De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:03

En dat is precies de reden waarom een Wilders nooit al uitgroeien tot een Hitler.

Hitler was puur duivelsgebroed, maar die man heeft banen gecreëerd, de economie een boost gegeven en een heel land zijn waardigheid en trots terug gegeven. Putin ook, de economie sinds Putin is zo gegroeid in Rusland, dat ondanks dat een naar gemeen kereltje is, die mensen eindelijk weer welvaart hebben.

Wilders zal dat gevoel hier nooit kunnen creëren.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:05

Ik moet zeggen dat Wilders enkele goede standpunten heeft. Lang niet allemaal, maar sommige mensen zouden eens de moeite moeten nemen iets verder te kijken dan hun neus lang is voor ze beginnen te schreeuwen.

De manier waarop hij zijn standpunten verkondigd vind ik echter alles behalve professioneel. Die uitspraak over die trui, allemaal leuk en aardig, maar niet als je tegen heel Nederland spreekt als politicus. Ik vind dat echt niet door de beugel kunnen, en zo wel meer uitspraken van hem.

Dat neemt niet weg dat er achter die uitspraken soms hele logische en naar mijn inziens best goede gedachten zitten.

Wilders zal nooit een Hitler worden, omdat ik toch het idee heb dat Wilders een klein stukje intelligentie mist. Bovendien had Hitler wel de eigenschap mensen vertrouwen te geven, en aan zich de binden. Je kunt nu niet direct zeggen dat dat stukje bij Wilders aanwezig is.

Princesj

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:14

Ik ben zoiezo al geen fan van "Firma List en Bedrog, gevestigd in Den Haag", die de boel bij elkaar liegen en handjes boven het hoofd houden. De uitspraken van Wilders zullen vast niet politiek correct zijn, maar hij zegt tenminste wel wat hij denkt en dat siert hem. Als er zelfs op Bokt topics over hem gaan, weet je in iedergeval de mensen wakker te schudden. Of je op hem stemt of niet, je volgt "Firma List en Bedrog" weer en denkt na over waar je wel voor wilt kiezen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:16

Ik denk niet dat Wilders zegt wat hij denkt, ik denk dat Wilders zegt wat een bepaalde groep mensen wil horen.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:17

maura schreef:
Tsja Skinny, natuurlijk zijn er ook Polen die broddelwerk afleveren. Maar daarom besteed ik klussen nooit uit zonder zelf gezien te hebben welke kwaliteit werk geleverd zal worden. Wat betreft het zware werk: deze Pool heeft voor het zwaarste werk een ‘masjien’ aangeschaft die het spul op de muur spuit. Die masjien moet uiteraard terugverdiend worden dus dat zie ik ook terug in het tarief. Dat het geld dat hij aan mij verdient mee teruggaat naar Polen vind ik geen probleem. De belasting in Nederland is netjes afgedragen. Waar een ondernemer vervolgens zijn geld besteedt maakt mij niet uit, net zoals het mijn zaak is of ik mijn salaris hier uitgeef of over de grens.

Jammer dat je dan mee gaat in het uitbuiten van poolse werknemers. Want het salaris van die pool is vele malen minder dan dat van die nederlander. terwijl die nederlander voor onze wet niet langer dan 8 uur mag werken zonder over uren door te belasten, terwijl die pool dat wel MOET.Die is niet door onze regelgeving beschermt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:25

_Skinny schreef:
Jammer dat je dan mee gaat in het uitbuiten van poolse werknemers. Want het salaris van die pool is vele malen minder dan dat van die nederlander. terwijl die nederlander voor onze wet niet langer dan 8 uur mag werken zonder over uren door te belasten, terwijl die pool dat wel MOET.Die is niet door onze regelgeving beschermt.

Dus volgens jou is die pool verplicht om hier te komen werken, voor minder geld en meer uren.. Ook een Pool heeft keuzes.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:27

_San87_ schreef:
Cer schreef:
Ik vraag me af of 'voor die baantjes komen de NLs hun bed niet uit'.. nog opgaat hoor :? Gezien de werkloosheid..

