Zorgtoeslag te laat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:42

Lous schreef:
Citaat:
Het kan zomaar zijn dat de belastingdienst er ineens achterkomt dat je een onterecht bedrag ontvangt, en het minder word. Of gewoon helemaal niks meer ontvangt.

Daarnaast krijg je dit schriftelijk altijd van tevoren te weten.

Nou..... Ook niet altijd... Bij de belastingdienst 'gaat wel eens iets mis'. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van toeslagen. En ja, ook hier gingen de toeslagen die ik kreeg naar de spaarrekening omdat ik geheid weer terug moest betalen. Ook na het tig keer aangeven dat ik meer was gaan verdienen. Voordeel van op de spaar zetten was voor de belastingdienst dat ik áls ze ernaar vroegen ik het direct dezelfde dag terug kon boeken ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:43

Ik vind het de reacties ook wel erg kort door de bocht. Als je niet elke maand kan rondkomen van je geld, leef je naar je toeslagen toe hoor. En de meeste krijgen niet alleen maar €60 maar die krijgen dan wel € 400 euro aan toeslagen. Ik snap dat je dan best wel baalt. Je weet toch niet hoe ze die dagen ervoor hebben gegeten? Misschien alleen brood met pindakaas omdat hun geld op was...dan zou je graag boodschappen willen doen.

Mijn is trouwens ook net pas gestort, baalde wel ff dat het gisteren er niet op stond, maar ach 1 dag wachten is og niet zo erg. Heb nog eten in mn koelkast, maar voor degene die geen eten meer hebben zijn die toeslagen wel erg belangrijk.
Maarja mensen die nooit crisis hebben geleefd, snappen er werkelijk niks van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:44

Nies_ schreef:
Dat gezeur om toeslagen die 1 dag te laat betaald worden vind ik erg ondankbaar, je moet al blij zijn dat je het krijgt.

En dat terwijl een houding als die van jou toch ook heel veel schade doet aan onze maatschappij: het levert bv hogere gezondheidskosten op. (In socialere samenlevingen leven mensen langer, gelukkiger en gezonder dan in een maatschappij waar het ieder voor zich is, en dat geldt dus ook voor de mensen die wel voldoende hebben om van rond te komen. Ook de rijkere mensen leven minder lang en minder gelukkig in een samenleving met veel concurrentie en waar steeds benadrukt wordt hoe ondankbaar je bent als...)

Zorgtoeslag is dus een buitengewoon goede investering :j

Billy

Re: Zorgtoeslag te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:50

Och, als ik zie dat er mensen zijn die allerlei toeslagen krijgen, tot wel 400 euro, daar ben ik echt geschokt over, en dan wel paarden houden, vind ik het allemaal erg krom. Ik werk hard, verdien niet slecht, krijg geen enkele toeslag, en heb soms ook moeite om de maand rond te krijgen. En ja, ik heb een paard, maar die verdien ik wel helemaal zelf..
Ik ken ook wel dagen dat ik niet verder kom dan brood met pindakaas, een week lang tosti's of weet ik wat, maar ik weet dat ik een dure hobby heb en dat ik gewoon niet moet mekkeren, zelf voor gekozen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:50

Sammy_xxs schreef:
Maarja mensen die nooit crisis hebben geleefd, snappen er werkelijk niks van.

Toegeven: Ik heb inderdaad geen beeld van hoe het moet zijn om van maand tot maand te leven en elke maand een stukje maand over te houden. Of zelfs bij de voedselbank te lopen. Daar staat wel tegenover dat ik het geen probleem vind om mensen geld te lenen als zij even krap zitten en hierdoor tegen problemen aanlopen. Zelf krijg ik trouwens nergens toeslagen voor.

