Het zal me een Würst wezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:25

Prima statement hoor, ik snap het best. Maar een statement kan ook zonder baard.
Het lied zal ik maar niet over spreken zo verschrikkelijk vond ik het. Als Ilse een baard had hadden wij gewonnen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:20

laraxXxemma schreef:
Het lied zal ik maar niet over spreken zo verschrikkelijk vond ik het. Als Ilse een baard had hadden wij gewonnen

Dit vind ik zo jammer he, de druiven zijn wel heel zuur. Waarom nou niet gewoon trotse tweede zijn, is ook een mooie prestatie! "wij" hebben trouwens helemaal niks gewonnen want "wij" zaten met onze reet op de bank tv te kijken, de artiesten stonden daar en hebben (al dan niet) gewonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:29

Depende schreef:
Waarom stoort dat jullie zo? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Je hoeft er niet naar te kijken en ze doen je er toch geen kwaad mee? Ik word zelf absoluut niet blij van Miley Cyrus haar nieuwe manier van doen, maar dat is mijn probleem niet t hare, dus dan zap ik maar als ik haar zie.

Her stoort mij omdat een man een vrouw "speelt". En de doorsnee vrouw niet zo is, alleen de aanstellerige vrouw...en wij vrouwen zeggen daar dan wat van...omdat de aanstellerige vrouw dit acteert om aandacht te krijgen...

Mannen spelen vrouw om op deze manier " vrouwelijk" te zijn, maar dit is niet vrouwelijk, dit is irritant.

Om door 2 mannen ondersteunt te moeten worden om het podium op te komen en dan tussendoor steeds bijna vallen?? :+ ooit een vrouw zo zien winnen?

Kijk Ilse die stond te springen , te roepen, vuist in de lucht te joelen.....

Een traantje van blijdschap? Dt mag zeker! Maar ditte??

Als hij deze show geeft in het uitgaansleven, ok, dan wordt alles op de hak gezet en dan is sex de sfeer...kennelijk vinden homomannen dit sexie en opwindend....maar dit is het songfestival he?

Geen een vrouw doet en heeft zich zo belachelijk opgesteld...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:41

Dat hele stemmen gaat in mijn ogen doormiddel van vriendjespolitiek. "Oh, jij bent mijn buurland, als jij mij punten geeft geef ik jou punten"

En ik denk ook niet dat conchita heeft gewonnen omdat ze/hij nou zo geweldig zingt, maar omdat ze iets van respect hebben dat hij daar zo staat.

Man met jurk in mijn ogen.

Ach, nederland is 2e en is niet klauwen vol geld kwijt aan het organiseren volgend jaar, maar hebben wel een superprestatie :)

Anoniem

Re: Het zal me een Würst wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:45

Er waren zeker politieke stemmen....dat is altijd zo geweest

De hele homoscene in Rusland zal op Wurst gestemt hebben, maar dat zal never nooit tot uiting komen in de punten.

Op dit punt ben ik het eens met de statement! Zeker op dit moment omdat het zo achtelijk wordt opgedreven in Rusland....ze wilden zich nl terugtrekken uit de contest _O- .....

Hoorde dat ze in Rusland hun baarden aan het scheren zijn om niet voor homo aangezien te worden! Prachtig, hebben ze dat terrein iig gewonnen, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:47

Ik vind het tof voor Ilse, is gewoon een hele goede zangeres! En voor haar zou het gruwelijk naar zijn als ze erg laag was geeindigd..de meesten krasten als een kraai of waren niet te horen...Holland got talent had betere candidaten....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:44

Ja hij is vreselijk aanstellerig maar zo is hij gewoon. Ik zie al helemaal voor me hoe geweldig hij dat vind, dat overdreven gedoe wat vrouwen weleens hebben. Miss World als ze wint, dat soort dingen. Heel theatraal en zo. Dat vind hij gewoon geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:00

Ik heb idd niet het idee dat dat een act is. Volgens mij is hij idd gewoon zo.

