Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 13:05

Zullen we ons niet specifiek op HC richten, maar gewoon op de enquete? Anders zit dit straks ook weer op slot en dat zou zonde zijn. Ik vind de gedachtegang van het onderwerp namelijk best interessant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:09

Pion schreef:
Ik bevind mij graag in een monogame relatie. In een fijne relatie heb ik geen behoefte aan de handen van een andere man aan mijn lichaam.
Heb ik die behoefte wel dan is er iets aan de hand met mijn relatie.

Niet perse.

Chemie, lust, lichamelijke behoefte, verliefdheid naar/op een derde zijn volstrekt normaal mogelijk tijdens een prima relatie.
Wat je er mee DOET is wat anders.
Ervan uit gaan dat er dan dus wat schort is een hindernis voor openheid.
Dat is een riskante valkuil.

Wanneer jij ervan overtuigd bent dat er wat aan jullie relatie schort wanneer jij je aangetrokken voelt tot een ander, dan zal je dit niet snel met jouw partner bespreken.
Idem als je weet dat jouw partner er zo over denkt.

Ik geef de grootste prioriteit aan duurzame kwal-tijd; aan het opbouwen van gezamelijke geschiedenis met een betekenisvol ander. Ook sex is volstrekt anders met een duurzame partner dan met een nieuwe vlam.
Ik realiseer me dat veel aspecten over tijd veranderen. Die ruimte geef/wil ik. Wat daarmee gedaan wordt op een willekeurig moment in tijd is variabel.

Het modale resultaat van de verschillende Nederlandse onderzoeken is >50% 8nnemiek.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:10

SFC, klopt, dat bedoelde ik!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:21

friesam schreef:
Denk nog steeds dat het voor een 16 jarige anders is dan voor iemand met serieuzere relatie. (voor mij wel tenminste en ook ik moet dus ja invullen)

Zonder 'serieuze' relatie is er geen bedrog.

Er kan pas sprake zijn van bedrog indien een npartner zich in het gehem niet aan gemaakte afspraken houdt.

Dit laatste is trouwens een heel belangrijk punt.
Veel te vaak wordt na een paar dates of na 'het bed gedeeld te hebben' wedezijdse exclusiviteit AANGENOMEN.
In het licht van een globaal 50/50 wel/geen sexuele exclusiviteit in duurzame relaties is dat vreemd.
Zo lang er geen concrete afspraken gemaakt worden.... zijn er geen afspraken. Kan er ook niet op beroepen worden.
Spreek het dus uit als je dit vraagt/biedt en omgekeerd. Wees transparant.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:23

Sorry dat ik mij specifiek op HC richt maar ik vind de gedachtengang achter de beslissing van open relaties interessant (omdat het mij dus niet trekt).

Zoals ik eerder al aangaf; ik heb ogen in mijn hoofd. Dus ja als er iets moois voorbij loopt dan kijk ik en soms volgt er een gezellig gesprek.
Maar als ik een fijne relatie heb dan heb ik niet de behoefte om daar verder iets mee te doen.
Dat ik mij aangetrokken voel tot iemand wil niet zeggen dat er iets aan schort maar als ik iets wil DOEN met die ander dan schort er blijkbaar wel wat.
Uit eigen ervaring; in een relatie die eigenlijk al geen relatie meer was ben ik dus vreemd gegaan en had daar veel eerder over moeten communiceren.
Daar heb ik van geleerd en zal er nu dus ook over communiceren.
Uiteraard hoop dat ik dat mijn vriend dat ook doet.
Ik heb liever dat iemand van tevoren zegt; ik vind iemand anders aantrekkelijk en het gaat verder dan dat, ik heb de neiging tot vreemdgaan. Dan dat ze eerst vreemdgaan en het dan vertellen.

Edit: of nog erger, het geheimhouden.
Dat heb ik zelf gedaan en dat voelde op z'n zachts gezegd echt klote.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 18-09-14 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:30

Yup, hier een vrouw waarvan de man vreemd ging.

