Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oedi

Re: Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:36

Echt gruwelijk dit... Zoiets verzin je toch niet? Heb helaas ook James Bulger gegoogled, ben een beetje misselijk nu :( Hopelijk krijgen de meisjes in ieder geval een passende straf. Ik hoop ook dat ze beseffen wat ze gedaan hebben, en wat de gevolgen hiervan zijn voor zowel de familie van het slachtoffer als hun eigen familie.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:52

Dit vind ik echt 1 van de meest achterlijke en bizarre dingen die ik ooit heb gelezen!!

Ik heb het vertaald maar dat werkte niet echt, dus maar in mijn hoofd vertaald, ik ben zelf ook 12, maar waar slaat dit op?! Echt ongelooflijk!

Ik snap alleen niet zo goed waarom ze haar wouden vermoorden?

En wat erg voor het slachtoffer, niet normaal, die zal ook trauma's hebben!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:54

Om bij Slenderman 'geaccepteerd' te moeten worden zou je een moord moeten plegen, om te bewijzen dat je het meent. Zo ongeveer...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:58

Fiffill schreef:
benangelique schreef:
Maar een twaalfjarige weet over het algemeen wel wat de grenzen zijn. Gezamenlijk van een flatgebouw springen komt niet voor. Het kind kan zelf bedenken wat daar de gevolgen van kunnen zijn

Een gewone 12 jarige wel idd, maar wij weten niet of er hier meer aan de hand is.
Voor hetzelfde geld zijn deze meiden inderdaad compleet gestoord en niet meer te redden. Maar die conclusie kun je gewoon niet zo trekken op basis van zo'n artikel en met beperkte kennis over dit soort dingen. Ik hoop dat ze een gepaste straf krijgen en juiste begeleiding. En bovenal dat het slachtoffer er goed bovenop komt!

Dan zijn we het helemaal met elkaar eens

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:02

Danique_G schreef:
Natuurlijk zijn ze 12 en kinderen. En ja de hersenen zijn niet in staat verstandige beslissingen te nemen. Maar overhalen is mijn punt niet. Denk dat er op bijna elke leeftijd nog wel sprake is van groepsdruk oid. Maar meer de poging tot moord. Zij zijn wel oud genoeg om dat in te zien. Ik begeep dat 1 van die meiden uiteindelijk niet wilde en 1 door ging. En daar zit denk ik precies de grens van gezond en niet gezond.

En nee, wat ze hebben weten we niet. Maar dat ze in meer of mindere mate iets mankeren ( iig 1 van de 2) is zeer waarschijnlijk.

Die andere ging er net zo hard mee door. Ze durfde alleen niet te steken, maar zegt de ander wel ff dat zij dr gang kan gaan. En toen het slachtoffer direct na de steekpartij (toen de 2 daders nog bij dr waren) al probeerde te vluchten was juist zij (degene waarvan meerderen hier zeggen dat ze zich terug trok) degene die het slachtoffer weer terug trok en dr vertelde dat ze op de grond moest liggen en doodstil moest blijven liggen. In de hoop dat het slachtoffer zou doodbloeden voor ze aandacht van een voorbijganger kon trekken.

Dus hoezo die ene trok zich terug? Ja puntje bij paaltje durfde ze zelf niet te steken, maar ze stak ook geen poot uit om dader no 2 tegen te houden (integendeel zelfs) en deed niks om slachtoffer te helpen (again; integendeel zelfs):

Geyser gave Weier the knife, but Weier said she told Geyser she was too squeamish and gave it back.

Weier said that once Geyser got the knife back, Geyser told Weier, "I'm not going to until you tell me to." Weier said she started walking away from Geyser and then told her, "Go ballistic, go crazy." Geyser said she would go ballistic, and Weier said, "Now."

Weier said Geyser then tackled the victim and started stabbing her. The victim was screaming. Weier said when Geyser got off the victim, the victim screamed, "I hate you. I trusted you."

Weier said the victim tried to walk toward the street but was stumbling. They didn't want anyone to see her, so Weier grabbed her arm and pulled her away from the street. The victim fell. Weier said the victim couldn't breathe, see or walk. Weier told the victim to lie down and be quiet — she would lose blood more slowly. Weier told police she gave the victim those instructions so she wouldn't draw attention to herself, and so she would die.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-06-14 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:04

Ik lees hier zo nu en dan reacties dat ik denk wow, jullie zijn aardig..

