Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Ik hoef dat verlangen niet te begrijpen en zal het ook nooit doen. Zodra ze zich vergrijpen aan een kind hebben ze voor mij afgedaan. Ik snap gewoon niet dat er nog zoveel mensen het opnemen voor die lui. Maar dit wordt eenzelfde discussie als over asielzoekers e.d. je hebt voor en tegenstanders, komen we toch nooit uit.
Molfre schreef:Persoonlijk vind ik dat een relatie met een (jong) kind nooit gelijkwaardig kan zijn en dat je er daarom al niet aan moet beginnen. Een pedoseksueel zit dat natuurlijk al anders, maar afijn. Mijn punt was eigenlijk meer dat je mensen (en kinderen) ook een trauma kan áán praten. En dat gebeurende X toch wel héél erg moet zijn voor persoon Y. En dat als je sommige mensen ‘dwingt’ om er vooral veel over te praten, dat ze dan juist denken dat iets niet klopt of spoort of iets verschrikkelijks is gebeurd.Ik heb trouwens even gauw ergens gelezen dat lang niet alle kinderen (mits het niet om geforceerde seks gaat) er ook een trauma aan over houden. (wil het van harte opzoeken voor jullie)
_San87_ schreef:VivaLaVida schreef:Paardenmiep, maar wel WAT ze er mee doen...toch?
Natuurlijk. Echter is het niet verkeerd je voor te stellen met wat voor gevecht een pedofiel dag in dag uit worstelt. In het eerdere topic over Bello L. heb ik het omgedraaid: Wat als heteroseksualiteit verboden was geweest, strafbaar, net als homoseksualiteit in bepaalde landen. Denk je eens in hoe jij je zou voelen wanneer je niet kan doen wat voor jou goed voelt, ondanks dat je weet dat het verkeerd is. Hoe het moet zijn daar met niemand over te kunnen praten. Hoe neem je je familie in vertrouwen? Je vrienden?
En ja, er zijn instanties. Maar hoeveel zijn dat er nu helemaal... Dat valt vies tegen. En nee, ik praat misbruiken van kinderen niet goed, dat is niet goed, nooit. Maar ik kan me wel verplaatsen in het constante gevecht waarin een pedofiel die niet wil praktiseren verwikkeld is, pedofielen voelen zich vaak ook niet echt op hun gemak in relaties met volwassenen. Daarnaast is toegeven aan verleidingen ook menselijk... Veel pedoseksuelen weten dat ze fout zitten en zullen die fout niet snel weer maken (uitzonderingen daargelaten), moeten die mensen dan voor eeuwig gestraft worden voor een voorkeur waar ze mee geboren zijn, enkel omdat het gros van de medebewoners er een taboe op legt en zelfs puur haatdragend is en blijft?
Ik vind dat heel triest. Wij sluiten die mensen op in een vicieuze cirkel waar zij zelf maar uit moeten zien te breken.
hanny_jelke schreef:ik ben slachtoffer van iemand als Sytze van der V en Benno L.
en ja ik wil best begrijpen dat hun die behoeftes hebben, maar ik wil niet begrijpen dat hun door die behoeftes zich ook maar aan een kind moet vergrijpen,
ik worstel nu 12 jaar later nog elke dag met de gevolgen er van. en ja ik krijg daar hulp voor bij het GZZ.
maar het is iets wat ik altijd bij me zal dragen, ik heb van hem feitelijk levens lang gekregen. terwijl hij na een jaar al weer op vrije voeten was. dit is voor de slachtoffers en de ouders van de slachtoffers erg moeilijk te verkroppen.
want ondanks hun behoeftes, schade ze anderen wel, en niet zo een beetje ook niet
Molfre schreef:hanny_jelke schreef:ik ben slachtoffer van iemand als Sytze van der V en Benno L.
en ja ik wil best begrijpen dat hun die behoeftes hebben, maar ik wil niet begrijpen dat hun door die behoeftes zich ook maar aan een kind moet vergrijpen,
ik worstel nu 12 jaar later nog elke dag met de gevolgen er van. en ja ik krijg daar hulp voor bij het GZZ.
maar het is iets wat ik altijd bij me zal dragen, ik heb van hem feitelijk levens lang gekregen. terwijl hij na een jaar al weer op vrije voeten was. dit is voor de slachtoffers en de ouders van de slachtoffers erg moeilijk te verkroppen.
want ondanks hun behoeftes, schade ze anderen wel, en niet zo een beetje ook niet
Wat dapper dat je daar open voor uit komt zeg. Ik snap dat zo'n discussie als deze voor jou dan ook heel dubbel moet zijn en ik vind het dan ook heel wat dat je er op deze manier over kan denken
Magrathea schreef:chanicha schreef:Inderdaad Eskegirl, ik heb het fout geschreven.
Dan is het 16 maanden, belachelijk!
Zeker nog nooit in de cel gezeten?
Ik mag hopen dat men inmiddels wel weet dat een gevangenis géén luxehotel is...
NathalietjeB schreef:Magrathea schreef:
Zeker nog nooit in de cel gezeten?
Ik mag hopen dat men inmiddels wel weet dat een gevangenis géén luxehotel is...
Mijn beide schoon ouders werken in t gevang en ben er ook binnen geweest maar gevangenis is wel degelijk een luxe hotel...
hanny_jelke schreef:_San87_ schreef:Natuurlijk. Echter is het niet verkeerd je voor te stellen met wat voor gevecht een pedofiel dag in dag uit worstelt. In het eerdere topic over Bello L. heb ik het omgedraaid: Wat als heteroseksualiteit verboden was geweest, strafbaar, net als homoseksualiteit in bepaalde landen. Denk je eens in hoe jij je zou voelen wanneer je niet kan doen wat voor jou goed voelt, ondanks dat je weet dat het verkeerd is. Hoe het moet zijn daar met niemand over te kunnen praten. Hoe neem je je familie in vertrouwen? Je vrienden?
En ja, er zijn instanties. Maar hoeveel zijn dat er nu helemaal... Dat valt vies tegen. En nee, ik praat misbruiken van kinderen niet goed, dat is niet goed, nooit. Maar ik kan me wel verplaatsen in het constante gevecht waarin een pedofiel die niet wil praktiseren verwikkeld is, pedofielen voelen zich vaak ook niet echt op hun gemak in relaties met volwassenen. Daarnaast is toegeven aan verleidingen ook menselijk... Veel pedoseksuelen weten dat ze fout zitten en zullen die fout niet snel weer maken (uitzonderingen daargelaten), moeten die mensen dan voor eeuwig gestraft worden voor een voorkeur waar ze mee geboren zijn, enkel omdat het gros van de medebewoners er een taboe op legt en zelfs puur haatdragend is en blijft?
Ik vind dat heel triest. Wij sluiten die mensen op in een vicieuze cirkel waar zij zelf maar uit moeten zien te breken.
ik snap jou punt hier in echt wel,
het is voor hun inderdaad een heel gevecht, omdat ze weten dat het fout is.
maar wij hebben soms ook dingen, die we willen, (meschien minder erg en minder heftig)
waar van we ook weten dat het fout is, en wij mogen daar dan ook niet aan toe geven.
ik ben slachtoffer van iemand als Sytze van der V en Benno L.