Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:36

Strasshorse schreef:
officieel is 45 km/h de toegestane snelheid, omdat veel scooters afwijken mag je tot 50 km/h rijden zonder dat ze je een boete mogen uitschrijven, nu ging ik 1 km/h te hard dus ik vind dat beetje oneerlijk eigenlijk, was het 3 of 4 km/h harder geweest dan snapte ik het nog wel.

Agenten weten dat ze de macht hebben om boetes uit te schrijven en om je aan te mogen houden en sommige stijgt dat een beetje boven hun pet.

Had hiervoor een andere scooter die wel echt te hard ging dus terecht dat we op de rollerbank moesten, naja zo gezegt zo gedaan jup scooter te hard. Kenteken papieren bij me niks aan de hand, maar nu reed mijn vriend, dus hij moest zijn rijbewijs laten zien of ID, had hij niet bij zich want hij had zijn sportjasje aan (waar geen portomonnee in zat stom) zegt die agent doodleuk ja jongens nu hebben jullie pech, anders had je alleen de boete vd snelheid gehad (€64) maar omdat je je ID niet bij je hebt krijg je daar een boete voor en dat is €95 (had nog voorgesteld om de ID kaart op te halen dat hij daar bleef en ik heen en weer zou rijden (ik had me rijbewijs wel bij me) nee mocht niet

Dat soort dingetjes

Je krijgt tig km voordeel meid, zowieso die vijf en nog een extra correctie van een paar kilometer. Je krijgt er gewoon zo'n 8 km al kado. Dus je scooter ging gewoon te hard..klaar. dat doe je toch zelf.

En als je op een opgevoerde scooter zit n.niets bij je hebt..dat is idd stom van je, niet van de agent. :j
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 06-05-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:36

Strasshorse schreef:
officieel is 45 km/h de toegestane snelheid, omdat veel scooters afwijken mag je tot 50 km/h rijden zonder dat ze je een boete mogen uitschrijven, nu ging ik 1 km/h te hard dus ik vind dat beetje oneerlijk eigenlijk, was het 3 of 4 km/h harder geweest dan snapte ik het nog wel.

Agenten weten dat ze de macht hebben om boetes uit te schrijven en om je aan te mogen houden en sommige stijgt dat een beetje boven hun pet.

Had hiervoor een andere scooter die wel echt te hard ging dus terecht dat we op de rollerbank moesten, naja zo gezegt zo gedaan jup scooter te hard. Kenteken papieren bij me niks aan de hand, maar nu reed mijn vriend, dus hij moest zijn rijbewijs laten zien of ID, had hij niet bij zich want hij had zijn sportjasje aan (waar geen portomonnee in zat stom) zegt die agent doodleuk ja jongens nu hebben jullie pech, anders had je alleen de boete vd snelheid gehad (€64) maar omdat je je ID niet bij je hebt krijg je daar een boete voor en dat is €95 (had nog voorgesteld om de ID kaart op te halen dat hij daar bleef en ik heen en weer zou rijden (ik had me rijbewijs wel bij me) nee mocht niet

Dat soort dingetjes

Dus de optelsom: je scooter liep te hard, en de bestuurder kon zich niet legitimeren. Niet met zijn rijbewijs, niet met zijn legitimatiebewijs, dus kreeg hij een bekeuring. En wat deed die agent nu precies verkeerd? Volgens mij deed 'ie namelijk gewoon zijn werk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:37

Maar snadrem; dat zég ik ook :+ ben zelf óók hulpverlener. Alleen vind ik het vergelijk met een stukadoor niet terecht; een rascistische agent vind ik een heel ander kaliber dan een stukadoor die het werk niet helemaal netjes doet. De stukadoor zorgt niet voor een nacht in de cel :+
T is nogal complex om zomaar een klacht in te dienen.... Hij kwam er vaker mee weg. Kan het niet teveel uitleggen, maar ze zaten aardig veilig om het maar zo te zeggen. Helaas.

Goddank is dit niet dagelijkse kost natuurlijk! Maar die appels zijn wel erg rot.