Ben dan zelf misschien kei en keihard (en vandaar misschien dat ik mijn studie psychologie heb stop gezet :+ ), maar dit gaat er bij mij dus echt niet in. Hoe oud of hoe jong je ook bent, je pleegt een moord klaar. Een beetje normal mens denkt er nog niet eens is over na om iemand om te leggen, laat staan het ook daadwerkelijk doen.
Nee hier zou ik een duidelijke grens trekken, nooit meer vrij.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:08

Cyn, dat heb ik dan niet goed gelezen, sorry! Dacht dat ik dat ergens op bokt zag. Maargoed, allebei dus.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:10

ja klopt hoor; zie het nu al meerdere malen gezegd hier in het topic dat een zich terug trok, maar is dus niet waar.

Het stuk uit het artikel wat ik heb gekopieerd is dus uit Weier dr verklaring (diegene dus waarvan een aantal zeiden dat ze zich terug trok.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:16

12 jaar en dan iemand neersteken sorry maar dan ben je echt niet goed in je hoofd...

overigens is er vandaag ook dit jongetje van 3 geslagen in ijmuiden in een speeltuintje door 2 meisjes en 2 jongens van 8 jaar en wat ouder
Afbeelding

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:17

xSlvna schreef:
Empathie kweek je er niet even in, en die koelbloedigheid niet eruit.

Het is jammer dat je Engels (dacht ik?) niet goed is, anders zou ik je aanraden om op YouTube de documentaire "Child of Rage" eens te bekijken. Dat gaat over een jong meisje wat, na uitzonderlijk zware mishandeling door haar (stief)ouders, bij een pleeggezin terecht komt. Daar blijkt al gauw dat ze een ernstige hechtingsstoornis heeft opgelopen en behoorlijk verknipt is. Ze heeft meermaals geprobeerd haar broertje te mutileren, vertelde heel rustig dat ze dagdroomde over het doodsteken van haar pleegouders, dat soort zaken. Echt nul empathie en extreem koelbloedig.

En weet je?

Het is helemaal goed gekomen met dat meisje na een intensief behandeltraject en heel veel zorg en liefde.
Het kan dus wel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:18

Arm ventje. Maar waar waren zij ouders? Een driejarige laat je toch niet alleen op straat?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:18

Verschrikkelijk het zou je kind maar zijn.. Hoe kan je dat nou doen? Hetzelfde met mensen die dieren mishandelen. Hoe kán je dat doen, het aanzien. Hoe kan je niet uitbarsten in medelijden met die persoon of dat dier?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:20

Dani schreef:
xSlvna schreef:
Empathie kweek je er niet even in, en die koelbloedigheid niet eruit.

Het is jammer dat je Engels (dacht ik?) niet goed is, anders zou ik je aanraden om op YouTube de documentaire "Child of Rage" eens te bekijken. Dat gaat over een jong meisje wat, na uitzonderlijk zware mishandeling door haar (stief)ouders, bij een pleeggezin terecht komt. Daar blijkt al gauw dat ze een ernstige hechtingsstoornis heeft opgelopen en behoorlijk verknipt is. Ze heeft meermaals geprobeerd haar broertje te mutileren, vertelde heel rustig dat ze dagdroomde over het doodsteken van haar pleegouders, dat soort zaken. Echt nul empathie en extreem koelbloedig.

En weet je?

Het is helemaal goed gekomen met dat meisje na een intensief behandeltraject en heel veel zorg en liefde.
Het kan dus wel.

Zij is wel echt een enorme uitzondering. Ik werk met kinderen en pubers met hechtingsproblematiek, maar ik durf te zeggen dat een dergelijk traject bij geen van hen zal zorgen dat zij 'normaal' zullen functioneren in de maatschappij

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:20

Oh god wat zijn sommige kinderen ziek. Die zou je toch het zelfde moeten doen... Zieke kindertjes die het zijn. Volgens mij zou ik het huis niet meer uitkomen.

