Passagiersvliegtuig op weg naar Algerije verdwenen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Passagiersvliegtuig op weg naar Algerije verdwenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:58

Had me al verbeterd en kon geen duidelijke ongevallen lijst vinden van dit jaar. Was ook het verdwenen vliegtuig vergete.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:04

239 + 298 + 51 + 0 tot 119 =
588 tot 707 levens

Lijkt me niet echt doorsnee..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:07

Vind ook niet dat je MH17 als ongeluk mag rekenen. Onderzoek moet het nog precies uitwijzen, maar iemand die een kogel tussen zn ribben krijgt is ook never nooit niet omgekomen bij een ongeluk.

Daarbij, als een groot vliegtuig uit de lucht valt zullen er veel meer doden zijn dan bij een klein vliegtuig, echter het risico blijft gelijk. Veel interessanter zou het zijn om te weten hoeveel vliegtuigen er neerstorten zonder overlevenden, hoeveel met en hoeveel er verdwijnen en dan ook nog eens waar en waarom. 10 Afrikaanse vliegtuigen die de Sahara induiken door een kaping is namelijk nietszeggend als je van Amsterdam naar Dublin vliegt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:21

Nies_ schreef:
Vind ook niet dat je MH17 als ongeluk mag rekenen. Onderzoek moet het nog precies uitwijzen, maar iemand die een kogel tussen zn ribben krijgt is ook never nooit niet omgekomen bij een ongeluk.

Daarbij, als een groot vliegtuig uit de lucht valt zullen er veel meer doden zijn dan bij een klein vliegtuig, echter het risico blijft gelijk. Veel interessanter zou het zijn om te weten hoeveel vliegtuigen er neerstorten zonder overlevenden, hoeveel met en hoeveel er verdwijnen en dan ook nog eens waar en waarom. 10 Afrikaanse vliegtuigen die de Sahara induiken door een kaping is namelijk nietszeggend als je van Amsterdam naar Dublin vliegt.

Je weet ook niet of het verdwenen vliegtuig een ongeluk was of niet. De vraag is of vliegen gevaarlijk is. Ik neem aan dat 99% dus met commerciële vluchten mee gaat, dus andere vluchten (zoals die vader en zoon) reken ik hier niet bij. Dat het een ongeluk is haalt die mensen niet terug, die mensen zijn in een commerciële vlucht gestapt en zijn op een tragische manier overleden. Dus ik vind -om een objectief beeld te krijgen- dat elk ongeluk, op wat voor een manier dan ook veroorzaakt, meegeteld moet worden. Je wilt namelijk weten hoe veilig vliegen is, en als je zo'n ongeluk niet meetelt krijg je een vertekend beeld.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:48

Ik zeg ook niet dat je het niet mee moet tellen, enkel dat je het niet mee moet tellen als ongeluk. Dat is het namelijk niet. Bij MH370 is het maar de vraag inderdaad, daarom noemde ik verdwenen vluchten ook apart, bij alle verdwenen vluchten is dat namelijk (nog) onbekend. Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat niemand dat overleefd heeft, maar zeker weten doet niemand het. Er zijn meer mensen jaren later terug gevonden in de bushbush na een crash of wat dan ook. Reken je dat dan toch onder de doden? Als het goed is niet aangezien er geen lijken zijn, maar die cijfers verminderen wel de veiligheid van vliegen.

Punt is: cijfertjes over het aantal doden per jaar zeggen eigenlijk niet zo heel veel.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:01

Petrichor schreef:
Vreselijk niet weer 1, ik blijf hopen (hoe stom het ook klinkt) dat dit door noodweer of motorische problemen kwam.

Ik ga naar Gran Canaria. :)

Je hoeft om naar gran canaria niet over gevaarlijke gebieden hoor :(:) ik zit nu op tenerife (ander canarisch eiland) en ik ben ook veilig aangekomen

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:03

Bah en dan ook nog eens de dodelijke slachtoffers in Taiwan door een vliegtuigongeluk, bah bah

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:00

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:01

Bij die noodlanding van Taiwan wel, de crash in Mali niet :P

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:03

Kentaro schreef:

Dat snap ik, die crash is inmiddels ook al 2 dagen geleden. Dit topic gaat toch ook over de crash in Mali..?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:04

Sorry, dacht dat je reageerde op de opmerking boven jouw post :P

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:06

Oh zo, hahaha. Was meer een op zichzelfstaande post. Lees wel dat Frankrijk er meteen militairen naar toe stuurt. Schijnbaar heeft men geleerd van mh17..

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:08

pff ik hield al niet van vliegen , en iedereen zeggen dat dit de veiligste manier is .....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:31

Dat is het ook.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:02

Kentaro schreef:

Ja logisch, maar dat maakt het niet minder erg... Het lijkt wel alsof dit minder erg is dan mali en MH17... Wat ik eigenlijk best triest vind.