Sterker nog; toen we trouwde had hij al een ander.
En die anders was om preciezer te zijn onze store manager. Ik regelde alles op kantoor, hij in de winkel en kreeg hulp van een store manager.

Had soms wel een vermoeden, maar ik kon de vinger niet precies op de zere plek leggen. Na een 2 jarig huwelijk raakte ik zwanger en een dag nadat ik het hem verteld had biechte hij alles, álles op. Heb hem gevraagd wat hij wou, we zouden een pauze nemen en er over na denken.

Heb mijn spullen gepakt en ben voor 90 dagen bij mijn zus in de VS gaan logeren, weguit mijn omgeving om rustig na te kunnen denken. Ik bleek toen al 10 weken zwanger te zijn.

Zus was bevriend met een echt lekkerding, wel een player. Na 2 weken heb ik aan mijn man verteld dat ik wilde scheiden, en heb het verzoek via een advocaat ingediend.

2 dagen voordat ik naar huis ging heb ik dus met die player gezoend, de kerst erna heb ik hem weer gezien en hebben we na 3 weken allebei toegeven elkaar leuk te vinden.

Inmiddels zijn we 4 jaar veder, en ga ik dit jaar nog naar de VS om daar met mijn grote liefde samen te wonen! :D

uiteindelijk ben ik mijn ex dankbaar zonder zijn 'hulp' had ik nooit een relatie met mijn vriend gekregen.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:33

In onze vriendengroep zit iemand die directeur is van een groot bedrijf, heeft een "troffeevrouwtje" (vindt ie zelf) en krijgt vanwege zijn positie ontzettend veel aandacht van vrouwen die zich schaamteloos aanbieden, iets wat hij als "nerd-achtig" studentje allemaal heeft moeten ontberen en je raadt het al, hij kan zijn handen niet thuis houden.
Wij krijgen dit van een afstandje allemaal mee en ik moet zeggen ik vind het maar armoe.

Ikzelf ben ook niet vrij van zonden, in mijn puberjaren heb ik ook wel eens een scheve schaats gereden, maar ik werd er nooit beter van, voelde me altijd vreselijk achteraf, dus ben daar heel gauw mee gestopt. Daarna alleen maar monogame relaties gehad.
Wat overigens niet zeggen wil, dat ik daarmee anderen veroordeel die het wel doen of kunnen. Een ieder moet dat voor zichzelf uitmaken, het is alleen niet voor mij.

Ik vind het heerlijk dat mijn man en ik een hele hechte relatie hebben. Ik kan me daar helemaal in wentelen.
Laatst bijgewerkt door MissDD op 18-09-14 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:33

Ninx schreef:
LindyH schreef:
Ik moet ook altijd een beetje grinniken om dames die 'zo gelukkig zijn met hun mannetje'. Kan me dan haast niet beheersen om een cynische opmerking te maken.
Ik krijg zelfs de neiging om, als de man van zo'n vrouw mij benadert, om er dan maar op in te gaan. Niet vanwege die man, maar om die vrouw eens even een reality check te geven en van haar roze wolk te schoppen. Maar ik doe het niet hoor. Ik hang de moraalridder wel weer uit.

Ik ben het me je eens dat vrouwen die de benen angstvallig gesloten houden ten onrechte denken dat de man zijn gevoelens ook maar moet laten uitdoven.
Die categorie houdt zichzelf wel een beetje voor de gek.
Seks verbind, voelt lekker, geeft je een beter gevoel over jezelf, maakt dat je je geliefd voelt.
Wanneer je dat je partner ontzegt, kun je niet verwachten dat diezelfde partner daar niet onder gebukt gaat op een gegeven moment.

Jouw invulling klinkt echter ietwat meer verzuurd, en wellicht zegt dat iets over de kringen waarin je verkeerd of je eigen onvermogen tot verbinding met iemand of iets anders.
Toch is dat jammer, want jouw beeld is in mijn beleving niet representatief.