Conchita is trouwens niet een dragqueen, ook geen transgender, meer iemand die tussen beide in zit. Ik denk dat het binaire man/vrouw de lading niet dekt. Er zit nog vrij veel tussen, waarom overal en etiketje op plakken? De persoon is wie hij/zij is, imo is dat helemaal prima.

Overigens terechte winnares wat mij betreft. Vond het een goede song, heel goed gezongen ook. Gewoon knap.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:39

Och dat hele songfestival is een politiek spelletje..dit jaar vonden wij de kwaliteit van alle deelnemende landen erg tegenvallen..niet erg bijzonder.
Wat wel opviel dit jaar, vonden we juist dat het minder politiek spel was dan normaal..anders hadden we van Griekenland wel meer punten gekregen en had Belgie op ons gestemt :P
Dus dat Ilse en waylon zo enorm hoog hebben gescoord, komt denk ik toch doordat ze het gewoon lekker deden..had Ilse een baard gehad en stond Waylon op hoge hakken, waren ze mss wel 1e geworden ;)

Wat die Conchita doet..mooi om een statement te maken..maar we hebben Lady Gaga al en die kent de hele wereld en vice versa ;) dus vond het overbodig en wat provocerend..niet omdat hij dat statement maakte, want daar sta ik helemaal achter..dat het maar eens afgelopen moet zijn met al dat bekrompen gedoe..mijn inziens had dat ook middels tekst van een liedje kunnen zijn en een extravagant decor..maarja, mss wilde stemmende landen laten zien op deze manier dat ze het er compleet mee eens zijn. Het liedje zelf vond ik lekker klinken, maar niet meer waarde hebben dan idd een Idols liedje..

Dus 2e worden, is het nieuwe 1e :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:45

Ik vond Conchita erg goed en ik vond het een mooi liedje. Conchita doet dit al enkele jaren, het is niet nu ineens even om maar naar het songfestival te mogen. Ik vind dat ze terecht gewonnen heeft.

Daarnaast vind ik het wel oneerlijk dat zij -op die baard na- veel knapper is dan het overgrote deel van de 'echte' vrouwen :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:51

Die ogen waren wel prachtig opgemaakt inderdaad :))

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:52

Ik kon er gewoon niet naar kijken hoe hij zich zo aan stelde ik vind het vreselijk irritant. Echter is dit mijn menigen en vinden andere mensen dat niet
Laatst bijgewerkt door Dizzy505 op 16-05-14 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:54

Yamcha schreef:
Ik heb idd niet het idee dat dat een act is. Volgens mij is hij idd gewoon zo.

Conchita is trouwens niet een dragqueen, ook geen transgender, meer iemand die tussen beide in zit. Ik denk dat het binaire man/vrouw de lading niet dekt. Er zit nog vrij veel tussen, waarom overal en etiketje op plakken? De persoon is wie hij/zij is, imo is dat helemaal prima.

Overigens terechte winnares wat mij betreft. Vond het een goede song, heel goed gezongen ook. Gewoon knap.

Staat een mooi zangfilmpje van hem onder zijn echte naam....dat hoor ik liever...een octaaf lager, beter gezongen en als man zonder de overdreven act......

Overigens wel al opgespoten lippen en verbouwde neus...

Zo had hij ook hoog gescoord maar niet gewonnen en winnen deed hij steeds net niet...zijn act maakte hem eindelijk bekend et voila...hij is niet zo hij doet zo en past precies zo in die scene...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:58

russel schreef:
Her stoort mij omdat een man een vrouw "speelt". En de doorsnee vrouw niet zo is, alleen de aanstellerige vrouw...en wij vrouwen zeggen daar dan wat van...omdat de aanstellerige vrouw dit acteert om aandacht te krijgen...

'wij' vrouwen? Zou je niet namens mij willen spreken?

