Terminale partner verlaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Terminale partner verlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:52

Ik heb het programma gisteren ook gezien en heb me echt lopen ergeren aan die vrouw.
totaal emotieloos deed ze haar verhaal.
Ik zal niet zeggen dat ze het makkelijk heeft gehad, maar je partner op die manier verlaten en er dan ook nog een slaatje uit slaan door een boek over hem te publiceren vind ik echt walgelijk( doet mij sterk denken aan Rachel Hazes,eerst scheiden en dan een slaatje slaan uit de dood van je ex).

Mijn vriend is zwaar psychiatrisch patent,heeft in 8 maanden 5 zelfmoord pogingen gedaan(laatste keer in coma gelegen,1 na laatste keer op de MC beland),al tijden is er geen normaal gesprek met hem te voeren, belt me soms 40 keer per dag en komt niet buiten.
Ik ben de enige die voor hem zorgt,hij heeft begeleiding van de GGZ maar die laat hij vaak niet binnen.
Zelf ben ik 2 keer opgenomen in de GGZ, mede door de zorg voor hem.
Tijdens die opnames is mij meerdere keren aangeraden om met hem te stoppen,omdat ik hier zelf aan kapot zou gaan.
Maar ik hou van die man,dan zet je zo iemand toch niet aan de kant omdat het te moeilijk wordt.
Wel neem ik nu wat afstand, ik ga er nu 2 keer per week heen ipv. elke dag.
Er is mij toegezegd dat als hij weer zoiets doet hij eindelijk een RM krijgt.
Eigenlijk hoop ik dat hij dat snel weer doet en hij eindelijk verplicht opgenomen wordt.
Voor hem hoop ik dat het dan wel lukt en dat hij eindelijk de rust krijgt waar hij zo naar verlangd.
Misschien als ik ooit een ander man tegen kom dat ik wel open sta voor een relatie,maar hem in de steek laten zal ik niet doen.

Dat het haar te veel werd kan ik me best voorstellen, maar waarom dan naar hawaï,ze had toch ook hier kunnen blijven en wat afstand kunnen nemen.
Die man ging bij zijn ouders wonen, dan had zij toch gewoon in hun huis kunnen blijven en hem vandaar uit zo veel mogelijk kunnen steunen?
Ze is hem gewoon gesmeerd en was waarschijnlijk blij dat ze van hem af was.
En nu met een boek komen om er nog even wat aan te kunnen verbieden.
Ik snap dat zijn familie er tegen is en vind het knap respectloos dat ze het wel doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:20

Ik kan en wil niet oordelen over het weggaan bij een terminale partner. Voor nu klinkt het me vreselijk in de oren, maar ik heb gelukkig zelf nooit in die situatie gezeten.

Ik vind mevrouw Lidewij wel een vreselijk mens. Het minste wat je kan doen is de familie van die beste man fatsoenlijk op de hoogte stellen van het boek en eventueel hun input vragen. Wat ik uit RTL late night begreep heeft ze snel een kaartje gestuurd over t feit dat ze een boek aan het schrijven was, maar niet dat het over hun zoon gaat.
Het is in mijn ogen totaal respectloos en ik zou dat boek dan ook nooit kopen om haar kas te spekken over de rug van anderen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:30

Input vragen? Het is haar verhaal!
Als jij een verhaal schrijft over pakweg jouw vakantie, heb je dan ook input nodig van ex schoonfamilie ofzo?
Ik zie dat " over de rug van een ander" echt niet.
Ze schrijft haar eigen relaas. Daar heeft familie niks mee te maken, en hij zelf niet eens, als hij nog in leven zou zijn. Of vind je dat exen en hun families ook maar moeten kunnen bepalen over wat je in je dagboek schrijft???????????
Zo´n boek is niet bedoeld voor haar eigen proces en ten tweede voor mensen die in een zelfde situatie zitten of hebben gezeten. Het kan hen juist helpen met beslissen om wel of niet hetzelfde te doen.

En ze heeft ze op de hoogte gesteld en als het niet over hun zoon gaat, waar bemoeien zich dan mee???
Waarom is het zo logish dat ze er tegen zijn??? Bang dat ze niet leuk genoeg uit de verf komen ofzo? Dat komen ze ook al niet met hun eisen.

Dat buitenstaanders willen gaan bepalen wat wel en niet geschreven zou mogen worden wat je eigen gevoel betreft is toch te gek om los te lopen?

Ik ga niet in herhaling vallen, ik heb mijn zegje wel gezegd, maar ik snap echt niet waarom de EX schoonfamilie erbij wordt gehaald.

Dat iemand zich aan iemand ergert kan ik best begrijpen, maar de opgegeven redenen niet.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:38

Lusitana schreef:
Als jij een verhaal schrijft over pakweg jouw vakantie, heb je dan ook input nodig van ex schoonfamilie ofzo?
Ze schrijft haar eigen relaas. Daar heeft familie niks mee te maken, en hij zelf niet eens, als hij nog in leven zou zijn. Of vind je dat exen en hun families ook maar moeten kunnen bepalen over wat je in je dagboek schrijft???????????
Zo´n boek is niet bedoeld voor haar eigen proces en ten tweede voor mensen die in een zelfde situatie zitten of hebben gezeten. Het kan hen juist helpen met beslissen om wel of niet hetzelfde te doen.

En ze heeft ze op de hoogte gesteld en als het niet over hun zoon gaat, waar bemoeien zich dan mee???
Waarom is het zo logish dat ze er tegen zijn??? Bang dat ze niet leuk genoeg uit de verf komen ofzo? Dat komen ze ook al niet met hun eisen.

Dat buitenstaanders willen gaan bepalen wat wel en niet geschreven zou mogen worden wat je eigen gevoel betreft is toch te gek om los te lopen?

Ik ga niet in herhaling vallen, ik heb mijn zegje wel gezegd, maar ik snap echt niet waarom de EX schoonfamilie erbij wordt gehaald.

Omdat hij het zelf er niets meer tegen kan inbrengen, is het vrij logische dat de familie hun zegje zou doen.
Input is misschien to mutch , maar goed op de hoogte stellen lijkt me een kleine moeite dan weten ze wat ze te wachten staat.

Het is haar verhaal .. nee uiteindelijk een verhaal van hun samen, als hij hier niet in voor was gekomen was het verhaal gebaseerd op niets.
De nabestaanden worden nu ook benaderd door media, iets waar ze niet om gevraagd hebben maar indirect toch mee geconfronteerd worden door het boek en haar optredens in de media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:45

Lusitana schreef:

Dat iemand zich aan iemand ergert kan ik best begrijpen, maar de opgegeven redenen niet.

Is jouw vinger toevallig op de vraagteken toets blijven hangen? Tjonge jonge om je mening te verduidelijk hoef je jezelf niet met allerlei leestekens in de weer te laten.

Prima, jij jouw mening, ik de mijne.

Als die beste man 6 jaar ziek is geweest, en de familie zit nog steeds in een rouwproces vind ik het niet meer dan normaal dat je op z'n minst z'n ouders even op de hoogte stelt dat ze een boek schrijft waarin hij een aanzienlijke rol speelt.
Het boek betreft het privé leven van hun zoon! Nee, ik vind het echt niet kunnen wat mevrouw heeft gedaan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:56

Ze heeft de ouders op de hoogte gesteld.

Het is niet het verhaal van hun samen als hij er toevallig in voor komt, of het toevallig over hem gaat. Een verwerkingsproces gaat over gevoelens, niet over personen, en ik heb begrepen dat het zo´n soort boek is, zeker als ze zelf zegt dat het niet over hem gaat.
Je kunt best over gevoelens schrijven zonder het over een persoon te hebben. Hoezo nergens op gebaseerd. Het is gebaseerd op haar gevoelens.
Als je schrijft over liefde of verdriet of haat of weet ik veel wat, kun je dat prima, doen zonder uitspraken te doen over een bepaalde persoon,hoor.

Ik weet niet waarom de nabestanden worden benaderd door de media, maar dat kan natuurlijk ook wel iets te maken hebben met het feit dat zij zich zo verzetten tegen het boek.....

Verder lijkt het feit dat ze op TV en in de bladen komt mij nou geen vreselijk iets. Je doet alsof ze hem vermoord en ik stukken gehakt op de stoep heeft gelegd ofzo.

