Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:21

Emmaa_ schreef:
Je kan dit interview wel blijven posten maar dit is een interview na zijn speech toch? Ja. Ik refereer hier naar zijn speech. Waarin hij Marokkanen zei, en niet criminele Marokkanen.

Hij legt uit wat hij in zn speech bedoeld…simpel…maar je kan natuurlijk ook oogkleppen op houden en gewoon standvastig alleen naar de speech verwijzen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:21

Als Nederland voor de Pvv kiest, dan kan D66 de pot op, dan moeten ze wel. Het volk heeft namelijk gekozen op dat moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:23

Amandavd schreef:
Als Nederland voor de Pvv kiest, dan kan D66 de pot op, dan moeten ze wel. Het volk heeft namelijk gekozen op dat moment.

Ja, dat zeg ik ook in mijn post. D66 is in Den Haag uiteindelijk de grootste partij geworden, maar wel met een hele kleine voorsprong op de PVV. Ze zullen wel móeten gaan samenwerken. Maar alleen al het feit dat ze aangeven het niet te willen tenzij het echt niet anders mogelijk is vind ik al heel wat.

Nies_

Emmaa_ schreef:
D66 geeft anders duidelijk aan dat ze bijvoorbeeld in Den Haag absoluut weigeren te regeren met PVV. Ik snap helemaal prima dat ze dat niet echt voor het zeggen hebben, en dat ze eigenlijk wel zullen moeten.. Maar het feit dat ze zich ertegen afzetten vind ik al heel wat. In tegenstelling tot een Rutte die de uitspraken van Wilders afschuwelijk noemt maar twee seconden later zegt dat hij wel een coalitie met hem zou vormen.
Hoe gaan ze dat dan doen? Gaat D66 dan maar niet regeren? Zullen de stemmers leuk vinden. Waarom zou Rutte geen coalitie kunnen vormen met iemand wiens uitspraken hij afschuwelijk vindt? Het hoeven geen beste vrienden te zijn, ze hoeven alleen maar een coalitie te vormen. Vind dat eerder een van de weinig positieve dingen aan Rutte.

Mi_Esperanza

Laten we hopen dat dat niet gebeurt. Dan ga ik serieus nadenken over emigreren, wordt oprecht bang van die man

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:24

Omdat Rutte reëel is en weet dat hij wel zal moeten. Zeggen dat je het niet zal doen en het uiteindelijk toch doen is ook zo'n blamage.
Ik mag toch hopen dat het zich afzetten tegen de PVV niet echt de hoofdreden was dat je D 66 gestemd hebt?

Anoniem

Re: Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:25

Nee, dat is zeker niet de hoofdreden dat ik op de D66 gestemd hebt, ik volg dat soort populistische uitspraken (ik vind de uitspraak van het niet willen regeren met de PVV namelijk ook behoorlijk populistisch) niet. Ik heb me verdiept in partijprogramma's, ben al een poos lid van de Jonge Democraten en zit dus ook bij de "jeugd" partij van de D66. Ik weet waar ik op stem, dat is het probleem niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:27

Oké, gelukkig maar! Goed van je, er zijn zo weinig mensen die goed naar partij programma's kijken voordat ze gaan stemmen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:28

Ojajoh schreef:
Mi_Esperanza schreef:
Discussie kunnen we inderdaad beter niet aangaan ;)
Ik vind het gewoon zo rot voor alle buitenlanders die over een kam geschoren worden weetje. het is zo'n klein percentage dat het 'verpest' voor de rest.
Goede dingen hoor je niet, negatieve komt altijd in het nieuws, en dat vind ik gewoon zo krom

Nou zo klein is dat (iig hier) niet hoor……
9 van de 10 keer kan je op je vingers natellen van welke afkomst ze zijn als er wat gebeurd is

en ik zelf praat niet alleen over het nieuws maar zeker ook gebasseerd op eigen ervaring die niet eens op 2 handen te tellen zijn

Hoe ik het meemaak heb je zeker gelijk. Als ik gillende jong hoor in het winkelcentrum loopt er ook altijd een vrouw met een hoofddoek achter. Dat klopt. Maar of het echt de meerderheid van alle Marokkanen/allochtonen is? Cijfers die ik zie variëren van enkele procenten tot zelfs 80% en ik heb geen idee wat ik moet geloven. De brave Marokkanen vallen bij niemand op, de slechte wel, wat nog niet wil zeggen dat het ook echt een meerderheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:29

Dit was überhaupt de eerste keer dat ik mijn stem heb mogen uitbrengen, ben al een hele poos actief voor de D66. Ik weet echt dat het de partij is waar ik achter sta :j

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:34

Dat Geert zo belachelijk doet betekent natuurlijk niet dat dot filmpje maar moet kunnen. Geert heeft ze weee precies waar oe ze hebben wilt. In de verdediging, waardoor hij weer laat zien; zie je ze zijn argessief, nee ze zijn in het nauw gedreven. Een kat in het nauw maakt rare sprongen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:38

Eerste deel vond ik best oke :) Tweede deel is gewoon jammer en komt neer op bedreigen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:46

Ik vind het echt een hele rare clip, dat wel. Maar het komt niet uit de lucht vallen.
Dit volk/geloof voelt zich gewoon erg gediscrimineerd en dat kan ik ook best begrijpen als iemand uit de politiek je geloof voor achterlijk uitmaakt.