Ik begrijp ook echt niet hoe iemand kinderen en dieren pijn kan doen. Ik snap het niet, echt niet. Heb dan ook 0,0% empathie voor mensen die het wel kunnen én doen.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:27

wat gebeurd er met de jeugd van tegenwoordig?!
ben zelf 19 en heb nog nooit iemand geslagen, ook nooit gedacht aan iemand vermoorden ofzo

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:29

Verschrikkelijk :n

Wat gaat er in die hoofden om? Goh ik heb wel zin om iemand neer te steken vandaag, jij ook?

Sterkte voor het slachtoffer en de ouders..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:43

Nataschax schreef:
ben zelf 19 en heb nog nooit iemand geslagen, ook nooit gedacht aan iemand vermoorden ofzo

Dit heeft niets te maken met de jeugd van tegenwoordig. ...

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:46

benangelique schreef:
Nataschax schreef:

Dit heeft niets te maken met de jeugd van tegenwoordig. ...

nou ik vind wel dat dat valt onder de jeugd. ook die dat jongetje geslagen hebben.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:49

Gadverdamme, Hoe haalt iemand het in zijn hoofd. Geen woorden voor :x

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:54

Ze bedoeld (volgens mij) dat het niet aan 'tegenwoordig' ligt.

Heb ook behoorlijk zieke verhalen uit de jeugd van mijn moeder gehoord. :r

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:58

Opsluiten en de sleutel weggooien 12 jaar en nu al moordenaar
Dat kan nooit meer goed komen..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:59

Waarom heeft iedereen het over moordenaar? Volgens mij ben je pas moordenaar als je iemand daadwerkelijk vermoord hebt, het meisje dat gestoken heeft zal denk ik niet komen te zitten voor moord, maar poging tot moord? Kan het verkeerd hebben hoor.

Of is het slachtoffertje inmiddels overleden?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:01

Ik kan me trouwens ook nog wel een verhaal herinneren van 2/3/4 jaar geleden over een jongen van 13 volgensmij, die meerdere kinderen had vermoord maar zichzelf nooit had durven aangeven, tot dat moment dus.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:01

xConnie schreef:
Slina schreef:
Ok, waarom ging ik James Bulger googlen? :r
Daar word ik ook heel erg naar van.

Wel apart, zij kregen 'maar' 8 jaar, voor iets gruwelijks en die meiden zouden 65 jaar krijgen.
Andere landen, andere regels.

Bah dat is me inderdaad ook een verhaal zeg... ;(

Oke ik durf het nu niet meer opte zoeken haha
Wat is er gebeurt?

Echt ziek dit..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:40

_Cowgirl schreef:
Waarom heeft iedereen het over moordenaar? Volgens mij ben je pas moordenaar als je iemand daadwerkelijk vermoord hebt, het meisje dat gestoken heeft zal denk ik niet komen te zitten voor moord, maar poging tot moord? Kan het verkeerd hebben hoor.

Of is het slachtoffertje inmiddels overleden?

Omdat ze hun uiterste best hebben gedaan om dat meisje te vermoorden. Dat het slachtoffer nog steeds leeft, heeft een heleboel met geluk te maken.
Dat het ze ondanks hun flinke poging het niet gelukt is, maakt hun niet minder moordenaars in de ogen van meesten...en eerlijk gezegd ben ik het daar mee eens.

Ja volgens de wet hebben ze een poging gedaan en zullen ze idd niet veroordeeld worden als zijnde moordenaars, maar laten we eerlijk zijn; dat zijn ze wel. De steker heeft al gezegd totaal geen medeleven te voelen met dr slachtoffer toen ze die bloedend op de grond zag liggen.
De ander zegt spijt te hebben achteraf....maar of dat nu is omdat ze opgepakt is, of dat ze ECHT spijt heeft is niet duidelijk..althans niet in het artikel. In eerste instantie deed dader no 2 haar best om ervoor te zorgen dat slachtoffer geen hulp durfde te zoeken, want het was nog steeds de bedoeling dat ze zou sterven.
Dus tja mij bekruipt een beetje het gevoel dat de tweede alleen maar spijt heeft omdat ze is opgepakt.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 04-06-14 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt