Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Ik haat deze persoon niet, maar ik haat wel dat gedachtengoed. Het is eerder raar om achter Hitler te staan, dan het is om die man te verachten.
Dominique_96 schreef:Weet je toch niet? Wie weet onderbouwt hij wel alles. Kan je het nog niet mee eens zijn maar dan onderbouwt ie 't wel
Tja, naar hoe 'ie eruit ziet kun je al eruit opmaken dat ie niet echt geeft om meningen van andere mensen
Frederieke_ schreef:Dominique_96 schreef:Weet je toch niet? Wie weet onderbouwt hij wel alles. Kan je het nog niet mee eens zijn maar dan onderbouwt ie 't wel
Tja, naar hoe 'ie eruit ziet kun je al eruit opmaken dat ie niet echt geeft om meningen van andere mensen
Grootste bullshit ever, wat heeft uiterlijk er nou mee te maken of hij(personen an sich) rekening houd met anderen?
Ceriadwen schreef:Team_Sublime schreef:die van 2 uur staat niet online als video wel in schrift dacht ik. er is echter wel een filmpje van 10 minuten waarin hij sommige uitspraken in onderbouwd.
verder dat hij het lachend vertelt is natuurlijk ook een uiting van niet weten wat je er mee aan moet. ( ook een deel van zijn autisme)
ik ken persoon in kwestie niet heel goed ( zeg ik er eerlijk bij ) maar vele mensen die ik ken gaan met hem om en ondervinden geen problemen of what so ever van hem.
zijn beste vriend is zelfs ook gewoon een jood.
verder ga ik niet al te ver in discussie. ik wil alleen zeggen hiermee dat ik het zo jammer vind dat mensen blijkbaar zo'n jongen kennen na een filmpje van 5 minuten en niet het hele verhaal kennen.
er is een mail uit naar de redactie van het progamma, om alles online te zetten en/of te verbeteren aangezien die arme jongen hier nu ontzettend last van ondervind.
ik blijf zeggen, ben ik het er mee eens ? absoluut niet in de meeste dingen,. maar ik begrijp hem wel in zijn keuzes
Ik snap überhaupt niet dat een medium zoals televisie enige tijd in zo iemand steekt en het dan nog uitzend ook.
Frederieke_ schreef:Dominique_96 schreef:Weet je toch niet? Wie weet onderbouwt hij wel alles. Kan je het nog niet mee eens zijn maar dan onderbouwt ie 't wel
Grootste bullshit ever, wat heeft uiterlijk er nou mee te maken of hij(personen an sich) rekening houd met anderen?
Bhriseis schreef:Als je er niet conventioneel uitziet, mag men denk ik wel aannemen dat meningen OVER JE UITERLIJK van anderen je koud laten?
En als je dan zo'n provocerende tattoos neemt, dan druk je je gedachtegoed toch gewoon graag publiek uit? Dus ik denk dat daarom mensen aannemen dat het hem niet kan schelen wat anderen over hem denken.
maximuss schreef:Sorry maar het argument dat de maatschappij hem zo gemaakt heeft gaat echt niet op. Er zijn tig mensen die zich op een of andere manier verongelijkt voelen door de maatschappij en die laten heus niet allemaal nazisymbolen tatoeëren. Autisme daar word je mee geboren dus daar kan de maatschappij ook niets aan doen. Het enige wat je hier de maatschappij kunt verwijten is dat ze deze meneer niet wat vroeger psychiatrische hulp gegeven heeft.
En nu nog even een kleine anekdote uit de geschiedenis: Hitler is pas met zijn hele nazi poespas begonnen nadat hij niet was binnengeraakt bij de kunstacademie, die voelde zich ook benadeeld door de maatschappij en is dat dan maar beginnen uitwerken op de vermogendste bevolkingsgroep van die tijd nl de joden. Trouwens al ooit iemand van Kim de Gelder gehoord?
Woogy schreef:valt toch allemaal wel mee. IS vrijheid van meningsuiting.
Zo heel schokkend vind ik het allemaal niet
Citaat:Que?
femo schreef:hitler was ook errug sjielug.
ik snap dat sommmige mensen verder kijken naar deze jongen dan hun neus lang is.
maar kom op zeg, heeft hij wel enig idee hoe erg het is wat hitler heeft gedaan? ik ken ook veel mensen die jaren lang kapot gemaakt zijn, en die niet zo achterlijk nazi aanhangers zijn en mensen hun wang open snijden. deze jongen is 50 % zielig, maar de andere 50% gewoon gek, en kwaad, en eng..
beetje nazi aanhanger zijn, sorry, maar er zijn miljoenen mensen die hun familie heeft zien weg kwijnen, en die zich hebben dood moeten werken. kindertjes vergast.
ik vind dat als je dit soort gedachte's hebt, echt eng.. ookal is er vrijheid van meninguiting, het spoort niet.
parador schreef:na dat alles hier is gezegd vraag ik me nog 1 ding af.....Hoezo hoeft een autist niet te werken....? Niets ten nadelen van autisten hoor...maar ik ken er genoeg die werken( zijn heel slim hoor)
Esmeej333 schreef:parador schreef:na dat alles hier is gezegd vraag ik me nog 1 ding af.....Hoezo hoeft een autist niet te werken....? Niets ten nadelen van autisten hoor...maar ik ken er genoeg die werken( zijn heel slim hoor)
Omdat er heel veel verschillende gradaties zijn. 'De autist' bestaat niet. De een kan, met een beetje moeite makkelijk normaal functioneren in de maatschappij, en sommigen absoluut niet.