overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:08

Suelza schreef:
Dit is tijdens de Persconferentie naar voren gebracht. Dat er waarschijnlijk bijgezegd wordt, is omdat er geen oordeel van een rechter is geweest. Ze kunnen nooit zeggen 'dat het zo is gegaan' hooguit dat de feiten erop wijzen dat... Los daarvan dat het onderzoek natuurlijk bij lange na nog niet is afgerond en veel zaken nog nader onderzocht cq vastgelegd moeten gaan worden.

Ik weet uit ervaring (FO) dat dergelijke zaken enorm veel tijd kosten, dus als er in dit stadium een dergelijke uitspraak gedaan wordt, zal daar echt wel een grond voor zijn. Anders hadden ze het echtpaar ook zeker niet naar buiten gelaten in afwachting van het onderzoek, maar in bewaring gehouden tot voorgeleiding aan de RC.

Daarom vind ik het raar dat er in een dergelijk stadium zo'n uitspraak wordt gedaan.
Wanneer iemand in principe geen gevaar voor de samenleving vormt, en er is geen vluchtgevaar mag er al 'snel' thuis op een vonnis worden gewacht. Lijkt me duidelijk dat deze mensen geen geoefende criminelen zijn (anders waren de overvallers waarschijnlijk niet dood), en vluchtgevaar is ook niet waarschijnlijk.

Edit: Lijkt me trouwens bijster interessant, FO!

Suelza

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:14

Mij niet... er zal wel iets op de beelden te zien zijn, waaruit zij hebben opgemaakt dat er waarschijnlijk sprake is van noodweer. En ik vind inderdaad wel dat ze snel op vrije voeten gesteld zijn, binnen 24 uur.... Dat is erg vlot. Komt er feitelijk op neer dat ze na verhoor op vrije voeten zijn gesteld. Dat is flink doorwerken voor de betreffende ambtenaren.

Voor wie het interessant vind, hier de conferentie nogmaals:

http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1396121400/1

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:14

het KAN zo zijn dat het wapen waarmee de vrouw de overvallers doodschoot van de overvallers was, en helemaal niet in het bezit was van de juweliersfamilie. Het KAN zijn dat de vrouw het wapen afhandig heeft gemaakt van een van de overvallers en dat daarom de OJ dit zo stellig naar buiten durft te brengen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:17

Ceriadwen schreef:
het KAN zo zijn dat het wapen waarmee de vrouw de overvallers doodschoot van de overvallers was, en helemaal niet in het bezit was van de juweliersfamilie. Het KAN zijn dat de vrouw het wapen afhandig heeft gemaakt van een van de overvallers en dat daarom de OJ dit zo stellig naar buiten durft te brengen

Er is cameratoezicht in het pand, dus dat zal de politie wel weten :j

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:18

Suelza schreef:
Ceriadwen schreef:

Er is cameratoezicht in het pand, dus dat zal de politie wel weten :j

Dat bedoel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:22

Er wordt gezegd dat ze niet weten wie geschoten heeft en er wordt gezegd dat er twee wapens aanwezig waren, een van de overvallers en een van de juweliers zelf.
Ik vind de uitspraken van meneer de hoofdofficier allemaal erg voorbarig gezien vorenstaande.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:22

Feit is dat wij de feiten niet kennen en dat er in deze zaak alleen maar verliezers zijn.

Er is grote kans dat er een rechtszaak zal gaan volgen (en dat hoop ik ook) en ik hoop oprecht dat er sprake zal zijn van noodweer of noodweerexces, maar om te gaan roepen dat we ze maar een lintje of een bonus moeten gaan geven :? . We willen in Nederland echt niet dat het toegestaan gaat worden dat we eigen rechtertje mogen spelen, dat is pas een enge ontwikkeling. Dus niet meer dan terecht dat dit tot op de bodem uit gezocht wordt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:23

"We hebben de bewakingsbeelden die zijn gemaakt, goed kunnen bekijken."

"Omdat er zoveel informatie is binnen gehaald hebben wij kunnen beoordelen dat de handelswijze van het juweliersechtpaar een handelswijze is geweest die lijkt op zelfverdediging en die lijkt op een gerechtvaardigde zelfverdediging".

