Werkendam verplaatst dodenherdenking naar 3 mei...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Werkendam verplaatst dodenherdenking naar 3 mei...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:41

MarlindeRooz; als je nou echt wilt weten wat scheiding van Kerk en Staat is, moet je je eigen link even lezen. Want het is duidelijk niet wat jij denkt dat het is...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:45

San, Ik geloof dat jij best weet wat ik bedoel ;)

MarlindeRooz schreef:
Als kerk en staat dan geschieden zijn, waarom zijn er dan christelijke partijen? Dat is imo erg dubbel.

Wat is daar dubbel aan? Christelijk zijn is een manier van leven en dat stopt niet bij het dichttrekken van de voordeur. Dat kan niet. Dat doet een moslima niet en iemand die overtuigt vegetariër is ook niet. Die eet ook geen vlees als hij in een restaurant gaat eten. Dus waarom zou iemand anders bij dat gerecht niet even een gebedje mogen zeggen. :) Scheiding van kerk en staat is feitelijk niet meer dat de machten van de kerk (neem een paus) geen macht heeft als minister president en vica versa.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_ ... k_en_staat

Om dan terug te komen op manier van leven. Iedere persoon wordt beïnvloedt door zijn omgeving, zijn opvoeding, zijn overtuiging, zijn normen en waarden. Vanuit dát oogpunt kijk je naar de samenleving. Nu wordt er zo panisch gedaan over een gelovig iemand die anti abortus is en anti dit en dat. Er zijn ook zát mensen die die overtuiging hebben zonder een specifiek geloof aan te hangen. Er zijn genoeg mensen die niet-gelovig zijn, maar vanuit eigen normen en waarden bijv. niks met abortus te maken willen hebben of die bijv. vinden dat iedereen 1 dag in de week rust zou moeten nemen en dus alles wel dicht kan op dag y . Alle christelijke partijen de deur wijzen en dan verwachten dat alle 'geijkte christelijke ideeën' zijn verdwenen is echt een illusie. En laten we wel eerlijk wezen, zonder de christelijke kerken ook geen sociale vangnetten zoals we ze hebben. Het is helaas nu aardig uitgekleed, maar alle sociale 'vangnetten' kwamen van oorsprong van kerkelijke instanties/liefdadigheid en dat is op den duur overgenomen door de overheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:00

Sammie schreef:
Nu wordt er zo panisch gedaan over een gelovig iemand die anti abortus is en anti dit en dat.

Nee, er wordt panisch gedaan omdat er partijen zijn die vanwege hun opvatting andere mensen de keuze willen ontnemen.

Niemand van de groep die de keuze op gebied van abortus of euthanasie promoot, vindt dat iedereen dat moet doen: het is eigen keuze. Als je daar om levensbeschouwelijke redenen moeite mee hebt, heb je alle vrijheid om het niet te doen.

Maar die redelijkheid wordt door de zeer conservatieve stromingen omgekeerd niet opgebracht, want zij willen anderen de keuze ontnemen op basis van hun eigen levensovertuiging. En dat vind ik een groot probleem. Die vrijheid is lang en moeizaam bevochten, en het is veel te belangrijk om zomaar weer te verliezen omdat we denken dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:16

Met het middelste gedeelte ben ik het zeker eens. Maar die opmerking ging er meer over dat er hier mensen zijn die roepen dat mensen achterlijke standpunten hebben en dat dat verboden zou moeten worden.

Verdraagzaamheid werkt twee kanten op. En de grens zou wat mij betreft idd zijn ik doe het niet/ geen behoefte aan. Als jij dat wel hebt prima doen. Zolang je er een ander maar geen pijn/kwaad enz. mee doet.

