Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:54

Kana schreef:
Suzanne F. schreef:
[ Afbeelding ]

Dit vind ik ongezond en ook niet mooi.
Doutzen Kroes daarentegen vind ik prachtig, net als Kate Upton.

Maar dit is toch niet het standaard beeld van reclame? Dit is volgens mij echt een uitzondering. Ik zie nooit make-up/kleding/lingerie/watdanook reclames met zulke figuurtjes.
Dus dit is niet het standaard waar het TS het over heeft, lijkt mij.

Ga maar eens een haute couture modeshow bijwonen, daar is dit model geen uitzondering hoor.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:55

Dat zegt de reclame Needje en reclame is geen realiteit.
Het gaat erom dat het spotje blijft hangen dat bevorderd de verkoop van het product en daar zijn ze zo te horen in geslaagt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:55

Die Dove reclames zijn niet eens echt voor de dikkere vrouw. Puur marketing techniek om naive mensen hun spul te laten kopen. Feministen zijn echt behoorlijk anti Dove. Heb dat voor mijn bachelor paper allemaal moeten onderzoeken. Dus ik neem Dove ook maar met een korreltje zout wat dat betreft.

Ik vind super dun trouwens wel heel mooi, maar heb niet bepaald de behoefte m'n eten te laten staan dus ik ben verder helemaal tevreden met mijn eigen gewicht :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:56

Cowgirl schreef:
Maar waarom doe jij zo moeilijk over een maatje meer?
Omdat mensen met iets meer in jou ogen niet perfect zijn?

Waar slaat dit op?! Is begrijpend lezen nu echt zo moeilijk ofzo? Wat doen mensen vreselijk onaardig tegen elkaar in dit topic, iets wat totaal mijn opzet/bedoeling niet was! Ik wilde alleen een discussie openen over de manier van reclame maken met mensen met (licht) overgewicht, dat die teksten erbij niet nodig zijn. Ik heb níks tegen mensen met over gewicht.

En die plaatjes uit mijn OP vind ik écht niet kunnen.

Ik vind het goed als voor reclame verschillende mensen worden gebruikt, zoals supermarkt PLUS met het meisje met overgewicht. Maar het gaat mij om de manier waarop, als of vollere vrouwen alleen mooi zijn, dát vind ik geen fijne ontwikkeling dat komt op mij over alsof overgewicht gepromoot wordt, terwijl je in mijn ogen alleen gezond/sportief gewicht zou moeten promoten ivm met het welzijn van mensen.

Maar het feit dat iedereen hier persoonlijk en onaardig gaat zitten doen, zegt mij alweer genoeg.. Dunne mensen mag je afkatten maar ohhhh weee als je zegt dat je maat 42 te dik vindt, dan krijg je iedereen over je heen.. Als ik iedereen zou moeten afsnauwen die maat 32/34 te mager vind zou ik een jaar begin zijn om de schade in te halen :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:56

Ja maar dan heb je het over een hele andere tak dan de gewone reclame dat wij zien op tv en in de bladen.
Beetje zeuren om het zeuren want dat wordt nergens gepromoot oid.
xSogno schreef:
Ga maar eens een haute couture modeshow bijwonen, daar is dit model geen uitzondering hoor.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:58

Overigens vind ik ook dat mensen bewust moeten worden van wát ze eten. En dan heb ik het niet over de calorieën maar de chemicaliën en additieven die erin zitten. Veel te veel wordt gebruikt wat alleen op het korte termijn getest is, maar niet wat het met regelmatige innames op een lang termijn met je doet. Ik ben er maar huiverig voor. Probeer op dat vlak ook zo veel mogelijk zelf te maken en zo weinig mogelijk 'uit zakjes' of kant en klaar. Zo probeer ik ook zo vaak als ik kan mijn eigen brood te bakken, maar dat kost zonder broodbakmachine flink wat tijd natuurlijk. Ik bedoel hiermee niet: geef me een lintje want ik doe het zo goed. Ik bedoel in het geheel: wees bewust bezig met je voedsel. Gezondheid komt van binnenuit, als jij altijd chemische rotzooi eet dan weet je dat dat niet gezond voor je kan zijn.