Maar bij de vlucht van Taiwan zijn nog overlevende, bij deze en MH17 niet... Ik vind het echt erg, kan het niet omschrijven met woorden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:06

Heimdallr schreef:
Kentaro schreef:

Ja logisch, maar dat maakt het niet minder erg... Het lijkt wel alsof dit minder erg is dan mali en MH17... Wat ik eigenlijk best triest vind.

Maar bij de vlucht van Taiwan zijn nog overlevende, bij deze en MH17 niet... Ik vind het echt erg, kan het niet omschrijven met woorden.

Inderdaad, dat vind ik dus ook. 'Durfde'(Lees: wilde) het al niet zeggen. Vind dit even erg als MH17...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:11

Het is ook even erg! Alleen het betrokken gevoel is er minder omdat het geen nederlanders betreft en er dus van (bijna) niemand een bekende bij overleden is.!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:13

Heimdallr schreef:
Het lijkt wel alsof dit minder erg is dan mali en MH17... Wat ik eigenlijk best triest vind.

Dat is omdat er nu geen Nederlanders bij zaten. Of denk je echt dat MH17 ook zo'n big issue zou zijn geweest als het om 200 Polen ging? Echt niet. Het is even erg, dit vliegtuig komt te weinig ter sprake, MH17 wordt lichtelijk overdreven vaak ter sprake gebracht. Met echt nieuws komen ze meestal ook niet.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:14

pfff nog 1, sterkte aan alle betrokkenen.
Bij ons in Nederland valt dit nieuws inderdaad in het niet, maar begrijpelijk toch?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:15

Het is inderdaad logisch dat iets waarbij veel Nederlanders betrokken zijn ook meer in het Nederlandse nieuws komt. Plus was MH17 in een gebied waar het toch al niet helemaal lekker loopt.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:19

Ik kom zelf uit Taiwan en misschien zat er wel familie in dat vliegtuig van mij. Het zal wel niet, maar het kan wel zo zijn.

Ik vind de ramp van MH17 ook stukken erger dan die van Mali. Maar dat is puur omdat bij MH17 Nederlanders betrokken zijn en bij dit vliegtuig niet. Als ik een band had met Frankrijk, dan voelde ik me er ook meer betrokken bij.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 20:28

Kentaro schreef:
Het is ook even erg! Alleen het betrokken gevoel is er minder omdat het geen nederlanders betreft en er dus van (bijna) niemand een bekende bij overleden is.!

Nou ik vind het eigenlijk niet even erg....

Bij een ongeluk kan je het toch eerder accepteren, iedereen kan namelijk een ongeluk krijgen dat is onmacht en daar kan niemand iets aan doen.
Dat andere vliegtuig is gewoon met opzet naar beneden gehaald, dat kan nooit iemand accepteren.

Het is natuurlijk voor iedereen even verdrietig die iemand moet missen op welke manier dan ook, maar bij de ramp in Oekraïne komt ook woede bij kijken en word je er continu aan herinnerd via de televisie radio en de krant.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:32

Ik vind het dan weer even erg omdat de een door zware storm moest en de ander over oorlogsgebied. Dat had beiden voorkomen kunnen worden zonder al te veel moeite. Het was echt niet de eerste keer geweest dat vliegtuigen om die redenen niet vliegen of een andere route nemen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:39

Petrichor schreef:
Kentaro schreef:

Nou ik vind het eigenlijk niet even erg....

Bij een ongeluk kan je het toch eerder accepteren, iedereen kan namelijk een ongeluk krijgen dat is onmacht en daar kan niemand iets aan doen.
Dat andere vliegtuig is gewoon met opzet naar beneden gehaald, dat kan nooit iemand accepteren.

Het is natuurlijk voor iedereen even verdrietig die iemand moet missen op welke manier dan ook, maar bij de ramp in Oekraïne komt ook woede bij kijken en word je er continu aan herinnerd via de televisie radio en de krant.

Waarom vind je dat minder erg? Omdat er geen Nederlanders bij zijn omgekomen? Er is misschien biologische familie van mij omgekomen tijdens die ramp...

De ramp in Oekraine kan woede opbrengen, maar je kan niets terug draaien. Het is nu eenmaal gebeurt en je moet het op een gegeven moment ook wel los kunnen laten. Ik heb er zelf nog moeite mee, ik vind het verschrikkelijk om die beelden te zien en dan vandaag weer die rouwstoet...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 20:46

Nee niet omdat het Nederlanders waren. Enkel en alleen omdat het bewust uit de lucht is geschoten ik vind dat zo luguber. :r Ik word er alleen al naar van als ik er aan denk.

Een vliegtuig ongeluk gebeurd niet met opzet dat kan je dus na heel wat jaren accepteren. Maar iets wat met opzet in gebeurd achtervolgt je je hele leven.