De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:33

KarmaWitch schreef:
Hoe komen jullie er in godsnaam bij dat ik een paard heb? Dat heb ik verdomme niet eens!
Ik heb deze verdomde actie niet eens opgezet. Als jullie die link hadden bekeken had je dat kunnen weten!

En kap ff nu met MIJ te bekritiseren. Ik heb in tijden geen nieuwe kleren gekocht, draag te grote broeken, omdat ik afgevallen ben en het NIET kan kopen, draag kapotte jassen (aan de binnenkant dan), slobber vesten etc omdat ik het NIET kan betalen.

Mijn pa is afgekeurd mijn stiefma heeft geen baan en mijn ma die ligt krom om alles te kunnen betalen en mij daarbij die 100 euro te geven die DUO in heeft gehouden omdat zij wel kan bijdragen... NEE dit kan zij niet!

Ik kan mijn schoolgeld soms niet eens betalen, maar pas de volgende maand. Dus boek ik terug...
Ik ben nu al met al bijna 2 jaar bezig voor een bijbaan om even wat extra's achter de hand te hebben en te kunnen sparen. Want dat lukt zelfs niet!

Je hebt een leasepaard toch? Is hij gratis? En heb je DUO gebeld met de vraag waarom je gekort bent? Want ik ken niemand die gekort is. En wat ben jij ontzettend rijk dat jij je druk kunt maken om kleding.

Probeer verder eens te solliciteren bij de thuiszorg, horeca, inpakwerk, ben je al bij een uitzendbureau geweest?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:33

KarmaWitch schreef:
En met die acties voor buitenland doel ik op die voor ontwikkelingslanden. Hoelang zijn we daar nu al mee bezig jongens? Wat ik mij afvraag is of het überhaupt wel aankomt en niet ergens in eigen zak wordt gestoken, want verbeterd is het niet daarzo.

Als je Serieus Request bedoeld, daar geven mensen vrijwillig aan. Wordt niet door de overheid in touw gezet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:36

ik ben het wel eens dat er iets moet veranderen, maar files? er zal maar wat levensbedreigends gebeuren en jullie staan gezellig te theeleuten op de weg...
en ja, je moet bezuinigen maar waarom,waarom? moeten diplomaten geen btw bijvoorbeeld te betalen? daar zei ik dan weer winst voor de overheid. Zorgverzekering : premie omhoog en wel weer eigenrisico dat is nogal wat winst als je kijkt hoeveel buitenlanders hier in nederland wonen....
en dat stufi korten omdat je ouders rijk genoeg zijn... ja en dan willen je ouders niets geven en dan? red je het niet..
of ze moeten er 3 tegelijk meebetalen... houden ze ook geen rekening mee.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:37

Nou nou, wat een kortzichtigheid lees ik hier. Voor de mensen die vinden/denken dat er hier in Nederland geen reden is tot klagen. Jullie zitten waarschijnlijk niet aan de onderkant van de samenleving anders piepte je wel anders! Ik heb het 'geluk' chronisch ziek te zijn, kreeg vandaag nog een rekening van 200 euro eigen bijdrage die ik zelf moet betalen ondanks dat ik me blauw betaal aan mijn ziektekostenverzekering. Ik heb gehuild als een klein kind toen ik het zag want waar moet je 200 euro vandaan halen als je toch al niet rond kunt komen van je sociaal minimum (afgekeurd). Eigen risico 360 komt daar nog eens bovenop. Sorry hoor, maar er zijn echt mensen die niet eens normaal gezond kunnen eten! En voor de mensen die het beter hebben; voel je gezegend, verdiep je eens wat meer in de armoede in Nederland en heb begrip voor de mensen die zo 'onterecht klagen'. Mijn bankrekeningnummer geef ik graag in pb. ;(
Laatst bijgewerkt door Izep op 22-01-14 21:41, in het totaal 3 keer bewerkt

eilleen333

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:39

Heb vast in mijn agenda gezet dat ik die dag dus niet met de auto naar school ga;)

Ik vind dat we in Nederland weinig te klagen hebben. Er zijn genoeg landen waar alles een stuk slechter geregeld en je bent er zelf bij wat je uitgeeft.

Ik zie mensen met de nieuwste smartphones klagen dat ze geen geld hebben terwijl ze een pakje peuken per dag wegpaffen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:45

Natuurlijk zijn er mensen die het echt slecht hebben, die geen huisdieren meer hebben, geen sigaret meer kunnen roken, goedkoop wonen, boekhouding goed voor elkaar hebben en toch niet voldoende hebben om elke avond een gezonde maaltijd op tafel kunnen krijgen. Dat is ook triest. Maar wat helpt het om een nationale verkeersopstopping te veroorzaken?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:48

Precies!

Misschien kunnen we het geld dat we verspillen aan brandstof met in de files staan beter doneren aan de mensen die het minder hebben dan wij, die dus auto kunnen rijden?
Als je in actie wil komen om het financieel beter te krijgen, ga dan carpoolen ofzo. Weet je hoeveel je daarmee kan besparen?:)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:50

KarmaWitch schreef:
vuurneon: thnx voor de tip, ben daar sowieso al mee bezig... Alleen ja is verdomd lastig. Supermarkt ben ik te oud voor, bij die en die winkel heb je die en die opleiding weer nodig of zoeken ze BBL'ers...

