Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:56

Ik haat deze persoon niet, maar ik haat wel dat gedachtengoed. Het is eerder raar om achter Hitler te staan, dan het is om die man te verachten.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:01

Tieneke schreef:
Ik haat deze persoon niet, maar ik haat wel dat gedachtengoed. Het is eerder raar om achter Hitler te staan, dan het is om die man te verachten.

dat bedoel ik dus.

ik heb liever ( en hij denk ik ook ) dat mensen hem niet als persoon haten. maar zijn gedachtengang snappen en hem daarom zouden afkeuren , waar eigenlijk haat dus niet echt van sprake is )

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:01

Ik snap wel dat bijvoorbeeld een persoon die familie heeft verloren aan de holocaust of aan neonazistische misdaden, dat je dan een hekel kan hebben aan zo'n persoon. Ik probeer het objectief te bekijken, maar als overtuigd vegetariër gaat mijn neus ook al krullen wanneer ik een slager zie :+ Om het maar even met een dwaze vergelijking te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:05

Dominique_96 schreef:
Weet je toch niet? Wie weet onderbouwt hij wel alles. Kan je het nog niet mee eens zijn maar dan onderbouwt ie 't wel :)
Tja, naar hoe 'ie eruit ziet kun je al eruit opmaken dat ie niet echt geeft om meningen van andere mensen :P

Grootste bullshit ever, wat heeft uiterlijk er nou mee te maken of hij(personen an sich) rekening houd met anderen?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 19:05

Frederieke_ schreef:
Dominique_96 schreef:
Weet je toch niet? Wie weet onderbouwt hij wel alles. Kan je het nog niet mee eens zijn maar dan onderbouwt ie 't wel :)
Tja, naar hoe 'ie eruit ziet kun je al eruit opmaken dat ie niet echt geeft om meningen van andere mensen :P

Grootste bullshit ever, wat heeft uiterlijk er nou mee te maken of hij(personen an sich) rekening houd met anderen?

Ja dat vind ik ook erg bijzonder, ik kleed me ook alternatief maar ik heb wel gevoel en geef wel om mening van anderen. :+ Dus die mening is wel héél kort door de bocht.
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 13-02-14 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:06

Ceriadwen schreef:
Team_Sublime schreef:
die van 2 uur staat niet online als video wel in schrift dacht ik. er is echter wel een filmpje van 10 minuten waarin hij sommige uitspraken in onderbouwd.

verder dat hij het lachend vertelt is natuurlijk ook een uiting van niet weten wat je er mee aan moet. ( ook een deel van zijn autisme)

ik ken persoon in kwestie niet heel goed ( zeg ik er eerlijk bij ) maar vele mensen die ik ken gaan met hem om en ondervinden geen problemen of what so ever van hem.

zijn beste vriend is zelfs ook gewoon een jood.

verder ga ik niet al te ver in discussie. ik wil alleen zeggen hiermee dat ik het zo jammer vind dat mensen blijkbaar zo'n jongen kennen na een filmpje van 5 minuten en niet het hele verhaal kennen.

er is een mail uit naar de redactie van het progamma, om alles online te zetten en/of te verbeteren aangezien die arme jongen hier nu ontzettend last van ondervind.

ik blijf zeggen, ben ik het er mee eens ? absoluut niet in de meeste dingen,. maar ik begrijp hem wel in zijn keuzes
:)

Ik snap überhaupt niet dat een medium zoals televisie enige tijd in zo iemand steekt en het dan nog uitzend ook.

Tuurlijk wel, kijkcijfers!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:10

Als je er niet conventioneel uitziet, mag men denk ik wel aannemen dat meningen OVER JE UITERLIJK van anderen je koud laten?

Hoe hij er uit ziet is provocerend. Dat iedereen zich lekker in zijn vel voelt met zijn uiterlijk is super, en dat moet gewoon kunnen, maar je kan het niet 'gewoon' noemen. Zo ziet Jan Met De Pet er toch niet uit. En daar is natuurlijk niets mis mee, maar had hij echt nachtenlang wakker gelegen van de mening van anderen hierover, zou hij er toch eerder uitzien als een doorsnee Nederlander?

Als ik een korte rok aantrek of een leuk frêle jurkje, weet ik ook dat ik bekeken wordt, maar dat kan mij eigenlijk echt niet schelen.