Ik vrees dan voor deze mensen het moment dat de zorgtoeslag wél uit het systeem gaat verdwijnen.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:56

Billy schreef:
Och, als ik zie dat er mensen zijn die allerlei toeslagen krijgen, tot wel 400 euro, daar ben ik echt geschokt over, en dan wel paarden houden, vind ik het allemaal erg krom. Ik werk hard, verdien niet slecht, krijg geen enkele toeslag, en heb soms ook moeite om de maand rond te krijgen. En ja, ik heb een paard, maar die verdien ik wel helemaal zelf..
Ik ken ook wel dagen dat ik niet verder kom dan brood met pindakaas, een week lang tosti's of weet ik wat, maar ik weet dat ik een dure hobby heb en dat ik gewoon niet moet mekkeren, zelf voor gekozen...

Daar ben ik het mee eens. Ook mijn man en ik hebben nergens recht op. Terwijl wij helemaal niet zoveel verdienen. En soms oom. Wat krapper zitten. (Gelukkig lossen wij onze zorgverzekering in 1x af zodat wij die maandelijkse kosten niet meer hebben)

Ik vind het sowieso raar dat mensen die rond moeten komen van hun toeslagen dat ze wel meerdere huisdieren hebben. Maar dat is een andere discussie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:58

Billy schreef:
En ja, ik heb een paard, maar die verdien ik wel helemaal zelf..

Mensen zien over het hoofd dat je geld verdient in een samenleving. Jouw werk is alleen maar waard wat je ervoor krijgt omdat dat in onze samenleving nu zo is. Dat staat dus niet los en is ook niet een objectieve maatstaf.

Werken is zelfs niet altijd objectief nuttiger dan niets doen: heel wat werk schaadt de wereld eerder dan dat het die beter maakt (dan kun je denken het introduceren van financieel instabiele producten, het verzinnen van marketingcampagnes voor het verkopen van nicotine of het creeren van een markt voor producten die alleen maar leiden tot het verspillen van grondstoffen, zoals extra slurpende auto's omdat dat goed voor de oliemarkt is. Dat zijn allemaal dingen waarvan we de bedenkers veel beter gewoon een bijstandsuitkering hadden kunnen geven en hadden gehoopt dat ze geen hardwerkende mensen waren geworden.)

Maar waarom heb je bv meer recht op een baan dan iemand anders? We zouden met de huidige werkloosheid ook gewoon kunnen zeggen dat je nu een tijdje mag werken, maar daarna je baan moet afstaan aan iemand anders. Dat is veel eerlijker. Dan heeft iemand anders ook eens de kans om ergens zelf voor te werken.

Een samenleving doe je samen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:59

Shadow0 schreef:
Nies_ schreef:
Dat gezeur om toeslagen die 1 dag te laat betaald worden vind ik erg ondankbaar, je moet al blij zijn dat je het krijgt.

En dat terwijl een houding als die van jou toch ook heel veel schade doet aan onze maatschappij: het levert bv hogere gezondheidskosten op. (In socialere samenlevingen leven mensen langer, gelukkiger en gezonder dan in een maatschappij waar het ieder voor zich is, en dat geldt dus ook voor de mensen die wel voldoende hebben om van rond te komen. Ook de rijkere mensen leven minder lang en minder gelukkig in een samenleving met veel concurrentie en waar steeds benadrukt wordt hoe ondankbaar je bent als...)

Mensen leven sowieso al lang genoeg, dus dat zie ik niet als probleem. :') Eigenlijk vind ik dat toeslagen gewoon gelijk betaald moeten worden aan daar waar het voor is. Dus zorgtoeslag naar de zorgverzekering enz. Dan heb je dit probleem ook niet. Snap eigenlijk niet wat je bedoelt met mijn houding en concurrentie? Ik vind het goed dat je niet aan je lot overgelaten wordt in dit land, sterker nog, ik vind het soms te kort schieten, maar dat wil nog niet zeggen dat je het als vanzelfsprekend moet zien.
Bamorka schreef:
Nies_ schreef:
Ik neem toch aan dat jouw moeder ook wegen zoekt om er uit te komen, of niet? Als je die €60 een week niet kan missen, dan is dat toch niet goed? Dat moet je toch zien te voorkomen en inderdaad soms lukt dat niet, maar dat maakt het nog niet goed. Dat bedoel ik er mee, niet dat mensen die het zo hard nodig hebben allemaal luie ondankbare krengen zijn.

