'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: 'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:39

Ik hoef dat verlangen niet te begrijpen en zal het ook nooit doen. Zodra ze zich vergrijpen aan een kind hebben ze voor mij afgedaan. Ik snap gewoon niet dat er nog zoveel mensen het opnemen voor die lui. Maar dit wordt eenzelfde discussie als over asielzoekers e.d. je hebt voor en tegenstanders, komen we toch nooit uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:41

chanicha schreef:
Ik hoef dat verlangen niet te begrijpen en zal het ook nooit doen. Zodra ze zich vergrijpen aan een kind hebben ze voor mij afgedaan. Ik snap gewoon niet dat er nog zoveel mensen het opnemen voor die lui. Maar dit wordt eenzelfde discussie als over asielzoekers e.d. je hebt voor en tegenstanders, komen we toch nooit uit.

We hebben het hier mede over pedofielen, die zich dus niet vergrepen hebben aan kinderen. Maar goed, die tunnelvisie die jij tentoon spreidt, daar lijdt half Nederland zo ongeveer aan, dus ik zie in de toekomst geen beterschap voor zowel pedofiel als (mogelijke) slachtoffers.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:54

sinds wanneer is het voor de slachtoffers opkomen een tunnelvisie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:55

geerke schreef:
sinds wanneer is het voor de slachtoffers opkomen een tunnelvisie?

Waar zeg ik dat opkomen voor de slachtoffers tunnelvisie is? Waar in het door mij gequote bericht gaat het over opkomen voor slachtoffers?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 06:44

Ik begrijp helemaal dat er betere hulp moet komen voor deze geaardheid, pedofielenvereniging Martijn heeft natuurlijk ook mensen met deze 'geaardheid' nog meer in een kwaad daglicht gezet dan zij al stonden. Maarrrrr hoe vaak moeten we een pedoseksueel loslaten in onze maatschappij vooraleer duidelijk is dat dit onmogelijk is voor deze persoon (dus niet pedofielen in het algemeen want er zijn er ook die 'niets met hun geaardheid doen' om het maar zo te zeggen) Sytze van der V. is dus al meerdere malen de fout in gegaan en daarbij vind hij niet dat hij iets fout doet....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:45

Begrip voor deze mensen, nee!
Begrip dat er meer mogelijkheden moeten komen voor deze mensen voor ze zich hebben vergrepen, ja.
Eenmaal aan een kind gezeten is het voor mij helemaal over, zijn ze waardeloos.
Mensen mogen fouten maken, maar aan een kind zitten is geen foutje, dat is gestoord. Dat is een kind op ernstige wijze beschadigen uit eigen belang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:00

Begrip hebben voor pedofielen moet toch mogelijk zijn :)? Dat je geen begrip kunt opbrengen voor een pedoseksueel kan ik me prima indenken, maar een persoon dat nog niks heeft gedaan met zijn behoeften is geen monster.

En wij vinden aan kinderen zitten niet kunnen. Toch denkt een heel groot deel van de wereld, en het Westen tot vrij recent ook, daar anders over. Daarmee wil ik niks goed praten, overigens. Enkel aangeven dat ons idee van walgelijk niet overal hetzelfde is.

Daarnaast is de belevingswereld van een pedofiel heel anders, hij (of zij) snapt niet dat een kind niet wil, die persoon heeft oprecht interesse in het kind en voelt oprechte genegenheid en denkt dat dit wederzijds is. Daarom is begrip en de daaruitvloeiende aanvaarding en vervolgens genezing zo belangrijk :). Zowel voor de pedofiel, maar nog belangrijker, voor de potentiële slachtoffers.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 09:12

Heel mooi mijn mening verwoord San.

Ik heb trouwens even gauw ergens gelezen dat lang niet alle kinderen (mits het niet om geforceerde seks gaat) er ook een trauma aan over houden. (wil het van harte opzoeken voor jullie)
En ja ik weet het, een kind heeft het besef nog niet daar voldoende over na te kunnen denken, dus toestemming van een kind betekend in deze niks, maar het kan er wel voor zorgen dat het kind er niks aan over houdt, geestelijk. En dat bewijst toch dat niet alle pedofielen alleen maar monsterlijke jagers zijn, maar dat zij op recht liefde voor kinderen voelen en dat soort mensen moet je willen helpen! Die moet je niet willen neerschieten! Helaas weten die mensen niet beter en dat moet je in goede banen leiden.

Natuurlijk zijn er ook de rotte appels, en wees nou eerlijk, die hoor je in het nieuws, want dat is een sappig verhaaltje voor de media, maar er zijn VEEL meer pedofielen dan alleen dat handje vol op TV in behandeling hoor. Helaas zijn dat niet van die gruwelijke verhalen, dus kan de media er niet zo veel mee.
Zo zijn er ook pedofielen die nooit iets met hun affecties gedaan hebben en die zichzelf onder behandeling hebben laten stellen, wat moeten we daar dan mee? Ook maar afstraffen?