(En dat heb je in elk bedrijf wel, dat mensen nogal veilig zitten en net even wat meer kunnen doen dan andere collega's en dat is voor collega's vaak ook uitermate frustrerend)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:46

vuurneon schreef:
Maar snadrem; dat zég ik ook :+ ben zelf óók hulpverlener. Alleen vind ik het vergelijk met een stukadoor niet terecht; een rascistische agent vind ik een heel ander kaliber dan een stukadoor die het werk niet helemaal netjes doet. De stukadoor zorgt niet voor een nacht in de cel :+

Nee, die zorgt er voor dat ik voor een flink geldbedrag de hele muur opnieuw kan laten doen _O-

Ik snap je punt echt wel, maar ik zie het nut er niet van in om, omwille van een rotte appel, iedereen over die kam te scheren, of om dat dan altijd er bij te moeten benoemen. "Politie verricht goed werk, MAAAAAR....." "Stukadoors zijn vaklui, MAAAAAR....." En dan misschien niet zozeer specifiek door jou, meer door anderen die hier verkondigen geen respect meer te hebben voor politie in het algemeen (dus ook de agenten die hier in dit topic gereageerd hebben, of zelfs de eigen familieleden van een van de reageerders) omdat ze een idioot in een uniform hebben getroffen of omdat ze een vreemd verhaal kennen wat niet eens klopt.

vuurneon schreef:
T is nogal complex om zomaar een klacht in te dienen.... Hij kwam er vaker mee weg.

Daarom alleen al zou je een klacht in moeten dienen. Discriminatie mag niet, al helemaal niet bij de politie! Dat het wel degelijk gebeurt ben ik helemaal met je eens en daar erger ik me ook groen en geel aan (en ben ik ook al druk tegen bezig). Juist daarom moet je er wel wat mee doen. Zo complex is een klacht indienen niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:47

Klacht indienen is niet complex, situatie is complex om even zo uit te leggen. Zo bedoel ik het. Het is inderdaad echt treurig dat het gebeurt (aan de positieve kant heb ik ook wel eens een boete ontlopen door een mooie glimlach :') ).
Aan de goede kant; hun pensioen komt gelukkig dichtbij.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:51

arabcarla schreef:
Ik ben zat om telkens alleen maar negatieve verhalen te lezen over de politie.... (bijna)Iedereen zit te zeuren over de hoge boetes, of dat ze een boete krijgen maar als jij je gewoon aan de spelregels houd dan krijg je geen boete. Ik ben ook geen heilig boontje met snelheid maar als ik dan een ticket binnenkrijg denk ik... stom, had ff beter moet opletten met die flitser en ff rustiger aan moeten doen.

Ik lees hier ook dat agenten zich moeten houden aan een x aantal bonnen per jaar, dit is niet zo. Paar jaar terug was dit wel zo, klopt maar nu niet meer....

Tuurlijk heb je van die 'piep'zakken die om het minst geringste schrijven, maar als je naar de klantenservice van ziggo/kpn/upc belt heb je ook niet altijd de leukste persoon aan de lijn toch??? En dan word vaak alles over 1 kam geschoren....

Oh en dan ook nog een stukje van politie rijd zelf ook te hard, weet jij wat er op dat moment aan de hand is? Misschien hebben ze een melding wat niet met leven of dood te maken heeft maar wel dat het noodzakelijk is om er snel heen te moeten gaan. Die foto's op FB ook, staat een politieauto op een invalide plaats, word verspreid door heel NL, weet jij wat er aan de hand is, voor hetzelfde geld is op dat moment de politie een leven aan het redden, wie weet (hoop dat het niet gebeurd) is het jouw vader/moeder/kind, dan zal het je toch een rotzorg zijn waar die auto staat!!!

Denk ook eens na wat de politie doet, ze moeten bij ongelukken zijn, zien niet altijd de leukste dingen, moeten misschien wel reanimeren, ene keer lukt het andere keer niet. Dit nemen ze ook allemaal mee, het zijn niet alleen maar de boete's maar daar word niet vaak over gesproken.

Ik ben blij dat ze er zijn want anders zou het helemaal drama in NL zijn!

zo ff me hart gelucht!

Zo dan, amen! Meer heb ik bijna niet te zeggen. Mijn ex zit ook bij de politie en een paar van mijn huidige collega's zijn gestopt met het werk als agent wegens de schokkende dingen die ze hebben meegemaakt.
Ze doen echt veel meer dan bonnetjes schrijven om "burgertje te pesten".
Wat scheren hier veel mensen alle agenten over een kam zeg.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:53

vuurneon schreef:
Aan de goede kant; hun pensioen komt gelukkig dichtbij.