Ja natuurlijk doet ze dat, maar als 47 jarige, met enkel een kappersopleiding (wat ze dus niet kan doen ivm hernia) kom je bijna nergens meer aan de bak. En in meerdere gevallen is het niet €60, huurtoeslag e.d. was ook te laat. Tuurlijk maakt het het niet goed, maar om te zeggen dat je fout bezig bent is wel erg kort door de bocht, en bij mij wek je wel het idee dat je bedoeld dat die mensen luie ondankbare krengen zijn.

Ik begrijp dat je dat zo kunt lezen, maar zo bedoel ik dat echt niet. Wel ben ik soms verbaasd hoe mensen in de slachtoffer rol kunnen kruipen en dat kan ik niet vaak wil ik niet betekent en dit in combinatie met laksheid kan voor grote geldproblemen zorgen (waarmee ik niet wil impliceren dat dit voor jouw moeder ook geldt). Zulke mensen moeten eens goed gaan nadenken, uitzonderingen zijn er altijd en voor hen zal dan misschien te hard geoordeeld worden, onder ander door mij, daar zal ik ook niet om liegen.
Dat je niet blij bent als de toeslag te laat komt kan ik ook nog voor inkomen, maar op je achterste benen gaan staan vind ik gewoon te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 21-02-14 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:59

Ik vind het raar dat mensen roken terwijl ze amper geld hebben :)
Wij hebben het trouwens ruim zat hoor, die zorgtoeslag is ook niet nodig, maar wel handig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:00

Ik ben verpleegkundige, dank je voor je vooroordelen en je ophemelen van werkloos zijn en werk weigeren zoals je regelmatig hoort....
Dit was een reactie op Shadow0

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:00

Ohw en die zorgtoeslag he... Als we nu eens niet zo enorm ver doorbehandelen, eens niet aan ivf behandelingen doen enz enz, dan zijn die kosten ook een stuk lager en is die zorgtoeslag niet meer nodig. Maar dat mag je niet zeggen ;)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:01

Shadow0 schreef:

Hmmm ... nu wil ik ook wel zorgtoeslag krijgen. ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:02

Machie schreef:
Ohw en die zorgtoeslag he... Als we nu eens niet zo enorm ver doorbehandelen, eens niet aan ivf behandelingen doen enz enz, dan zijn die kosten ook een stuk lager en is die zorgtoeslag niet meer nodig. Maar dat mag je niet zeggen ;)

Tonnen in kankerpatiënten stoppen zodat ze nog 2 maanden langer leven zie ik ook niet zitten, maar dat mag je inderdaad niet zeggen :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:04

Och en al die IVF pogingen....rot genoeg maar ws is er een reden waarom mensen geen kinderen krijgen. Zijn er lichamelijke belemmeringen en wordt de hele wereld op zn kop gezet om de natuur te foppen....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:05

Billy schreef:
Och en al die IVF pogingen....rot genoeg maar ws is er een reden waarom mensen geen kinderen krijgen. Zijn er lichamelijke belemmeringen en wordt de hele wereld op zn kop gezet om de natuur te foppen....

