Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:50

En jij bent overdreven positief vanuit je eigen realiteit Repelsteel.

Maar iedereen die 'het kind dood wil hebben' mag jij wel naar en zuur noemen, want wij zijn toch een kudde, da's waar ook ;)

En het wel of niet meelopen met de kudde heeft niets te maken met de toon die je zet Repelsteel. Als je namelijk gewoon even wat verder leest dan zie je dat wat ik van jou heb gezien in discussies (en vooral de laatste tijd) je erg negatief bent.

Om de post even wat meer inhoud te geven dan alleen "zure en nare berichten" of "aanvallen aan de 'outsider' ";

ik ben net als Ilse erg benieuwd hoe het dan zou moeten gaan als er niet alleen een schedel maar ook een gezicht opnieuw opgebouwd moet worden. Met een normale schedel is het al een hele operatie (23 uur heeft de operatie van de vrouw uit de link die ik eerder stuurde geduurd), laat staan als het dus om een andere vorm schedel gaat; want volgens mij is dit ook niet de gemiddelde vorm die het kind(of kindjes) heeft.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:56

Ik ben ooit bij de begrafenis van een puber geweest dat zelfmoord heeft gepleegd. Tijdens de (zeer indrukwekkende) dienst, sprak de vader uit dat hij en de andere gezinsleden zich overgaven aan gevoelens van dankbaarheid dat ze het beperkte aantal jaren dat hun kind had geleefd hadden mogen meemaken. Hij weigerde zich te laten overspoelen door die andere gevoelens, van onmacht, verdriet, ongeloof dat dit was gebeurd. Die instelling heeft het gezin inderdaad door die periode heen geholpen, al was het ook een 'opluchting' dat achteraf een psychische diagnose kon worden gesteld die de zelfmoord 'verklaarde'.

Ik zou zelf een baby als dit kind in Australië nooit geboren laten worden. Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat de ouders zich willen focussen op de tijd die ze wél met dit kind zullen kunnen doorbrengen in plaats van op de onvermijdelijke vroege dood die bij deze diagnose hoort. Desondanks zouden voor mij de pijn die óók bij deze diagnose hoort en de enorme druk op de andere zeven kinderen in dit gezin de doorslag geven. In die zin vind ik het egoïstisch en naïef om te kiezen voor de korte tijd die ze wel kunnen hebben. Als de andere kinderen er niet zouden zijn en vader en moeder vrij zouden zijn om hun leven, gedurende het leven van dit dubbele stel hersenen in één lichaam, daar geheel aan te wijden zou ik het een ander verhaal vinden. Maar ook dan zou ik al ruim voor de geboorte 100% zeker willen weten dat euthanasie gepleegd zou kunnen worden op het moment dat voor mijn gevoel het lijden van het kind te groot werd.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:00

goh, wat veel artsen schrijven hier mee in dit topic! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:17

chelle_dora schreef:
En jij bent overdreven positief vanuit je eigen realiteit [naam].

Maar iedereen die 'het kind dood wil hebben' mag jij wel naar en zuur noemen, want wij zijn toch een kudde, da's waar ook ;)

En het wel of niet meelopen met de kudde heeft niets te maken met de toon die je zet [naam]. Als je namelijk gewoon even wat verder leest dan zie je dat wat ik van jou heb gezien in discussies (en vooral de laatste tijd) je erg negatief bent.

Om de post even wat meer inhoud te geven dan alleen "zure en nare berichten" of "aanvallen aan de 'outsider' ";

ik ben net als Ilse erg benieuwd hoe het dan zou moeten gaan als er niet alleen een schedel maar ook een gezicht opnieuw opgebouwd moet worden. Met een normale schedel is het al een hele operatie (23 uur heeft de operatie van de vrouw uit de link die ik eerder stuurde geduurd), laat staan als het dus om een andere vorm schedel gaat; want volgens mij is dit ook niet de gemiddelde vorm die het kind(of kindjes) heeft.