Dat wat je zegt over seks bedoel ik eigenlijk niet eens.

Wat ik meer wil zeggen is dat bezette vrouwen 'ons' vrijgezelle vrouwen wel eens wat dankbaarder mogen zijn voor het in toom houden van hun mannen en dus het redden van hun relatie, in plaats van zich beter te voelen omdat zij wel zogenaamd geslaagd zijn in de liefde.
Geldt niet voor alle vrouwen in alle relaties natuurlijk.

Dat klinkt inderdaad behoorlijk zuur en verbitterd, maar dat ben ik ook eigenlijk wel, wat dat betreft dan. Ik ben het geloof in de liefde grotendeels kwijt, en niet omdat ik zelf bedrogen ben.
Dat is toch ironisch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:43

Pion schreef:
Ik heb liever dat iemand van tevoren zegt; ik vind iemand anders aantrekkelijk en het gaat verder dan dat,

Erover praten geeft keuzemogelijkeden.
Je kan kiezen er niet aan toe te geven.
Je kan kiezen om samen met de partner extra behoeftes in te vullen.
De partner kan ervoor kiezen om het belangrijker te vinden samen te blijven dan sexuele exclusiviteit.
Etcetera.

De crux:
- het is volstrekt normaal wanneer de behoefte zich voordoet
- door er open over te zijn hebben alle betrokkenen een keuze

Bedenk dat naast het 50/50 wel/geen bedrog er legio stellen zijn die zonder bedrog een niet exclusieve invulling geven aan hun duurzame relatie.
Door het taboe hierover in onze samenleving houden die dat echter onder de pet.
Al met al is het voorhouden van een ideaal wat helemaal niet beleden wordt ZEER misleidend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:47

friesam schreef:
Jongen uit mijn vriendengroep "date" regelmatig met een getrouwde vrouw, neemt haar ook wel eens mee met ons op stap en zij poetst zijn huis dus heeft ze zijn sleutel (betaal je schoonmaakster in natura). Daar kom je als man toch achter of niet?

Vrouwen kunnen over het algemeen beter liegen, voor een vrouw is het een koud kunstje om er een dubbele agenda op na te houden...

Ik als ras chaoot krijg dat domweg niet voor elkaar :') sukkel die ik ben...

Ik krijg op straat honger en ga thuis lekker eten, want thuis krijg ik wat IK lekker vind :9 ;)
Toch mooi dat mijn mannetje er ook zo over denkt :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:50

LindyH schreef:
[. Ik ben het geloof in de liefde grotendeels kwijt, en niet omdat ik zelf bedrogen ben.
Dat is toch ironisch?

Oeff. Wat vind ik dat jammer.

Ik ben een onverbeterlijk romaticus en genioet met volle teugen van verliefheden en grote liefdes.
Ik 'geloof' niet in liefde, ik leef, ervaar duurzame liefde(s).
Ik geloof in niet bedriegen.
Ik beleid en praktiseer integer eerlijke openheid.
Dan weet elke betrokkene waar hij/zij aan toe is en kan een goed onderbouwde bewuste keuze maken VOOR de betreffende relatie.
Kan er zonder belasting door angst over bedrog of onzekerheden mbt een toekomst van de onvoorwaardelijke liefde genoten worden.

Klopt Narnia.
Daarom gaan mannen naar de prutsmutsen en hebben vrouwen een minnaar.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:53

Huertecilla schreef:
Bedenk dat naast het 50/50 wel/geen bedrog er legio stellen zijn die zonder bedrog een niet exclusieve invulling geven aan hun duurzame relatie.
Door het taboe hierover in onze samenleving houden die dat echter onder de pet.
Al met al is het voorhouden van een ideaal wat helemaal niet beleden wordt ZEER misleidend.