Wat ik heb er geen moeite mee. IK stoor me meer aan de manier waarop er met heel veel afgunst wordt gereageerd en we en passant onze ruimdenkendheid gauw weer in de kast stoppen. Ik schaam me werkelijk kapot voor sommige zaken (en denk dan: laten we maar blij zijn dat het songfestival minder een politiek spelletje wordt en er wel behoorlijk naar kwaliteit gekeken wordt - van de act als geheel overigens - want Nederland heeft de goodwill volgens mij inmiddels behoorlijk verspeeld. Van een redelijk ruimdenkend land dat nog wel eens voorop liep in ontwikkelingen nemen we steeds meer een zure, onaangename rol in.)

Wat mij betreft is het punt van Conchita overigens prima: de wereld bestaat niet uit simpele rechte hokjes waarin je of het ene of het andere bent en je vooral niet in de buurt van de randjes mag komen.

Citaat:
Mannen spelen vrouw om op deze manier " vrouwelijk" te zijn, maar dit is niet vrouwelijk, dit is irritant.

Niet 'mannen' maar deze persoon doet het. En niet alleen om vrouwelijk te zijn maar ook om te illustreren dat je er soms nog steeds tussenin kunt hangen. Dat we nog steeds rigide in hokjes blijven denken en dat sommigen niet in die hokjes passen of willen passen.

En jij vindt het irritant.

Citaat:
Om door 2 mannen ondersteunt te moeten worden om het podium op te komen en dan tussendoor steeds bijna vallen?? :+ ooit een vrouw zo zien winnen?

Niet winnen, en niet bij het songfestival, maar Marijke Helwegen bij Sterren Springen?

Citaat:
Een traantje van blijdschap? Dt mag zeker! Maar ditte??

Mag dit niet? Wie ben jij om te bepalen of dat mag?

Overigens - nee, Ilse en Waylon hadden ook niet gewonnen als ze hun kleding hadden omgewisseld, want daar was het het liedje en de uitstraling niet naar. En laten we ophouden daar afgunstig over te zijn. Het was leuk geweest als ze hadden gewonnen, ik had het ze van harte gegund EN hun song spreekt mij veel meer aan, maar het is niet zo, so what? We zijn wel tweede geworden, en we hebben er een schitterend nummer bij dat ik in elk geval nog graag mag horen. :j

Laat het songfestival toch fijn een feestje zijn, ipv iets waar je je aan moet ergeren. En als het je stoort dat daar buitenissige acts langskomen - kijk dan in vredesnaam gewoon niet, lees er niet over, en laat mensen lekker. Het is al zo lang als het bestaat een plek van extravagante acts en opmerkelijke kleding en kapsels, waarbij het zeker niet uitsluitend om zangkwaliteit gaat maar om show (hebben wij Geer en Goor er niet heengezonden? Zullen we dan de komende 30 jaar onze mond houden?)

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:00

Ik vond Oostenrijk, samen met Zweden, het beste wat het songfestival te bieden had dit jaar. Ilse en Waylon vond ik slaapverwekkend. Smaken verschillen nu eenmaal.

Overigens heb ik het hele gedoe zitten kijken en Rusland, Wit Rusland en Oekraïne, de landen die dus zo fel tegen Conchita waren, hebben weldegelijk punten gegeven aan Conchita. Misschien was dat al genoemd maar de politiek en de burgers van die landen waren het dus niet helemaal met elkaar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:10

Shadow ik vond het smakeloos.....het songfestival is niet een feestje ala roze donderdag. Die sfeer heeft iets cultureels...

Verder geef ik mijn mening. Hoezo moet jij dan mij als bepaler neer zetten?

Vergeet nier dat jij ook meningen geeft die een bepaling in zich hebben.

Maar ben sowieso niet een vrouw due meegaat met aanstellers en zeker niet met gespeelde..dan kijk ik wel naar Dame Edna...maar die was nog duidelijk man en dan is het entertainment

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:11

Ik vond die baard wel tof. Bijna jammer dat ik er geen kan laten staan.