Maar het punt op levensbeschouwelijkheid (en dat icm politiek) is lastiger dan bovenstaand. Immers kun je dan ook afspreken dat alles kan en mag en dat is onze samenleving ook niet de bedoeling. Iemand kan zodanig overtuigd zijn van geen abortus plegen dat hij dit voor elk leven graag wil voorkomen. Net zoals dat er vegetariërs zijn die het niet kunnen laten om maar te roepen hoe zielig dieren eten is of neem de fanatieke niet-roker die roept dat roken verboden zou moeten worden. Ik zie op dat punt dus geen verschil met iemand die vindt een dergelijke organisatie niet op zondag, maar op zaterdag gehouden wordt in dorp A. En in het verlengde van de tweede opmerking van Shadow. Je hebt alle vrijheid om alsnog op 4 mei te herdenken, de herdenking wordt niet afgeschaft of verboden maar slechts verplaatst om x en y redenen.

En wat betreft het laatste. Ook dat is subjectief. Jij vindt een vrijheid en jij vindt het belangrijk om te behouden. Een ander vindt dat echter weer niet en ziet het liever verdwijnen. We zullen daar met z'n allen een weg in moeten vinden. En ook dat geldt voor iedereen. En ik kan mij goed voorstellen dat als je overtuiging is dat die vrijheid een groot goed is dat je je zorgen maakt als iemand daar dreigt 'aan te komen'. Datzelfde gevoel heeft iemand anders ook, maar ziet het dan liever verdwijnen en wil er op zijn of haar manier alles aan doen om dat te laten gebeuren. Wat dan goed of fout is erg persoonlijk.

Als we dan toch filosofisch worden. :D

Nou ja en we dwalen een beetje af denk ik. :)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:42

MarlindeRooz schreef:
"Democratie is niet de beste manier om een land te besturen,
een beter is alleen nog niet gevonden"
quote van: een groot filosoof, ik gok plato?

Een groot filosoof zou ik hem niet willen noemen, maar jij bedoelt waarschijnlijk deze woorden van Winston Churchill: "Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time."

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:30

Sammie schreef:
Met het middelste gedeelte ben ik het zeker eens. Maar die opmerking ging er meer over dat er hier mensen zijn die roepen dat mensen achterlijke standpunten hebben en dat dat verboden zou moeten worden.

Verdraagzaamheid werkt twee kanten op. En de grens zou wat mij betreft idd zijn ik doe het niet/ geen behoefte aan. Als jij dat wel hebt prima doen. Zolang je er een ander maar geen pijn/kwaad enz. mee doet.

Maar het punt op levensbeschouwelijkheid (en dat icm politiek) is lastiger dan bovenstaand. Immers kun je dan ook afspreken dat alles kan en mag en dat is onze samenleving ook niet de bedoeling. Iemand kan zodanig overtuigd zijn van geen abortus plegen dat hij dit voor elk leven graag wil voorkomen. Net zoals dat er vegetariërs zijn die het niet kunnen laten om maar te roepen hoe zielig dieren eten is of neem de fanatieke niet-roker die roept dat roken verboden zou moeten worden. Ik zie op dat punt dus geen verschil met iemand die vindt een dergelijke organisatie niet op zondag, maar op zaterdag gehouden wordt in dorp A. En in het verlengde van de tweede opmerking van Shadow. Je hebt alle vrijheid om alsnog op 4 mei te herdenken, de herdenking wordt niet afgeschaft of verboden maar slechts verplaatst om x en y redenen.

En wat betreft het laatste. Ook dat is subjectief. Jij vindt een vrijheid en jij vindt het belangrijk om te behouden. Een ander vindt dat echter weer niet en ziet het liever verdwijnen. We zullen daar met z'n allen een weg in moeten vinden. En ook dat geldt voor iedereen. En ik kan mij goed voorstellen dat als je overtuiging is dat die vrijheid een groot goed is dat je je zorgen maakt als iemand daar dreigt 'aan te komen'. Datzelfde gevoel heeft iemand anders ook, maar ziet het dan liever verdwijnen en wil er op zijn of haar manier alles aan doen om dat te laten gebeuren. Wat dan goed of fout is erg persoonlijk.