Troost je dan maar met dat het geen vetpot is :P 8-)

Jammer dat het te lastig is om een klacht over in te dienen, iemand die zijn werk niet goed doet hoort daar niet keer op keer mee weg te komen (of je nou bakker, stukadoor of agent bent).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:54

Klopt, had het anders ook echt gedaan maar tja... Ik troost mij maar met hun zuinige pensioen :')

Verder vaak prima mensen, heb er vaak erg veel lol mee en kom ook rustig ervoor op als weer iemand moppert over die agent die toch echt wat harder reed dan mag. Ben bekend met de regels en vooruit: de brandweermannen vond ik ook heel tof omdat ze bij de Mac met hun grote wagen gingen eten en mijn neefje de sirenes met zwaailicht heel even aan mocht zetten *\o/* hoe blij wil je een 8 jarige hebben? *\o/*

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:01

Snadrem schreef:
Strasshorse schreef:

Dat soort dingetjes

Dus de optelsom: je scooter liep te hard, en de bestuurder kon zich niet legitimeren. Niet met zijn rijbewijs, niet met zijn legitimatiebewijs, dus kreeg hij een bekeuring. En wat deed die agent nu precies verkeerd? Volgens mij deed 'ie namelijk gewoon zijn werk.

hij deed niks verkeerd want de boete was terecht maar het ging om de zin waarop hij het zei, ja dats niet zo mooi jongens want nu heb je ipv de boete van 64 euro de boete van 95 euro met een grijns op mijn gezicht. en dats hetgene waar ik niet tegen kon.

De correctie was er ind al vanaf maar dan bleef hij haken op die ene KM,

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:05

Och, als dat alles is, dan hoop ik dat de eerste persoon die ik ooit bekeurde het intussen wel verwerkt heeft.

Die man had geen gordel om en die ging ik mijn eerste bekeuring ooit aanzeggen.

Meneer, waarom heeft u geen gordel om?
"Omdat ik een ijsje ging halen." *likt aan ijsje*
Nou, dat wordt dan een duur ijsje!

Tja.. het was er uit voor ik er erg in had. En toen duurde het nog bijna een half uur voordat ik die stomme bekeuring had uitgeschreven ook :') Was zijn ijsje ook nog eens al lang op. Ik herinner me nu, jaren later, nog altijd dat beteuterde gezicht.

Gelukkig is het geen Bokker, anders kwam hij hier ook vast zijn gal spuien _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 23:07

Snadrem schreef:
Pfff.... Het is weer zo ver. Iedereen trekt even de vooroordelen over de politie uit de kast. Gebaseerd op een ervaring met een banketstaaf van een agent of op uit hun verband getrokken verhalen van anderen. Vaak ook nog uit een ver en grijs verleden. Ik word er wel eens moe van om mijn werk te moeten verdedigen tegen volk wat niet eens de moeite neemt om te kijken naar wat ik nou doe tijdens mijn werk. Ik heb eens een waardeloze stukadoor gehad, dat hoeft ook niet iedere bouwvakker te bezuren. Mijn respect voor bouwvakkers is ook niet gestegen of gedaald door die stukadoor. Ondanks dat ik best veel mensen ken die ook een slechte ervaring met een stukadoor hadden.

Ik werk fulltime als agent. Onregelmatige uren. Dagdiensten, vroege diensten, avonddiensten, late diensten, nachtdiensten... Vaak komt er aan het eind van de dienst nog even een melding en schiet je weer je over uren in. Vorige week was ik 1 keer op tijd klaar, de rest van de week kon ik overwerken. Aan het begin van je dienst weet je nooit wat je te wachten staat. Dat is leuk, maar het vraagt ook een hoop van je. In een tijd van drie weken heb ik een paar aanhoudingen met verzet, ben ik uitgescholden, heb ik een ontbindend lijk in een woning aangetroffen, de schouw van datzelfde lijk moeten bijwonen om aantekeningen te maken, mijn vuurwapen op een verdachte moeten richten, woningen doorzocht omdat er in wapens en drugs gehandeld zou worden, en tussendoor ook nog een hoop schriftelijk werk dat er bij komt kijken. Ze zeggen wel eens "het is hollen of stil staan". De laatste maanden ben ik alleen maar aan het hollen.

