Op jonge leeftijd trouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:47

Selka schreef:
Maar Shenavallie, niet om banketstaaf te doen hoor. Maar heb jij een carriere of een goede baan?

Ik zie het bij mijn beste vriendin, die is nu gewoon met pensioen. Ook 24 jaar oud. Maar als vriendlief de benen neemt heeft ze niks... Als vriend mij dumpt ga ik ergens anders wonen en door met mijn leven. :)

Ik was net zo oud als Shenavallie toen ik mijn oudste kreeg. Vandaag is ze 11 geworden en ik ben 35, dus tel maar uit. En ik heb inderdaad een goede baan, namelijk een goedlopend bedrijf. Als er iets met mijn man gebeurt zal het iets moeilijker worden - want die heeft een heel behoorlijk inkomen, dus daar leef je ook op - maar ik zal me prima kunnen redden. Wat dat betreft hoeft het echt niet uit te maken hoe oud je een kind krijgt, hoor.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:50

Ik geef toch een voorbeeld waar dat wel degelijk het geval is :) Ik ken eigenlijk geen vrouwen die zonder hun man verder kunnen. Ze stoppen namelijk allemaal met werken. Ik vind het alleen maar top dat jij dit niet hebt gedaan!

Mijn leven is zonder vriend ook anders, maar ik hoef niet terug naar mijn ouders ofzo.

Ayasha
Blogger

Re: Op jonge leeftijd trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:51

zonder man zal het anders worden en even zoeken worden (maar dat is logisch, er verdwijnt immers een belangrijk persoon uit je leven dan) maar hulpeloos ben ik niet. :+

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:51

Ik ben 21 en ga in Juni trouwen.
Heb al 3 jaar een vaste baan als secretaresse, en alles super voor elkaar.
Laatst bijgewerkt door Tierania_ op 07-04-14 16:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:52

Het ging mij om dit geval om dames met kinderen. Het zou wel heel triest zijn als alle vrouwen stoppen met werken als ze trouwen haha :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:59

Ik werk momenteel door ziekte ook niet. Maar toch zou ik me kunnen redden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:01

Toevallig had ik het er gisteren met iemand over dat het nog maar heel kort geleden is dat dat wel zo was. Mijn moeder is weliswaar niet gestopt met werken toen ze trouwde, maar moest verplicht stoppen toen ik geboren werd. Die mevrouw met wie ik sprak, gaf aan dat zij in 1955 (dat is nog maar een kleine 60 jaar geleden!) te horen kreeg toen ze eindexamen deed: waarom doe je dat eigenlijk? Je gaat zometeen toch trouwen!
Maar inmiddels hoeft dat gelukkig niet meer. Ik zei overigens ook: het hoeft niet uit te maken. Natuurlijk kiezen sommige vrouwen daarvoor en ik moet zeggen dat ik ook vind dat daar iets voor te zeggen is. Ik heb het geluk gehad dat ik vanuit huis kan werken, dat maakt het makkelijk te combineren. Dat is echter niet altijd zo!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:04

Wat ik me dan afvraag, als je niet van plan bent om binnen 2 jaar (noem eens 'n termijn..) te gaan trouwen, wat is dan het nut van verloven? Waarom doen mensen dat? Wellicht iemand hier die dat ook heeft gedaan en mij het uit kan leggen?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:05

Arc_En_Ciel schreef:
Grappig hoe erg het verschilt! Als ik tegen mijn moeder zeg dat ik op mijn 25e ofzo een baby wil, zal ze waarschijnlijk zeggen: 'Ben jij helemaal gek? Dat is echt nog veel en veel te jong!'.

Dat is precies wat mijn moeder zou zeggen! "Ben je helemaal gek geworden? Je bent veel te jong!"

Ik vind ook dat trouwen onder de 20 in ieder geval geen goed idee is. Tuurlijk kan het, maar ik weet niet hoe lang je de tijd hebt gehad om diegene waarmee je trouwt echt te leren kennen. Neem aan dat je toch studeerd en ook je ouders willen je niet uit de deur voor je 18e (mijn ouders wilde me niet uit de deur voor zeker nog 20 jaar. Het was dan ook erg moeilijk voor ze dat ik afgelopen zomer het nest verliet als 20 jarige). Maar denk zelf dat samenwonen een stap is die je zeker moet zetten voordat je gaat trouwen. Pas dan leer je iemand echt kennen. Z'n maniertjes, het doen en laten, hoe goed het eigenlijk echt gaat tussen twee mensen. Om als 16 of 18 jarige dan in de huwelijksboot te stappen lijkt mij onverstandig. Dat is het dan ook meer! Onder de 20 lijkt mij trouwen zeer onverstandig en niet aan te raden. Zelf vind ik 25(+) een erg mooie leeftijd, al is dat natuurlijk persoonsgebonden. De een is de ander niet, en natuurlijk zijn sommige mensen er eerder klaar voor, maar ja, onder de 20 is erg onverstandig!

