Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaitlyn schreef:Wat een ophef zeg. Ik vind het eerder erg dat maat 40 als normaal gezien wordt tegenwoordig.
MelanieB schreef:Kaitlyn schreef:Wat een ophef zeg. Ik vind het eerder erg dat maat 40 als normaal gezien wordt tegenwoordig.Vind je maat 40 dik dan? Dat vind ik pas disturbing.
De gemiddelde vrouw is niet heel kort in nederland. En als je ook nog wat borsten hebt, heb je alleen al daarvoor een maat 40 nodig.
Mij maakt het niet uit dat het er is, voor de petit mensen is het natuurlijk wel top, dan zit je niet steeds met de kindermaatjes.
Vind wel dat zowel dunne mensen als 'vollere' mensen maar excuses overal voor zoeken. Leef en laat leven. Als jij gelukkig bent, prima. Ben je dat niet, dan ben je waarschijnlijk ermee bezig. De dunne mensen zitten te vitten op de vollere mensen en vice versa. Word daar echt knetter van.
Kaitlyn schreef:MelanieB schreef:Vind je maat 40 dik dan? Dat vind ik pas disturbing.
De gemiddelde vrouw is niet heel kort in nederland. En als je ook nog wat borsten hebt, heb je alleen al daarvoor een maat 40 nodig.
Mij maakt het niet uit dat het er is, voor de petit mensen is het natuurlijk wel top, dan zit je niet steeds met de kindermaatjes.
Vind wel dat zowel dunne mensen als 'vollere' mensen maar excuses overal voor zoeken. Leef en laat leven. Als jij gelukkig bent, prima. Ben je dat niet, dan ben je waarschijnlijk ermee bezig. De dunne mensen zitten te vitten op de vollere mensen en vice versa. Word daar echt knetter van.
Grappig dat je alleen mij quote terwijl meerdere mensen hetzelfde zeggen.Ik zeg toch ook niet dat de XXXS de norm moet worden voor iedereen?
Tuurlijk zijn er uitzonderingen (erg lang, grote borsten) maar het is nu eenmaal zo dat er steeds meer overgewicht komt. Die laat ik ook in hun waarde (bij hele goede vriendinnen of familie zal ik er wel een opmerking over maken maar dat heeft dan meer met bezorgd zijn over hun gezondheid te maken), maar als ik ga stappen en met mijn mooie figuurtje mannen aan de haak sla dan mag ik wel met de nek aangekeken worden door de maatjes meer? En dan word er inderdaad gezegd; echte mannen willen vlees, botten zijn voor de honden.
Dat schuif ik dan altijd maar af op jaloezie.
Lynnepinny schreef:Tja. Kan er niet heel enthousiast over zijn eerlijk gezegd![]()
Ik heb zelf een vriendin die aan een eetstoornis lijdt, dus weet er opzich wel wat vanaf. Wat ik nu wel zeker weet is dat dit niet mee gaat helpen met het zelfbeeld van meisjes dat sowieso over het algemeen best slecht is tegenwoordig. Nu is het natuurlijk zo dat er ook mensen zijn die deze maat hebben en er niks aan kunnen doen, maar hoeveel zijn dit er nou?
Ik vind het niet echt een goede ontwikkeling, sorry. Dat hele "de dunner, de mooier" begint een beetje uit de hand te lopen.. Dit zeg ik dan ook even als reactie op dat model, want die zou er "normaal" denk ik nooit zo uit hebben gezien.
xMendy schreef:De maat is speciaal voor Aziatische vrouwen.. uhm als je kijkt hoeveel kleding er in die landen beschikbaar is dan snap ik dit niet helemaal waarom dit nodig is. (Bestel maar eens wat op Ebay.. heel veel Aziatische maatjes) Ik krijg hier echt jeuk van, helemaal hoe het onderwerp eetstoornis zo in the picture is de afgelopen tijd (ook op Bokt). Maar da's nu niet relevant..
Lynnepinny schreef:Het "grappige" vind ik met dit soort uitspraken altijd dat er juist gigantische campagnes gevoerd worden om dat idee de wereld uit te helpen, maar dat het eerder lijkt alsof het beeld van de maatschappij verandert over wat te dun is en wat niet. Mensen die van maat 48 naar een maat 36 of 38 terug willen, worden tegenwoordig bijna beschouwd als 'ongezond' en 'aan eetstoornis lijdend', "want je ziet er toch prima uit zo?" Terwijl dit een paar jaar geleden imo veel minder aan de orde was. Dus ja, als er mensen zijn die inzien dat overgewicht toch niet zo goed voor je is als de campagnes en de maatschappij je in toenemende mate willen laten geloven, is het logisch dat het streven naar een 36 of 38 plotseling valt onder "hoe dunner hoe mooier". Ik heb de afgelopen 8 jaar ongeveer hetzelfde gewogen, maar tegenwoordig vindt men mij 'mager ' omdat ik geen extra vetreserves heb opgeslagen ergens rond mijn middel of bovenbenen, en ook niet van plan ben dat te doen.Tja. Kan er niet heel enthousiast over zijn eerlijk gezegd![]()
Ik heb zelf een vriendin die aan een eetstoornis lijdt, dus weet er opzich wel wat vanaf. Wat ik nu wel zeker weet is dat dit niet mee gaat helpen met het zelfbeeld van meisjes dat sowieso over het algemeen best slecht is tegenwoordig. Nu is het natuurlijk zo dat er ook mensen zijn die deze maat hebben en er niks aan kunnen doen, maar hoeveel zijn dit er nou?