De beelden zijn overdreven ja, maar deze man uit zijn frustratie blijkbaar zo. Het is niet goed, maar het komt wel ergens vandaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:47

Mi_Esperanza schreef:
Laten we hopen dat dat niet gebeurt. Dan ga ik serieus nadenken over emigreren, wordt oprecht bang van die man

Dat gevoel heb ik nou bij PvdA

http://www.osl-stavast.nl/?p=6328

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:49

Ja zo lust ik er nog wel een paar, alles komt ergens vandaan hè ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:51

Ojajoh schreef:
Mi_Esperanza schreef:

Dat gevoel heb ik nou bij PvdA

http://www.osl-stavast.nl/?p=6328

Als je even kijkt naar het "over ons" kopje vind ik het een erg fundamentalistische website. Er worden wel meer liberale partijen afgekraakt. Als jij hier je mening op wilt baseren dan ga ik je daar niet van weerhouden maar ik vind dit voor mezelf echt geen betrouwbare bron.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:52

Nies_ schreef:
Hoe ik het meemaak heb je zeker gelijk. Als ik gillende jong hoor in het winkelcentrum loopt er ook altijd een vrouw met een hoofddoek achter. Dat klopt. Maar of het echt de meerderheid van alle Marokkanen/allochtonen is? Cijfers die ik zie variëren van enkele procenten tot zelfs 80% en ik heb geen idee wat ik moet geloven. De brave Marokkanen vallen bij niemand op, de slechte wel, wat nog niet wil zeggen dat het ook echt een meerderheid is.

En dat is in het Brabantse land? Kom maar eens in Amsterdam wonen , vooral West of zo.... :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:53

Emmaa_ schreef:
Als je even kijkt naar het "over ons" kopje vind ik het een erg fundamentalistische website. Er worden wel meer liberale partijen afgekraakt. Als jij hier je mening op wilt baseren dan ga ik je daar niet van weerhouden maar ik vind dit voor mezelf echt geen betrouwbare bron.

Lees....gevoel......
Je neemt wel overal maar de helft in mee hè?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:58

:')

In een bepaald winkelcentrum in Breda zie je meer moslimvrouw dan wat anders hoor en als het dan een blanke is, is het een Pool. Maar jullie hebben gelijk dat ik wat dat betreft misschien wel niks gewend ben. Bij ons in t dorp zijn de buitenlanders op 1 hand te tellen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:58

Almere is ook heel gezellig :))

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:01

Emmaa_ schreef:
Dit was überhaupt de eerste keer dat ik mijn stem heb mogen uitbrengen, ben al een hele poos actief voor de D66. Ik weet echt dat het de partij is waar ik achter sta :j

Hé wat leuk, nog een JD'er :)
Woon helaas op het moment niet in Nederland, maar probeer nog steeds actief D66 te steunen.

Ohjajoh, ik word oprecht verdrietig van de dingen die je uitkraamt, vooral omdat je er zelf echt in lijkt te geloven. 9 van de 10 keer is afkomst al duidelijk bij een criminele daad?! Ik zou zeggen: ga eens feitjes achterhalen en aan je statistiek werken.
Vervelend voor je dat je slecht ervaringen hebt met Marokkanen, maar je bent wel een erg kleine sample size, vind je niet? Dit kun je moeilijk naar de rest van de bevolking extrapoleren ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:19

Ja misschien jij ook eens.......
En je hoeft niet verdrietig te zijn hoor :(:)
Zelfs af te raden, anders wordt je straks nog depressief als je de vele meningen leest

En voor jouw duidelijkheid, ik kraam niks uit....
Omdat het niet in jouw straatje past is het nog geen uitkramen.

Maar ik zou wel willen weten hoe jij zou denken als je eens in mijn schoenen had gestaan ;)
En blijft staan (kom anders voor de grap eens een paar jaar hier wonen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:20

Ik kom anders uit Almere, waar er ook een hele grote Marokkaanse gemeenschap is. Ik heb echt geen negatieve ervaringen. Zelfde geldt voor Utrecht Kanaleneiland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:30

Hier in lelystad wonen veel allochtonen, ik heb nooit last van ze. Soms word er wel eens naar je geroepen maar meer niet...

Wilders gaat veel te ver in wat hij zegt en ik ben blij dat de PVV het zo slecht gedaan heeft bij de verkiezingen :)

de tekst van het liedje is nog niet eens zo erg.. tja het is niet bepaald handig nee om te doen alsof je hem neer schiet maar ach.. care.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:55

Phoe wat een ophef allemaal over z'n speech.
Juist doordat mensen er zoveel aandacht aan blijven geven blijft het zo. Dat eeuwige gezeur om discrimineren. Ieder mens word weleens gediscrimineerd. Als je een bril draagt, je lang bent, kort, dik of dun. Iedereen heeft wel iets waarmee die gediscrimineerd kan worden. Omdat je vrouw ben of omdat je een man bent.