Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NikkiTazz schreef:Haha dit is al jaaaaren zo in Gouda, hoe het wettelijk zit geen idee, ben geen jurist... maar vaak zat dat mensen hiervoor staande worden gehouden in Gouda.
(alle regels trouwens!)
Vraag me wel af hoe dit buiten Gouda is.
Ik vind het niet meer dan normaal!
Koekeroekus schreef:Ik vind het niet asosiaal. Sterker nog, ik doe het zelf ook alleen met collega's . Werk bij een bedrijf waar ik een van de weinige Hollanders ben meestal en er is ook gewoon regel dat er Nederlands gepraat moet worden. Als ze onderling toch gaan banketstaaf ga ik altijd in het Chinees mee brabbelenwerkt perfect, is het zo over. Je woont in Nederland dus je kunt ook prima Nederlands banketstaaf.
NikkiTazz schreef:Haha dit is al jaaaaren zo in Gouda, hoe het wettelijk zit geen idee, ben geen jurist... maar vaak zat dat mensen hiervoor staande worden gehouden in Gouda.
(alle regels trouwens!)
KimD schreef:Koekeroekus schreef:Ik vind het niet asosiaal. Sterker nog, ik doe het zelf ook alleen met collega's . Werk bij een bedrijf waar ik een van de weinige Hollanders ben meestal en er is ook gewoon regel dat er Nederlands gepraat moet worden. Als ze onderling toch gaan banketstaaf ga ik altijd in het Chinees mee brabbelenwerkt perfect, is het zo over. Je woont in Nederland dus je kunt ook prima Nederlands banketstaaf.
Had je bij ons al pech, als jij als 'Hollander' besluit in Limburg te komen wonen moet je niet van ons verwachten dat wij continu NL spreken als jij in de buurt bent. Wij doen dat dan ook niet, wij spreken Limburgs onderling en als ik tegen jou zou praten spreek ik wel NL. Je leert Limburgs vanzelf verstaan. En geloof me we hebben heel veel import Limbo's.
Ailill schreef:NikkiTazz schreef:Haha dit is al jaaaaren zo in Gouda, hoe het wettelijk zit geen idee, ben geen jurist... maar vaak zat dat mensen hiervoor staande worden gehouden in Gouda.
(alle regels trouwens!)
Ik ga me er eens in verdiepen, lijkt me onmogelijk dat dit allemaal geldige wetten zijn, al is iedere regel uiteindelijk herleidbaar naar een bestaande wet.
Hier in Culemborg hebben we ook een paar van zulke regels, zo mag er niets gefietst worden onder de stadspoort. Vreemd genoeg houden enkel ouderen zich hier nog aan
NikkiTazz schreef:De 10 gouden stadsregels van Gouda waar de burgers van Gouda voor hebben gekozen, zijn:
Wat je stuk maakt, moet je zelf betalen.
Gebruik geen geweld
Ruim je afval zelf op
Intimiderend rondhangen is a-sociaal
Spreek Nederlands, dan begrijpen we elkaar
Respecteer elkaar altijd
Hard rijden is bloedlink, dus doe normaal
Ouders voeden zelf hun kinderen op
Pest, plaag en discrimineer niet
Agenten zijn er voor ons allemaal, respect graag.
Bron: http://www.christenunie.nl/k/nl/news/vi ... gouda.html
Duidelijk zat wat de inhoud is toch?
Sizzle schreef:Mijn broer ging ooit naar een woning kijken in Gouda. Was nog geen 2 minuten binnen, autoraam ingeslagen. Politie wilde het niet eens registreren of aangifte mogenlijk maken, gebeurde te vaak.
NikkiTazz schreef:Ik ben benieuwd, zou je me op de hoogte willen houden?
Wat TS betreft, ik zou nog veel heftiger dan jij gereageerd hebben!
Je hebt het netjes opgelost!