Nou idd. Trek het door naar dieren, de combinatie zal dan wel niet goed zijn..
Maar ook dat mag je niet zeggen ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:07

Nee, daarom zeg ik het ook maar niet... :D

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:08

Maar ja..... Stel dat we allemaal niet werken ( als dat echt zo verwerpelijk is), waar worden dan de toeslagen van betaald? Wie gaat er opereren? Zorgen dat er uberhaupt eten in de supermarkt is? Huizen ouwen etc?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:23

Jeetje Nies_, wat vervelend voor je dat je niet over 1 greintje empathie of inlevingsvermogen beschikt voor je medemens die het wèl moeilijk heeft.
Wat een klein wereldje moet jij hebben :(:)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:51

Billy schreef:

Ondanks dat dit een hele andere discussie is, wil ik hier toch op reageren.
Het kan ook zo zijn dat je beide gezond verklaard bent en er eigenlijk geen belemmering moet zijn in het natuurlijk krijgen van kinderen.
Soms laat dit heel erg lang op zich wachten, en als je dan graag kinderen wilt ja dan is IVF een uitkomst.

Vind jou uitspraak dan ook kort door de bocht :)

Mijn vriend en ik hebben al een kindje op de natuurlijke manier gekregen, eerste ronde.. De 2de laat ondertussen al 1,5 jr. op zich wachten.
Ik zou dus in aanmerking komen voor onderzoeken en verdere behandelingen. (Nou doe ik dit bewust niet omdat ik geen zin heb in dit ziekenhuisgedoe) maar ik kan me wel indenken dat er stellen zijn die het wel doen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:57

Winged schreef:
Nou..... Ook niet altijd... Bij de belastingdienst 'gaat wel eens iets mis'. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van toeslagen. En ja, ook hier gingen de toeslagen die ik kreeg naar de spaarrekening omdat ik geheid weer terug moest betalen. Ook na het tig keer aangeven dat ik meer was gaan verdienen. Voordeel van op de spaar zetten was voor de belastingdienst dat ik áls ze ernaar vroegen ik het direct dezelfde dag terug kon boeken ;)

Ik gelukkig ook niet, ik heb nog een slordige 1750 euro van ze tegoed en volgende maand (want het is nog niet geregeld ruim 2000 euro) aan kinderopvangtoeslag voor ons pleegkind. Er gaat bij mij niet wel eens wat mis het gaat al ruim vijf maanden non-stop mis :D.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:09

Euhh begrijp me niet verkeerd maar jullie zijn er wel van op de hoogte dat deze storing NIET de fout is van de BD? Er gaat veel mis door de overgang naar 1brn maar deze betalingen zijn door de BD 5 dagen van te voren al klaar gezet. Jammer dat meerdere mensen dan de BD hier ook maar verantwoordelijk voor stellen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:33

miinynke schreef:
miinynke schreef:
studiefinanciering stond er bij mij wel netjes op vandaag, maar ik vind het inderdaad niet zo'n ramp als het wat later komt.

maar snap voor mensen die het nodig hebben dat dit zeer vervelend is!

uuh net anders om dus, zorg is er wel al... maar stuffie nog niet

Ik kreeg een mail dat stuffi de 24e kwam, ik heb nog niet gekeken of ik mijn zorgtoeslag binnen heb, dat komt vanzelf wel. Zorgverzekering wordt elke 1e van de maand afgeschreven dus ik heb het nog niet nodig. Fouten kunnen altijd gebeuren, druk maken wordt de mens gestrest van.. Take it easy!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:40

Victory-Boy schreef:
Hmmm ... nu wil ik ook wel zorgtoeslag krijgen. ;)

Je profiteert er al van :) Het is een van de redenen dat we bv vaak hoog scoren op ranglijsten als het gaat om hoe gelukkig we ons voelen en hoe stabiel (bv niet-crimineel) onze samenleving is. Dat heeft dus voordelen voor iedereen, zelfs al heb je het geluk om voldoende te verdienen dat je de zorgtoeslag zelf niet nodig hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:38

Ik krijg elke vier weken salaris en betaal dan meteen mijn rekeningen,ook mijn zorgpremie. Soms houd ik dus weleens een weekje over dat het al op is. Dan is het wel fijn als die premie er op de tijd is dat hij er moet zijn. Zeker als je hem nodig hebt.