Even als impressie:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... mmers.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:58

Oke je hebt commentaar over dat dunnere mensen wel beledigt worden. Maar nu zeik je zelf dikkere mensen af.

Behandel een ander zoals jezelf behandelt wilt worden ;)

En laat gewoon iedereen in hun waarde. Wat ben ik blij dat ik met de soort mens omga die je gewoon accepteert hoe je bent. Moeten meer mensen eens doen.

Kana

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:59

Waar zeikt TS dikke mensen af?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:00

Kana schreef:
Ja maar dan heb je het over een hele andere tak dan de gewone reclame dat wij zien op tv en in de bladen.
Beetje zeuren om het zeuren want dat wordt nergens gepromoot oid.
xSogno schreef:

Tsja en hoeveel campagnes zoals die van dove zijn er? Ook op een hand te te tellen. En dan niet de reclames voor grote maten meetellen want die focussen gewoon op hun doelgroep.
Dat is dan ook zeuren om het zeuren. :+ de slanke modellen hebben nog steeds 90% van alle reclames hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:00

Kana schreef:

Misschien topic eens goed doorlezen. Geen zin om alles te quoten op mobiel. Die energie kan ik beter voor leukere dingen gebruiken :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:01

xSogno schreef:
Tsja en hoeveel campagnes zoals die van dove zijn er? Ook op een hand te te tellen. En dan niet de reclames voor grote maten meetellen want die focussen gewoon op hun doelgroep.
Dat is dan ook zeuren om het zeuren. :+ de slanke modellen hebben nog steeds 90% van alle reclames hoor.

Klopt. Maar dan kom je eigenlijk bij het echte probleem hé.

Wanneer doen reclame makers het goed? Met welk type model zullen alle vrouwen tevreden zijn en komt er geen discussie op een paardenforum?

Het antwoord is nooit vrouwen hebben altijd wel wat te klagen. :D :D

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:02

Brainless schreef:
Citaat:
banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik.

Ok, dus ik ben te dik.
Dacht dat ik met mijn BMI van 22,3 niet te dik was.

Wat is dan volgens jou wel een goed gewicht/goede maat voor iemand van 1,72m?

Ik heb een BMI van 22,5 en nu zeggen mensen om mij heen dat ik te mager ben.
en ergens hebben ze gelijk het past niet bij mijn lichaam.
Dus het verschild per persoon wat je ideale gewicht is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:03

Weet je wat het is, je hebt het erover dat het niet erg is om mensen met ondergewicht bonenstaken te noemen, maar wel om mensen met overgewicht vet te noemen. Newsflash, het is allebei net zo erg. Verschil is alleen dat je veeeeeel meer moraalridders hebt die menen dat ze het recht hebben om dikke mensen even fijntjes uit te leggen dat ze te dik zijn, dan dat je mensen hebt die je veroordelen om ondergewicht. Mensen met onder- en overgewicht weten dat zelf dondersgoed en hebben er geen van beiden behoefte aan om dat keer op keer weer te pas en te onpas voor hun voeten gegooid te krijgen. Datgene waar je een ander van beschuldigt doe je zelf net zo hard.
In het oorspronkelijke topic gaat het ook weer gewoon hard tegen hard omdat schijnbaar niemand het kan laten om een ander niet in zijn waarde te laten en niet te kwetsen met zijn opmerkingen.

Ik heb zowel vriendinnen met overgewicht als met zwaar ondergewicht, en het mooie is, ik kan met allebei praten over hoe frustrerend het is om zoveel moeite te moeten doen om ook maar enigszins controle te houden over je gewicht. Je moet mensen in hun waarde laten.

Waar het echt om zou moeten draaien is dat je gewicht niet maakt wie je bent! Het definieert je niet, je woorden, daden en ervaringen maken je tot wie je bent, helaas doen de opmerkingen van anderen wel wat met je en hebben die ook invloed op hoe je wordt. Het zou wel eens gewoon prettig zijn als iedereen zich wat minder druk zou maken over innerlijkheden dan om uiterlijkheden...