Ze heeft jaren deel uitgemaakt van die familie en het is dus gewoon een bekende op TV en in de bladen.

De dood van hun zoon is heel triest en dat gun je niemand, maar het maakt nog niet dat ze meteen de regie van het leven van een ander over mogen nemen....
Er zit een knop op de TV, je koopt de bladen die je wilt... etc. Zij kunnen de keuze maken om er niet mee geconfronteerd te worden.
Door te ageren maken ze het alleen maar interesanter voor de media....

Misschien kan de eerste die het gelezen heeft komen vertellen in hoeverre de ex schoonfamilie zich al of niet terecht heeft zorgen gemaakt over wat er geschreven is?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:21

Ze heeft een kaartje gedaan dat ze iets aan doen was, maar niet duidelijk wat de bedoeling was.
Dat zegt ze bij rtl late night.

Het is wel een verhaal van hun samen, ze hebben samen dit leven van ziek zijn, alcohol problemen, ziekenhuizen en therapieën gedeeld. en waaruit dit boek is voortgekomen.
ze kan wel over d'r eigen gevoelens praten hierin maar het is onoverkomelijk dat ook zijn leven hierin word uitgemeten.

Nabestaanden worden benaderd door media , RTL Late night had ook hun gevraagd om hun mening. ( wat ik wel reeel vind vanuit rtl's blik ) maar dit hebben de nabestaanden niet over hun afgeroepen.

Het feit dat zij op tv komt is ook niet boeiend , maar ik kan me wel voorstellen dat familie niet op zit te wachten dat er foto's vertoont worden waar ook hun zoon op staat.
Ze verbieden niet voor niets ook dat er beeld materiaal van hun zoon naar buiten komt.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:12

Dat ze een boek schrijft alleen over zichzelf en zou publiceren, prima!
Maar een boek over iemand die overleden is ,en die familie heeft vind ik ronduit respectloos.
Wie zegt er dat het de waarheid is wat er in het boek staat?
Lijkt me vreselijk als familie zijnde om van de buitenwereld dingen te horen over wat ze gelezen hebben over hun zoon.
Nee, sorry,het enige waar deze vrouw op uit is is geld.
Als iemand zo'n boek zou schrijven over haar leven met mijn terminaal zieke zoon dan zou ik echt alles op alles zetten om zo'n boek te verbieden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:27

1 Het is haar waarheid. Iedereen die exact hetzelfde meemaakt heeft daar toch nog een andere versie van. Dat zie je ook in gezinnen bv, dat zussen of broers totaal andere versies van dezelfde gebeurtenis in hun hoofd hebben en doorvertellen.

2Als je als familie zo verdomde bang bent voor leugens, dan zal je wel wat verkeerd gedaan hebben, want zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten... Waarom uitgaan van dat ze er op uit is om leugens te verspreiden of schuld bij hem te leggen? Misschien zoekt ze die wel totaal bij haarzelf of is in het boek op zoek naar antwoorden op dingen die haar bezighielden.

3 Als zij zegt dat het niet over hem gaat, en dat heeft ze gezegd, dan geloof ik dat. Je kunt prima een boek schrijven over hoe dingen je leven beïnvloeden of veranderen zonder in details over de persoon te schrijven die daar bij was, als die daar al bij was.....

4 Alleen liefs schrijven over iemand die bij tijd en wijlen niet lief was (als ze al over hem zou schrijven), is trouwens ook niet de waarheid vertellen.... ;)

Ik snap die hysterie niet. Wat is het verschil met de blog van zijn broer bv? Die schijnt er toch ook gewoon zijn eigen licht op en op de ex, geeft zijn eigen meningen...
Als een oud klasgenoot wat zou schrijven, doen jullie dan ook zo heftig beledigd? Of is het alleen het woord ex dat als rode lap werkt? Of het succes misschien?