En dat zij dit kunnen vind ik knap. Ik kan het namelijk niet. Misschien bevind ik mij met vele anderen in de kleuterfase 'ik kan niet delen'. Maar dat boeit mij niet.
Iedereen heeft toch zijn eigen ideaal? Op iedere pot past een deksel.
En daarom: de normen van een ander niet bagataliseren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:56

friesam schreef:
Het is toch alle springruiters gaan vreemd en alle dressuurruiters zijn homo.

Lekker vooroordeel maar daar komt het toch vandaan!?

Een vooroordeel is niet zomaar een vooroordeel, natuurlijk :7.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:01

Narnia schreef:
friesam schreef:
Jongen uit mijn vriendengroep "date" regelmatig met een getrouwde vrouw, neemt haar ook wel eens mee met ons op stap en zij poetst zijn huis dus heeft ze zijn sleutel (betaal je schoonmaakster in natura). Daar kom je als man toch achter of niet?

Vrouwen kunnen over het algemeen beter liegen, voor een vrouw is het een koud kunstje om er een dubbele agenda op na te houden...

Ik als ras chaoot krijg dat domweg niet voor elkaar :') sukkel die ik ben...

Ik krijg op straat honger en ga thuis lekker eten, want thuis krijg ik wat IK lekker vind :9 ;)
Toch mooi dat mijn mannetje er ook zo over denkt :D

Ehh, ik zal dan ook wel een uitzondering zijn, want ik kan absoluut niet liegen :=
Zelfs als ik het zou willen kan mijn vriend het binnen 10 seconden van mijn gezicht aflezen :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:07

Cayenne schreef:
Ehh, ik zal dan ook wel een uitzondering zijn,

Je weet toch dat alle vrouwen hier in de regel uitzondering zijn?!
Ze zijn sexueel exclusief, gaan niet vreemd, hun man bedriegt niet, hebben nooit iets bijverdiend met sex EN kunnen niet liegen.
Uitzondelijk hoor.
;)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:19

8nnemiek schreef:
Dus ik blijf erbij dat de stelling "er is 50% kans om bedrogen te worden door je partner" gewoon onzin is.
.

Nee hoor, 50% kans, je wordt WEL of je wordt NIET bedrogen :j

Als iedereen opener wordt dan hoeft er minder 'vreemd' gegaan te worden, sexclubs genoeg om je ei kwijt te kunnen toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:23

Ik denk dat er gedoeld wordt op 50% KANS dat je bedrogen wordt... Ik geloof namelijk niet dat iedereen die ooit met de gedachte gespeeld heeft vreemd te gaan het ook daadwerkelijk doet.

Daarnaast bieden in het verleden behaalde resultaten geen enkele garantie voor de toekomst.

Grapjasjes12

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:24

Dus in een vliegtuig heb je ook 50% kans op neerstorten? Immers, dat ding blijft in de lucht of niet.

:')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:26

_San87_ schreef:
Ik denk dat er gedoeld wordt op 50% KANS dat je bedrogen wordt... Ik geloof namelijk niet dat iedereen die ooit met de gedachte gespeeld heeft vreemd te gaan het ook daadwerkelijk doet.

Daarnaast bieden in het verleden behaalde resultaten geen enkele garantie voor de toekomst.

Nee, ze hebben het echt over 50% van de Nederlanders :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:31

Cayenne schreef:
_San87_ schreef:

Nee, ze hebben het echt over 50% van de Nederlanders :)

Ja, de helft van de Nederlanders is ooit eens vreemdgegaan... Maar dat betekent niet dat de helft van de Nederlanders in iedere relatie die ze hebben een scheve schaats rijden, lijkt me.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:34

verbaast mij niets...wat mij wel verbaasd is dat die 2% die niet vreemd gaat allemaal op Bokt zit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:37

100%-50%=2%? Het wordt steeds gekker :))

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:38

Citaat:
Ook bijna de helft van de mensen geeft toe ooit in zijn leven zelf te zijn vreemdgegaan. Dat blijkt uit een online onderzoek naar vreemdgaan van Psychologie Magazine. Bijna 2300 mensen vulden de vragenlijst in: ruim 1800 vrouwen en bijna 500 mannen.

