Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Mensen met hogere inkomens dragen wel meer af, en het systeem is wel progressief, maar kent een minimum. Anyway ik trek me terug uit het topic want ik word een beetje moe van alle negatieve reacties en conclusies die er worden getrokken.
Het lijkt of iedereen weet hoe de samenleving dan wel in elkaar zou moeten steken, maar ondertussen zitten zij niet in Den Haag? Iets met de beste stuurlui
Plien91 schreef:Ondertussen worden initiatieven tot samenwerking en verbeteren van de kwaliteitszorg van de hand gewezen zolang de verzekeraar er niet financieel op vooruit gaat. Dat het beter is voor de patiënten interesseert ze geen ruk.
Plien91 schreef:Waarom moet een zorgverzekeraar in godsnaam winst draaien?! Het zou toch niets meer en niets minder dan een beheersinstelling moeten zijn?!
Mosh schreef:Rowdine schreef:En juist daarom is een ziektekosten verzekering zo'n goed medium
Jij denkt dat mensen die geen voedsel meer kunnen betalen, geen schuld hebben bij de zorgverzekeraar?
lauwie schreef:Wat ik vreemd vind is dat we steeds meer betalen voor de zorgverzekering, we krijgen steeds minder vergoed en ook de zorginstanties hebben het zwaar vanwege de slechte vergoeding van de verzekeraars. De verzekeraars krijgen dus steeds meer geld en daarnaast ook steefs meer macht. Niet de zorginstantie of betreffende arts maar de zorgverzekering bepaald of en hoe je behandeld wordt. Hoever gaan we hiermee?
lady62 schreef:Dus wie is er schuldig aan juist de overheid.
En is het nodig om zoveel te moeten betalen volgens velen om alles betaalbaar te houden, nee dus.
Wat er nu gebeurt is dat wij met z'n allen zorgen dat het bedrijf zorgverzekeraar winst maakt en ook nog verplicht door de overheid.
Kan iemand vertellen hoe krom dit is.
purny schreef:kimberley12 schreef:Wat ik gewoon het ergste vind, is dat Jan de Hollander de volle mep moet betalen, en al die buitenlanders gewoon gratis zorg krijgen, en ook nog korting! Ik discrimineer niet, maar ze moeten 1 gelijke lijn trekken, en geen onderscheid maken.
Heb je daar een bron van?
Citaat:Zorgverzekering asielzoekers en eigen bijdrage
De zorgverzekering voor asielzoekers kost niets. Daarnaast hoef je als asielzoeker geen eigen bijdrage te betalen voor zorg, ook niet als dit binnen de reguliere basisverzekering wel zou moeten.
Je hoeft daarnaast de zorg niet zelf voor te schieten. De zorgverlener stuurt de rekening direct door naar de Menzis COA Administraie B.V. (MCA), die de rekening voor je betaalt. Moet je toch iets zelf voorschietrn, bijvoorbeeld een taxi, dan declareer je deze bij de MCA).
Zorgverzekering asielzoekers en eigen risico
In Nederland heeft iedereen een verplicht eigen risico van 350 euro per jaar. Als je zorgkosten maakt die in de basisverzekering vallen, betaal je het eerste deel uit dit eigen risico. Voor asielzoekers geldt dit eigen risico echter niet.
Illegale asielzoekers
Illegale of uitgeprocedeerde asielzoekers die niet (meer) in een asielzoekerscentrum verblijven hebben geen recht op de collectieve zorgverzekering voor asielzoekers. Zij krijgen alleen medische zorg als dit echt noodzakelijk is, maar dit moeten zij in principe zelf betalen. Maar het komt natuurlijk regelmatig voor dat zij dit niet kunnen. Zorgverleners die hen dan toch hulp bieden, krijgen dan een vergoeding vanuit het College voor Zorgverzekeringen (CVZ).
Wendy schreef:phormicola schreef:Alsof ze niet liegen en alles waarmaken waar je mee lekker wordt gemaakt
Dan richt je toch zelf een partij op die alles beter doet?
Oh nee, wacht, het is veel makkelijker om 'hen' de schuld te geven.
kimberley12 schreef:lauwie schreef:Wat ik vreemd vind is dat we steeds meer betalen voor de zorgverzekering, we krijgen steeds minder vergoed en ook de zorginstanties hebben het zwaar vanwege de slechte vergoeding van de verzekeraars. De verzekeraars krijgen dus steeds meer geld en daarnaast ook steefs meer macht. Niet de zorginstantie of betreffende arts maar de zorgverzekering bepaald of en hoe je behandeld wordt. Hoever gaan we hiermee?
Ik denk heel ver, er komt geen eind aan.....