Als we dan toch filosofisch worden. :D

Nou ja en we dwalen een beetje af denk ik. :)

Leuk en aardig, maar het probleem van fundamentalistische stromingen in wat voor religie dan ook is dat ze de absolute (letterlijk heilige) waarheid in pacht hebben.
Geen ruimte voor discussie, laat staan tolerantie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:58

maura schreef:
MarlindeRooz schreef:
"Democratie is niet de beste manier om een land te besturen,
een beter is alleen nog niet gevonden"
quote van: een groot filosoof, ik gok plato?

Een groot filosoof zou ik hem niet willen noemen, maar jij bedoelt waarschijnlijk deze woorden van Winston Churchill: "Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time."

Nee, mijn filosofieleraar heeft het wel gezegd maar ik weet niet meer wie...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:59

Kuggur schreef:
Leuk en aardig, maar het probleem van fundamentalistische stromingen in wat voor religie dan ook is dat ze de absolute (letterlijk heilige) waarheid in pacht hebben.
Geen ruimte voor discussie, laat staan tolerantie.
dit gaat ten eerste totaal niet in op wat ik probeer duidelijk te maken, laat staan dat er nog altijd een groot verschil is tussen fundamentalistische christenen en de 'gewone' christen. Ten tweede ging t om de reacties hier.. Ook geen ruimte voor tolerantie en dan verder nog iets met wat u niet wil dat u geschiedt.. Doe dat ook een ander niet. :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:12

Wat is er niet tolerant? Ik vind dat iedereen mag vieren wat ie wil, en ook wanneer hij dat wil. Inclusief dodenherdenking, en wat mij betreft vier je koninginnedag op de dag van het overlijden van Emma. Mij een zorg.

Er zijn echter een paar dingen die we in dit land afgesproken hebben collectief te vieren, zodat iedereen de kans heeft daaraan deel te nemen indien die daar behoefte aan heeft. Een van die dingen is dodenherdenking, en dat herdenken we op 4 mei, ongeacht op welke dag dat valt. Dat doen we al zo'n 70 jaar zo. Als gemeenten dat plotseling gaan verplaatsen naar andere data omdat de 4 mei toevallig niet zo goed uitkomt dat jaar, dan ontneem je de mensen voor wie dat belangrijk is, inclusief de specifieke datum van 4 mei, de kans iets voor hen belangrijks te herdenken omdat de mensen voor wie het niet goed uitkomt blijkbaar boven afspraken die al langere tijd bestaan kunnen worden gesteld. Dat heeft niets te maken met gebrek aan tolerantie want in prive-sfeer mag iedereen dodenherdenking (en wat wat je ook wil vieren of herdenken) doen op elk willekeurig gewenst tijdstip/ datum. Dat is de vrije keuze van het individu. Ik zal niemand een strobreed in de weg leggen als die graag op 3 mei kransen wil leggen in plaats van op 4 mei. Maar het als gemeente verplaatsen van dergelijke dingen vind ik niet kunnen, wel kan je als gemeente een EXTRA mogelijkheid inlassen om voor diegenen die zondagsrust belangrijker vinden, op de zaterdag ervoor de kransen te leggen en (collectief) te bidden, of ceremonies uit te voeren. Dan geef je mensen namelijk wel een keuze.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:11

Goed verwoord Mick75! Helemaal mee eens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:19

Het is alleen niet plotseling, het is al veel vaker en elders ook gebeurd. :) En voor Koningsdag is ook collectief een vaste datum afgesproken, maar dat wordt in april toch ook écht verzet van zondag naar zaterdag.. En ook dát is niet de eerste keer.

En verder was jouw relaas ook het hele euvel niet. Het ging om een aantal reacties van mensen hier volgend op de verplaatsing (verboden worden, achterlijke gedachtes, het wordt opgedrongen enz. enz. ). Dat tolerantie voor iedereen geldt vind ik zelf meer dan logisch. Maar dat is er dan ook bij gezet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:33

mick75 schreef:
Wat is er niet tolerant? Ik vind dat iedereen mag vieren wat ie wil, en ook wanneer hij dat wil. Inclusief dodenherdenking, en wat mij betreft vier je koninginnedag op de dag van het overlijden van Emma. Mij een zorg.