Gelukkig wegen de complimenten van betrokken burgers een stuk zwaarder dan de vaak lege en ongefundeerde klachten van mensen die geen idee hebben waar ze over praten. Natuurlijk zijn er ook wel degelijk terechte klachten en slechte ervaringen, maar vaak komen die niet voorbij in dit soort topics. Dan denk ik maar aan die oma die zo blij was met mij en mijn collega. We hadden haar verteld dat haar zoon overleden was, maar bleven nog een tijd om haar te troosten en omdat ze ons de fotoalbums van haar zoon wilde laten zien. Of die jongedame die zo blij was dat we die straatrover hadden opgepakt waardoor ze meteen haar tas terug had. De autistische jongen en zijn ouders die je dankbaar waren dat je zoveel rekening had gehouden met zijn beperking voor het verdachte verhoor.

Politie werk is mensen werk. Daar worden fouten bij gemaakt. Maar om daardoor respect te verliezen voor agenten in het algemeen? Wij staan ook voor jullie klaar, ondanks dat we niet door jullie gerespecteerd worden. We wagen ons leven, dat van onze dierbaren en geven een groot deel van onze privacy op voor het werk wat we doen. Om jullie, de burger, te helpen. In nood of in gevaar.

Een beetje respect zou ieder die zich aangesproken voelt mogen sieren.

Nou daar ben ik dus benieuwd naar, wat ervaar je als agent? :)

Krijg je nog een beetje waardering, of wordt je toch vrij negatief / argwanend benaderd?
En kan je nog met een goed gevoel op een feestje ofzo uitkomen voor je beroep of benoem je het liever maar niet omdat je dan een blik gezeur open trekt....dat soort dingen :P

Als ik zo eens hoor her en der hoe mensen over de politie praten dan vind ik dat toch serieus wel een beetje zorgelijk hoe die vlag er voor hangt zeg maar -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:09

Ja hoor had gister mn gordel niet om en kreeg geen boete :D heb hem altijd om maar moest alleen even parkeren 3 meter verderop..

Als je te hard rijdt of zonder gordel mag je blij zijn met een boete ipv een dodelijk ongeluk.

Oh eveb een edit; er is wel 1 agent die ik niet uit kan staan. Maarja dat zegt meer wat over zijn persoonlijkheid.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:12

Ik ben (op welgeteld één parkeerboete na) nooit op een negatieve manier in contact gekomen met de politie. Ik ken hen dus voornamelijk als hulpverleners, of tenminste, dat zouden ze moeten zijn. Mijn ervaringen zijn erg wisselend, en gaan van ronduit negatief (uitgelachen worden als je aangifte wil doen, en bij een dringende oproep pas anderhalf uur later aankomen) tot zeer positief (onze wijkagente is een schat van een vrouw en doet veel meer dan alleen maar "haar job"). Het ligt er dus heel erg aan wie je voor je neus krijgt, maar om een of andere reden kom ik toch vaker de "slechte" (of op zn minst slecht gehumeurde) tegen dan de "goeie" :+

mariekekroon

Re: Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:16

ik heb aardig wat contactjes met de politie gehad, positieve en negatieve, maar ik ben der achter gekomen dat het ook maar mensen zijn, en het hun werk is maar ze ook niet alles leuk vinden om te doen zoals mensen oppakken
eerst was ik helemaal anti politie, maar als je met ze in gesprek gaat over hun werk kom je meer te weten,
voor de mensen met negative ervaringen: ga is gewoon gezellig praten op straat met agenten, dan kan je ze ook op een positieve manier zien, en vragen stellen

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:21

pmarena schreef:
Nou daar ben ik dus benieuwd naar, wat ervaar je als agent? :)

Krijg je nog een beetje waardering, of wordt je toch vrij negatief / argwanend benaderd?