Merk het zelf op het moment ook weer, ik word eigenlijk niet als volwaardig gezien omdat ik een stuk zwaarder ben dan sommige van mijn vriendinnen. Zo jammer dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, want ik heb toch echt veel meer te bieden dan alleen mijn gewicht (en ook meer dan mijn slankere vriendinnen) en als ik heel objectief naar mezelf kijk dan moet ik eigenlijk trots zijn op mijn karakter, doorzettingsvermogen en het feit dat ik altijd voor alles en iedereen klaarsta en raad en daad, meer dan anderen dat doen. Maar zelfs ik heb er de laatste tijd moeilijk mee om blij te zijn met mezelf, omdat alles en iedereen altijd alleen maar de focus legt op mijn gewicht. Met minder kilo's word ik geen beter mens, sterker nog, met minder kilo's was ik waarschijnlijk nooit zo'n mooi mens geworden als ik nu ben....
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 14-07-14 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:03

love_western schreef:
Kana schreef:

Misschien topic eens goed doorlezen. Geen zin om alles te quoten op mobiel. Die energie kan ik beter voor leukere dingen gebruiken :)

Ik zeik helemaal niemand af! Ik probeer alleen een discussie te beginnen over een aantal reclame campagnes en een paar plaatjes.. Maar kennelijk vat iedereen het persoonlijk op ofzo? Ik ga niet blijven herhalen dat ik het niet zo bedoel, kom op zeg. Beetje begrijpend lezen alsjeblieft.. Ik heb mij zelf nu al 10 keer verantwoord.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:04

Cyella schreef:
Nog even om terug te komen op mijn post: 50%(!!!!!) van Nederland heeft overgewicht en zelfs 15% obesitas! Is toch schandalig! Kan er niet met mijn hoofd bij dat zoveel mensen zich gewoon laten gaan omdat het 'lekker smaakt' of omdat ze 'met alles bijkomen'. Ik ben zelf ook niet graatmager, heb een klein buikje met mijn 60 kilo en 1.77. Maar volgens mijn bmi zou ik dus licht ondergewicht hebben, wat aan mijn bouw dus niet af te zien is. BMI zegt in mijn ogen dus 3x niks, maar de bouw van een individu wel.

Vind het onbegrijpelijk dat zo weinig mensen iets aan hun gewicht doen, want 'het kost zoveel moeite'. Ja, het kost straks nog meer moeite als je in het ziekenhuis ligt vanwege je aders die dicht slippen en de bijkomende gevolgen daarvan.

Ik eet nooit meer dan 1 stuk vlees per dag, vaak probeer ik een dag over te slaan. Ik probeer zo veel mogelijk groenten te eten en daarnaast wat aardappelen. Voor de afwisseling maaltijdsalades of bijvoorbeeld een stamppot of pasta. Ik kom echt niks te kort, maar soms zit ik niet helemaal vol na het eten. Dat doe ik niet om af te vallen, maar simpelweg omdat de mens veel te veel voedsel consumeert en ik op mijn eigen manier eraan wil bijdragen om dat te verminderen.

Ik ben het met je eens dat er teveel overgewicht/obesitas in Nederland (en wereldwijd) is, maar om dit nu te bestempelen als 'eigen schuld'/schandalig, dat vind ik behoorlijk hard.

Ja het kan eigen schuld zijn, een periode in je leven waarin je in overvloed hebt geleefd en hier naar hebt geleefd. Echter het is niet zo dat je lichaam zich weer hetzelfde gedraagt op het moment dat je weer naar normaler/minder dan voorheen/gezonder eetpatroon gaat.
Mensen verkijken zich op hoe lang het duurt voordat je lichaam/stofwisseling zich echt aanpast aan een nieuw patroon, daarom is dieten (aankomen of afvallen) ook zo verdomde moeilijk.
Dat het voor jou redelijk makkelijk was wil niet zeggen dat dat voor iedereen het geval is natuurlijk.