Schrijvers die geld verdienen met hun werk, het zou niet moeten kunnen! :+

Even serieus: Wat maakt dat men zich zo druk maken over dit boek zonder dat men exact de inhoud kent?
Iemand is doodgegaan, iemand schrijft een boek naar aanleiding daarvan. Ze is niet de eerste en zal niet de laatste zijn die dat doet. Ik heb nooit eerder zo´n rel meegemaakt. Ga eens kijken of ik via uitzending gemist iets kan. Dan stel ik mijn mening misschien nog wel bij. Laat ik dan ook echt wel horen, want ik ben neutraal hoor, voor mij is het ver van mijn bed.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:43

had eergister dit topic gelezen en toevallig zag ik gister de uitzending van rtl...sja ik was wel wat verbaasd hoe emotieloos ze reageerde op de tekst van de familie. Ik zag wat emotie toen hij een stukje liet zien komt een vrouw bij de dokter maar toen hij de tekst van de familie op las zag ik geen emotie dat miste ik. Dat ze een boek schrijft prima maar haar reacties kon ik ff niet plaatsen.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:46

Ik denk dat het probleem niet zit bij het feit dat zij een boek schrijft, maar hoe zij hiermee de publiciteit zoekt in deze relatief korte periode na zijn overlijden. Hoe zij hem gister neerzette bij Late Night is dan ook zeker niet chique, zeker omdat ze zijn familie hierover niet heeft ingelicht. Heb inmiddels het boek gelezen en kan jullie vertellen dat het een hoog zweef-gehalte heeft, zeker niet de moeite waard om te kopen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:44

Dat het zweverig is verbaasd me niet met die titel en de motivatie, maar gaat het over hem, is dan mijn vraag, of toch over haarzelf?

Als ze geen publiciteit zoekt, verkoopt het niet. Als je slim bent kom je overal waar je kunt met je boek voor de dag, ik vind dat niet zo raar. Je kunt je ook afvragen of ze daarin niet wat gestuurd wordt door de uitgever. Ik vind maanden na zijn dood niet zo kort.
Als het een beroemd iemand was geweest was er al vanaf dag 1 na zijn dood om een boek geschreeuwd...
Het is maar hoe je dingen bekijkt. Ik denk met name dat de familie erg zijn best doet om dingen veel dramatischer te doen lijken dan ze werkelijk zijn.

Ik probeer de uitzending nu te kijken, dat gaat met horten en stoten, de ontvangst is niet zo best vanavond. Voorlopig gaat het nog over het in mijn ogen andere non-probleem, Waylon.

Als je ergens klaar mee bent omdat je het verwerkt hebt, kun je daar redelijk emotieloos over praten, ja, ik zie het probleem niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:50

Ik snap het probleem wel, er zit een hele hoop pijn en verdriet en frustratie bij de familie.

Wat ik niet snap is dat mensen wel over dit boek vallen maar niet over dat vreselijke boek van Kluun wat 1 lange excuusbrief was voor zijn vreemdgaan toen zijn vrouw doodziek was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:58

lieveli schreef:
Ik snap het probleem wel, er zit een hele hoop pijn en verdriet en frustratie bij de familie.

Dat is duidelijk, en ook gewoon deel van het rouwproces. Maar dat maakt het dan nog niet okee om dan maar de ex, die wel al verder is met de verwerking, proberen af te schilderen als een slecht persoon omdat ze een boek schrijft over haar proces...

Het kluun gebeuren heb ik niet meegekregen. Wellicht was daar geen openlijke "tegenpartij" zoals hier?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:52

Dat van Kluun vond ik ook niet kunnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 01:34

Lusitana schreef:
lieveli schreef:

Dat is duidelijk, en ook gewoon deel van het rouwproces. Maar dat maakt het dan nog niet okee om dan maar de ex, die wel al verder is met de verwerking, proberen af te schilderen als een slecht persoon omdat ze een boek schrijft over haar proces...

Het kluun gebeuren heb ik niet meegekregen. Wellicht was daar geen openlijke "tegenpartij" zoals hier?

Ik vind niet dat ze haar afschilderen als een slecht persoon, in tegendeel. Ik vond dat wat de broer heeft geschreven heel integer.