Een beetje offtopic, hoe wil je een hele bruiloft ooit betalen wanneer je 18 of 16 bent? Mijn ouders zeggen ook wel dat als ik wil trouwen (op een dag) dat ik toch wel verwacht word het zelf te betalen en denk dat ik daar de komende 10 jaar geen geld voor heb! Ongeacht hoe graag ik wil trouwen! Lijkt mij dat een 16 a 18 jarige helemaal geen geld heeft voor trouwen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:06

Ik snap dat echt niet, zo profiteren van je man.. :oo dan schaam je je toch dood?

Ik hoef niet te trouwen hoor, maar ik ben 22 en woon waarschijnlijk over een paar maanden samen met mijn vriend. We zijn nog niet zo lang samen maar we zijn allebei van mening dat het prima gaat, en dat als het uiteindelijk toch niet gaat het ook niet had gewerkt als we over 5 jaar pas samen waren gaan wonen :+
Bovendien zou het ook duur worden om twee huizen aan te houden als we toch altijd samen zijn... Aangezien we allebei ook huisdiertjes hebben is het geheel gewoon praktischer.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:08

imd schreef:
Wat ik me dan afvraag, als je niet van plan bent om binnen 2 jaar (noem eens 'n termijn..) te gaan trouwen, wat is dan het nut van verloven? Waarom doen mensen dat? Wellicht iemand hier die dat ook heeft gedaan en mij het uit kan leggen?

hahahah dat vraag ik me dus ook altijd af. We gaan wel verloven maar trouwen nee dat hoeft nu nog even niet... Waarom dan verloven?
Ik zou het liefst verloofd zijn om daarna de binnen 1 jaar toch echt wel te gaan trouwen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:10

AaronYve schreef:
imd schreef:

hahahah dat vraag ik me dus ook altijd af. We gaan wel verloven maar trouwen nee dat hoeft nu nog even niet... Waarom dan verloven?
Ik zou het liefst verloofd zijn om daarna de binnen 1 jaar toch echt wel te gaan trouwen.

Dat vinden ze misschien mooi... Of het is een manier om de persoon in de zak te houden :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:12

AaronYve schreef:
imd schreef:

Dat is dus exact hoe ik het zie. Heb me dit dus al tijden afgevraagd..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:13

Tsja ik zie het ook veel in mijn omgeving. Een aantal meiden waar ik op de middelbare bij in de klas gezeten heb zijn al getrouwd of hebben zelfs al een kindje :j die zijn rond de 20-21.
Ik ben al heel wat jaartjes samen met mijn vriend (ja ik weet het ik was nog heel jong toen we een relatie kregen maar ik ga hem ook niet dumpen omdat we anders te lang bij elkaar zijn :') ) maar aan trouwen moet ik écht nog niet denken! En aan kinderen al helemaal niet!

Onder de 20 trouwen is wel heeeeeeeel jong hoor, jeetje!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:23

Ik was 15 toen ik "verkering" kreeg, hij was toen 20. Op mijn 19de zijn wij gaan samenwonen (gelijk samen een huis gekocht) een op mijn 23 ben ik getrouwd, toen waren we dus al enige tijd samen. Op mijn 25ste is onze zoon geboren, en op dit moment zwanger van de 2de als hij/zij geboren wordt ben ik net 27. November dit jaar zijn wij dus al 12 jaar samen. En ja mijn man was mijn eerste echte liefde.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:28

Ik ben 16 en heb nog geen vriendje gehad! := Moet er ook echt niet aan denken om op zo'n jonge leeftijd al zo'n beslissing te nemen. Je moet toch ook lekker van je jeugd en je vrijheid genieten? Zo kijk ik er tenminste naar. Hoewel ik een vriendje niet erg zou vinden.. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:33

Riannetjehh schreef:
Ik ben 16 en heb nog geen vriendje gehad! := Moet er ook echt niet aan denken om op zo'n jonge leeftijd al zo'n beslissing te nemen. Je moet toch ook lekker van je jeugd en je vrijheid genieten? Zo kijk ik er tenminste naar. Hoewel ik een vriendje niet erg zou vinden.. :')

Ik ben 15 en heb dat ook hoor....

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:36

_Cowgirl schreef:
Mijn oma is ook op haar 16e getrouwd met mijn opa en ze zijn inmiddels al bijna 48 jaar getrouwd (over twee weken). Mijn opa en oma hebben ervoor gekozen om zo vroeg te trouwen omdat zij zwanger was geworden van mijn vader. Het kan dus zeker wel, maar de tijden waren toen gewoon heel anders.