Ik vind het niet echt een goede ontwikkeling, sorry. Dat hele "de dunner, de mooier" begint een beetje uit de hand te lopen.. Dit zeg ik dan ook even als reactie op dat model, want die zou er "normaal" denk ik nooit zo uit hebben gezien.
Kana schreef:Huh? Bedoel je nou dat alle aziatische vrouwen hier dus maar daar moet shoppen of via ebay?
xMendy schreef:Bhriseis schreef:@ Mendy, dus Aziatische vrouwen of tengere vrouwen moeten dan maar op EBay kledij shoppen?
Zeg ik dat?Nee. Alleen om aan te geven dat er veel meer kleding te krijgen is in kleinere maatjes dan wij misschien denken omdat we het niet/minder te zien krijgen in NL.
Ayasha schreef:Dat zeg je indirect wel als je zegt dat dit verboden zou moeten worden (wat wel degelijk door iemand geschreven is.)
Air schreef:Oh en wat betreft de aziaten: ik bestel met mijn M wel eens wat op ebay, en heb dan 1 a 2 maten groter nodig. Dus als mijn M daar een L/XL is, dan is hun M hier een XS/S. Hun XS kan dan neerkomen op een XXXS maar ik denk niet dat ze dat daar hebben eerlijk gezegd, ik denk dat XXS ook bij hun het kleinste is.
Daarnaast gaat het hier om amerika toch? Die zijn er toch wel wat extremer in..
Air schreef:Ik heb het idee dat hier een paar slanke mensen zitten die zich aangesproken velen door de ''bones'' opmerkingen. Er zit alleen een verschil tussen slank en een ''zak met botten''.
Ook een slank iemand heeft nog een laagje vet over zich heen, een zak met botten is iemand waarbij de huid zeeer dun lijkt en dat zie je toch eigenlijk alleen bij ongezond dunne mensen, vaak door een eetstoornis of andere ziekte. Een kennis van mijn moeder kam ook niet aan en was ook heel dun, maar daar staken ook niet alle botten uit.
Oh en wat betreft de aziaten: ik bestel met mijn M wel eens wat op ebay, en heb dan 1 a 2 maten groter nodig. Dus als mijn M daar een L/XL is, dan is hun M hier een XS/S. Hun XS kan dan neerkomen op een XXXS maar ik denk niet dat ze dat daar hebben eerlijk gezegd, ik denk dat XXS ook bij hun het kleinste is.
DezeNaam schreef:Over XXXL kleding wordt toch ook geen topic gemaakt? Tegenwoordig komt er alsmaar meer commentaar op dunnere mensen, er mag gezegd worden dat je zó dun bent, maar ooh wee als je tegen iemand zegt dat 'ie te dik is.
En hiermee wil ik niet zeggen dat té dun zijn goed is, maar er zijn nu eenmaal mensen die zo dun zijn, mogen die ook kleding hebben? Net zoals dikkere mensen kleding hebben.Lees straks de rest van het topic door, heb nu geen tijd.
ietjelover schreef:Air schreef:Ik heb het idee dat hier een paar slanke mensen zitten die zich aangesproken velen door de ''bones'' opmerkingen. Er zit alleen een verschil tussen slank en een ''zak met botten''.
Ook een slank iemand heeft nog een laagje vet over zich heen, een zak met botten is iemand waarbij de huid zeeer dun lijkt en dat zie je toch eigenlijk alleen bij ongezond dunne mensen, vaak door een eetstoornis of andere ziekte. Een kennis van mijn moeder kam ook niet aan en was ook heel dun, maar daar staken ook niet alle botten uit.
Oh en wat betreft de aziaten: ik bestel met mijn M wel eens wat op ebay, en heb dan 1 a 2 maten groter nodig. Dus als mijn M daar een L/XL is, dan is hun M hier een XS/S. Hun XS kan dan neerkomen op een XXXS maar ik denk niet dat ze dat daar hebben eerlijk gezegd, ik denk dat XXS ook bij hun het kleinste is.
Maar dan nog!
Als ben ik een zak met botten?
Het slaat toch nergens op dat er zulke uitspraken zijn? en dan heb ik het dus over botten zijn voor de hond?
Ik heb een eetstoornis, ik moet van mezelf leren houden, maar volgens vele zie ik er dus niet uit, zak met botten en "ben goed genoeg voor een hond", ook zijn leuke kleren moeilijk te vinden en ga zo maar door.
Als ik zo een aantal opmerkingen lees hier, hebben er een hele hoop geen enkel idee wat een eetstoornis inhoud. Alsof we daar zelf maar voor kiezen. Er word zo makkelijk over gepraat. Wij zijn ook mensen die mooie en leuke kleding aan willen!
Ik ben niet voor de dunne meisjes, ik snap dat ik niet gezond ben maar het zijn niet die hele kleine maten die het meisjes met eetstoornissen moeilijker maken, helemaal niet. Het zijn de gemene opmerkingen en uitspraken van mensen die het moeilijker maken.
Ik blijf erbij dat ik heel blij ben met kleinere maten. Ik ben onzeker over mezelf maar in kinder-of slecht passende kleding nog erger, en bovendien zijn er genoeg mensen zo dun zonder eetstoornis.