En ik vind het ook raar om te zeggen dat zij niet zo ver in hun rouwproces zouden zijn als de schrijfster. Je kent ze niet, je maakt het op uit 1 blog en 1 stukje tekst via RTL Late Night waarin ze hun (logische) onvrede uiten. De schrijfster bekijkt het hele gebeuren alleen maar vanuit haar perspectief, 'ik had het moeilijk, ik wilde ervandoor, ik wilde niet alleen bij de crematie zitten, ik heb al een goed doel'. Die jongen wordt postuum als alcoholist neergezet. Dat is zo ontzettend naar.

Ik weet verder niet wat je met het Kluun gebeuren bedoelt, het was geen gebeuren. Die flapdrol schreef een boek onder pseudoniem (maar vermeldde voor de handigheid wel gewoon zijn voor- en achternaam) en hij was een tijdje heel hip en happening. Nu gelukkig weer afgezakt naar de lagere regionen, hij had niet echt veel te zeggen. Hij had een tijdje zelfs een spelletje op zijn website, dan speelde je Stijn en moest je je aandacht verdelen tussen de minnares en de vrouw, zodat Stijn het gelukkigst bleef.

Ik vind het sneu voor de schrijfster dat ze geen mediatraining heeft gehad. Nu staat ze bekend als de vrouw die wegging bij stervende vriend. Dat kan een heel vervelend stickertje zijn en als je verbaal niet sterk genoeg bent om je punt te maken, blijft dat stickertje erg plakkerig. Je komt dan niet weg met ''we hebben er over gepraat tot we het eens waren''.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:30

Het moeilijkste voor de familie, is dat hij in de Media wordt weggezet als alcoholist. Ze wilt graag geld verdienen met haar boek, en dat is lastig te accepteren als je nog middenin je proces van rouw zit. En je denkt misschien dat het 'al' negen maanden terug is, maar voor ouders van een overleden kind is het nog elke dag verschrikkelijk. Daarbij had ze ook de moeite kunnen nemen om hen een exemplaar te overhandigen ipv via een briefje.
Maar die bak stront die ze nu moet verwerken, dat verdient zo een vrouw ook weer niet. Er is in de meeste gevallen geen sprake van 'positieve feedback', maar Gal spuwen om hetspuwen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:41

chillse schreef:
Ik denk dat het probleem niet zit bij het feit dat zij een boek schrijft, maar hoe zij hiermee de publiciteit zoekt in deze relatief korte periode na zijn overlijden. Hoe zij hem gister neerzette bij Late Night is dan ook zeker niet chique, zeker omdat ze zijn familie hierover niet heeft ingelicht. Heb inmiddels het boek gelezen en kan jullie vertellen dat het een hoog zweef-gehalte heeft, zeker niet de moeite waard om te kopen.

De media hoef je niet op te zoeken.
Toen bekend werd dat er een boek werd uitgebracht over zo'n onderwerp is zij waarschijnlijk platgebeld.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:15

PowerReiner schreef:
chillse schreef:

De media hoef je niet op te zoeken.
Toen bekend werd dat er een boek werd uitgebracht over zo'n onderwerp is zij waarschijnlijk platgebeld.

Helaas laat haar twitter een ander beeld zien. Maar ik ben bevooroordeeld, ik wilde alleen laten weten dat er wel degelijk meer is gebeurd tussen de familie en haar. Het is gewoon een heel triest verhaal, zowel voor haar als de familie.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:25

Ayasha schreef:
De vraag is wie, wie, eerst verlaat.. Wanneer iemand zich verliest in drank en feesten en de persoon waarvoor je bleef "verdwenen" is, moet je dan nog bij iemand blijven waar je nooit voor gevochten zou hebben in de eerste plaats enkel omdat ie terminaal is?

Daar ben ik het mee eens.

Oordelen over zoiets zwaars kan gewoon niet.. misschien ging hij wel vreemd, of schold haar uit.
je weet niet wat voor hel het is geweest daar..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:32