*gaat op zoek naar een aflevering van This American Life waarin een pedofiel zijn verhaal doet*

EDIT: Gevonden!! Hij is echt het luisteren waard, er komt niks expliciets in voor, maar er staat een waarschuwing in de tekst, als je in het verleden misbruikt bent, moet je dit zien als een trigger waarschuwing, wees dus voorzichtig!
http://www.upworthy.com/this-19-year-ol ... ?c=reccon1

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:25

Molfre schreef:
Ik heb trouwens even gauw ergens gelezen dat lang niet alle kinderen (mits het niet om geforceerde seks gaat) er ook een trauma aan over houden. (wil het van harte opzoeken voor jullie)
Persoonlijk vind ik dat een relatie met een (jong) kind nooit gelijkwaardig kan zijn en dat je er daarom al niet aan moet beginnen. Een pedoseksueel zit dat natuurlijk al anders, maar afijn. Mijn punt was eigenlijk meer dat je mensen (en kinderen) ook een trauma kan áán praten. En dat gebeurende X toch wel héél erg moet zijn voor persoon Y. En dat als je sommige mensen ‘dwingt’ om er vooral veel over te praten, dat ze dan juist denken dat iets niet klopt of spoort of iets verschrikkelijks is gebeurd.

Zo heeft een kennis van mij zijn vader verloren aan zelfmoord. Hij was toen hartstikke klein en is gewoon opgegroeid met het (normale) idee mijn vader is er niet meer, want hij heeft zelfmoord gepleegd. Maar als jong ventje en als tiener elke keer op het moment dat dat ter sprake kwam tijdens een gesprek was de reactie gelijk heel heftig: “Oh wat erg voor je!” “Wat verschrikkelijk is dat voor je!” Zo ervoer hij dat nooit, dus kwamen bij hem de twijfels of zijn ‘gevoel’ over de situatie eigenlijk wel klopte. Is ie naar z’n moeder gegaan met de vraag of hij wel ‘normaal’ reageerde of was, omdat iedereen het zo erg en verschrikkelijk vond en hij dat gevoel helemaal niet had.

Dus maw je kan mensen/ kinderen ook in de knoop praten. Per individu gewoon kijken wat het beste is. De een zal heel veel begeleiding nodig hebben en de ander minder. Wat iig niet helpt is als een ouder heel spastisch te gaan reageren, daar hebben kinderen echt een antenne voor. Overigens logisch dat je als ouder in zo'n situatie frustratie, woede en ect hebt, maar toon dit niet tegenover of richting het kind. Hoe lastig dit ook kan zijn soms. Je maak er soms nog meer kapot mee dan nodig is.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-06-14 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:29

Die had ik ook al geplaatst Molfre :j maar luisteren doen er maar weinig volgens mij.

En ja daar zat ik gisteren ook nog aan te denken Sammie, als iedereen om je heen zegt dat het zo erg voor je is en of je het wel kan verwerken etc, terwijl jij helemaal niet het idee hebt dat er wat mis is, dan praten anderen dat je als ware aan..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 09:33

Ik ben het ook helemaal met je eens Sammie! Ik het kan en zal nooit gelijkwaardig zijn en ik ben er ook absoluut tegen!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:34

_San87_ schreef:
VivaLaVida schreef:
Paardenmiep, maar wel WAT ze er mee doen...toch?

Natuurlijk :). Echter is het niet verkeerd je voor te stellen met wat voor gevecht een pedofiel dag in dag uit worstelt. In het eerdere topic over Bello L. heb ik het omgedraaid: Wat als heteroseksualiteit verboden was geweest, strafbaar, net als homoseksualiteit in bepaalde landen. Denk je eens in hoe jij je zou voelen wanneer je niet kan doen wat voor jou goed voelt, ondanks dat je weet dat het verkeerd is. Hoe het moet zijn daar met niemand over te kunnen praten. Hoe neem je je familie in vertrouwen? Je vrienden?

En ja, er zijn instanties. Maar hoeveel zijn dat er nu helemaal... Dat valt vies tegen. En nee, ik praat misbruiken van kinderen niet goed, dat is niet goed, nooit. Maar ik kan me wel verplaatsen in het constante gevecht waarin een pedofiel die niet wil praktiseren verwikkeld is, pedofielen voelen zich vaak ook niet echt op hun gemak in relaties met volwassenen. Daarnaast is toegeven aan verleidingen ook menselijk... Veel pedoseksuelen weten dat ze fout zitten en zullen die fout niet snel weer maken (uitzonderingen daargelaten), moeten die mensen dan voor eeuwig gestraft worden voor een voorkeur waar ze mee geboren zijn, enkel omdat het gros van de medebewoners er een taboe op legt en zelfs puur haatdragend is en blijft :)?