Ik ben er van overtuigd (en er zijn ook wel wetenschappelijke bewijzen voor) dat als je als kind/puber een periode hebt gehad waarin je te zwaar (of te licht) bent geweest je lichaam/stofwisseling daarop wordt geprogrammeerd, soort van leerperiode waarin je lichaam leert omgaan met de stoffen die binnenkomen. En je dit voor lange periode meedraagt.
Dat wil niet zeggen dat je niet meer kan afvallen/kan aankomen, alleen dat je lichaam op een andere manier omgaat met hetgeen wat binnenkomt, afvallen en/of aankomen kan dan lastiger zijn dan gemiddeld.

Opmerking die misschien wat offtopic is gezien dit over media gaat, maar in het andere topic wel genoemd werd

Waarom mag je wel tegen iemand zeggen dat deze dun is, maar niet dat iemand te dik is?
Waarom 'mag' je wel tegen iemand zeggen dat diegene 'meer moet eten' maar niet dat iemand 'minder moet eten'?
Waarom 'mag' je wel tegen iemand zeggen anorexialijf/concentratiekampfiguur/geen kont maar een gaatje/terminaal is, maar niet 'bolletje vet op pootjes (kwam uit ander topic)/dikke zeug/fatso wordt door iedereen als schokkend gezien.

Ik ben (te) slank, en ja bovenstaande voorbeelden zijn tegen mij gezegd, met een glimlach en 'grapje hoor' erachter aan, ik zie/zag dat in mijn omgeving niet gebeuren tegenover de wat zwaardere medemens behalve in echte ruzies waarin uitschelden aan beide kanten voorkwam.
Op een verjaardag/rondje visite is het altijd wel een keer raak, dat ik te horen krijg dat ik nu toch echt meer moet gaan eten, dat hoor ik nu nooit de andere kant op, op dezelfde verjaardag.

Ik kan er op zich goed mee omgaan hoor, negeer het, glimlach een keer enz, pijnlijk is het niet (meer).
Maar het doet me wel afvragen waarom mensen zo vrijelijk 'commentaar' geven op (te) slank zijn, maar veel meer op hun hoede zijn in opmerkingen richting de wat te zware mensen, dan worden opmerkingen met veel meer precaution (vertaling even kwijt lol) gebracht, wordt meer 'ingepakt' zegmaar.

Laat ieder gewoon in zijn waarde

edit: de dovereclame bestaat al zeker 10 jaar in deze vorm :P En persoonlijk vind ik deze vrouwen mooie vrouwen, niet te dik oid, sowieso oordeel ik niet snel op dat gebied
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 14-07-14 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:04

Kana schreef:
xSogno schreef:

Klopt. Maar dan kom je eigenlijk bij het echte probleem hé.

Wanneer doen reclame makers het goed? Met welk type model zullen alle vrouwen tevreden zijn en komt er geen discussie op een paardenforum?

Het antwoord is nooit vrouwen hebben altijd wel wat te klagen. :D :D

Afbeelding
:D

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:05

Nessah schreef:
Cowgirl schreef:
Maar waarom doe jij zo moeilijk over een maatje meer?
Omdat mensen met iets meer in jou ogen niet perfect zijn?

Waar slaat dit op?! Is begrijpend lezen nu echt zo moeilijk ofzo? Wat doen mensen vreselijk onaardig tegen elkaar in dit topic, iets wat totaal mijn opzet/bedoeling niet was! Ik wilde alleen een discussie openen over de manier van reclame maken met mensen met (licht) overgewicht, dat die teksten erbij niet nodig zijn. Ik heb níks tegen mensen met over gewicht.

En die plaatjes uit mijn OP vind ik écht niet kunnen.

Ik vind het goed als voor reclame verschillende mensen worden gebruikt, zoals supermarkt PLUS met het meisje met overgewicht. Maar het gaat mij om de manier waarop, als of vollere vrouwen alleen mooi zijn, dát vind ik geen fijne ontwikkeling dat komt op mij over alsof overgewicht gepromoot wordt, terwijl je in mijn ogen alleen gezond/sportief gewicht zou moeten promoten ivm met het welzijn van mensen.