Overigens heb ik ook wel eens begrepen dat de poolse (om het daar maar eens over te hebben) levensstandaard goedkoper is, dus dat ze daarom hier voor (oneerlijke?) concurrentie kunnen zorgen. Als ze hier een half jaar afzien, kunnen ze thuis een eind vooruit, dus waarom zou je niet even doorbuffelen?

De Nederlander met de Nederlandse lasten kan voor die centen niet rondkomen misschien?

Dat Pools vs Nederlandse werkhouding-gebeuren is ook niet helemaal zo zwart wit dan denk?

Dat gaat het echt niet meer op inderdaad, ik spreek uit ervaring.

Zijn genoeg Nederlanders met een diploma die echt geen schoonmaakwerk oid willen doen als ze geen werk op eigen niveau hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:28

Fiffill schreef:
_San87_ schreef:

Dat gaat het echt niet meer op inderdaad, ik spreek uit ervaring.

Zijn genoeg Nederlanders met een diploma die echt geen schoonmaakwerk oid willen doen als ze geen werk op eigen niveau hebben.

Ik werd regelmatig niet aangenomen omdat ik een diploma heb.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:29

Rocamor schreef:
MyHorseGirl schreef:
@ NeverGiveUp en maura

Zelf heb ik het idee dat dat hier in Nederland op de een of andere manier gewoon veel meer is. Als ik in de stad loop, dan hoor ik meer Turks en Marokkaans dan Nederlands. Dat is toch bizar? Zelfs toen ik op de hogeschool zat, spraken ze in hun eigen taal met elkaar. Eh hallo? Je bent in Nederland, zit op een Nederlandse opleiding? Als je prima Nederlands kunt praten, waarom doe je dat dan niet? Eigen taal spreek je dan maar thuis. Sorry, maar ik ben daar heel star in.

En hoeveel Nederlanders in het (willekeurig welk) buitenland denk je dat in die taal spreekt als ze alleen met Nederlanders zijn? Ook daar spreken ze gewoon vaak in het Nederlands, ook al wonen ze niet in Nederland. Ook Nederlanders houden zich daar vast aan een traditie die ze hier achtergelaten hebben ten tijde van de emigratie.

@ Suzanne F. Maar dat mag je "die buitenlanders" dan toch niet aanrekenen? Gelegenheid maakt "de dief". Ook zat "nederlanders" die frauderen, zwart werken en handjes ophouden. Dan wordt het tijd dat "Den Haag" daar iets aan gaat doen. Maar goed, zolang deze mensen in Nederland belasting hebben betaald of verzekeringen hebben betaald, hebben ze kennelijk recht op een uitkering. Dan moeten ze daar iets aan gaan doen, ipv "al die foute buitenlanders terug te schoppen"

Daarin zijn "zij" echt niet anders dan "wij". Ik zou het denk ik zelf ook doen, hoewel ik het soms wel intimiderend over vind komen, maar goed, dan zit er waarschijnlijk ook een andere lichaamshouding aan.

Het percentage niet westerse allochtonen in de gevangenis overtreft al de andere gedetineerden. Terwijl ze toch echt een minderheidsgroep zijn buiten de gevangenismuren. Van mij mogen deze mensen na hun celstraf allemaal een enkeltje vaderland en Persona Non Grata in het paspoort. Dan krijgen de allochtonen met een goede wil ook een eerlijke(re) kans.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:29

En dat is dan weer een ander probleem ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:30

chevax schreef:
Ik denk niet dat Wilders zegt wat hij denkt, ik denk dat Wilders zegt wat een bepaalde groep mensen wil horen.

