Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Een kind van 8 laten beslissen? Er is een reden waarom dat wettelijk gezien niet mag, kinderen kunnen hun eigen onderbroek nog niet kiezen, die laat je zo'n beslissing toch niet nemen.
Nog mooier, als je alle rechtzaken eindelijk
wint moeten zeggen laat het kind maar bij de moeder want anders word hij overstuur.
Dan kunnen we de hele rechtstaat wel afschaffen....
Andersom, als een vader een kind kidnapt en 4 jaar in Turkije houd willen we wel allemaal dat ze gewoon terug komen. Dan zeggen we ook niet, voor de belang van het kind laten we ze maar daar....
Ik heb wel vaker de behoefte om het op te nemen voor vaders trouwens, vind dat onze maatschappij in dit soort zaken zo snel een moeder voortrekt
melody7 schreef:Maar een kind gaat niet op de grond liggen gillen en huilen dat hij niet naar zijn vader wil als er niks gebeurd is... en ook met 'hersenspoelen' door mams gaat dat écht niet lukken. Als je hoort hoe dat kind doet moet je weten dat dat echt pure angst is en die kun je niet maken met zeggen dat papa of wie dan ook stom is
Ik heb 7 jaar geleden in een situatie gezeten waar ik op een gegeven moment ook zo ging reageren -op het slaan na- dat is puur wanhoop, en dat vergeet je echt nooit meer![]()
Dus ja, ik vind dat je in sommige situaties naar een kind moet luisteren, ondanks de leeftijd.
xPabloBokt schreef:xxCYNNxx schreef:Niemand heeft toch gezegd dat de reactie van het jongetje overdreven is en dat hij onopgevoed zou zijn? Denk dat iedereen het er wel over eens is dat het logisch is hoe het kind reageert.
Ik heb dit aan het begin ergens gelezen, correct me if I'm wrong. Daar wilde ik eventjes op reageren. Ik merk nu wel aan mezelf dat dit onderwerp nog vrij gevoelig ligt. Dit is voor het eerst dat ik andermans situatie zie die zo veel op te mijne lijkt, dus ja. Het spijt me als mijn reactie overdreven overkomt maar ik kan me hier nog steeds erg pissig over maken.
Vjestagirl schreef:[ Video ]
Colien schreef:melody7 schreef:Maar een kind gaat niet op de grond liggen gillen en huilen dat hij niet naar zijn vader wil als er niks gebeurd is... en ook met 'hersenspoelen' door mams gaat dat écht niet lukken. Als je hoort hoe dat kind doet moet je weten dat dat echt pure angst is en die kun je niet maken met zeggen dat papa of wie dan ook stom is
Ik heb 7 jaar geleden in een situatie gezeten waar ik op een gegeven moment ook zo ging reageren -op het slaan na- dat is puur wanhoop, en dat vergeet je echt nooit meer![]()
Dus ja, ik vind dat je in sommige situaties naar een kind moet luisteren, ondanks de leeftijd.
Wacht even, niet door het hersenspoelen van moeders kunnen gebeuren? Ik vraag me af waar je dat geleerd hebt. Dat is bij scheidingen juist vaak de oorzaak van een van de ouders niet meer willen zien.
ruitje schreef:Zolang moeder blijft saboteren is het kind er nooit klaar voor en zal het nooit zijn vader willen zien. Heeft moeder haar zin en vader krijgt nooit de kans om een band op te bouwen.
Maar of dit allemaal aan de hand is weet iknatuurlijk ook niet
melody7 schreef:Zulk gedrag krijg je er toch niet ingestampt, dat geloof ik haast niet