Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StableDoor schreef:De meeste bokkers hier hebben volgens mij geen goed beeld bij medicatie voor AD(H)D'ers. Het is een afwijking in de opname van dopamine, therapie zal daar niet bij kunnen helpen. Daar leer je enkel hoe je ermee om moet gaan, maar voor rust in je lijf en hoofd heeft therapie geen zin.
Het is zelfs zo dat kinderen met AD(H)D die géén medicijnen slikken, kleinere hersenen ontwikkelen dan kinderen die wél medicatie slikken.
Coby schreef:En juist bij opstandig agressief gedrag, immers niet alle ADHD'ers zijn alleen wat druk, heeft een school wat mij betreft meer dan genoeg reden om te kiezen voor of medicatie of een schorsing.
Ann_moi schreef:*
StableDoor schreef:@colette40 en @knetterhard
'Nieuwetijdskinderen' en die BSM de Jong therapie is in mijn ogen pure ónzin! Het heeft alleen maar meer mijn idee bevestigd dat er veel misverstanden zijn over AD(H)D en medicatie.
Die nieuwetijdskinderen slaat imo nergens op, kijk maar eens naar de 'kenmerken': soms dyslexie, soms astma, soms driftig als ze niet begrepen worden, enz. Kom op zeg! Ieder kind kan dyslexie of astma hebben, en ieder kind zal driftig worden als het niet begrepen wordt. Er staan heel veel kenmerken die voor ieder kind gelden, en heel veel kenmerken waarbij 'soms' staat. Zo kan ik ook wel allemaal theorieën gaan bedenken, als je er 'soms' bij zet.
Die BSM de Jong therapie klopt ook niet. Nieuwe hersenverbindingen aanmaken heeft niks te maken met AD(H)D, ook kan je door 'prikkels' er niet voor zorgen dat dopamine ineens wel in het postsynaptisch membraan opgenomen kan worden. Er is gewoon een probleem met de receptoren en de dopamine. Dit probleem zit in de zenuwcellen. De dopamine blijft in de synapsspleet zitten en wordt niet/slecht opgenomen door het postsynaptische membraan. Hoe zou therapie hierbij kunnen helpen?
Ik bedoel dit niet onaardig, maar ik ben oprecht verbijsterd dat mensen denken dat je hierdoor problemen in de zenuwen kunt oplossen.
knetterhard schreef:StableDoor schreef:@colette40 en @knetterhard
'Nieuwetijdskinderen' en die BSM de Jong therapie is in mijn ogen pure ónzin! Het heeft alleen maar meer mijn idee bevestigd dat er veel misverstanden zijn over AD(H)D en medicatie.
Die nieuwetijdskinderen slaat imo nergens op, kijk maar eens naar de 'kenmerken': soms dyslexie, soms astma, soms driftig als ze niet begrepen worden, enz. Kom op zeg! Ieder kind kan dyslexie of astma hebben, en ieder kind zal driftig worden als het niet begrepen wordt. Er staan heel veel kenmerken die voor ieder kind gelden, en heel veel kenmerken waarbij 'soms' staat. Zo kan ik ook wel allemaal theorieën gaan bedenken, als je er 'soms' bij zet.
Die BSM de Jong therapie klopt ook niet. Nieuwe hersenverbindingen aanmaken heeft niks te maken met AD(H)D, ook kan je door 'prikkels' er niet voor zorgen dat dopamine ineens wel in het postsynaptisch membraan opgenomen kan worden. Er is gewoon een probleem met de receptoren en de dopamine. Dit probleem zit in de zenuwcellen. De dopamine blijft in de synapsspleet zitten en wordt niet/slecht opgenomen door het postsynaptische membraan. Hoe zou therapie hierbij kunnen helpen?
Ik bedoel dit niet onaardig, maar ik ben oprecht verbijsterd dat mensen denken dat je hierdoor problemen in de zenuwen kunt oplossen.
Jammer dat je het niet wilt inzien.. maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde natuurlijk! Jij mag het onzin vinden, maar hoe kan jij een oordeel geven over iets wat je zelf niet hebt ervaren? Beetje jammer maar weer dat je in de mainstream blijft hangen, typisch gedrag van de kudde
Ann_moi schreef:*
StableDoor schreef:Ik snap het principe, maar ik snap nog niet helemaal hoe dit effect kan hebben op AD(H)D, ik ben dus nog niet overtuigd(ik ben moeilijk te overtuigen soms hoor, haha). Hoe werkt het dan dat je meer doorbloeding krijgt door oefeningen/voeding aanpassen? Op neurotransmitters heeft dat weinig effect lijkt me, of gaat het om een betere af- en aanvoer van zuurstof en afval- en voedingsstoffen?
Ik snap het principe dus wel, maar niet waarom/waardoor het zou werkenIk ben iemand die altijd in de 'waarom-fase' is blijven hangen
dus ik geloof dingen vaak pas als ik weet waarom/waardoor.