Over het algemeen heeft iedereen wel wat op je te zeiken. Mensen die alvast beginnen met dat ze je niet mogen, omdat je agent bent. Soms kennen ze je al een hele tijd voor ze daar achter komen en vonden ze je prima toen ze dat nog niet over je wisten. De meeste mensen hebben wel respect voor het werk wat je doet, maar het gros van de mensen voegt daar dan wel direct ook een negatieve ervaring met een collega van je aan toe. En daarna gaan ze zeuren over bekeuringen die ze, meestal volkomen terecht, hebben gekregen. Of beginnen ze over andere situaties waarbij de agenten in kwestie volledig in hun recht stonden, maar snappen ze dat zelf niet. "Die agent reed gewoon door rood zonder sirene!" Vervolgens kan ik dan gaan uitleggen dat dat allemaal mag, en wat we nog meer mogen, en waarom we dat dan mogen, en waar dat dan staat, etc., etc., en voor je het weet ben je weer in je vrije tijd over je werk aan het praten. Gelukkig snappen veel mensen het daarna wel. Maar als er dan een nieuwe burger bij komt die gaat zeuren over een bekeuring, vervallen ze weer gewoon in hun oude gewoonte en zeuren ze lekker mee :+ kan ik weer opnieuw beginnen met mijn betoog _O-

pmarena schreef:
En kan je nog met een goed gevoel op een feestje ofzo uitkomen voor je beroep of benoem je het liever maar niet omdat je dan een blik gezeur open trekt....dat soort dingen :P

Ik ben niet zo'n partyganger, maar het is een beetje hetzelfde zoals ik hier boven beschreef. Iedereen vindt wat van je werk en ze weten allemaal hoe het beter zou kunnen, zonder dat ze ooit als agent hebben gewerkt of ook maar enige kennis van wetten of procedures hebben. Bovendien is ook iedereen geïnteresseerd in je werk. Ze willen allemaal weten of je al wel eens hebt geschoten, of dat je je pistool al eens hebt moeten trekken, of dat je wel eens bent neergestoken, of je je handboeien ook thuis gebruikt, etc. Verder vinden de meeste mensen de spannende verhalen wel leuk, of de vieze. En die vertel ik dan in geuren en kleuren. Vinden ze prachtig. En dan komt er iemand bij staan en die begint over zijn bekeuring. Kan ik daar weer uitleg over geven. "Nee, daar krijg ik geen provisie op. Dan schreef ik wel wat meer bekeuringen." Bij de kapper vertel ik overigens niet meer waar ik werk, want dan krijg ik daar ook weer allemaal vragen en verhalen over bekeuringen naar mijn hoofd. Bij de kapper denken ze dus dat ik, jawel, stukadoor ben 8-)

pmarena schreef:
Als ik zo eens hoor her en der hoe mensen over de politie praten dan vind ik dat toch serieus wel een beetje zorgelijk hoe die vlag er voor hangt zeg maar -O-

Over het algemeen valt het mee. Het is wel eens vermoeiend om steeds hetzelfde verhaal te moeten vertellen, keer op keer, tegen dezelfde mensen. Om hier het zoveelste topic tegen te komen waarbij mensen iets vinden van politiewerk, zonder dat ze weten wat agenten precies doen. Daar heb je tijdens het werk ook continu mee te maken (bijvoorbeeld van die wijsneuzen die me komen vertellen dat ik niet op de stoep mag fietsen, terwijl ik achter een tasjesdief aan zit. GET LOST!), dus je leert er wel een weg in vinden. Maar dat neemt niet weg dat het wel eens dodelijk vermoeiend kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:30

Waar ik trouwens wel van stond te kijken was de vreselijk slechte samenwerking tussen korpsen! Maar misschien is dat inmiddels verbeterd.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:37

Ik ben echt enorm benauwd van de politie, en ik heb niet eens negatieve ervaringen met de politie.. Ik weet niet waarom, maar als ik politie zie lopen dan krijg ik spontaan de kriebels. En dat terwijl ik zelf enorm goed ben geholpen door agenten, in de zin van hulpverlening.
Op mijn oude woonadres had ik 3 politie agenten in de straat wonen, waarvan 1 in Rotterdam werkte en 2 in de woonplaats. En ook als ze in burger waren vond ik ze nog eng :=
Maar ik heb wel onwijs veel ontzag voor de politie, vechtpartijen, bedreigingen, ongelukken etc. ze handelen het toch allemaal maar ff af..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:48

Gosh.... I LOVE the police!!! *\o/*

En dat is absoluut NIET sarcastisch bedoeld!

