Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:benangelique schreef:Maar een twaalfjarige weet over het algemeen wel wat de grenzen zijn. Gezamenlijk van een flatgebouw springen komt niet voor. Het kind kan zelf bedenken wat daar de gevolgen van kunnen zijn
Een gewone 12 jarige wel idd, maar wij weten niet of er hier meer aan de hand is.
Voor hetzelfde geld zijn deze meiden inderdaad compleet gestoord en niet meer te redden. Maar die conclusie kun je gewoon niet zo trekken op basis van zo'n artikel en met beperkte kennis over dit soort dingen. Ik hoop dat ze een gepaste straf krijgen en juiste begeleiding. En bovenal dat het slachtoffer er goed bovenop komt!
Danique_G schreef:Natuurlijk zijn ze 12 en kinderen. En ja de hersenen zijn niet in staat verstandige beslissingen te nemen. Maar overhalen is mijn punt niet. Denk dat er op bijna elke leeftijd nog wel sprake is van groepsdruk oid. Maar meer de poging tot moord. Zij zijn wel oud genoeg om dat in te zien. Ik begeep dat 1 van die meiden uiteindelijk niet wilde en 1 door ging. En daar zit denk ik precies de grens van gezond en niet gezond.
En nee, wat ze hebben weten we niet. Maar dat ze in meer of mindere mate iets mankeren ( iig 1 van de 2) is zeer waarschijnlijk.
xSlvna schreef:Empathie kweek je er niet even in, en die koelbloedigheid niet eruit.
Dani schreef:xSlvna schreef:Empathie kweek je er niet even in, en die koelbloedigheid niet eruit.
Het is jammer dat je Engels (dacht ik?) niet goed is, anders zou ik je aanraden om op YouTube de documentaire "Child of Rage" eens te bekijken. Dat gaat over een jong meisje wat, na uitzonderlijk zware mishandeling door haar (stief)ouders, bij een pleeggezin terecht komt. Daar blijkt al gauw dat ze een ernstige hechtingsstoornis heeft opgelopen en behoorlijk verknipt is. Ze heeft meermaals geprobeerd haar broertje te mutileren, vertelde heel rustig dat ze dagdroomde over het doodsteken van haar pleegouders, dat soort zaken. Echt nul empathie en extreem koelbloedig.
En weet je?
Het is helemaal goed gekomen met dat meisje na een intensief behandeltraject en heel veel zorg en liefde.
Het kan dus wel.
benangelique schreef:Nataschax schreef:wat gebeurd er met de jeugd van tegenwoordig?!
ben zelf 19 en heb nog nooit iemand geslagen, ook nooit gedacht aan iemand vermoorden ofzo
Dit heeft niets te maken met de jeugd van tegenwoordig. ...
xConnie schreef:Slina schreef:Ok, waarom ging ik James Bulger googlen?![]()
Daar word ik ook heel erg naar van.
Wel apart, zij kregen 'maar' 8 jaar, voor iets gruwelijks en die meiden zouden 65 jaar krijgen.
Andere landen, andere regels.
Bah dat is me inderdaad ook een verhaal zeg...
_Cowgirl schreef:Waarom heeft iedereen het over moordenaar? Volgens mij ben je pas moordenaar als je iemand daadwerkelijk vermoord hebt, het meisje dat gestoken heeft zal denk ik niet komen te zitten voor moord, maar poging tot moord? Kan het verkeerd hebben hoor.
Of is het slachtoffertje inmiddels overleden?