StableDoor schreef:@colette40 en @knetterhard
'Nieuwetijdskinderen' en die BSM de Jong therapie is in mijn ogen pure ónzin! Het heeft alleen maar meer mijn idee bevestigd dat er veel misverstanden zijn over AD(H)D en medicatie.
Die nieuwetijdskinderen slaat imo nergens op, kijk maar eens naar de 'kenmerken': soms dyslexie, soms astma, soms driftig als ze niet begrepen worden, enz. Kom op zeg! Ieder kind kan dyslexie of astma hebben, en ieder kind zal driftig worden als het niet begrepen wordt. Er staan heel veel kenmerken die voor ieder kind gelden, en heel veel kenmerken waarbij 'soms' staat. Zo kan ik ook wel allemaal theorieën gaan bedenken, als je er 'soms' bij zet.
Die BSM de Jong therapie klopt ook niet. Nieuwe hersenverbindingen aanmaken heeft niks te maken met AD(H)D, ook kan je door 'prikkels' er niet voor zorgen dat dopamine ineens wel in het postsynaptisch membraan opgenomen kan worden. Er is gewoon een probleem met de receptoren en de dopamine. Dit probleem zit in de zenuwcellen. De dopamine blijft in de synapsspleet zitten en wordt niet/slecht opgenomen door het postsynaptische membraan. Hoe zou therapie hierbij kunnen helpen?
Ik bedoel dit niet onaardig, maar ik ben oprecht verbijsterd dat mensen denken dat je hierdoor problemen in de zenuwen kunt oplossen.
Jammer dat je het niet wilt inzien.. maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde natuurlijk! Jij mag het onzin vinden, maar hoe kan jij een oordeel geven over iets wat je zelf niet hebt ervaren? Beetje jammer maar weer dat je in de mainstream blijft hangen, typisch gedrag van de kudde 
edit: Ik word er best wel moe van, als mensen zomaar wat gaan roepen en dat zonder enige ervaring
.
Ik heb namelijk ervaring met deze therapie bij een jongentje die zwaar autistisch was en nu dus de kenmerken heeft van een jongen met hele lichte autisme. Ook werkt deze therapie op een jongetje met zware epilepsie (hij zou een kasplantje worden) en nu gaat het zo goed met hem, dat hij zonder medicatie leeft en hij haalt zelfs 10en
. En natuurlijk mijn eigen ervaring van ernstige chronische vermoeidheid met ADD (dus niet eens 200m naar de winkel kunnen lopen). Naar nu al een paar ochtenden werk in de week. Noem het onzin, maar ik ervaar het compleet anders
.