkije speelt dubbel spel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 03:21

Ik heb vrij ehm domme reacties op bv Facebook voorbij zien komen over de demonstratie bij de tweede kamer dat de Koerden maar naar hun eigen regering moeten gaan ipv naar Den Haag, dat ze zélf maar moeten gaan vechten ipv wij.... :roll:
Dat kan dus niet he, Koerden hebben nooit hun(beloofde) land gekregen dus ze hebben ook geen regering, en de grens wordt dicht gehouden dus zelf vechten wordt ook lastig.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 14:53

Nic schreef:
Ik heb vrij ehm domme reacties op bv Facebook voorbij zien komen over de demonstratie bij de tweede kamer dat de Koerden maar naar hun eigen regering moeten gaan ipv naar Den Haag, dat ze zélf maar moeten gaan vechten ipv wij.... :roll:
Dat kan dus niet he, Koerden hebben nooit hun(beloofde) land gekregen dus ze hebben ook geen regering, en de grens wordt dicht gehouden dus zelf vechten wordt ook lastig.

die strijd duurt ook al lang he? (huhuh ik reageer weer eens :evaw: )
kunnen ze gewoon niet dat land in 2 delen doen. dat er gewoon een nieuw land komt? ik bedoel (van wat ik weet) zijn die 2 volkeren toch al opgesplitst. als dat nou hun eigengebied is waar de volkeren nu zitten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 03:46

Ja was het maar zo makkelijk; vooral Turkije houdt dat tegen omdat een groot deel van Turkije eigenlijk Koerdistan had moeten zijn. Daarnaast valt het oorspronkelijke Koerdistan ook eigenlijk in delen van Syrië, Iran, Irak en niemand wil z'n land opgeven want uiteraard is er veel olie precies dáár .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:26

vreselijk triest wat daar gebeurd :(

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 14:38

Nic schreef:
Ja was het maar zo makkelijk; vooral Turkije houdt dat tegen omdat een groot deel van Turkije eigenlijk Koerdistan had moeten zijn. Daarnaast valt het oorspronkelijke Koerdistan ook eigenlijk in delen van Syrië, Iran, Irak en niemand wil z'n land opgeven want uiteraard is er veel olie precies dáár .

en ALS...................... (ja heel ver gezocht en het is natuurlijk enorm duur)
ze een stuk land aanleggen net zoals ze bij flevoland hebben gedaan.
alleen duur net groot genoeg voor al heel wat koerden....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:07

Er zijn 35 miljoen Koerden... Die passen nooit op Flevoland.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:19

Nic schreef:
Er zijn 35 miljoen Koerden... Die passen nooit op Flevoland.

stuk groter maken dan he :j