Suelza schreef:Dit is tijdens de Persconferentie naar voren gebracht. Dat er waarschijnlijk bijgezegd wordt, is omdat er geen oordeel van een rechter is geweest. Ze kunnen nooit zeggen 'dat het zo is gegaan' hooguit dat de feiten erop wijzen dat... Los daarvan dat het onderzoek natuurlijk bij lange na nog niet is afgerond en veel zaken nog nader onderzocht cq vastgelegd moeten gaan worden.
Ik weet uit ervaring (FO) dat dergelijke zaken enorm veel tijd kosten, dus als er in dit stadium een dergelijke uitspraak gedaan wordt, zal daar echt wel een grond voor zijn. Anders hadden ze het echtpaar ook zeker niet naar buiten gelaten in afwachting van het onderzoek, maar in bewaring gehouden tot voorgeleiding aan de RC.
Daarom vind ik het raar dat er in een dergelijk stadium zo'n uitspraak wordt gedaan.
Wanneer iemand in principe geen gevaar voor de samenleving vormt, en er is geen vluchtgevaar mag er al 'snel' thuis op een vonnis worden gewacht. Lijkt me duidelijk dat deze mensen geen geoefende criminelen zijn (anders waren de overvallers waarschijnlijk niet dood), en vluchtgevaar is ook niet waarschijnlijk.
Edit: Lijkt me trouwens bijster interessant, FO!