Precies dat, inderdaad. Een goed geoliede PR-machine waar een goed team getrainde communicatiedeskundigen achter zit en die af en toe een slim geplaatste lompe uitspraak laat 'ontsnappen'. Geregisseerd tot in de puntjes.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:32

maura schreef:
MyHorseGirl schreef:
Ik ga hier niet te uitgebreid op reageren, want dan weet ik nu al dat mijn PB-box gaat overstromen. Je noemt een aantal dingen die je kunt doen. Ik ga er niets aan doen, als je hier woont, dan hoor je je gewoon aan te passen. Dat betekent niet dat ik hun taal moet gaan leren omdat ik wil weten wat ze zeggen. Ik vraag me af en toe af wat ze zeggen, zeker als ze naar mensen wijzen en kijken en dan hun taal gaan spreken. Ik ga me gewoon niet aanpassen in mijn eigen land aan dat soort mensen. Klaar. Als ik in het buitenland ga wonen, dan zal ik mij ook aanpassen. Zo hoort het. Het moet niet andersom zijn. Ik ga dan ook niet mijn eigen cultuur meenemen en opdringen. Ik ben er ook klaar mee om voor ho*r uitgescholden te worden omdat ik in de zomer met een kort broekje rondloop of weet ik het. _Skinny zegt het ook al, nagekeken worden omdat je in bikini loopt.

Je hoeft van mij ook niets te doen. Ik probeerde je alleen mee te geven dat het altijd, in alle omstandigheden, je eigen keus is hoe je ergens mee omgaat. Vasthouden aan 'hoe het hoort' is óók een keuze. Daar heb ik alle respect voor, maar als je weigert stil te staan bij het feit dat hoe jij vind dat iets hoort, niet per sé hetzelfde is als hoe andere mensen vinden dat het hoort, kun je het jezelf behoorlijk lastig maken. Als je los kunt laten hoe jij vindt dat het hoort en de interesse op kunt brengen om uit te zoeken hoe andere mensen vinden dat het hoort, kan dat je leven best prettiger maken.

Sandros, dank voor het compliment maar ik heb liever dat je niet op je knieën gaat hoor :D . Er is trouwens een heel erg groot verschil tussen Wilders en Hitler (oké er zijn er meer, maar eentje vind ik zo belangrijk dat ik me niet veel zorgen over Wilders kan maken). Hitlers was, zoals San_87 ook aangeeft, een ge-ni-aal retoricus. Wilders is dat niet. Uiteindelijk is hij niet meer dan een matig getalenteerd man die het hebben moet van een continue stroom van shockerende grofheden. In een serieus debat houdt hij geen stand (herinneren we ons het 'doe eens normaal man' niveau nog?).

Nog even over de bouwvakkers en de Polen, daar heb ik toevallig zelf ervaring mee. Ik heb het stucwerk in mijn huis laten doen door een Pool. Een keurig nette factuur, inclusief belasting. Het werk was ook keurig netjes, ze hebben met twee man minstens 9 uur per dag zonder klagen keihard gewerkt en perfect werk afgeleverd. Zo perfect, dat de (Nederlandse) elektricien die daarna een klus kwam doen direct bij binnenkomst zei: 'dit is Pools stucwerk'. Er zijn ongetwijfeld mensen die het niet leuk vinden om te horen, maar 'onze' Pool leverde simpelweg beter werk af dan een Nederlandse concurrent zou hebben gedaan. Als ik zo'n klus heb, wil ik dat het goed wordt uitgevoerd. Als een Pool het beter kan dan een Nederlander, dan vraag ik die Pool, zo simpel is dat.

De Polen komen hier ook om te werken...wel eens Marokkaans stucwerk gezien :D

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:33

Skinny, ik mis even hoe iemand zichzelf kan uitbuiten??? Ik snap dan weer wel dat het voor Nederlandse concurrenten zuur kan zijn dat een ander genoegen kan/wil nemen met een lager uurtarief voor de arbeid. En ik snap ook heel goed dat dat kan omdat die ander qua koopkracht beter uitkomt omdat diens kosten voor levensonderhoud lager zijn. Misschien is het dan handig als de Nederlandse concurrenten zich gaan onderscheiden op kwaliteit, maar precies dat vind ik in mijn eigen ervaring het meest opvallend. Zoals ik al zei zag de elektricien direct dat het stucwerk door een Pool was gedaan. Blijkbaar doen de Polen het op zowel kwaliteit als prijs beter. Overigens was deze Pool me aangeraden door een bevriende Nederlandse bouwvakker, die ik heb gevraagd naar een vakman die goed werk zou leveren. Ik heb niet gevraagd om de goedkoopste en weet dus niet eens wat het me gekost zou hebben als ik een Nederlander had gevraagd.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:35

