belle_boef schreef:Ooit in zo'n dikke auto gereden? Dat rijd zo anders dan een klein autootje. Doordat die auto zoveel makkelijker doorrijd doe je dat automatisch. Ik zei ook altijd dat ik zo bleef rijden als in mijn kleine autootje maar dat wil gewoon niet. Niks ten afgunste van mensen met kleine of langzame auto's. Die heb ik zelf ook gehad dus ik weet hoe het is.
Los hiervan is er in elk land wel wat.
Waar ik woon begroet iedereen elkaar op straat, is het schoon op straat en wordt er schande gesproken als er iemand zooi rotzooi op straat gooit. Ik mag graag in dit stukje Nederland wonen, lekker doorrijden omdat het kan niet omdat ik haast heb maar omdat het gewoon lekker is om het gas in te trappen als er even de ruimte is, de vriendelijkheid op straat, het leveren laten leven mentaliteit,
Is een jeep met een 2l motor "dik" genoeg voor je?
Wat een kul. Dat je een grote auto hebt betekent nog niet dat je spontaan je manieren verliest. Dan heb je nog afstand te houden en je aan de regels te houden. Juist met een dikke auto zou je meer moeten anticiperen en verantwoordelijker rijden ipv te pushen en te denken dat je het onder controle hebt, want die in die kleine auto rijd je met wat pech dood als jij een fout maakt... Terwijl jij lekker veilig in die "dikke bak" zit. Ik rijd juist behoedzamer met de jeep omdat ik weet dat als ik een aygo'tje aan rijdt, de bestuurder daarvan meer stukken (al dan niet aan zichzelf) zal hebben dan ik.
Ik heb een spuughekel aan mensen die zo asociaal rijden, afsnijden en bumperkleven. Dat je zelf dood wil heb ik geen probleem mee maar laat mij daar buiten. En dat is iets wat me hier bij vrijwel elke Nederlander op valt.. Ik kom ook Belgen tegen die zo rijden, maar ook Belgen die netjes rijden.. Bij die oranje platen hier heb je twee kanten: of ze rijden 40 waar ze 70 mogen, of het is zo'n bmw/mercedes/audi die je liefst van de baan zou knallen, geen afstand laat, op plekken voorbij gaan waar dat niet verantwoord is...