MH-17 en oorlog Rusland en VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:51

Toentertijd was dat toch echt een flink bedrag. Tegenwoordig overigens 120 miljoen dollar, als ik het goed heb.

Nog niet heel veel voor zo'n lap grond :D. Maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:54

_San87_ schreef:
Toentertijd was dat toch echt een flink bedrag. Tegenwoordig overigens 120 miljoen dollar, als ik het goed heb.

Zeker niet als je naar de natuurlijke bronnen kijkt :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:55

Rowdine schreef:
_San87_ schreef:

Zeker niet als je naar de natuurlijke bronnen kijkt :D

Maar dat wisten ze bij aankoop niet :)).

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:55

_San87_ schreef:

Maakt niks uit, ik ga wel olie boren en goud winnen, dan woon ik wel alleen in een hutje in de bossen. Alleen dus hopen dat ik niet aangevallen word door een beer, of een sneeuwkonijn..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:58

Cyella schreef:
_San87_ schreef:

Maakt niks uit, ik ga wel olie boren en goud winnen, dan woon ik wel alleen in een hutje in de bossen. Alleen dus hopen dat ik niet aangevallen word door een beer, of een sneeuwkonijn..

Ik zou er wel willen wonen, lijkt me fantastisch.

Ik zou als ik jou was oppassen voor de sneeuwman ;(.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:00

_San87_ schreef:

Ik zou er ondanks de sneeuwman inderdaad willen wonen! Lekker rust, schone lucht, pure natuur, niet afhankelijk van geld, alles op het gemak, geen stress <3

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:39

Cyella schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou er ondanks de sneeuwman inderdaad willen wonen! Lekker rust, schone lucht, pure natuur, niet afhankelijk van geld, alles op het gemak, geen stress <3

En met dank aan Fukushima stijgende radioactiviteit. Geld zal je er trouwens nodig hebben als je brandstof gebruikt, want door het dure transport is 1 gallon 12 dollar (4x gewone prijs), vliegtuigvrachtje kost ook al iets van 1500-2000 dollar. En het grootste deel van het werk moet in de 3-4 maanden zomer gebeuren (ivm temperatuur, trek wilde dieren, periodes dat je mag jagen en hoeveelheid daglicht).

Zoolgangster

Re: MH-17 en oorlog Rusland en VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:50

Aan het wonen in Alaska zit ook wel een extra minpuntje, naast de dingen die al eerder door anderen genoemd zijn: er komen zware aardbevingen voor. De allerzwaarste ooit gemeten was 9,2 op de schaal van Richter... de lichtere bevingen zitten toch al gauw tegen de 8.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:39

opgegroeid tijdens de "koude oorlog" met Sting die zong over "I hope the russians love their children too" Doemaar die zongen "totdat de bom valt" Elton John had het over Nikita....
En ondertussen werden er op scholen films vertoont als "The day after" ...en dat had niets met s*x te maken maar een grafische film over wat de gevolgen waren als een van beide landen op die rode knop zou drukken; atoomoorlog. Ik heb nog steeds een trauma van die film 35 jaar later :D

Laten we hopen dat Nagasaki en Hiroshima nog steeds indruk maken.....Toen was er ineens een Russische, nee Sovjet in die tijd nog leider; Gorbatjov, deze charismatishe man met zijn moedervlek op zijn hoofd was ineens een leider waar wel mee gepraat kon worden, het einde van de koude oorlog was in zicht alleen, explodeerde er nog even een kerncentrale waarbij we weer met onze neuzen op de radioactieve feiten werden gewezen. Deze centrale Tjernobyl natuurlijk, staat thans op Ukraine (wat vroeger Sovjet was)

Dus nee, ben niet bang voor een oorlog tussen het oude Oost en West....de schurkenstaten, waartoe ik Israel ook onder reken maar natuurlijk ook China, Iran etc. , ben ik banger van, dat zij gekke dingen gaan doen in de toekomst.

Daarnaast is tijdens de Cold war ook door de russen zelf een passagiersvliegtuig neergeschoten (1983 vlucht van Tokyo naar Anchoridge Alaska, koreaans vliegtuig gecharterd door Pan Am) DAT was wel even spannend!