maura schreef:
Skinny, ik mis even hoe iemand zichzelf kan uitbuiten??? Ik snap dan weer wel dat het voor Nederlandse concurrenten zuur kan zijn dat een ander genoegen kan/wil nemen met een lager uurtarief voor de arbeid. En ik snap ook heel goed dat dat kan omdat die ander qua koopkracht beter uitkomt omdat diens kosten voor levensonderhoud lager zijn. Misschien is het dan handig als de Nederlandse concurrenten zich gaan onderscheiden op kwaliteit, maar precies dat vind ik in mijn eigen ervaring het meest opvallend. Zoals ik al zei zag de elektricien direct dat het stucwerk door een Pool was gedaan. Blijkbaar doen de Polen het op zowel kwaliteit als prijs beter. Overigens was deze Pool me aangeraden door een bevriende Nederlandse bouwvakker, die ik heb gevraagd naar een vakman die goed werk zou leveren. Ik heb niet gevraagd om de goedkoopste en weet dus niet eens wat het me gekost zou hebben als ik een Nederlander had gevraagd.

Varierend van 11 tot 18 euro per m2.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:36

Ik heb Wilders nog nooit horen zeggen dat hij mensen dood wenst, al zullen er vast aanhangers zijn die dat wel wensen. Aan de andere kant zijn er vast ook Marokkanen die Wilders dood wensen (en homo's maar daar gaat het hier niet over) dus de potten verwijten de deksels over en weer dat ze zwart zien...

*zucht*

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:37

janderegelaa schreef:
[De Polen komen hier ook om te werken...wel eens Marokkaans stucwerk gezien :D

überhaupt een Marrokkaan zien werken?

OK hele flauwe grap, maar ik kon het niet laten. En het is niet mijn mening

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:37

Ketels, toch :)).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:38

Al die potjes en deksels en ketels zijn ook wel verwarrend :+

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:38

Princesj schreef:
_Skinny schreef:

Dus volgens jou is die pool verplicht om hier te komen werken, voor minder geld en meer uren.. Ook een Pool heeft keuzes.

Ja ik denk wel dat ik die stelling heb. Een pool die in zijn eigen land niet aan het werk komt zal uitwijken, en dan is iets beter dan niets, ook een pool moet zijn gezin onderhouden en daar maken wij dan lekker misbruik van.

Nog nooit een huis gezien wat verbouwt wordt waar de polen in overnachten en werken van s'morgens vroeg tot laat, en als ze het niet doen kunnen zo opdonderen. Ja polen in de bouw worden uitgebuit. Eveneens de polen die in de kassen werken.

Maar goed dat heeft niks met wilders te maken

dus on topic dan maar weer.

maura schreef:
Skinny, ik mis even hoe iemand zichzelf kan uitbuiten??? .

Dat lijkt me toch simpel, wil ie werken zal hij onder de prijs moeten gaan zitten, hij KAN NIET anders. dus ja hij zal onder de prijs moeten werken en kan dus niet evenveel verdienen voor een zelfde klus als een ander.
Laatst bijgewerkt door _Skinny op 14-03-14 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:40

janderegelaa schreef:
maura schreef:

Varierend van 11 tot 18 euro per m2.

Volgens mij heb ik 15 euro per m2 betaald. Nu ben ik echt in de war. Heb ik nu een buitenlander uitgebuit of heb ik me door een buitenlander laten oplichten? :+
Hoe dan ook heb ik een prachtig gladde muur.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:46

maura schreef:
Volgens mij heb ik 15 euro per m2 betaald. Nu ben ik echt in de war. Heb ik nu een buitenlander uitgebuit of heb ik me door een buitenlander laten oplichten? :+

Goedkope Polen is eigenlijk allang een gepasseerd station. Alleen op een hele klus zijn ze vaak goedkoper omdat ze snel werken en met heel veel man komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:57

Fiffill schreef:

Nou dan voel ik me wel aangesproken want ook ik ben werkeloos geweest, en ik wilde inderdaad geen schoonmaakwerk doen. Niet omdat ik geen schoonmaakwerk WIL doen, maar omdat ik met dat salaris mn vaste lasten niet kan betalen.
En als iemand wel zijn vaste lasten kan betalen met schoonmaakwerk, dan lijkt het mij dat die persoon de kans moet krijgen om dat werk te doen.
De lager opgeleiden zitten ook niet te wachten dat de HBO-ers hun werk afpakken, me dunkt???