Jij hebt een heel goed onderschrift, nu nog even toepassen op jezelf :-)

Dat jij het negatief opvat dat ik andere opvattingen heb dan 95% van bokt mag je zelf weten, dat wil nog niet zeggen dat ik negatief in het leven sta.

Ik ben hier wel de enige die een misschien mogelijke toekomstige oplossing kwam aandragen voor het geval die schedel niet mee zou groeien, in plaats van meteen er van uit te gaan dat er niets aan te doen is.
Voor de wetenschap en ontwikking van 3D printen misschien tevens een mooie mogelijkheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:39

Dat heet dan een oplossing... :) het is maar hoe ver je wil gaan om vooral zelf geen afscheid te moeten nemen. :)

Mag ik er verder op wijzen repelsteel, dat jij als eerste ging sneren betreffende de waarde van de 'tegen' groep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:55

Sorry dat je het als snerend opvat. Dat was niet de bedoeling. Dat was hoe de massamening bij mij aanvoelt. Dat komt omdat ik erg pro-leven ben en uitga van de overlevingsdrang van de mens. Dit kindje is blijkbaar ook een vechtertje gezien het meerendeel met deze aandoening kort na de geboorte sterft maar dit kindje, of moet ik zeggen deze kindjes nog leven :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:57

Maar of ie er gelukkiger van wordt? :) Achja. Ik hoop echt van harte dat het kind gelukkig is/wordt hoor, begrijp me daar niet verkeerd in. Ik vrees er alleen voor.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:13

Repelsteel: Ik ben het helemaal met jou eens. Ook mijn eerste gedachtes waren "wat ontzettend knap en liefdevol van de moeder dat ze het tóch wil proberen". Een abortus vindt ik persoonlijk vreselijk. Abortus en moord is voor mij het zelfde verhaaljes. Voor de mensen die het er niet mee eens zijn, dus alleen omdat een ander bepaald mens langer leeft en dán wordt vermoord, wordt het 'moorden' genoemd. Wat is het verschil? Ja, kind kan niet praten, denken, ís nog niet 'heel', maar om daarom het leven van de baby leven af te pakken? Nee bah.

Wat raar trouwens dat jullie conclusies trekken als 'het krijgt geen leven, wordt dood ongelukkig etc'. Er is een documentaire over meisjes die het zelfde lichaam delen, maar afzonderlijke hoofden hebben (Ja, ik weet, het is niet het zelfde als dit, maar je kan het vergelijken). Die hebben het zo te zien prima en geniet volop.

Ik hoop van harte dat het kindjes (of eigenlijk de kindjes) het overleven en een leuk leven tegemoet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:58

_Femkeeex schreef:
[naam]: Ik ben het helemaal met jou eens. Ook mijn eerste gedachtes waren "wat ontzettend knap en liefdevol van de moeder dat ze het tóch wil proberen". Een abortus vindt ik persoonlijk vreselijk. Abortus en moord is voor mij het zelfde verhaaljes. Voor de mensen die het er niet mee eens zijn, dus alleen omdat een ander bepaald mens langer leeft en dán wordt vermoord, wordt het 'moorden' genoemd. Wat is het verschil? Ja, kind kan niet praten, denken, ís nog niet 'heel', maar om daarom het leven van de baby leven af te pakken? Nee bah.

Wat raar trouwens dat jullie conclusies trekken als 'het krijgt geen leven, wordt dood ongelukkig etc'. Er is een documentaire over meisjes die het zelfde lichaam delen, maar afzonderlijke hoofden hebben (Ja, ik weet, het is niet het zelfde als dit, maar je kan het vergelijken). Die hebben het zo te zien prima en geniet volop.

Ik hoop van harte dat het kindjes (of eigenlijk de kindjes) het overleven en een leuk leven tegemoet gaan.