Ik vind dat heel triest. Wij sluiten die mensen op in een vicieuze cirkel waar zij zelf maar uit moeten zien te breken.

ik snap jou punt hier in echt wel,
het is voor hun inderdaad een heel gevecht, omdat ze weten dat het fout is.
maar wij hebben soms ook dingen, die we willen, (meschien minder erg en minder heftig)
waar van we ook weten dat het fout is, en wij mogen daar dan ook niet aan toe geven.

ik ben slachtoffer van iemand als Sytze van der V en Benno L.
en ja ik wil best begrijpen dat hun die behoeftes hebben, maar ik wil niet begrijpen dat hun door die behoeftes zich ook maar aan een kind moet vergrijpen,
ik worstel nu 12 jaar later nog elke dag met de gevolgen er van. en ja ik krijg daar hulp voor bij het GZZ.
maar het is iets wat ik altijd bij me zal dragen, ik heb van hem feitelijk levens lang gekregen. terwijl hij na een jaar al weer op vrije voeten was. dit is voor de slachtoffers en de ouders van de slachtoffers erg moeilijk te verkroppen.

want ondanks hun behoeftes, schade ze anderen wel, en niet zo een beetje ook niet

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 09:43

hanny_jelke schreef:
en ja ik wil best begrijpen dat hun die behoeftes hebben, maar ik wil niet begrijpen dat hun door die behoeftes zich ook maar aan een kind moet vergrijpen,
ik worstel nu 12 jaar later nog elke dag met de gevolgen er van. en ja ik krijg daar hulp voor bij het GZZ.
maar het is iets wat ik altijd bij me zal dragen, ik heb van hem feitelijk levens lang gekregen. terwijl hij na een jaar al weer op vrije voeten was. dit is voor de slachtoffers en de ouders van de slachtoffers erg moeilijk te verkroppen.
want ondanks hun behoeftes, schade ze anderen wel, en niet zo een beetje ook niet

Wat dapper dat je daar open voor uit komt zeg. Ik snap dat zo'n discussie als deze voor jou dan ook heel dubbel moet zijn en ik vind het dan ook heel wat dat je er op deze manier over kan denken +:)+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:55

Molfre schreef:
hanny_jelke schreef:

Wat dapper dat je daar open voor uit komt zeg. Ik snap dat zo'n discussie als deze voor jou dan ook heel dubbel moet zijn en ik vind het dan ook heel wat dat je er op deze manier over kan denken +:)+

deze discussie is voor mij inderdaad heel dubbel,
maar juist door dit topic, begin ik wel hun drijf veer te bergijpen, kan ik het goed praten of goed keuren, nee maar dat wordt hier ook niet gedaan. ben er vaker topics over tegen gekomen, maar altijd snel weg geklikt,
ik wilde het niet weten, niet horen en niet lezen.
maar ander zeids was ik ook nieuwsgierig na wat de daders er toe lijdt zo iets te doen.
en ik vind dat het hier best wel duidelijk en helder verwoord wordt, mijn coplimenten daar voor overigens, want het zal altijd een gevoelig onder werp blijven.

ik hoop dat ik er iets mee kan, ik hoop dat ik er ooit meer vrede mee kan krijgen, zeker ook om het feit, dat hun ook elke dag moeten vechten met zich zelf, geef ik wel of niet toe aan mijn gevoelens?
en ik hoop nog harder dat er ooit een oplossing voor ze komt, dit zou beter zijn voor de slachtoffers zijn en de daders (idaale wereld waarschijnlijk)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:06

Magrathea schreef:
chanicha schreef:
Inderdaad Eskegirl, ik heb het fout geschreven.

Dan is het 16 maanden, belachelijk!

Zeker nog nooit in de cel gezeten?

Ik mag hopen dat men inmiddels wel weet dat een gevangenis géén luxehotel is...

Mijn beide schoon ouders werken in t gevang en ben er ook binnen geweest maar gevangenis is wel degelijk een luxe hotel...

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:10

Wat enorm naar voor je dat je slachtoffer bent geworden hanny_jelke, maar bewonderenswaardig dat zelfs jij als slachtoffer probeert achter de drijfveer te komen en te erkennen dat het voor hun ook een groot gevecht is, petje af voor jou! _/-\o_
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met het verwerken van alles, ik hoop van harte dat je er ooit vrede mee kan krijgen :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:11

En welke gevangenis was dat dan? En waarom vond jij 't daar een 'luxe' hotel?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 10:12

Mijn moeder werkt in een TBS kliniek, ik ben er vaak binnen geweest (ook in contact met de gevangenen) en ze hebben er veel maar luxe is het niet hoor. Daarnaast gaat het er om dat ze niet op vrije voeten zijn, niet dat ze daarnaast ook nog eens een zo minimalistisch mogelijk leven hebben waar ze de hele dag alleen maar naar een grijze muur kunnen staren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:13

Daarnaast kan wat meer vrijheid in gevangenissen helpen bij terugkomen in de samenleving. Wie zal de meeste kans maken? Iemand die een hele tijd in een kale cel is opgesloten geweest, alleen, zonder te hebben gewerkt in de gevangenis, of iemand die een beroep/studie in de gevangenis heeft geleerd en het nieuws e.d. een beetje heeft kunnen volgen via krant en eventueel bij goed gedrag TV?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:20

NathalietjeB schreef:
Magrathea schreef:

Zeker nog nooit in de cel gezeten?