Het is geen optie om te geloven in WOIII want dat zou het einde van de wereld betekenen, letterlijk. We hebben het niet meer over een land met tanks binnenvallen he, dit keer zou het lange afstandsrakketten worden met een speciale lading (denk ook aan biologische wapens)

En Putin ? die heeft vorige week zelf niet aan de knoppen gezeten en is niet schuldig, maar wel verantwoordelijk. Want als je behalve de afgelopen week/weken je echt hebt verdiept in hoe de verhoudingen liggen (dus al veel langer volgt) dan weet je ook dat hij maar met zijn vingers hoeft te knippen en deze ellende (gesol met lichamen, plunderingen etc) was niet voorgekomen.
Hij heeft btw ook net landjepik gespeeld en gewonnen, dus de seperatisten zijn ook daar in alles gesteund.

Deze tragische gebeurtenis heeft een veel langere geschiedenis dan de afgelopen week.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:35

Alles wat Gorbatjov heeft opgebouwd is nu gewoon vernietigd... Arme man, na al die moeite die hij ervoor gedaan heeft... Ik denk dat hij het verschrikkelijk vind om dit allemaal aan te moeten zien.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:42

Ik denk dat Mist een heel behoorlijke analyse in een notendop geeft van de situatie.

Ik denk alleen dat men vroeg of laat wel WWIII ontketent. Omdat er ook machten meespelen die het geen moer kan schelen of de wereld zoals ie is verder bestaat of niet en terroristen ook steeds grotere wapens (en dus ook doelwitten) tot hun beschikking hebben. Ik ben wat dat betreft niet positief gestemd en denk dat wij mensen zelf de wereld op niet al te lange termijn moedwillig gaan slopen. Omdat er iemand met een houding van "als ik het niet kan krijgen dan kan niemand het krijgen" de beschikking krijgt over middelen die hij niet zou moeten hebben. Maar ik denk niet dat die aanval komt uit de hoeken waarvan men het nu soort van verwacht.

En Gorbatsjov is waarschijnlijk alles behalve blij, er gebeurt nu van alles waar hij reeds 30 jaar terug voor gewaarschuwd heeft en meer. En niet alleen Gorbatsjov. Maar aan de andere kant heeft Gorbatsjov ook, ironisch genoeg, deze hele situatie mogelijk gemaakt. Hoewel nooit valt te achterhalen of de situatie echt anders was geweest als er nooit een Perestrojka was geweest.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:02

Mist schreef:
opgegroeid tijdens de "koude oorlog" met Sting die zong over "I hope the russians love their children too" Doemaar die zongen "totdat de bom valt" Elton John had het over Nikita....
En ondertussen werden er op scholen films vertoont als "The day after" ...en dat had niets met s*x te maken maar een grafische film over wat de gevolgen waren als een van beide landen op die rode knop zou drukken; atoomoorlog. Ik heb nog steeds een trauma van die film 35 jaar later :D

Laten we hopen dat Nagasaki en Hiroshima nog steeds indruk maken.....Toen was er ineens een Russische, nee Sovjet in die tijd nog leider; Gorbatjov, deze charismatishe man met zijn moedervlek op zijn hoofd was ineens een leider waar wel mee gepraat kon worden, het einde van de koude oorlog was in zicht alleen, explodeerde er nog even een kerncentrale waarbij we weer met onze neuzen op de radioactieve feiten werden gewezen. Deze centrale Tjernobyl natuurlijk, staat thans op Ukraine (wat vroeger Sovjet was)

Dus nee, ben niet bang voor een oorlog tussen het oude Oost en West....de schurkenstaten, waartoe ik Israel ook onder reken maar natuurlijk ook China, Iran etc. , ben ik banger van, dat zij gekke dingen gaan doen in de toekomst.

Daarnaast is tijdens de Cold war ook door de russen zelf een passagiersvliegtuig neergeschoten (1983 vlucht van Tokyo naar Anchoridge Alaska, koreaans vliegtuig gecharterd door Pan Am) DAT was wel even spannend!

Het is geen optie om te geloven in WOIII want dat zou het einde van de wereld betekenen, letterlijk. We hebben het niet meer over een land met tanks binnenvallen he, dit keer zou het lange afstandsrakketten worden met een speciale lading (denk ook aan biologische wapens)

En Putin ? die heeft vorige week zelf niet aan de knoppen gezeten en is niet schuldig, maar wel verantwoordelijk. Want als je behalve de afgelopen week/weken je echt hebt verdiept in hoe de verhoudingen liggen (dus al veel langer volgt) dan weet je ook dat hij maar met zijn vingers hoeft te knippen en deze ellende (gesol met lichamen, plunderingen etc) was niet voorgekomen.
Hij heeft btw ook net landjepik gespeeld en gewonnen, dus de seperatisten zijn ook daar in alles gesteund.