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:24

Rowdine schreef:
Er wordt gezegd dat ze niet weten wie geschoten heeft en er wordt gezegd dat er twee wapens aanwezig waren, een van de overvallers en een van de juweliers zelf.
Ik vind de uitspraken van meneer de hoofdofficier allemaal erg voorbarig gezien vorenstaande.

Hij laat het achterste van zijn tong niet zien. Dat kan en dat mag hij natuurlijk ook nog niet in dit stadium. Ik vind het een redelijk helder beeld geven (voor zover ik bekend ben met uitspraken van officieren :D ).

Wordt vervolgd! Ik ga aan het werk.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:29

Nee, ik begrijp echt heel goed wat de overwegingen zijn om dit in dit stadium naar buiten te brenngen. Maar goed, daarvoor heb ik ook lang genoeg in het vak gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:31

Sorry, had mn bericht al verwijderd.
Wat kunnen die overwegingen dan zijn?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:28

Estera schreef:
Feit is dat wij de feiten niet kennen en dat er in deze zaak alleen maar verliezers zijn.

Er is grote kans dat er een rechtszaak zal gaan volgen (en dat hoop ik ook) en ik hoop oprecht dat er sprake zal zijn van noodweer of noodweerexces, maar om te gaan roepen dat we ze maar een lintje of een bonus moeten gaan geven :? . We willen in Nederland echt niet dat het toegestaan gaat worden dat we eigen rechtertje mogen spelen, dat is pas een enge ontwikkeling. Dus niet meer dan terecht dat dit tot op de bodem uit gezocht wordt.

Ik vind het een enge ontwikkeling dat criminelen steeds meer rechten krijgen zo. Je zou bijna je baan opzeggen en crimineel worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:58

Je hoeft je baan niet op te zeggen, kan je als bijnaantje nemen hoor.

Weet je hoeveel net kantoor personeel ook nog drugs dealt? Is al wat jaartjes een trent hoor....daar kom je achter als in je omgeving iemand aan de drugs verliest, anders valt het niet op.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:07

russel schreef:
Je hoeft je baan niet op te zeggen, kan je als bijnaantje nemen hoor.

Weet je hoeveel net kantoor personeel ook nog drugs dealt? Is al wat jaartjes een trent hoor....daar kom je achter als in je omgeving iemand aan de drugs verliest, anders valt het niet op.....

Heeft Jort Kelder een 'leuke' aflevering (deels) aan gewijd bij 'Hoe heurt het eigenlijk'?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-14 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:10

O niet gezien....

Maar als je je afvraagt waarom net 30 ers of nog niet met een banketstaaf kantoorbaantje dik doenend over zijn baan, maar niets voorstelt, toch een leuk autootje rijdt, 3 keer per jaar op vakantie, mooi spulletjes in huis het van doet....daar van doet.

Heel triest, maar een kennisje is daar zo genadig haar roze bril mee verloren, toen haar vriend aan de drugs raakte en zich afvroeg hoe hij daar aan kon komen....

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:14

mij lijkt als je overvallen wordt en je raakt in paniek dat je alles in je buurt grijpt om hem neer te slaan :Y) die overvallers overvallen niet meer :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:15

Ik heb verschillende berichten gelezen. Blijkt dat de overvallers zelf ook wapens hadden en de man levensgevaarlijk verwond hadden in zijn hand. De vrouw heeft daarop de twee mannen doodgeschoten.
Je weet nooit wat zich heeft afgespeeld daar, maar wat wel zeker is dat er vaak dodelijke aflopen zijn geweest met overvallen.

Dus ik vind wat de vrouw heeft gedaan geen misdrijf. De mannen komen binnen, schieten haar man neer en hebben haar waarschijnlijk ook wel bedreigd gehad. Mag jij als burger dan je eigen goed niet beschermen? Moet je je maar laten bestelen?

Zag nu op l1 dat er een demonstratie is geweest tegen de vrouw: http://www.l1.nl/nieuws/249403-demonstr ... ouw-deurne

Wat me wel weer opvalt is dat er enkel buitenlanders lijken te staan. Want als ik me niet vergis heb waren de overvallers ook buitenlanders.

