Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Re: Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:24

Ik heb foto's gezien en daarop is te zien dat de veter dicht zit.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:25

dito schreef:
ik hoorde van iemand die had gelezen dat de schoenen waren gevonden maar de veters nog vast zaten? fabel of klopt dit?

Dat kan heel goed.
Scenario van het meegesleurd zijn door de rivier, dan heb je hoe dan ook verwondingen. De geur van bloed trekt kaaimannen en piranha's aan. Dan ben je zo weg en blijven enkel de botten over.

Hopelijk komt er snel uitsluitsel of de gevonden botten/schoenen inderdaad van Kris en Lisanne zijn, dan stop de onzekerheid van de ouders en kunnen zij met het verwerkingsproces beginnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:26

Schoenveter is keurig gestrikt inderdaad.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:27

Onderschat de jungle niet. Water is niet zomaar te drinken, een infectie of ontsteking loop je zo op, parasieten, gevaarlijke dieren/insecten, verdwalen, uitdroging en dan nog wat het mentaal met je doet.
Net zoals de Nederlandse vrouw (en Australische man) in Costa Rica. Zij had haar been gebroken en liep een infectie op, heeft het niet overleefd.

Ik hoop voor de familie en vrienden van Kris en Lisanne dat er rust en duidelijkheid zal komen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:28

Ik dacht dat ze enkel 2 linkerschoenen gevonden hadden? Of hebben ze nu 2 paar gevonden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:35

Als ik de foto's zie dan zie ik 1 linkerschoen en 1 rechterschoen (2 verschillende

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:35

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:49

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:51

Darah3 schreef:
Onderschat de jungle niet. Water is niet zomaar te drinken, een infectie of ontsteking loop je zo op, parasieten, gevaarlijke dieren/insecten, verdwalen, uitdroging en dan nog wat het mentaal met je doet.
Net zoals de Nederlandse vrouw (en Australische man) in Costa Rica. Zij had haar been gebroken en liep een infectie op, heeft het niet overleefd.

Ik hoop voor de familie en vrienden van Kris en Lisanne dat er rust en duidelijkheid zal komen.

Oh, ik zou het ook beslist niet onderschatten.
Ik ben niet zo'n wereldreiziger, doe mij maar een veilig vakantieresort. Vakanties hebben mijn prioriteit niet.

Maar het was meer een gedachtegang, dat je rivierwater meestal prima kan drinken. Nu zal het in de Oostenrijkse bergen natuurlijk brandschoon zijn. Maar wat ik altijd leerde komt niet overeen met vies en gevaarlijk water in een midden Amerikaanse rivier.

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:04

Lagen de botten bij elkaar?
Dan lijkt me dat ze zijn opgegeten Door iets op die plek. Want door een rivier lijkt me dat het uit elkaar lijkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:04

Ook moet je oppassen met beekjes uit de bergen; als een paar meter hoger een dood schaap of ander dier in ligt is het water ook vervuild. Met water uit de natuur moet je altijd voorzichtig zijn, want vervuild of besmet water kan dodelijk zijn doordat je er ernstig ziek van kan worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:11

Helemaal als je niet gewend bent,wij leven zo hygienisch dat we geen enkele weerstand hebben op bacterieen en parasieten die in die landen leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:22

Zertab schreef:
Lees hier allemaal berichten over organenhandel. Nu is bij élke vermissing organenhandel aangewezen. Dat is gewoon een fabeltje.

Ik denk dat de meiden of opgegeten zijn door wilde dieren of verdwaald waren en tja...geen voedsel en drinken...dat overleef je niet lang.

Wel echt erg voor familie... :(:)

Orgaanhandel lijkt me ook onwaarschijnlijk. De spullen zijn gevonden op een onherbergzame plek die (door iemand die lokaal bekend is) in 8 uur te voet bereikt kan worden. Ik denk dat geen orgaanhandelaar ervoor kiest om een dag door de hete en vochtige jungle te gaan lopen met een hart, lever of een setje nieren. 8)7

Ik denk trouwens ook niet dat daar veel wilde dieren zijn die een mens zouden aanvallen. Ik bedoel: kaaimannen en poema's zijn banger voor mensen dan omgekeerd. Wel zijn er natuurlijk giftige slangen en spinnen, maar de kans dat die beiden meiden getroffen hebben is niet zo groot.
Voedsel is er wel te vinden (al kan je misschien door gebrek aan kennis iets verkeerds eten) en ik heb hele volksstammen ontmoet die leven op water uit de jungle. Geen probleem. Het komt er ook vaak genoeg uit de lucht vallen.

Klinkt gek, Maar op een berg in de jungle kan het 's nachts wel heel koud worden en als je dan niets warms bij je hebt is dat, gecombineerd met gebrek aan voedsel, natuurlijk wel heel uitputtend. En een ongeluk bij het oversteken van een rivier is ook snel gebeurd. Ik denk eerder aan zoiets.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:17

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:19

Ik krijg een beetje een naar gevoel bij die twittermeid... Aandachtsgeil?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:19

Vind die tweets wel dubieus. Als ze zo bij elkaar gevonden zijn, hoe komt die schoen dan kilometers verderop? (Als die ook echt van hen was natuurlijk). En het is toch nog niet bekend of het wel echt om hen gaat?

Vreemd.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:21

Twitter bericht is een apart verhaal..

Het is zo te zien ook al twee dagen gelden geplaatst.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:27

Tweets zijn vreemd.. maar stel dat het wel echt waar is? moet er niet aan denken!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:33

staat onder dat account is verwijderd zie ik

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:36

Tweets zijn niet in overeenstemming met de berichten in de pers over de schoenen e.d.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:45

En het filmpje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:47

Dat twitterbericht is een hoax.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:56

dees_daan schreef:

Niet te geloven dat mensen bij zo'n vermissing ook nog dingen gaan verzinnen om aandacht -O-

Sowieso, hoe hebben ze hun laatste dagen kunnen vastleggen als de cameras, telefoons etc al gevonden waren?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:58

dees_daan schreef:

pfff heb je toch geen woorden voor zeg!~zou zo iemand nou opgepakt kunnen worden voor zoiets? of als zij het account verwijderd is het ook gelijk spoorloos?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:00

Dit is wel triest! Maar de dingen gaan allemaal niet zo netjes omtrent Lisanne en Kris.