Ik ben geen agente, ik ken geen agenten persoonlijk, ik heb goede en slechte ervaringen met ze.... maar ben zó verdomd dankbaar dat ze er zijn. Ik werk zelf in de beveiliging, waar de hoeveelheid gezeik en oliebol al enorm kan zijn, en bedenk dan altijd hoe erg het wel niet is als agent zijnde %)

Ik werk op een object waar de politie regelmatig surveilleerd (gerust 10x per nacht) i.v.m. de .... ahum... goede naam van de omgeving :') Dus ik sprak er eentje aan op mijn eigen surveillance ronde over een vermoedelijke dief die vraagt om bij mensen te slapen en dan spullen jat.
Lang verhaal kort: 3u later staat de officier van dienst voor m'n neus, dat ie het geweldig vond dat het zo soepeltjes was verlopen en de uitwisseling van informatie ook perfect was gegaan. De dader zat vast en de gestolen goederen waren terug. *\o/* Dikke pluim voor oom agent hoor :j

En ja, ook ik ben re-gel-maaaaaaatig bekeurd voor te snel rijden (rijd er standaard 10 te hard). Vooral toen ik nét mijn rijbewijs had, wist ik nog niet waar ze vaak stonden. En dan krijg je inderdaad een boete voor 2km te hard.... banketstaaf, maar ik reed toch echt daadwerkelijk 10km te hard. En dat kost geld, en dat is zuur.... maar dan geef ik voornamelijk mijzelf over mn klote... -O-

En over het stukje 'ja maar ze kunnen iemand toch ook wel eens matsen of soepeler opstellen?'.... Onthoud even dat 16 miljoen mensen dat graag willen :j Dus dan is oom/tante agent de hele dag 'soepel' i.p.v. gewoon zijn/haar werk aan het doen. Doe je iets 'fout', moet je niet zeuren en de boete zonder miepen accepteren.

Al kan de agent die mijn boete voor rechts inhalen uitschrijft wel een fikse, nette, respectvolle discussie verwachten ~~}>

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:50

Snadrem: _/-\o_
Wat kun jij geweldig schrijven! Ik zit al de hele avond op mijn handen, maar jij verwoord precies wat ik (en ik denk meerdere collega's) denken en voelen.

Als dat geen begrip oplevert voor mensen tegenover de politie weet ik het ook niet meer...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:02

YouthReiner schreef:
Snadrem: _/-\o_
Wat kun jij geweldig schrijven! Ik zit al de hele avond op mijn handen, maar jij verwoord precies wat ik (en ik denk meerdere collega's) denken en voelen.

Als dat geen begrip oplevert voor mensen tegenover de politie weet ik het ook niet meer...

Goed geschreven!

T stukje begrip van burgers verschilt echt heel erg. Als ik uit ga, en er komt een leuke man naar mij toe en vraagt wat ik doe, vertel ik ze altijd dat ik nederlands studeer. :') niemand vind dat interessant en gaan niet verder vragen. Ik heb geen zin dat de hele kroeg weet wat ik doe. Mensen kunnen erg apart er op reageren namelijk.

Op verjaardagen ga ik de discussies al niet meer aan. Dan is mn hele avond gevuld met het verdedigen van mn werk. Ik geef ze aan dat ik er niet bij was en niet kan oordelen. De spannende en vieze verhalen willen ze altijd heel graag weten en als ik hier zin in heb vertel ik zeker wat.

Buitendat werk ik in een gebied waarbij ik niet na een late dienst ( eindigt officieel 23.00 uur) alleen naar mijn auto kan lopen. Ik ben gevolgd richting huis, ze hebben geprobeerd autos van collegas in de brand te steken, word elke dag uitgescholden en bedreigd door boefjes uit de wijk.
Maar verder is t hartstikke leuk :')

Weetje, over iedere baan is iets te zeggen. En ook als je bij de ambulance broeders kijkt zullen daar weer goede en nare ervaringen zijn. Dit omdat t individuen zijn en ieder zijn of haar werk op een eigen manier doet. En ik baal ook als ik een bekeuring krijg, want ik mag dan werken bij de politie, maar ik ben niet in 1x een donders nette staatsburger die nooit een regel overtreed... Nee ik zal geen strafbare feiten plegen, maar ik rijd ook niet prive altijd netjes precies 50 kmh.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:16

Ik werkte bij de AID , kreeg ik ook een hoop gezeur over, en mijn oude werkgever dacht dat ik bij de AIVD werkte :+ hij was niet helemaal zuiver op de korrel en kneep hem want ik ben er niet op een leuke manier weggegaan maar ik heb het zo gelaten. Hij dacht dat er zomaar onderzoek naar hem gedaan kon worden :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:20

Over discrimineren gesproken.
Mijn vriend was gister aan t wachten op mij (hij is Keniaans) voor de Albert Heijn.
Ik app dat ik via de andere kant loop dus hij loopt binnendoor en wacht aan de andere kant.

