Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:
Citaat:Gisteren had het Noorse ministerie van Binnenlandse Zaken gewaarschuwd voor een mogelijke terreuraanval. De Binnenlandse Inlichtingendienst (PST) "heeft onlangs informatie gekregen waaruit blijkt dat een groep die banden heeft met extremistische islamisten in Syrië de intentie kan hebben om een terroristische daad te plegen in Noorwegen", zo werd toen meegedeeld. Een concreet tijdstip of doelwit voor de aanslag zou er niet zijn.
Bij de aanslag op het Joods Museum in Brussel, op 24 mei, kwamen vier mensen om. De Frans-Algerijnse verdachte, Mehdi Nemmouche, zou volgens de Franse autoriteiten ongeveer een jaar met jihadisten in Syrië hebben meegevochten.
OsMo schreef:Ik denk (en ik zeg dat ik het denk dus het hoeft niet zo te zijn) dat als Hamas zou vertrekken uit Gaza en al die andere Palestijnse gebieden, het leger van Israël ook stopt met de beschietingen.
Citaat:Als het leger van Israël stopt met schieten dan denk ik dat Hamas niet zal stoppen, die zijn in mijn optiek zo extremistisch dat ze pas stoppen tot er geen Jood meer in de gehele omtrek leeft.
Citaat:De Hamas gebruikt naar mijn gedachte het hele landje pik conflict maar in werkelijkheid gaat hun werkelijke beredenering veel verder en die beredenering is alles behalve vreedzaam.
Citaat:Israël last morgen een pauze in bij zijn militaire operatie in de Gazastrook. Volgens Amerikaanse functionarissen heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu dat tegen de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry gezegd.
De pauze zou morgenochtend om 7 uur Israëlische tijd (6 uur in België) ingaan en 12 uur duren.
MarvanTom schreef:Weten jullie wel wat en wie Hamas zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
Hamas is echt zo slecht nog niet zoals steeds maar door Israel wordt gezegd.
Zij strijden dus voor landbehoud zie ook dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_%28staat%29
Maar Israel blijft maar grenzen verzetten en nu erger dan ooit.
Als een Palestijn een steen gooit wordt dat beantwoord met een Israelische kogel.
Het is een conflict wat al decennia duurt, terwijl de Palestijnen gewoon zitten waar hun toekomt en hun gebied dus verdedigen met zo veel minder dan Israel heeft.
Zie het als David en Goliath.
Iedereen steunt die zogenaamde 'zielige' Israelïers, maar kom op:
Zij schieten kinderen en vrouwen dood en zeggen dat de Palestijnen die gebruiken als schilden.
Kom op: kinderen doodschieten op een strand, in een school, op straat terwijl ze spelen...![]()
Israel zou eens moeten gaan praten met Poetin: lijkt mij een leuk crimineel stelletje bij elkaar daar in dat Rusland!
Muur optrekken tussen oost en west: opgelost!
Citaat:Israël aanvaardde vanavond om het humanitair staakt-het-vuren op de Gazastrook met vier uur te verlengen, maar inmiddels werd er vanuit Gaza op Israël gevuurd. De Palestijnse islamitische groepering Hamas eiste die actie op.
Citaat:De Palestijnse islamistische beweging Hamas heeft zeven raketbeschietingen op Israël opgeëist, waarvan twee op Tel Aviv. Hamas verwerpt daarmee de facto een verlenging van het humanitair staakt-het-vuren.
Zoolgangster schreef:En laat dat nou precies zijn wat Hamas in Israël met Israëlische kinderen deed...
Nic schreef:Als er vrede en respect is heeft Hamas geen bestaansrecht meer, ze houden elkaar in stand en hebben elkaar nodig.