Ik mag hopen dat men inmiddels wel weet dat een gevangenis géén luxehotel is...

Mijn beide schoon ouders werken in t gevang en ben er ook binnen geweest maar gevangenis is wel degelijk een luxe hotel...

Dan ben ik benieuwd waarom jij nog geen criminele achtergrond hebt, als je niet graag in dat luxe hotel zou willen verblijven... ;)

Of je bent nog nooit in een luxe hotel geweest, dat kan ook :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:27

hanny_jelke schreef:
_San87_ schreef:
Natuurlijk :). Echter is het niet verkeerd je voor te stellen met wat voor gevecht een pedofiel dag in dag uit worstelt. In het eerdere topic over Bello L. heb ik het omgedraaid: Wat als heteroseksualiteit verboden was geweest, strafbaar, net als homoseksualiteit in bepaalde landen. Denk je eens in hoe jij je zou voelen wanneer je niet kan doen wat voor jou goed voelt, ondanks dat je weet dat het verkeerd is. Hoe het moet zijn daar met niemand over te kunnen praten. Hoe neem je je familie in vertrouwen? Je vrienden?

En ja, er zijn instanties. Maar hoeveel zijn dat er nu helemaal... Dat valt vies tegen. En nee, ik praat misbruiken van kinderen niet goed, dat is niet goed, nooit. Maar ik kan me wel verplaatsen in het constante gevecht waarin een pedofiel die niet wil praktiseren verwikkeld is, pedofielen voelen zich vaak ook niet echt op hun gemak in relaties met volwassenen. Daarnaast is toegeven aan verleidingen ook menselijk... Veel pedoseksuelen weten dat ze fout zitten en zullen die fout niet snel weer maken (uitzonderingen daargelaten), moeten die mensen dan voor eeuwig gestraft worden voor een voorkeur waar ze mee geboren zijn, enkel omdat het gros van de medebewoners er een taboe op legt en zelfs puur haatdragend is en blijft :)?

Ik vind dat heel triest. Wij sluiten die mensen op in een vicieuze cirkel waar zij zelf maar uit moeten zien te breken.

ik snap jou punt hier in echt wel,
het is voor hun inderdaad een heel gevecht, omdat ze weten dat het fout is.
maar wij hebben soms ook dingen, die we willen, (meschien minder erg en minder heftig)
waar van we ook weten dat het fout is, en wij mogen daar dan ook niet aan toe geven.

Allereerst vind ik het erg knap dat je je, ondanks wat er met je gebeurd is, toch probeert te verdiepen in de voorkeur die jou zoveel schade heeft berokkend en dat je het zelfs begrijpt. Echt, dikke duim omhoog voor jou :). Ik hoop van harte dat je het uiteindelijk een plek kunt geven en fatsoenlijk verder kunt met je leven.

Zoals ik in mijn berichten al zei, pedofielen geven vaak niet toe aan hun gevoelens, omdat ze weten dat het niet mag. Dat is echt heel moeilijk, vooral wanneer je er met niemand over kunt/durft te praten omdat er dus een taboe op zit.

En het klopt inderdaad dat pedoseksuelen kinderen kunnen schaden. En daar moet ook voor gewaakt worden. En de enige manier waarop dat goed kan, naar mijn mening, is door pedofilie uit het taboe te halen zodat mensen ook durven te gaan praten met bijvoorbeeld een psycholoog. Juist dat is zo belangrijk om in de toekomst slachtoffers te voorkomen.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:11

Ik vind de doodstraf de passendste oplossing, alleen hebben we die hier niet. Zo'n man zal nooit meer geaccepteerd worden in de samenleving. Wat voor een waarde heeft zijn leven dan nog voor hem? Meeste plezier zal hij halen uit de pedofilie denk ik, en dat willen we tegen gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:12

Ik weet even oprecht niet hoe ik hierop moet antwoorden.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:13

Ik zou zo'n man niet in mijn buurt willen hebben, en zo blijkt, velen andere ook niet. Wat zal hij dan nog voor plezier in zijn leven hebben?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:14

Ik zit hier ook even met mijn mond vol tanden.