Overigens:"Voor Spaanse, Portugese en Griekse jongeren, die gedwongen door bezuinigingen en werkloosheid hun land verlaten om op zoek te gaan naar werk, blijkt Polen een aantrekkelijke bestemming." dus misschien moet men daarheen? :j :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 14-03-14 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:00

maura schreef:

Ik denk dat je je heb laten oplichten :D

Maar even zonder gekheid de prijs ligt aan het materiaal wat is gebruikt en de hoeveelheid viekante meters. Hoe meer meters hoe goedkoper het is.

Ik begrijp ook dat niet ieder pool / "buitenlander" die hier komt werken uitgebuit wordt. Maar helaas zijn er nog wel steeds waar misbruik van gemaakt wordt, en ook dat is iets wat al heel lang zo is. Vroeger kwam ik nog wel eens bij een tweedehandsbandenhandelaar die had een aantal marokaanse mensen lopen, als er een vreemde auto langzaam over de dijk reed werden ze in een hok gestopt.Ze werkte er zwart.

En die caravan in de garage box is nog geen jaar geleden. Vind zoiets gewoon sneu en mens onwaardig.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:28

Kijk Skinny, nu gaan we toch ergens komen. Ik durf te beweren dat ik net werk voor een nette prijs heb gekregen en niemand heb uitgebuit (overigens vertelden de heren in kwestie aan de koffie uitgebreid over de rest van hun familie en over de grond die ze in Polen al hebben waar ze een huis op gaan bouwen, zodat ze over vijf jaar hun flatje hier kunnen opzeggen en thuis, waar het leven veel goedkoper is, kunnen gaan rentenieren. Misschien ga ik wel een keer op bezoek).
Dat het bij mij goed is gegaan, betekent natuurlijk niet dat er hier geen buitenlanders worden uitgebuit. Daar moet absoluut iets aan gebeuren en dan zijn we toch weer terug in Den Haag en ook bij Wilders. Want het probleem van de uitbuiting van (al dan niet legale) buitenlandse arbeiders moet dáár worden opgelost. En dan niet door kortzichtige maatregelen als het verbieden van seizoensarbeid waardoor tuinbouwers niet kunnen oogsten (omdat die inderdaad geen Nederlanders zo gek krijgen om te komen plukken).
De moeilijkheid is dat dit probleem niet in een paar maanden met één simpele maatregel valt op te lossen. Er is samenwerking voor nodig, bij voorkeur op Europees niveau, en er moeten akkoorden worden gesloten. Dat kost tijd, geld en onderhandelingen. En in de tussentijd zullen de dames en heren politici hun stinkende best moeten doen om uit te leggen waar ze mee bezig zijn en waarom het tijd kost. Dat doen ze niet (ik laat even in het midden of ze alleen maar niet uitleggen of dat ze helemaal niet aan een oplossing werken). En dus kunnen de media scoren met gruwelverhalen over opgehokte uitgebuite arbeiders en kan Wilders scoren met verhalen over buitenlanders die ons werk wegkapen.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:46

Klopt Maura, maar zoals ik al aangaf jaren geleden en laat ik het voor het gemak ff afronden op 30 jaar werd er al misbruik van "buitenlanders " gemaakt, veelal ook omdat ze de taal niet goed behersen. Nu zie je dat ook met de poolse mensen. Ik vrees dat er nimmer wat aan gedaan gaat worden. Hoe wilders het op wil lossen gaat me ook te ver hoor, radicaal iedereen er uit is ook de oplossing niet.