Deze tragische gebeurtenis heeft een veel langere geschiedenis dan de afgelopen week.

Ik kom ook uit die tijd :D

Denk ook niet dat er snel een WOIII komt uit die hoek. Blift bij wat schermen, stoere praat en elkaar de zwarte piet toe spelen.
Alles ook in het belang om eigen defensie en wapenindustrie bestaansrecht te blijven geven.

Echt gevaar komt m.i. ook uit een andere hoek.

Ps: je vergeet de clip van Spitting image bij het nummer van Genesis, Land of confusion! :D

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:41

Die luis in de pels herbergt wel zijn dochter.
Denk niet dat papa Putin dochterlief naar elk land zou laten gaan.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 13:32

EJuniorJoost schreef:

Oefff, dit klinkt niet goed. :n

Tegenwoordig met al die atoomwapens...
Ik denk, dat een 3e wereldoorlog het einde van de wereld zal zijn. We zijn niet opgewassen tegen die duizenden atoomrakketen e.d. die we dan sowieso zullen krijgen... Tenminste, dat denk ik...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:38

Sterker nog, onze militairen zitten nu in andere oorlogsgebieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:28

RedRoses schreef:
EJuniorJoost schreef:

Ik denk, dat een 3e wereldoorlog het einde van de wereld zal zijn. We zijn niet opgewassen tegen die duizenden atoomrakketen e.d. die we dan sowieso zullen krijgen... Tenminste, dat denk ik...

Putin weet maar al te goed wat nucleair inhoudt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
En een scorched earth levert m letterlijk en figuurlijk niets op.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:53

Morganlefay schreef:
RedRoses schreef:

Putin weet maar al te goed wat nucleair inhoudt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
En een scorched earth levert m letterlijk en figuurlijk niets op.[/quote]
Nee daar heb e wel een punt... Maar het idee dat hij ons Nederlanders misschien wel zou uitmoorden is geen fijn idee.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:54

Oeps de quote's moesten andersom

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:55

fransje23 schreef:
Ps: je vergeet de clip van Spitting image bij het nummer van Genesis, Land of confusion! :D

:D oh ja ! geweldig ! https://www.youtube.com/watch?v=1pkVLqSaahk we kwamen goed weg dat we cowboy Reagan hadden in die tijd en niet de fam. Bush....want dan was het niet goedgekomen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:04

Heb niet alles gelezen dus weet niet of het al genoemd is , zo ja , sorry

rusland bereid n aanval voor om nederland aan te vallen , en er zijn ook al nederlandse militairen naar rusland toe... ook vlogen er gister (denk dat t gister was of eerder) al russische bommenwerpers over nederland. Waar ik dit gehoord heb , van de stalbaas. Die heeft t weer van internet

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:07

Kabayo schreef:
Heb niet alles gelezen dus weet niet of het al genoemd is , zo ja , sorry

rusland bereid n aanval voor om nederland aan te vallen , en er zijn ook al nederlandse militairen naar rusland toe... ook vlogen er gister (denk dat t gister was of eerder) al russische bommenwerpers over nederland. Waar ik dit gehoord heb , van de stalbaas. Die heeft t weer van internet

Is allemaal niet waar hoor. Dat van die Russische bommenwerpers was in April. Ik heb nergens over een oorlog gelezen, alleen een separatist die beweerde dat als Nederland gewapend kwam dat er dan een oorlog zou uitbreken. Maar over het algemeen vinden separatisten dat Nederland prima gewapend mag komen. Er gaan inderdaad militairen naar Oekraïne toe, waar het vliegtuig ligt, maar zo als het nu uitziet ongewapend.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:08

En zo krijg je dus wilde verhalen de wereld in. Dat is inderdaad een bericht uit april geweest.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:09

Ow oke . Sorry dan hha ik wist ook niet beter

gelukkig geen oorlog :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:18

Gelukkig niet nee, maar jammer dat overal altijd een verhaal omheen verzonnen moet worden. Alsof het niet al erg (Lees: spectaculair) genoeg is. Zo krijg je inderdaad wilde verhalen.

(Heb ik niet tegen jou of je stalbaas hoor, maar meer in het algemeen)