Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pion schreef:Ik bevind mij graag in een monogame relatie. In een fijne relatie heb ik geen behoefte aan de handen van een andere man aan mijn lichaam.
Heb ik die behoefte wel dan is er iets aan de hand met mijn relatie.
friesam schreef:Denk nog steeds dat het voor een 16 jarige anders is dan voor iemand met serieuzere relatie. (voor mij wel tenminste en ook ik moet dus ja invullen)
Ninx schreef:LindyH schreef:Ik moet ook altijd een beetje grinniken om dames die 'zo gelukkig zijn met hun mannetje'. Kan me dan haast niet beheersen om een cynische opmerking te maken.
Ik krijg zelfs de neiging om, als de man van zo'n vrouw mij benadert, om er dan maar op in te gaan. Niet vanwege die man, maar om die vrouw eens even een reality check te geven en van haar roze wolk te schoppen. Maar ik doe het niet hoor. Ik hang de moraalridder wel weer uit.
Ik ben het me je eens dat vrouwen die de benen angstvallig gesloten houden ten onrechte denken dat de man zijn gevoelens ook maar moet laten uitdoven.
Die categorie houdt zichzelf wel een beetje voor de gek.
Seks verbind, voelt lekker, geeft je een beter gevoel over jezelf, maakt dat je je geliefd voelt.
Wanneer je dat je partner ontzegt, kun je niet verwachten dat diezelfde partner daar niet onder gebukt gaat op een gegeven moment.
Jouw invulling klinkt echter ietwat meer verzuurd, en wellicht zegt dat iets over de kringen waarin je verkeerd of je eigen onvermogen tot verbinding met iemand of iets anders.
Toch is dat jammer, want jouw beeld is in mijn beleving niet representatief.
Pion schreef:Ik heb liever dat iemand van tevoren zegt; ik vind iemand anders aantrekkelijk en het gaat verder dan dat,
friesam schreef:Jongen uit mijn vriendengroep "date" regelmatig met een getrouwde vrouw, neemt haar ook wel eens mee met ons op stap en zij poetst zijn huis dus heeft ze zijn sleutel (betaal je schoonmaakster in natura). Daar kom je als man toch achter of niet?
LindyH schreef:[. Ik ben het geloof in de liefde grotendeels kwijt, en niet omdat ik zelf bedrogen ben.
Dat is toch ironisch?
Huertecilla schreef:Bedenk dat naast het 50/50 wel/geen bedrog er legio stellen zijn die zonder bedrog een niet exclusieve invulling geven aan hun duurzame relatie.
Door het taboe hierover in onze samenleving houden die dat echter onder de pet.
Al met al is het voorhouden van een ideaal wat helemaal niet beleden wordt ZEER misleidend.
Narnia schreef:friesam schreef:Jongen uit mijn vriendengroep "date" regelmatig met een getrouwde vrouw, neemt haar ook wel eens mee met ons op stap en zij poetst zijn huis dus heeft ze zijn sleutel (betaal je schoonmaakster in natura). Daar kom je als man toch achter of niet?
Vrouwen kunnen over het algemeen beter liegen, voor een vrouw is het een koud kunstje om er een dubbele agenda op na te houden...
Ik als ras chaoot krijg dat domweg niet voor elkaarsukkel die ik ben...
Ik krijg op straat honger en ga thuis lekker eten, want thuis krijg ik wat IK lekker vind![]()
![]()
Toch mooi dat mijn mannetje er ook zo over denkt
8nnemiek schreef:Dus ik blijf erbij dat de stelling "er is 50% kans om bedrogen te worden door je partner" gewoon onzin is.
.
_San87_ schreef:Ik denk dat er gedoeld wordt op 50% KANS dat je bedrogen wordt... Ik geloof namelijk niet dat iedereen die ooit met de gedachte gespeeld heeft vreemd te gaan het ook daadwerkelijk doet.
Daarnaast bieden in het verleden behaalde resultaten geen enkele garantie voor de toekomst.
Cayenne schreef:_San87_ schreef:Ik denk dat er gedoeld wordt op 50% KANS dat je bedrogen wordt... Ik geloof namelijk niet dat iedereen die ooit met de gedachte gespeeld heeft vreemd te gaan het ook daadwerkelijk doet.
Daarnaast bieden in het verleden behaalde resultaten geen enkele garantie voor de toekomst.
Nee, ze hebben het echt over 50% van de Nederlanders
[/quote]Citaat:Ook bijna de helft van de mensen geeft toe ooit in zijn leven zelf te zijn vreemdgegaan. Dat blijkt uit een online onderzoek naar vreemdgaan van Psychologie Magazine. Bijna 2300 mensen vulden de vragenlijst in: ruim 1800 vrouwen en bijna 500 mannen.
5 opvallende uitkomsten:
1. Mannen zijn niet (veel) overspeliger dan vrouwen: 48 procent van de mannen in ons onderzoek geeft toe ooit seks te hebben gehad met iemand anders dan zijn eigen partner, tegenover 43 procent van de vrouwen.
2. Ruim eenderde van alle mannen met een relatie kijkt weleens op datingsites – terwijl maar een op de tien vrouwen dat doet. Mannen lijken vreemdgaan bewuster op te zoeken, vooral via internet.
3. Toch raken mensen het vaakst in een affaire verwikkeld met iemand die ze al kennen uit het dagelijks leven, zoals een vriend of vriendin (17 procent), een collega (16 procent) of een ex-geliefde (11 procent).
4. De seks is vaak maar bijzaak bij vreemdgaan. Verliefdheid op een ander wordt door vreemdgangers het meest genoemd als reden voor hun ontrouw (26 procent), gevolgd door ontevredenheid met hun vaste partner (18 procent).
5. De meerderheid van de mensen die ooit is vreemdgegaan, kijkt daarop terug met gemengde of negatieve gevoelens - vooral schuldgevoel (29 procent). Daarom adviseren psychologen om niet toe te geven aan een opkomend verlangen naar vreemdgaan, maar dat te zien als alarmsignaal: ga je op zoek uit onvrede met jezelf of je partner? Zou je wat je mist ook weer uit jezelf of je eigen relatie kunnen halen, als je daarin investeert?
LindyH schreef:Wat ik meer wil zeggen is dat bezette vrouwen 'ons' vrijgezelle vrouwen wel eens wat dankbaarder mogen zijn voor het in toom houden van hun mannen en dus het redden van hun relatie, in plaats van zich beter te voelen omdat zij wel zogenaamd geslaagd zijn in de liefde.
Geldt niet voor alle vrouwen in alle relaties natuurlijk.
Dat klinkt inderdaad behoorlijk zuur en verbitterd, maar dat ben ik ook eigenlijk wel, wat dat betreft dan. Ik ben het geloof in de liefde grotendeels kwijt, en niet omdat ik zelf bedrogen ben.
Dat is toch ironisch?