+:)+

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:10

_Femkeeex schreef:

Wat is daar raar aan? Op internet kun je in no-time vinden dat disprosopus niet leidt tot een lang en gelukkig leven. Dat is geen conclusie die mensen hier in het topic trekken, dat is domweg het in de praktijk waargenomen en uit wetenschappelijk onderzoek gebleken gevolg van deze afwijking. Als je graag wilt hopen dat dit geval anders zal verlopen is dat ongetwijfeld heel goed bedoeld, maar niet heel erg realistisch.
Verder kun je deze vorm van Siamese tweeling prima vergelijken met andere vormen, maar dat verandert niets aan het feit dat de levensverwachting bij deze vorm veel lager is dan bij bijvoorbeeld de vorm waarbij te afzonderlijke hoofden ontstaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:28

Zo is er is ook een documentaire over siamese tweelingen die helemaal niet zo gelukkig zijn en in 1 duo was de ene dusdanig dominant dat de ander daar best wel onder te lijden had.

Wat ik hiermee zeggen wil is dat het niet heel veel zin heeft om net die documentaire aan te halen waaraan een positieve draai aan gegeven kan zijn.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:38

F_Orumster schreef:
Zo is er is ook een documentaire over siamese tweelingen die helemaal niet zo gelukkig zijn en in 1 duo was de ene dusdanig dominant dat de ander daar best wel onder te lijden had.

Wat ik hiermee zeggen wil is dat het niet heel veel zin heeft om net die documentaire aan te halen waaraan een positieve draai aan gegeven kan zijn.

Precies: dat het niet heel veel zin heeft om net een documentaire te halen waaraan een negatieve draai aan gegeven kan zijn.

De kans dat de kinderen een ongelukkig leven krijgen is groot ja, maar ze kunnen net zo goed een gelukkig leven krijgen, maar om er nu al vanuit te gaan dat de kinderen ongelukkig worden, vind ik een beetje raar.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:52

Ik vind het erg egoïstisch. Zij beslist in feite dat haar kind(eren) geen waardig leven kunnen krijgen omdat dit gepaard gaat met een ontzettend zwaar handicap, mochten ze al een aantal jaar oud zouden kunnen worden..

Al kan ik me voorstellen dat het roepen van: "dan pleeg je toch abortus" makkelijker is voor mensen die buiten de situatie staan, ik zou het zelf ook moeilijk vinden, het is toch je kindje.. Maar dat neemt niet weg dat het in deze situatie om een zeer ernstige afwijking gaat en niet het Syndroom van Down bijvoorbeeld.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:59

kaatje77 schreef:
TS ik snap niet wat je met dit topic wilt bereiken. :r

Deze vraag kun en mag je aan niemand stellen :n

Mijn haren gingen recht overeind staan toen ik het las, kom zelf maar in zo'n situatie terecht, DAN pas mag je voor jezelf een conclusie trekken en wat je ook kiest het zal je je hele leven blijven achtervolgen.

Mooi beschreven......

Dit gaat je absoluut niet in de koude kleren zitten....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:00

Ik zie dat het quoten niet goed is gegaan. Maar het bovenstaande vind ik mooi beschreven ...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:21

wow, bizar dat mensen dusdanig pro-life zijn dat lijden boven leven staat.

De kans dat dit kind het overleeft is minimaal.
áls het blijft leven wordt het gezien als een wandelende freakshow en lijkt het me sterk dat het pijnvrij zal zijn.

Het komt er in mijn optiek op neer dat de moeder haar eigen geluk boven dat van haar kind stelt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:53

Na ja is maar net wat je geluk noemt. Als je van te voren weet dat je kindje niet vgezond te wereld gaat komen gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:09

Ik vind het heel raar dat "egoistisch" zo vaak voorbij komt, want ik denk dat vooral de wetenschap er bij gebaat is.
De moeder heeft alleen besloten een zwangerschap niet af te breken en misschien wel omdat ze dat wellicht als moord had gevoeld.
Ik weet niet welke gevoelens het teweeg heeft gebracht, maar ik denk niet dat het iets was van "ik wil ze want ik wil persee kinderen die amper overlevingskans hebben..."
Ik denk eerder dat ze het aan het een soort overgave aan het lot is geweest.