Er zijn echter een paar dingen die we in dit land afgesproken hebben collectief te vieren, zodat iedereen de kans heeft daaraan deel te nemen indien die daar behoefte aan heeft. Een van die dingen is dodenherdenking, en dat herdenken we op 4 mei, ongeacht op welke dag dat valt. Dat doen we al zo'n 70 jaar zo. Als gemeenten dat plotseling gaan verplaatsen naar andere data omdat de 4 mei toevallig niet zo goed uitkomt dat jaar, dan ontneem je de mensen voor wie dat belangrijk is, inclusief de specifieke datum van 4 mei, de kans iets voor hen belangrijks te herdenken omdat de mensen voor wie het niet goed uitkomt blijkbaar boven afspraken die al langere tijd bestaan kunnen worden gesteld. Dat heeft niets te maken met gebrek aan tolerantie want in prive-sfeer mag iedereen dodenherdenking (en wat wat je ook wil vieren of herdenken) doen op elk willekeurig gewenst tijdstip/ datum. Dat is de vrije keuze van het individu. Ik zal niemand een strobreed in de weg leggen als die graag op 3 mei kransen wil leggen in plaats van op 4 mei. Maar het als gemeente verplaatsen van dergelijke dingen vind ik niet kunnen, wel kan je als gemeente een EXTRA mogelijkheid inlassen om voor diegenen die zondagsrust belangrijker vinden, op de zaterdag ervoor de kransen te leggen en (collectief) te bidden, of ceremonies uit te voeren. Dan geef je mensen namelijk wel een keuze.

Het is niet de gemeente die het verplaatst... Het is de commissie. Omdat de commissie die het organiseert liever niet op zondag werkt, wat hun goed recht is.
Bovendien is het niet de eerste keer dat ht verzet wordt... Ik weet niet beter dan dat zo is := heb nog nooit zo'n grote ophef erover gezien. Koninginne dag werd ook altijd verzet, en koningsdag nu ook.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:08

De discussie is niet nieuw en speelt in meerdere gemeenten:
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_811682
In dit artikel zie je alle argumenten terug die hier in het topic ook zijn langsgekomen (voor zover het gaat om argumenten voor of tegen verplaatsen, niet om argumenten voor of tegen welk geloofsovertuiging dan ook). Blijkbaar is de ene streng-gelovige gemeente de andere niet en zijn er bijvoorbeeld ook Joodse gemeenschappen die dodenherdenking anders inrichten of verplaatsen als 4 mei op de sabbat valt.
Ik begrijp de argumentatie, alleen ben ik het er niet mee eens. Voor mij persoonlijk is het nationale karakter van de herdenking belangrijker dan de waarde die op sommige plaatsen aan de zondagsrust wordt gehecht. Daarom zou ik zelf niet instemmen met het verplaatsen en als de organisatie daarvoor het grootste struikelpunt zou zijn, zou ik met alle liefde zelf mijn zondag besteden aan die organisatie.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:56

Nouja, als de christelijke commisie het niet op zondag wil organiseren, waarom staat er dan niemand anders op om het op zondag te regelen? Dan kan de christelijke commissie zich bezighouden met de herdenking op zaterdag en de niet-christelijke commissie met de herdenking op zondag. Probleem opgelost. :+

Als de commissie het niet wil organiseren dan houdt het op toch?
En als de bewoners van Werkendam het daar niet mee eens zijn zouden ze zelf de handen uit de mouwen moeten steken.

@Sammie: respect voor jouw heldere posts en uitleg. _/-\o_

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:08

Helemaal met Mick75 eens..
Ik lees alles wat geplaatst is maar ik kan er gewoon niet bij dat door enkel gelovigen alles word verplaatst naar zaterdag.
De bloemist kan die kransen best op zaterdag maken, zijn ze zondag ook goed.
En of de gelovigen het op zaterdag doen maakt mij niet uit, maar dat voor iedereen zo beslissen?
Ik vind dat echt een soort van erg krom.