Maar het feit dat iedereen hier persoonlijk en onaardig gaat zitten doen, zegt mij alweer genoeg.. Dunne mensen mag je afkatten maar ohhhh weee als je zegt dat je maat 42 te dik vindt, dan krijg je iedereen over je heen.. Als ik iedereen zou moeten afsnauwen die maat 32/34 te mager vind zou ik een jaar begin zijn om de schade in te halen :')

Maar kom op de paar campagnes? In 90 % van alle reclames worden gewoon slanke tot 'magere' mensen gebruikt en dan die paar bedrijven die normale of in jouw ogen overgewicht is gelijk zorgwekkend?
Als je alles wil promoten wat gezond en goed voor je is mag de Mac ook geen reclame meer maken, geen alcohol, geen snoep en ga zo maar door. Er zijn nu eenmaal ook mensen met overgewicht (net als mensen die te mager zijn maar waar aankomen heel moeilijk is). Ook die kunnen toch gewoon op tv komen, ook die mogen zichzelf toch accepteren zoals ze zijn (want daar gaat het eigenlijk over je bent mooi zoals je bent).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:05

Moet ergens echt lachen om die maten, heb ondergewicht maar een maatje xs en heel vaak zelfs s krijg ik maar tot halverwege mijn bovenbenen.

Want ja, een maat zegt zoooo veel. :+

Als je dus brede schouders, brede heupen, dikke billen of borsten hebt ben je dik want een maatje 36 past je dan niet. Lekker krom.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:06

Ik zou me overigens ook niet zo focussen op die kledingmaat hoor...
Dat hangt namelijk heel erg van je bouw af (en hoe de winkel zijn kledingmaten indeeld.... bij de H&M heb ik maat 50, bij de Miss Etam maat 44 :+ voor broeken overigens, iets met brede dijen :D )

Mijn schoonzusje precies hetzelfde, zit netjes op gewicht maar het echt een minitaille heeft dus vaak maat 32/34 voor de bovenkant, broeken maat 38/40 :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:06

Jeetje mensen doen net alsof ik een dikke mensen-hater ben :') Kijk mijn profiel anders even, ik ben verloofd met een man met overgewicht.. Zo erg lelijk vind ik dikke mensen dus :')

Nogmaals het gaat om de manier van reclame maken, niet om vollere dames. Dus voel je allemaal niet zo aangesproken en lees anders nogmaals mijn laatste zin in de OP :D

Doe eens allemaal niet zo aangebrand, kom op zeg :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:07

Citaat:

Want ja, daar komen ook zo veel normale mensen. Niet dus.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:07

Kahawa schreef:

Ben ik dan weer een vreselijke zeur vrouw als ik zeg dat ik beide niet oké/aantrekkelijk vind? :+ :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:09

Kana schreef:
Kahawa schreef:

Ben ik dan weer een vreselijke zeur vrouw als ik zeg dat ik beide niet oké/aantrekkelijk vind? :+ :D

Nee hoor, maar vind het wel grappig Dove gepersifleerd wordt. :P

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:10

xSlvna schreef:
Citaat:

Want ja, daar komen ook zo veel normale mensen. Niet dus.

Maar wel wat sommige mensen als ideaal nastreven (oh wauw dat model van Chanel), je hoeft er niet bij te zijn alles staat op internet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:10

xSogno schreef:
Als je alles wil promoten wat gezond en goed voor je is mag de Mac ook geen reclame meer maken, geen alcohol, geen snoep en ga zo maar door. Er zijn nu eenmaal ook mensen met overgewicht (net als mensen die te mager zijn maar waar aankomen heel moeilijk is). Ook die kunnen toch gewoon op tv komen, ook die mogen zichzelf toch accepteren zoals ze zijn (want daar gaat het eigenlijk over je bent mooi zoals je bent).

Bij alcohol reclames moet doen ook gemeld worden "geniet maar drink met mate" en dat zou ook een goede tekst zijn voor de MC Donalds ( geniet maar eet met mate).

Waar zeg ik dat dikkere mensen niet op tv mogen komen? En zich niet mogen accepteren? Waar haal je dat vandaan?? Dit zijn woorden absoluut niet. Ik zeg alleen dat ik een ontwikkeling zie, in plaatjes en sommige reclames die ik niet goed vind. Dat iedereen het alleen nog maar over Dove heeft, kan ik ook niks aan doen. Een OP goed lezen is best moeilijk denk ik, vooral mijn laatste zin :D