En het songfestival iets cultureels? Haha *denkt aan dingen zoals Lordi* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:13

Lordi?

Ik kijk al jaren niet meer..de tune werd veranderd en dan die gordon met zijn band....toen was ik er helemaal klaar mee..het is meer een hele slechte idols...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:14

Al jaren (vanaf het moment dat stemmen via sms/bellen gaat) wordt er heel erg op de buurlanden gestemd. Ik zeg vakjury laten terug komen, dan gaat het pas echt weer op de song en niet om de hele act. Ze had een goed nummer, maar het had nooit kunnen winnen. Misschien onderin top 10.

(al vond ik Lordi geweldig, maar ik hou van dat soort muziek)

Maar ik ben supertrots op "ons" nummer en we kunnen beter 2de worden dan eerste want dan hadden wij het moeten organiseren en dat kost weer giga veel geld (ons geld) (al is het natuurlijk wel leuk)
Laatst bijgewerkt door chamion op 16-05-14 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:14

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:18

Even terugkomend op hoe hij zingt als hij 'zichzelf' is, of dan in ieder geval als hij lager zingt, ik vind hem als Conchita toch wel degelijk beter. Ik vind hem trouwens ook lager gewoon als een vrouw klinken.

Ik ben juist allang blij dat het songfestival geen optocht van mafkezen bij elkaar meer is. Extravagant, ja mag best, maar sommige dingen gingen wel heel erg... Ik herinner me iets met een kip achter een draaitafel of zo. Dat soort dingen gingen me toch net te ver :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:21

russel schreef:
Shadow ik vond het smakeloos.....het songfestival is niet een feestje ala roze donderdag. Die sfeer heeft iets cultureels...

Je mag het natuurlijk vinden, maar erg in overeenstemming met de geschiedenis is het niet :)

Citaat:
Verder geef ik mijn mening. Hoezo moet jij dan mij als bepaler neer zetten?

Jij stelt dingen als 'het IS irritant' en '... mag maar ditte'? Nergens wek je de indruk dat het je mening is, maar doe je alsof het ergens in de reglementen staat hoe iemand zich dient te gedragen.

Maar als je dan toch niet meer kijkt - waarom zou je dan zoveel onvriendelijke dingen erover zeggen? De opmerkingen die langskomen (overigens niet alleen van jou en ook niet alleen hier) verbazen me maar vind ik ook ontzettend teleurstellend - hoe zijn we van een redelijk leuk land zo snel gegaan naar zo onaardig? Ik snap ook niet zo goed waarom. Ik had gehoopt dat we na al die jaren werkelijk wat meer in staat waren om iedereen in z'n waarde te laten.

Het is jouw festival niet - prima toch? Dat mag. Het is Conchita d'r feestje overduidelijk wel :) En dat mag ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:25

chamion schreef:
Al jaren (vanaf het moment dat stemmen via sms/bellen gaat) wordt er heel erg op de buurlanden gestemd. Ik zeg vakjury laten terug komen, dan gaat het pas echt weer op de song en niet om de hele act.

In de tijden van de vakjury's werd er ook, zo niet meer, op elkaar gestemd.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:32

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het helemaal niets vond. Dat heeft niks met conchita ta maken, maar ik vond het lied echt niet mooi en niet mooi gezongen. Een statement is heel mooi en snap dat ze gewonnen heeft. Maar ik had er niet op gestemd, maar dat is puur mijn smaak. Andere mensen misschien wel. Ik zounhier ook niet stemmen voor een statement, maar voor een mooi nummer.
Ik zelf vond zweden naast nederland ook erg mooi. Daar was mijn keuze naar gegaan.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:04

Over of het liedje mooi was of niet kun je blijven discussiëren. Dat is een kwestie van smaak. De ene vindt het prachtig de ander vreselijk. Heel veel landen vonden het Nederlandse liedje blijkbaar goed want we zijn heel hoog geëindigd, maar zo zijn er ook weer Nederlanders die het een hartstikke lelijk lied vinden.