Verder zie ik ook geen reden waarom elk kind dat afwijkt maar niet geboren zou mogen worden? Mensen willen moeder worden. En een beetje anders dan anders is een grotere uitdaging waar je mensen alleen maar om kunt bewonderen.

Van mij mag de hele mensheid stoppen en ik snap echt niet dat mensen nog kinderen willen in deze wereld, maar ik begrijp dat het voor anderen anders kan zitten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:14

Als je blind kon varen op de conclusie van artsen/ de wetenschap, zou je alle beslissingen over leven en dood aan hen overlaten.
Helaas én gelukkig is ons kennen en kunnen beperkt.
Dat maakt hen nemen van beslissingen zo moeilijk, voor iedereen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:14

Niemand zegt dat elk afwijkend kind dood moet.. En als je dit "een beetje anders" noemt.... Dit kind is voorbestemd voor medische problemen. :) Da's niet een "beetje anders".

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:17

Ik kan me nog een soort van inleven dat je het kind geboren laat worden als je persé moeder wil worden, maar ze heeft al 7 kinderen...

Mensen bewonderen die bewust een zwaar gehandicapt kind met een minieme overlevingskans geboren laten worden kan ik om eerlijk te zijn niet bewonderen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:19

senna21 schreef:
Als je blind kon varen op de conclusie van artsen/ de wetenschap, zou je alle beslissingen over leven en dood aan hen overlaten.
Helaas én gelukkig is ons kennen en kunnen beperkt.
Dat maakt hen nemen van beslissingen zo moeilijk, voor iedereen.

In sommige gevallen heb je een punt, maar kom op; als je een echo te zien krijgt waarop een kind te zien is met een misvormde schedel en twee gezichten dan lijkt het me sterk dat je dan nog denkt "ach, de echo kan ook uit een verkeerde hoek genomen zijn en wie weet heb ik 0,00001% kans dat ze het mis hebben".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:42

Ik zou wel eens willen weten van degenen die hier vonden dat de moeder egoïstisch is en dat het kind beter geaborteerd had moeten worden, wie van jullie is ooit zwanger geweest? Heeft meegemaakt hoe het is om zwanger te zijn, de hormonen door je lijf te voelen gieren, de zenuwen gevoeld voor een echo, de nachten wakker liggen speculeren of alles daarbinnen met je kindje wel goed zou zijn, de angst daarbij, de onvoorwaardelijke liefde voor je ongeboren kind.
Hoeveel van jullie hebben dit beleefd en zijn "tegen" ?
:-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:44

Ik was al aan het wachten wanneer die ging komen. :D
Nee, niet beleefd, ga het ook nooit beleven, maar je perst er toch niet samen met het kind, je verstand me uit of wel?
Liefde is ook kunnen loslaten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:46

Anoniem schreef:
Ik zou wel eens willen weten van degenen die hier vonden dat de moeder egoïstisch is en dat het kind beter geaborteerd had moeten worden, wie van jullie is ooit zwanger geweest? Heeft meegemaakt hoe het is om zwanger te zijn, de hormonen door je lijf te voelen gieren, de zenuwen gevoeld voor een echo, de nachten wakker liggen speculeren of alles daarbinnen met je kindje wel goed zou zijn, de angst daarbij, de onvoorwaardelijke liefde voor je ongeboren kind.
Hoeveel van jullie hebben dit beleefd en zijn "tegen" ?
:-)

Ik vind dat altijd zo'n drogargument.
Ik ben gelukkig tot nu toe nog nooit zwanger geweest. Maar imo mag onder geen bedwing een beslissing worden genomen die genomen is onder invloed van emoties en hormonen. Daar komen over het algemeen geen goede beslissingen van. Dat blijkt maar weer, in dit geval.

Ik kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk is, maar om daarom nu een kind te baren dat geenszins kans heeft op een normaal leven...