Waarschijnlijk hebben de vrouw en de man van de zaak ook een levenslang trauma eraan overgehouden. Denk niet dat zij de zaak nog verder zullen draaien.

--------------------------

Pas was nog op de televisie dat een man en een vrouw een dierenspeciaalzaak hadden. Op vrijdagavond (koopavond) was er dus ook een overvaller met een mes binnen geraakt en had de vrouw neergestoken. Was dat de man direct de ambulance gebeld had dat ze het dus had overleefd.
Die mensen zaten nu in de schulden, want de man en de vrouw konden beide niet meer in de winkel staan uit angst voor een nieuwe overval. Ze hebben de zaak verkocht en konden geen werk meer vinden.

Zo kan je mensen kapot maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:34

Levensgevaarlijk gewond aan een hand?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:50

Rowdine schreef:
Levensgevaarlijk gewond aan een hand?

kan he, moest ook ff nadenken maar vele mensen plegen ook zelfmoord door hun polsen door te snijden.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:00

'Eén van de gedode overvallers is een 20-jarige Marokkaans-Nederlandse man uit Eindhoven. Hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.'

Nou. Ik zou zeggen. De eerste keer niets van geleerd, misschien heeft hij er nu wel van geleerd.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:09

Wat een geluk, weer een (crimineel) minder. :+

Ik hoop dat de Juwelier en zijn vrouw gewoon vrijuit gaan, heb overigens gehoord dat het niet eens 'bewezen' is dat de vrouw geschoten heeft. Ik kan best achter lopen, hoorde het volgens mij gistermiddag.

Eigen rechter spelen is fout, maar soms kan ik er wel voor in komen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:12

xSlvna schreef:
Wat een geluk, weer een (crimineel) minder. :+

Ik hoop dat de Juwelier en zijn vrouw gewoon vrijuit gaan, heb overigens gehoord dat het niet eens 'bewezen' is dat de vrouw geschoten heeft. Ik kan best achter lopen, hoorde het volgens mij gistermiddag.

Eigen rechter spelen is fout, maar soms kan ik er wel voor in komen.

Het is pas bewezen na veroordeling...

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:15

Mijn eerste gedachten toen ik het nieuwsbericht hoorde: Topwijffie! Hulde! Die verdient een lintje.

Ik kan er ook werkelijk niet met m'n hoofd bij dat er mensen echt oprecht vinden dat deze vrouw vervolgd moet worden. De juwelier en z'n vrouw blijven in mijn ogen de grootste verliezers in deze hele zaak, of ze nu vervolgd worden of niet. Maar goed, iedereen z'n eigen mening natuurlijk. Feit is dat Nederland twee zieke geesten armer is geworden en daar kan ik alleen maar blij om zijn.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:18

Tiepfoudt schreef:
Mijn eerste gedachten toen ik het nieuwsbericht hoorde: Topwijffie! Hulde! Die verdient een lintje.

Dat vind ik dan weer wat te ver gaan. Ik begrijp het wel, maar evengoed vind ik niet dat iemand voor het doodschieten van 2 mensen een lintje verdiend.

Ik vind alleen niet dat ze ervoor moet worden vervolgd, op basis van de uitsluitingsgronden genoemd in het Wetboek van Strafrecht. Betekend overigens wél dat er een veroordeling plaats vind, alleen dat ze niet gestraft zal worden.

Het feit wat als een paal boven water blijft staan, is dat de 2 mannen dood zijn. En daar zál iemand voor veroordeeld gaan worden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:19

Uiteraard, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Er word gesproken over 'de vrouw die de overvallers neerschoot' terwijl ik juist hoorde dat ze (mensen die niet 'echt' met deze zaak bezig zijn) niet zeker weten wie geschoten heeft.

Heb in deze situatie ook geen problemen met wat gebeurd is, overvallers van een juwelier hebben iets te veel lef, wat is het volgende en waar zijn ze toe in staat? Zeker als het een 20 jarig 'jochie' is. Ken een paar van die leeftijd die ook overvallen plegen met wapens en geweld, nahja ruim ze op? Gelijk van het gezeiks af en meerdere mensen bespaard van dit leed.