Ze betrekt ongevraagd wel de hele familie er in. Die worden ook gebeld, daar hebben ze toch ook niet om gevraagd? Als je zo'n lange tijd een relatie met iemand hebt gehad,is het niet meer dan normaal (en fatsoenlijk) om face to face in gesprek te gaan met zijn familie als je het levensverhaal van hun zoon open en bloot in een boek bespreekt. Als het een boek is over haar verwerking, waarom moet het dan gepubliceerd worden? Om mensen te helpen hoef je dat boek niet te publiceren hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:02

lieveli schreef:
En ik vind het ook raar om te zeggen dat zij niet zo ver in hun rouwproces zouden zijn als de schrijfster. Je kent ze niet, je maakt het op uit 1 blog en 1 stukje tekst via RTL Late Night waarin ze hun (logische) onvrede uiten. De schrijfster bekijkt het hele gebeuren alleen maar vanuit haar perspectief, 'ik had het moeilijk, ik wilde ervandoor, ik wilde niet alleen bij de crematie zitten, ik heb al een goed doel'. Die jongen wordt postuum als alcoholist neergezet. Dat is zo ontzettend naar.

Dat maak ik op uit hoe hier erover geschreven wordt hoor, ik ken van de blog drie regels en RTL night is me nog steeds niet gelukt helemala te kijken. Ik probeer gewoon een beeld te vormen en als je het dan hebt over nog zoeveel "pijn, verdriet en frustratie", dan klinkt dat als midden in een rouwproces en als iemand er over heeft kunnen schrijven en volgens zeggen "emotieloos" praat, dan klinkt dat als er klaar mee zijn of er in elk geval al veel beter mee om kunnen gaan.
En NATUURLIJK kan ze alleen vanuit haar eigen perspectief spreken. Daar wordt ook naar gevraagd, daarvoor zit je in zo´n programma en daar gaat het boek over. Daarin verschilt ze niet van alle andere gasten.

Citaat:
Ik weet verder niet wat je met het Kluun gebeuren bedoelt, het was geen gebeuren. Die flapdrol schreef een boek onder pseudoniem (maar vermeldde voor de handigheid wel gewoon zijn voor- en achternaam) en hij was een tijdje heel hip en happening. Nu gelukkig weer afgezakt naar de lagere regionen, hij had niet echt veel te zeggen. Hij had een tijdje zelfs een spelletje op zijn website, dan speelde je Stijn en moest je je aandacht verdelen tussen de minnares en de vrouw, zodat Stijn het gelukkigst bleef.

Ik weet niet wie kluun is. Met "gebeuren" bedoel ik ophef, jij noemt het "hip en happening" ;) . Dank voor verdere uitleg.

Citaat:
Ik vind het sneu voor de schrijfster dat ze geen mediatraining heeft gehad. Nu staat ze bekend als de vrouw die wegging bij stervende vriend. Dat kan een heel vervelend stickertje zijn en als je verbaal niet sterk genoeg bent om je punt te maken, blijft dat stickertje erg plakkerig. Je komt dan niet weg met ''we hebben er over gepraat tot we het eens waren''.

Absoluut waar en ik vraag me ook wel af wat de rol van de uitgever is in deze. Heeft die nog iets geuit?

chillse schreef:
Het moeilijkste voor de familie, is dat hij in de Media wordt weggezet als alcoholist. Ze wilt graag geld verdienen met haar boek, en dat is lastig te accepteren als je nog middenin je proces van rouw zit. En je denkt misschien dat het 'al' negen maanden terug is, maar voor ouders van een overleden kind is het nog elke dag verschrikkelijk. Daarbij had ze ook de moeite kunnen nemen om hen een exemplaar te overhandigen ipv via een briefje.
Maar die bak stront die ze nu moet verwerken, dat verdient zo een vrouw ook weer niet. Er is in de meeste gevallen geen sprake van 'positieve feedback', maar Gal spuwen om hetspuwen.

(Ook hier weer sprake van "midden in je rouwproces")
Ik denk ook dat de familie de meeste moeite heeft met het feit dat naar buiten is gekomen dat de jongen dronk.
Maar ik vind wel dat ze moeten kunnen begrijpen dat, hoewel het drinken op zich nog best begrijpelijk is, dit gewoon ingrijpende consequenties heeft voor liefdesleven, dat weer totaal anders is dan vriendschap, of familieband.
Ze had ze een boek kunnen overhandigen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze bij de familie weg wil blijven voorlopig....