Zelf ben ik niet gelovig, maar mijn vriend wel.
Ff zoeken op facebook, zag een hilarisch plaatje voorbij komen. Momentje.
Misschien niet helemaal het ding maar ik moest er erg om lachen van de week. :o :')
https://www.facebook.com/TheGoodLordAbo ... =1&theater
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-03-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:12

Koninginnedag (of koningsdag for that matter) is nooit op zondag gevierd. Iets met dat de koninklijke familie zelf christelijk is en de zondagsrust bij voorkeur in acht neemt. Niets mis mee, dat is altijd zo geweest. En ondanks dat ik dat persoonlijk onzin vind, kan ik er niet wakker van liggen.

Dodenherdenking ligt imo toch net even anders. Ten eerste is dodenherdenking geen feest, maar een herdenking. Een herdenking die we, volgens nationale afspraken, op 4 mei houden, ongeacht op welke dag dat valt. Daarom gaat, ook op zondag, de nationale herdenking op de Waalsdorpervlakte ook gewoon door en daar zitten ook een hoop Christenen bij. Het is echt niet rustiger omdat het op zondag valt.

Dat een 4 mei committee graag op zondag rust wil houden is prima, maar dan zou het wel zo netjes zijn een alternatief te zoeken voor diegenen die wel graag op 4 mei een krans willen leggen, of op een andere manier willen herdenken. Voor al die mensen in Christelijke gemeenschappen die toch graag het gevoel willen hebben dat we met z'n allen eventjes ergens bij stil staan op hetzelfde moment. Het gaat namelijk niet om de zondag, het gaat om het gevoel, de gedachte dat een hele hoop mensen op hetzelfde moment stilstaan bij dezelfde dingen. Sommige mensen vinden die gedachte thuis oke (zoals ik), andere mensen willen dat delen, zonder meteen ver te hoeven reizen. Vrijwel elke gemeente heeft wel een herdenkingsplaats, dan is het prettig voor mensen om lokaal maar toch met z'n allen stil te staan bij wat is gebeurd. En wel op 4 mei, als de rest van Nederland daar ook bij stil staat. En niet op 3 mei, omdat het lokale 4 mei-committee graag op zondag rust wil hebben.

Rekening houden met elkaar betekent dat zondagsrust prima is voor wie dat wil, ook op 4 mei, maar dat er ook een realistisch alternatief geboden moet worden voor wie wel graag op 4 mei de doden en gevallenen willen herdenken. Vergeet niet dat het niet alleen om jongeren gaat die makkelijk reizen, maar ook in best veel gevallen om mensen die ouder zijn en minder goed ter been zijn, en niet zo makkelijk even naar een buurgemeente waar wel op 4 mei een herdenking gehouden wordt heen en weer reizen. En dat alternatief wordt er dus niet geboden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:41

4 mei net zo goed op een andere dag vieren, dat kan natuurlijk, dan doen we dat allemaal zo het uitkomt.
Niks mis mee, ik 12 augustus, jij 6 april.... Want dan is mijn vakantie in feite net zon goede reden als jouw geloof.
Maar als iedereen het maar te onpas gaat verzetten, mag men dan überhaupt nog wel van 4 mei spreken?

Die dag hebben we ooit gekozen, om redenen. En we herdenken het nog steeds omwille van al die slachtoffers toen, én de slachtoffers nu.... Is dit niet iets wat boven iedere religie, iedere partij staat?

En Joden, Christenen en Kaboutervereerders die zon dag In Het Openbare Leven willen verzetten naar hoe hun goeddunkt, ontkrachten dus een deel van die boodschap.

Deze partijen laten ook gelijk zien, dat hun eigen gewoontes, hen dierbaarder zijn dan iets wat verbindt, iets gemeenschappelijks.

Ik denk persoonlijk dat dat is wat mensen tegen de borst stuit: altijd wordt ons verzocht om rekening met ieders overtuigingen te houden. Maar andersom is er niets heilig.