Tegenwoordig denk ik dat veel mensen te snel trouwen en het lijkt me ook niet dat je op 15-jarige leeftijd (toevallig vandaag 16 geworden) zo'n belangrijke beslissing kan maken. Je bent dan nog een kind, hoe volwassen je je ook voelt. Het blijft sowieso een vreemd verhaal gezien mijn ouders er echt wel een stokje voor zouden steken en dat hier blijkbaar (?) niet gebeurt.

Ik denk dat zij gewoon "bang" is voor haar vriend, of er niet tegen kan dat mensen haar vertellen dat haar vriend niet goed voor haar is en dus als reactie wil trouwen. Op zo'n jonge leeftijd kun je nog niet lang genoeg bij elkaar zijn om te weten of het liefde voor altijd is, lijkt mij. Als je 3 á 4 jaar verder bent is het al heel anders praten..

Je oma was zwanger geworden van je vader :') ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:37

ja, haar vader is het kind van haar oma, mijn moeder is ook zwanger geweest van mij.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:38

goede vriend van ons was 18 en moest trouwen met zijn vriendin van toen 15 omdat ze zwanger was geraakt(oeps...) maar zij moesten toestemming vragen van de koningin. Schriftelijk indienen en dan kan het nog afgewezen worden.
Gaat dus niet zo zeer om de ouders van beide partijen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:39

Hahaha ik snap de verwarring :')

Mijn vriend toen ik 14 was vond trouwens ook dat we wel konden trouwen. 3 maanden later maakte hij het uit :7

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:40

NikkiEnJij schreef:
_Cowgirl schreef:
Mijn oma is ook op haar 16e getrouwd met mijn opa en ze zijn inmiddels al bijna 48 jaar getrouwd (over twee weken). Mijn opa en oma hebben ervoor gekozen om zo vroeg te trouwen omdat zij zwanger was geworden van mijn vader. Het kan dus zeker wel, maar de tijden waren toen gewoon heel anders.

Tegenwoordig denk ik dat veel mensen te snel trouwen en het lijkt me ook niet dat je op 15-jarige leeftijd (toevallig vandaag 16 geworden) zo'n belangrijke beslissing kan maken. Je bent dan nog een kind, hoe volwassen je je ook voelt. Het blijft sowieso een vreemd verhaal gezien mijn ouders er echt wel een stokje voor zouden steken en dat hier blijkbaar (?) niet gebeurt.

Ik denk dat zij gewoon "bang" is voor haar vriend, of er niet tegen kan dat mensen haar vertellen dat haar vriend niet goed voor haar is en dus als reactie wil trouwen. Op zo'n jonge leeftijd kun je nog niet lang genoeg bij elkaar zijn om te weten of het liefde voor altijd is, lijkt mij. Als je 3 á 4 jaar verder bent is het al heel anders praten..

Niet op die manier _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:55

Nee, zo'n leeftijd vind ik echt veel te jong...

Ik moet zeggen dat ik me ook nu nog niet klaar voel om te trouwen. Vriendlief en ik zitten samen op kamers, zijn ook elke vakantie en weekend tezamen (bij zijn ouders), en onze paarden staan in één kudde. Ik ben dan ook van plan om te gaan trouwen - maar nu nog niet. Ik heb het gevoel dat ik deze levensfase gewoon nog niet heb afgerond: eerst mijn studie beëindigen, dan werk zoeken en samen een huisje opknappen. En pas als alles in orde is, zou ik willen trouwen; op één of andere manier voelt dat gewoon 'beter' aan...

En nee, mijn relatie is niet vrijheidsberovend - hoewel ik mij helemaal kan vinden in wat Bailey zegt: ja, ik moet compromissen sluiten; maar dat doe ik gewoon graag voor en met deze partner :) Maar ik kan me heel goed voorstellen dat er zat mensen zijn die daar nog niet klaar voor zijn - en hoedje af dat je dat dan gewoon kan toegeven, in plaats van de zoveelste mislukkende relatie te beginnen.

Misschien heeft het feit dat ik nu nog niet toe ben aan trouwen, te maken met het feit dat we nog niet op eigen benen staan?
Ik heb gewoon het gevoel dat we samen nog zo veel moeten beleven als jong gek koppel :P

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:33

Arc_En_Ciel schreef:
NikkiEnJij schreef:
[quote="_Cowgirl

Niet op die manier _O-[/quote]

Ooh, ik snap 'm al :') ! Wahahaha ik las 't een beetje anders xD

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:11

Warboel, we kunnen elkaar de hand schudden :D zijn al samen sinds de middelbare school, zijn 2 maanden nadat we elkaar leerden kennen samen gaan wonen. Maar trouwen of kinderen no thanks ;) hebben nog veel te veel te doen :D