Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Nens77 schreef:
Mijn zoon was enorm eenkenning (kon nergens mee naar toe zonder onophoudelijk te brullen of zich aan mijn been vast te klampen) en is enorm opgeknapt sinds hij met twee jaar naar de peuterspeelzaal ging.
Daarnaast praatte hij nog niet met twee jaar en is ook daar enorm mee vooruit gegaan.
Dat hadden we met hem thuis houden niet voor elkaar gekregen, dan had hij echt problemen gekregen als hij vanuit volledig thuis naar de kleuterschool gegaan was.
Ook DAT is je verantwoording nemen als ouder zijnde, herkennen wat je kind nodig heeft (hij is overigens mijn derde kind, mijn oudste twee waren heel anders).
Dus is hij zijn eerste levensjaren bij zijn ouder(s) geweest. Hoewel ik hier ook al ergens las dat kindertjes van 6maanden naar een KDV gaan, maar ik hoop dat ik dat gewoon verkeerd begrepen heb...
Vjestagirl schreef:Polly schreef:Ik ken zelfs kindjes die met 3 maanden al naar het KDV gaan, dat is het einde van de zwangerschapsverlof.
Mag ik dat n beetje sneu vinden? Voor het kindje dan
chanicha schreef:Vjestagirl er bestaan ook nog alleenstaande moeders die moeten werken en hun kind weg moeten brengen om aan hun geld te komen. Ik vind je erg kortzichtig overkomen wat dit betreft en bijna beledigend naar de mensen toe die niet anders kunnen. Aantal jaar geleden mochten ze thuisblijven tot hun kind vijf jaar was maar dat is allang niet meer zo.
Vjestagirl schreef:chanicha schreef:Vjestagirl er bestaan ook nog alleenstaande moeders die moeten werken en hun kind weg moeten brengen om aan hun geld te komen. Ik vind je erg kortzichtig overkomen wat dit betreft en bijna beledigend naar de mensen toe die niet anders kunnen. Aantal jaar geleden mochten ze thuisblijven tot hun kind vijf jaar was maar dat is allang niet meer zo.
Prima, maar ik denk niet dat je het aantal KDV's wat er in Nederland is kunt vullen met de kinderen van alleenstaande moeders... Als kindertjes tussen de 3 maanden en 14 maanden (op welke leeftijd ze blijkbaar ingeënt mogen worden leer ik hier) van alleenstaande ouders de overgrote meerderheid vormen van het aantal kindertjes op een KDV dan neem ik direct mijn woorden terug...
chanicha schreef:Vjestagirl er bestaan ook nog alleenstaande moeders die moeten werken en hun kind weg moeten brengen om aan hun geld te komen. Ik vind je erg kortzichtig overkomen wat dit betreft en bijna beledigend naar de mensen toe die niet anders kunnen. Aantal jaar geleden mochten ze thuisblijven tot hun kind vijf jaar was maar dat is allang niet meer zo.
wendyenbram schreef:Op pagina 2 mijn reactie gegeven, dat OOK kinderen die op 14 maand geënt worden kinderen kunnen besmetten die jonger zijn. Dan denk je veilig te zitten op een KDV met alleen maar geënte kinderen krijgt je kindje van 6 maand oud alsnog de mazelen. Tja en wie geef je dan de schuld?
Jammer dat er altijd schuldigen aangewezen moeten worden.
Woogy schreef:laat je woorden staan, ken helaas te veel jonge moeders die zeggen 'nee hoor, twee dagen oma, twee dagen andere oma, twee dag kdv. is beter voor hem' en dan zeiken dat de opvoeding niet lukt.
NatasjavE schreef:Woogy schreef:laat je woorden staan, ken helaas te veel jonge moeders die zeggen 'nee hoor, twee dagen oma, twee dagen andere oma, twee dag kdv. is beter voor hem' en dan zeiken dat de opvoeding niet lukt.
Die werken 6 dagen in de week????
Wow,...das wel heel fanatiek. (en waarschijnlijk alleen van toepassing bij ouders met een eigen winkel)
Uit onderzoek is blijkt dat kinderen die op een KDV zitten het later beter doen op school.
Zo slecht is dat dus niet.
Woogy schreef:Nee hoor, ze wilden gewoon ene dag in het weekend voor zichzelf hebben...
Typisch, ik zat in de klas met meer dan 60% kdv kinderen...kan nou niet echt zeggen dat die het beter deze dan de rest. Wat doen ze beter dan? Leren?
purny schreef:Inderdaad veel moeders moeten wel omdat ze moeten verdienen en alleen zijn. Ze hebben alleen nog steeds geen geldboompje in de tuin staan.
NatasjavE schreef:Er zijn hele grote groepen kinderen met elkaar vergeleken en ja gemiddeld genomen deden de kinderen die op het KDV gezeten hadden het beter op school dan de kinderen die dat niet hadden.(leren dus)