Overigens is een verjaardag, al is dat dan van een konining of koning nou niet bepaald te vergelijken met iets als een Dodenherdenking zeg...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:45

Interessante vraag is dan ook of je wel of niet onbeleefd bent als je op 3 mei / 4 mei om 8 uur gewoon in de tuin zit te praten bij de bbq.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 17:55

Een feest vind ik wel ff iets anders dan dodenherdenking...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:17

LadyMadonna schreef:
Een feest vind ik wel ff iets anders dan dodenherdenking...

Naar wat ik kan lezen wil de commissie het niet organiseren omdat het op zondag is en zij liever niet op zondag werken. Wat houdt je tegen om het zelf t organiseren als je het zo belangrijk vindt? ;)

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:05

Ik zit me net te bedenken. In 2008 viel Dodenherdenking ook op zondag. Waarom zouden ze het 6 jaar geleden niet verzetten, en nu opeens wel? Het dorp Werkendam vind ik toch maar een raar iets :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:32

Tinkergekj schreef:
Ik zit me net te bedenken. In 2008 viel Dodenherdenking ook op zondag. Waarom zouden ze het 6 jaar geleden niet verzetten, en nu opeens wel? Het dorp Werkendam vind ik toch maar een raar iets :+

Ik denk zomaar dat ze dat toen ook gedaan hebben.... Maar toen was er op de een of andere manier minder gezeik over. Wat al meer mensen gezegd hebben: in heel veel christelijke gemeentes gebeurt dit al jaren. Waarom het dan nu ineens een probleem moet zijn...

Edit: ja, dat klopt dus. Zie o.a. dit artikel. Een citaat eruit:
Citaat:
Een Werkendammer die vlakbij de kermis woont, spreekt zijn verwondering uit over de dodenherdenking op 3 mei. "Wie heeft dat bedacht? Dodenherdenking, terwijl het kermis is? Ook op Hemelvaartdag, nota bene een Christelijke feestdag, draaide de kermis gewoon door. Ik vier de dodenherdenking wel gewoon op 4 mei". Werkendam is duidelijk verdeeld over de dodenherdenking.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:33

Blue_Eyes schreef:
Tinkergekj schreef:

Ik denk zomaar dat ze dat toen ook gedaan hebben.... Maar toen was er op de een of andere manier minder gezeik over. Wat al meer mensen gezegd hebben: in heel veel christelijke gemeentes gebeurt dit al jaren. Waarom het dan nu ineens een probleem moet zijn...

Edit: ja, dat klopt dus. Zie o.a. dit artikel. Een citaat eruit:
Citaat:
Een Werkendammer die vlakbij de kermis woont, spreekt zijn verwondering uit over de dodenherdenking op 3 mei. "Wie heeft dat bedacht? Dodenherdenking, terwijl het kermis is? Ook op Hemelvaartdag, nota bene een Christelijke feestdag, draaide de kermis gewoon door. Ik vier de dodenherdenking wel gewoon op 4 mei". Werkendam is duidelijk verdeeld over de dodenherdenking.

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat geloof voor respect voor een ander gaat. Jammer dat dit dus gebeurt. Maar aan de andere kant, de kermis had gerust een weekje later gekund. Ik 'vier' dodenherdenking op 4 mei, klaar, punt!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:39

Tinkergekj schreef:
Ik kan het me bijna niet voorstellen dat geloof voor respect voor een ander gaat. Jammer dat dit dus gebeurt. Maar aan de andere kant, de kermis had gerust een weekje later gekund. Ik 'vier' dodenherdenking op 4 mei, klaar, punt!

Euhm.. Geloof bestaat uit respect voor een ander, en juist daarom heeft de commissie besloten niet te gaan organiseren op zondag. Het is een moeilijke beslissing, ook binnen de christenen zijn de meningen verdeeld of je wel of niet dodenherdenking op zondag kan doen. Zoveel mensen, zoveel meningen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 22:01