aisie schreef:Ik zie ook niet echt agressieve honden? Ik heb geen staffords maar herders maar als die iemand te pakken hebben dan gaat het wel anders en lopen ze niet voorbij. Maar ik zie het wellicht anders omdat ik zelf honden heb. Hier zou ik persoonlijk niet op geschoten hebben.
Zo zie ik het idd ook. De man van het gebeten hondje kon ze uit elkaar halen. Daarbij is hij gebeten (want dat gebeurt heel gemakkelijk als je twee honden uit elkaar haalt) maar niet verder aangevallen ofzo. Als die honden zo gevaarlijk waren voor mensen hadden ze dat wel gedaan lijkt mij.
Ik denk dat je als agent wel enige basis kennis van honden moet hebben en je eigen tekortkomingen moet kennen; als je doodsbang bent voor Staffs moet je niet op zo'n melding afgaan in je eentje. De politie heeft een speciale afdeling voor honden incidenten en die had er naartoe gemoeten lijkt mij.
Ik denk daarnaast ook dat er niet geschoten was als het een labrador of poedel was en die kunnen echt ook blaffend op je af komen rennen.
Als ik de man was van het hondje was ik not amused geweest dat die was aangevallen, maar ik zou geshockeerd zijn dat de hond die ik net van mijn hond zou hebben afgehaald vervolgens zou zijn doodgeschoten. Dat vind ik nogal extreem.
Bij dit hele verhaal wil ik de kanttekening plaatsen dat ik er niet bij was en alleen reageer op basis van de beschikbare informatie. En dat ik het spijtig vind dat het vaak wel de verkeerde types zijn die een Staff nemen waardoor ze de reputatie van dit ras in stand houden.