En als je dan zo'n provocerende tattoos neemt, dan druk je je gedachtegoed toch gewoon graag publiek uit? Dus ik denk dat daarom mensen aannemen dat het hem niet kan schelen wat anderen over hem denken.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:17

Sorry maar het argument dat de maatschappij hem zo gemaakt heeft gaat echt niet op. Er zijn tig mensen die zich op een of andere manier verongelijkt voelen door de maatschappij en die laten heus niet allemaal nazisymbolen tatoeëren. Autisme daar word je mee geboren dus daar kan de maatschappij ook niets aan doen. Het enige wat je hier de maatschappij kunt verwijten is dat ze deze meneer niet wat vroeger psychiatrische hulp gegeven heeft.
En nu nog even een kleine anekdote uit de geschiedenis: Hitler is pas met zijn hele nazi poespas begonnen nadat hij niet was binnengeraakt bij de kunstacademie, die voelde zich ook benadeeld door de maatschappij en is dat dan maar beginnen uitwerken op de vermogendste bevolkingsgroep van die tijd nl de joden. Trouwens al ooit iemand van Kim de Gelder gehoord?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:18

Frederieke_ schreef:
Dominique_96 schreef:

Nee hoor. Ik zeg ook niet dat hij geen rekening houdt met anderen, lezen :). Hij kleedt zich niet bepaald normaal en wordt waarschijnlijk constant voor gothic uitgemaakt. Als hem dat iets boeit kleedt ie zich wel anders aan.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:20

Bhriseis schreef:
Als je er niet conventioneel uitziet, mag men denk ik wel aannemen dat meningen OVER JE UITERLIJK van anderen je koud laten?

En als je dan zo'n provocerende tattoos neemt, dan druk je je gedachtegoed toch gewoon graag publiek uit? Dus ik denk dat daarom mensen aannemen dat het hem niet kan schelen wat anderen over hem denken.

Precies, zo bedoelde ik het. Had er bij moeten zetten dat het hem idd niet boeit qua uiterlijk.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:01

maximuss schreef:
Sorry maar het argument dat de maatschappij hem zo gemaakt heeft gaat echt niet op. Er zijn tig mensen die zich op een of andere manier verongelijkt voelen door de maatschappij en die laten heus niet allemaal nazisymbolen tatoeëren. Autisme daar word je mee geboren dus daar kan de maatschappij ook niets aan doen. Het enige wat je hier de maatschappij kunt verwijten is dat ze deze meneer niet wat vroeger psychiatrische hulp gegeven heeft.
En nu nog even een kleine anekdote uit de geschiedenis: Hitler is pas met zijn hele nazi poespas begonnen nadat hij niet was binnengeraakt bij de kunstacademie, die voelde zich ook benadeeld door de maatschappij en is dat dan maar beginnen uitwerken op de vermogendste bevolkingsgroep van die tijd nl de joden. Trouwens al ooit iemand van Kim de Gelder gehoord?

Nee nooit van gehoord. :n waarom vraag je dat? :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:11

Kim de Gelder heeft baby's en volwassenen vermoord, o.a. bij een steekpartij op een kinderdagverblijf in Dendermonde. Hij steekt het op zijn opvoeding, de maatschappij en hij verheerlijkt Bin Laden (zijn zelfverklaard evenbeeld). Hij is wel toerekeningsvatbaar verklaard destijds. Ik denk dus dat ze met hem te noemen bedoelde hier dat de manier van denken kan leiden tot moorden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:22

Ik vind zijn stijl echt ontzettend vet :')

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:26

Idd, dat is ook zo'n geval van benadeeld door de maatschappij, gothic/ autistisch en wars van (ouderlijk) gezag... En hij heeft ondertussen een aantal doden op zijn geweten...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:03

Woogy schreef:
valt toch allemaal wel mee. IS vrijheid van meningsuiting.
Zo heel schokkend vind ik het allemaal niet

Citaat:
Que? :')

Heel schokkend, die mening zullen jullie met mij delen denk ik.