Kwam meneer politie agent en wilde hem mee nemen naar verhoor omdat hij te lang wacht ???
Ff serieus gelukkig kwam ik net aan en vroeg wat het probleem was.nadat ik het hoorde ontplofte ik.
Zegt meneer politie oh nee dan is het Goes. Ik zeg luister ik sta hier elke dag een uur te wachten en er is geen politie die mij mee neemt. Mijn vriend wacht hier 5 min. En u wilt hem meenemen ??
Beetje bekrompen niet ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 09:22

Hihi, dat zijn wel leuke schuil-beroepen om op te geven, vooral dat Nederlands studeren vind ik eigenlijk wel een hele mooie... kun je zelfs nog verdedigen als zijnde niet echt een leugen :+

Ach, mijn vader zit in de bouw en heeft vaak met stucadoors te maken, en volgens hem zijn alle stucadoors viezerikken dus tja zo heeft iedere beroepsgroep wel wat :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:37

Snadrem schreef:
Idem met die stukadoor. Juist van mensen in een dergelijk beroep verwacht ik dat die gewoon een mooie, strakke muur kunnen afleveren, in plaats van eentje die richting het plafond schuin weg loopt.

D'r is behoorlijk verschil! Een politieagent krijgt bevoegdheden die andere mensen niet hebben. Ze dragen wapens, mogen geweld gebruiken, kunnen mensen hun vrijheid ontnemen, en kunnen boetes opleggen.

Dat zijn zaken waar een behoorlijke verantwoordelijkheid tegenover hoort te staan. Als individu en als organisatie. Je verschuilen achter 'je kunt toch een klacht indienen' vind ik een zwaktebod - als je een klacht indient is het al te laat - en het kan alleen over individuele situaties en individuele agenten. Hoe ga je bv iets veranderen aan het racial profiling (waar dat incident met de persoon uit Kenia hierboven ook een duidelijk voorbeeld van is) als de hele plaatselijke politieafdeling daar eigenlijk niks fouts in ziet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:44

Shadow0 schreef:
Snadrem schreef:
Idem met die stukadoor. Juist van mensen in een dergelijk beroep verwacht ik dat die gewoon een mooie, strakke muur kunnen afleveren, in plaats van eentje die richting het plafond schuin weg loopt.

D'r is behoorlijk verschil! Een politieagent krijgt bevoegdheden die andere mensen niet hebben. Ze dragen wapens, mogen geweld gebruiken, kunnen mensen hun vrijheid ontnemen, en kunnen boetes opleggen.

Dat zijn zaken waar een behoorlijke verantwoordelijkheid tegenover hoort te staan. Als individu en als organisatie. Je verschuilen achter 'je kunt toch een klacht indienen' vind ik een zwaktebod - als je een klacht indient is het al te laat - en het kan alleen over individuele situaties en individuele agenten. Hoe ga je bv iets veranderen aan het racial profiling (waar dat incident met de persoon uit Kenia hierboven ook een duidelijk voorbeeld van is) als de hele plaatselijke politieafdeling daar eigenlijk niks fouts in ziet?

Hoewel ik dat racial profiling uiteraard afkeur, kan ik me wel het een en ander voorstellen.
Betreffende jongeman is in feite in een vreemd land (weet misschien hoe sommige Nederlanders over buitenlanders denken) en staat daar in zijn eentje te wachten voor een winkel. Gebeurt waarschijnlijk van alles om hem heen.
Persoonlijk kan ik al onzeker worden van wachten op iemand in een drukke winkelstraat (wat zullen mensen wel niet denken van die remi die daar staat), is helemaal niet nodig, maar gebeurt toch. Echter, omdat ik blank ben zal er niemand zijn die dat opmerkt, of die zich er iets van aan trekt. In het geval van de jongeman is dat echter wel gebeurd. Wellicht een agent die niet zoveel voelsprieten heeft als een ander mogelijk wel zou hebben gehad.