5 opvallende uitkomsten:

1. Mannen zijn niet (veel) overspeliger dan vrouwen: 48 procent van de mannen in ons onderzoek geeft toe ooit seks te hebben gehad met iemand anders dan zijn eigen partner, tegenover 43 procent van de vrouwen.

2. Ruim eenderde van alle mannen met een relatie kijkt weleens op datingsites – terwijl maar een op de tien vrouwen dat doet. Mannen lijken vreemdgaan bewuster op te zoeken, vooral via internet.

3. Toch raken mensen het vaakst in een affaire verwikkeld met iemand die ze al kennen uit het dagelijks leven, zoals een vriend of vriendin (17 procent), een collega (16 procent) of een ex-geliefde (11 procent).

4. De seks is vaak maar bijzaak bij vreemdgaan. Verliefdheid op een ander wordt door vreemdgangers het meest genoemd als reden voor hun ontrouw (26 procent), gevolgd door ontevredenheid met hun vaste partner (18 procent).

5. De meerderheid van de mensen die ooit is vreemdgegaan, kijkt daarop terug met gemengde of negatieve gevoelens - vooral schuldgevoel (29 procent). Daarom adviseren psychologen om niet toe te geven aan een opkomend verlangen naar vreemdgaan, maar dat te zien als alarmsignaal: ga je op zoek uit onvrede met jezelf of je partner? Zou je wat je mist ook weer uit jezelf of je eigen relatie kunnen halen, als je daarin investeert?
[/quote]

Ben ik nou de enige die vraag 1 ook anders kan interpreteren. Ja ik heb wel eens met een ander sex gehad dan mijn huidige man, maar niet tijdens onze relatie!!!

Als er nu staat gedurende de relatie dan is dus het antwoord dus "Nee". Hoewel dat ook nog enig zins dubieus is, want ik ken mijn man vanaf mijn 19de en we zijn altijd hele goede vrienden geweest en pas vanaf mijn 28ste hebben wij hebben meer dan een vriendschapsrelatie. Grappige is wel dat ik tijdens een andere relatie de liefde tussen ons erg begon te voelen en ik het gevoel had dat ik de boel bedroog, omdat ik liever met mij huidige man om ging als mijn toenmalige vriend.
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 18-09-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:38

LindyH schreef:
Wat ik meer wil zeggen is dat bezette vrouwen 'ons' vrijgezelle vrouwen wel eens wat dankbaarder mogen zijn voor het in toom houden van hun mannen en dus het redden van hun relatie, in plaats van zich beter te voelen omdat zij wel zogenaamd geslaagd zijn in de liefde.
Geldt niet voor alle vrouwen in alle relaties natuurlijk.

Dat klinkt inderdaad behoorlijk zuur en verbitterd, maar dat ben ik ook eigenlijk wel, wat dat betreft dan. Ik ben het geloof in de liefde grotendeels kwijt, en niet omdat ik zelf bedrogen ben.
Dat is toch ironisch?

Jij als vrijgezelle dame en ik als vrije heer hebben een goeddeels gelijksoortige ervaring met bezette personen.

Dit geeft ons ervaring met de andere zijde van het bedrog en zo inzicht over de hypocrisie, over de bedriegende kant van de statistiek.

Dit is ook een valkuil en wel voor ONS.
Ik ben er cynisch door en jij gelooft niet meer in de liefde.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:56

geerke schreef:
verbaast mij niets...wat mij wel verbaasd is dat die 2% die niet vreemd gaat allemaal op Bokt zit

Uhm, er hebben juist veel bokkers toegegeven vreemd te zijn gegaan. :+