Daar reageer ik op...ik vind dit totaal niet schokkend, zie vooral iemand die een stellige mening heeft als zovele van ons alleen spreekt hij hem uit, dat hij de Marokkaan die hem lastig viel met een mes heeft bewerkt vind ik dan wel weer overbodig, ik denk dan, geef hem gewoon een pak slaag en klaar.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:36

hitler was ook errug sjielug.

ik snap dat sommmige mensen verder kijken naar deze jongen dan hun neus lang is.
maar kom op zeg, heeft hij wel enig idee hoe erg het is wat hitler heeft gedaan? ik ken ook veel mensen die jaren lang kapot gemaakt zijn, en die niet zo achterlijk nazi aanhangers zijn en mensen hun wang open snijden. deze jongen is 50 % zielig, maar de andere 50% gewoon gek, en kwaad, en eng..

beetje nazi aanhanger zijn, sorry, maar er zijn miljoenen mensen die hun familie heeft zien weg kwijnen, en die zich hebben dood moeten werken. kindertjes vergast.

ik vind dat als je dit soort gedachte's hebt, echt eng.. ookal is er vrijheid van meninguiting, het spoort niet.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:42

femo schreef:
hitler was ook errug sjielug.

ik snap dat sommmige mensen verder kijken naar deze jongen dan hun neus lang is.
maar kom op zeg, heeft hij wel enig idee hoe erg het is wat hitler heeft gedaan? ik ken ook veel mensen die jaren lang kapot gemaakt zijn, en die niet zo achterlijk nazi aanhangers zijn en mensen hun wang open snijden. deze jongen is 50 % zielig, maar de andere 50% gewoon gek, en kwaad, en eng..

beetje nazi aanhanger zijn, sorry, maar er zijn miljoenen mensen die hun familie heeft zien weg kwijnen, en die zich hebben dood moeten werken. kindertjes vergast.

ik vind dat als je dit soort gedachte's hebt, echt eng.. ookal is er vrijheid van meninguiting, het spoort niet.

Ik ken ook mensen met een heel normaal leven die compleet doorgedraaid zijn. Dat hij niet helemaal spoort, dat is het hem nou juist.

Denk dat het beter was geweest deze jongen tegen zichzelf te beschermen en dit niet uit te zenden.
Hij zal nu wel een heleboel oliebol over zich heen krijgt. Terecht voor wat hij gezegd heeft? Ja.

Maar of je het hem helemaal kunt aanrekenen vraag ik me af.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:46

nee, dat snap ik dan nog wel :) het is natuurlijk altijd dubbel. maar hij heeft inderdaad wel hele nare uitspraken.. word er misselijk van..

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:52

na dat alles hier is gezegd vraag ik me nog 1 ding af.....Hoezo hoeft een autist niet te werken....? Niets ten nadelen van autisten hoor...maar ik ken er genoeg die werken( zijn heel slim hoor)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:55

parador schreef:
na dat alles hier is gezegd vraag ik me nog 1 ding af.....Hoezo hoeft een autist niet te werken....? Niets ten nadelen van autisten hoor...maar ik ken er genoeg die werken( zijn heel slim hoor)

Omdat er heel veel verschillende gradaties zijn. 'De autist' bestaat niet. De een kan, met een beetje moeite makkelijk normaal functioneren in de maatschappij, en sommigen absoluut niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:56

ben nu het hele interview even aan het bekijken.
het blijft een beetje bijzonder, maar iets genuanceerder,

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:22

Esmeej333 schreef:
parador schreef:

Omdat er heel veel verschillende gradaties zijn. 'De autist' bestaat niet. De een kan, met een beetje moeite makkelijk normaal functioneren in de maatschappij, en sommigen absoluut niet.

Ik ken ook een autist en die kan absoluut nooit niet werken, de ouders zijn blij dat ie een paar woorden kan zeggen.
14 jaar oud, maar de gedachtengang van een 2 jarige en dat zal nooit veranderen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:25

maar ik vind deze jongen eigelijk helemaal niet autistisch overkomen. maar hier heb ik dan ook niet zo veel verstand van.

daarom kan ik er ook zo boos van worden..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:28

Mensen met een zware vorm van autisme zouden niet zo snel een volslagen onbekende met cameraploeg in hun huis uitnodigen, lijkt me, om dan een onvoorbereid interview te geven. Ik ben geen psych, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat deze kerel een dergelijk zware vorm heeft dat er geen enkele vorm van arbeid mogelijk is.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:29

nou, precies! dat lijkt mij ook.