Sees schreef:
Ze betrekt ongevraagd wel de hele familie er in. Die worden ook gebeld, daar hebben ze toch ook niet om gevraagd? Als je zo'n lange tijd een relatie met iemand hebt gehad,is het niet meer dan normaal (en fatsoenlijk) om face to face in gesprek te gaan met zijn familie als je het levensverhaal van hun zoon open en bloot in een boek bespreekt. Als het een boek is over haar verwerking, waarom moet het dan gepubliceerd worden? Om mensen te helpen hoef je dat boek niet te publiceren hoor.

Ik vraag me nog steeds af of het wel het levensverhaal (dat sowieso niet want het zal echt niet ook over zijn kindertijd gaan bv, het is dan in elk geval alleen het deel dat zij met hem gedeeld heeft, dus dat is ook haar verhaal) van die zoon is. Kan degene die het gelezen heeft daar antwoord opgeven? Vooralsnog neem ik aan dat het over haar proces gaat.
En je bereikt ik weet niet hoeveel mensen in soortgelijke situaties of met dilemmas met zo´n boek. Als je ooit zelf op zoek bent geweest naar een boek waarin je iets specifieks wilt vinden, begrijp je dat beter. Het is ontzettend fijn dat er over dit onderwerp ook eens een boek is, want verhalen over mensen die tot het einde bij iemand zijn gebleven zijn er genoeg. Over juist het kiezen voor jezelf, dat bijna niemand durft (je ziet hoe ze daarvoor aangevallen wordt) is naar mijn weten nog niets of niet veel te krijgen.
Dat de familie gebeld wordt is niet echt de schuld van de ex. Dat is gewoon hoe media omgaat met dingen. Daar kunnen bekende mensen over meepraten. Als er iets te melden valt, duiken ze daar boven op.

chillse schreef:
Helaas laat haar twitter een ander beeld zien. Maar ik ben bevooroordeeld, ik wilde alleen laten weten dat er wel degelijk meer is gebeurd tussen de familie en haar. Het is gewoon een heel triest verhaal, zowel voor haar als de familie.

Twitter laat idd zien dat ze het boek/onderwerp wil promoten (niks mis mee), maar het gebeurde niet op haar initiatief dat de media familie ging bellen, dus dat kun je haar niet kwalijk nemen.
En het is mij wel duidelijk dat er veel meer achter zit dan wij meekrijgen...

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:16

@lusitana:
Het boek gaat enkele hoofdstukken over het leven wat zich afspeelde voordat ze hem verliet. Dat ze kinderen wilde, dat ze samen feesten, dat zij hem vond op de vloer vanwege een elliptische aanval, etc. Daarna gaan de hoofdstukken over haar helende reis op hawaii, hoe ze dat heeft beleefd maar vooral hoeveel tekenen ze krijgt van bovenaf. Lichtjes, stemmen, toevalstreffers die geen toeval kunnen zijn, dat soort verhalen (daar moet je voor openstaan, ik geloof daar persoonlijk niet echt in, vandaar enig cynisme).

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:22

tja oordelen over of het verlaten goed of slecht kan bijna niemand ddenk ik. Het is in ieder geval niet zo zwart wat als sommige mensen hier stellen. Ik vind de vraag: wie heeft wie als eerste verlaten een hele goede.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:24

chillse schreef:
@lusitana:
Het boek gaat enkele hoofdstukken over het leven wat zich afspeelde voordat ze hem verliet. Dat ze kinderen wilde, dat ze samen feesten, dat zij hem vond op de vloer vanwege een elliptische aanval, etc. Daarna gaan de hoofdstukken over haar helende reis op hawaii, hoe ze dat heeft beleefd maar vooral hoeveel tekenen ze krijgt van bovenaf. Lichtjes, stemmen, toevalstreffers die geen toeval kunnen zijn, dat soort verhalen (daar moet je voor openstaan, ik geloof daar persoonlijk niet echt in, vandaar enig cynisme).

Dank je! Dan weet ik tenminste waar we het over hebben.
Nou ja, dat is toch maar een klein noodzakelijk deeltje, moeten ze daar zo spastich over doen? Het klinkt mij in de oren alsof er daaronder toch nog liefde was als ze het over tekenen van boven heeft en dat klopt dan wel met de titel die ik steeds beter begin te begrijpen. Ken je de legende van Naupaka?
Staat er misschien zelfs ook nog wel in?