Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendybrian schreef:Je kan ook vertellen wat jij wel een prima straf vind.
En ja , ik vind dat gedetineerde er warmpjes bij zitten.
Ze krijg therapie en noem maar op.
Ik heb zelf door plaats tekort in een jeugd gevangenis gezeten ( in de tijd dat ots = onder toezich van een voogd) nog in jeugd detentie centrums geplaatst mochten worden.
Ik weet dus zelf hoe het is om in een jeugd gevangenis te zitten en behalve dat je vrijheid weg is zat er beter bij dan in sommige woon groepen, waar er geen geld was voor sport.
Rowdine schreef:Wendybrian schreef:Je kan ook vertellen wat jij wel een prima straf vind.
En ja , ik vind dat gedetineerde er warmpjes bij zitten.
Ze krijg therapie en noem maar op.
Ik heb zelf door plaats tekort in een jeugd gevangenis gezeten ( in de tijd dat ots = onder toezich van een voogd) nog in jeugd detentie centrums geplaatst mochten worden.
Ik weet dus zelf hoe het is om in een jeugd gevangenis te zitten en behalve dat je vrijheid weg is zat er beter bij dan in sommige woon groepen, waar er geen geld was voor sport.
Je betrekt het veel teveel op jezelf. Dit topic gaat over Volkert, niet over jou.
Wendybrian schreef:Gelukig niet zelfs.
Ik kan er gewoon erg kwaad om worden hoe kort de straffen zijn.
Misschien is dit anders als je zelf slachtoffer bent geweest, maar termen als nederland heeft een goed straf systeem schiet bij mij in het verkeerde keelgat, misschien is het systeem goed,
(al kies ik zelf voor minder luxe in het gevang) de straffen zijn veels te mild
Wendybrian schreef:Rowdine schreef:
Je betrekt het veel teveel op jezelf. Dit topic gaat over Volkert, niet over jou.
Nee ik kom terug op jou reactie dat nederland een goed recht systeem heeft,daar gaan mijn haren recht van over eind staan.
En geef voorbeelden dat de gevangenissen luxer zijn dan sommige anderen instellingen, waarbij ik terug kom op mijn reactie dat gedetineerden er warmpjes bij zitten.
Wat volgens jou maar een hill billy gedachtte is..
Ik geef voorbeelden dat dit niet zo is, en even terug op volkert
Deze man heeft meer jaren gedaan dan de gemiddelde moordenaar, en zit alsnog 6 jaar met een enkel band om, is dat dan de vrijheid?
BaileyMix schreef:Hallloooo! 12 jaar? Dat is toch niet kórt!?
Wendybrian schreef:Mijjn eerdere reactie dat de straffen tekort zijn ging niet over die van volkert. Ik vind dat hij een nette straf heeft gehad voor nederlandse begrippen.
En hij is nog niet klaar met zijn straf, hij heeft nog 6 jaar met een enkelband, dat is denk ik bijna net zo erg als in het gevang zelf op psychologisch gebied.
Ik heb het over anderen straffen, jouw eerdere reactie, dat nederland een goed recht systeem heeft,dat vind ik niet kloppen.
Wendybrian schreef:maar jij vind jij dus goed aan het recht systeem.
Wat vind jij van de duur van de straffen?
Magrathea schreef:Maar je weet van de buurman ook niet of hij misschien wel ooit eens iemand zou willen vermoorden. Van der G had duidelijke beweegredenen: hij vond Fortuyn gevaarlijk dus vermoordde hij hem. Het is geen gestoorde gek die willekeurige mensen neerschiet in een kinderdagverblijf.
EskeGirl schreef:Denken jullie nou echt dat hij was vrijgelaten als er een (grote) kans was op herhaling?
Ik was te jong om veel te weten van Pim, maar Wilders lijkt mij geen inmense bedreiging. Sommige ideeën zijn raar, niet goed, niet met hem eens. Maar niemand wil met hem regeren en er gaat ook geen regering komen met enkel PVV in de coalitie.
EskeGirl schreef:Dat klopt, maar een pedofiel is iets anders dan een moordenaar. Een pedofiel (of andere benaming) is een soort geaardheid, net als een homo, hetero e.d., dus kan je dat wel 'genezen'?
Een moordenaar als Volkert van der G had het op deze persoon gemunt en moordde (gok ik) niet omdat hij er een kick van krijgt.Mede om die reden lijkt mij dat herhaling geen grote kans heeft.
Dat is iig wat ik denk, voor mij logisch, maar ook ik kan ernaast zitten.