Dit snap ik nou echt niet. Als jobstudent kan je toch werkelijk overal gaan werken? Vooral horeca, daar zoeken ze altijd jobstudenten. Ik ben bij welgeteld 1 restaurant gaan aankloppen, en daar werk ik nu al 3 jaar als jobstudent. Mijn broer heeft 2 weken geleden gaan aankloppen bij een kebabzaak, mocht meteen beginnen.
Oké, ik zeg niet dat je veel geld zult verdienen (alhoewel als je ook in het andere kleurtje werkt...), maar dat scheelt toch weer.
Ik woon niet in Nederland, maar kan me toch echt niet voorstellen dat er zo een groot verschil opzit dat jij niet aan een bijbaantje geraakt.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:51

Die file zal idd niet helpen, dat ben ik met je eens. Maar ik reageerde even op alle kortzichtige reacties omdat het me persoonlijk emotioneel raakt. Niet iedereen klaagt onterecht, niet voor iedereen geldt eigen schuld, dikke bult. Je kunt ook gewoon heel veel pech hebben...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:53

Kitty1985 schreef:
Ik zou niet weten waarom.

Heb genoeg belastingen mogen betalen voor de uitkeringspot. En de meeste werklozen met mij.

En het is maar goed dat er uitkeringstrekkers zijn, die doen een hele hoop vrijwilligerswerk waar de meeste VVD'ers te beroerd voor zijn.

Als je pas 28 jaar bent, dan zal het wel meevallen met het betalen van belastingen en het recht op een (langdurige) WW-uitkering. :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:15

lieveli schreef:
KarmaWitch schreef:
Hoe komen jullie er in godsnaam bij dat ik een paard heb? Dat heb ik verdomme niet eens!
Ik heb deze verdomde actie niet eens opgezet. Als jullie die link hadden bekeken had je dat kunnen weten!

En kap ff nu met MIJ te bekritiseren. Ik heb in tijden geen nieuwe kleren gekocht, draag te grote broeken, omdat ik afgevallen ben en het NIET kan kopen, draag kapotte jassen (aan de binnenkant dan), slobber vesten etc omdat ik het NIET kan betalen.

Mijn pa is afgekeurd mijn stiefma heeft geen baan en mijn ma die ligt krom om alles te kunnen betalen en mij daarbij die 100 euro te geven die DUO in heeft gehouden omdat zij wel kan bijdragen... NEE dit kan zij niet!

Ik kan mijn schoolgeld soms niet eens betalen, maar pas de volgende maand. Dus boek ik terug...
Ik ben nu al met al bijna 2 jaar bezig voor een bijbaan om even wat extra's achter de hand te hebben en te kunnen sparen. Want dat lukt zelfs niet!

Je hebt een leasepaard toch? Is hij gratis? En heb je DUO gebeld met de vraag waarom je gekort bent? Want ik ken niemand die gekort is. En wat ben jij ontzettend rijk dat jij je druk kunt maken om kleding.

Probeer verder eens te solliciteren bij de thuiszorg, horeca, inpakwerk, ben je al bij een uitzendbureau geweest?

Ja ik heb leasepaard, hoef niet te betalen omdat ik hun help...
DUO gebeld, moeders is 2012 omhoog gegaan. Mijn moeder weet van niks. Die is namelijk niet omhoog gegaan.
En wat bedoel je überhaupt met dikgedrukte stukje? Ik maak me er niet druk om!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:20

Hanna_94 schreef:
KarmaWitch schreef:
vuurneon: thnx voor de tip, ben daar sowieso al mee bezig... Alleen ja is verdomd lastig. Supermarkt ben ik te oud voor, bij die en die winkel heb je die en die opleiding weer nodig of zoeken ze BBL'ers...

Dit snap ik nou echt niet. Als jobstudent kan je toch werkelijk overal gaan werken? Vooral horeca, daar zoeken ze altijd jobstudenten. Ik ben bij welgeteld 1 restaurant gaan aankloppen, en daar werk ik nu al 3 jaar als jobstudent. Mijn broer heeft 2 weken geleden gaan aankloppen bij een kebabzaak, mocht meteen beginnen.
Oké, ik zeg niet dat je veel geld zult verdienen (alhoewel als je ook in het andere kleurtje werkt...), maar dat scheelt toch weer.
Ik woon niet in Nederland, maar kan me toch echt niet voorstellen dat er zo een groot verschil opzit dat jij niet aan een bijbaantje geraakt.

Hier blijkbaar niet... Ik heb werkelijk bijna overal in mijn woonplaats al gevraagd en gedaan...

Lieveli: Ik mag niet in thuiszorg wegens opleiding.
Horeca ben ik overal al langs geweest, inpakwerk is compleet helemaal niks voor mij, tenzij je mij met een burnout thuis wil hebben & uitzendbureau sta ik al 3 jaar ingeschreven...
Ik doe het heus wel. Bah jij reageert zo negatief op mij...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:22

Wat betalen de "buitenlanders" dan aan zorgpremie?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:24

Euhm kleine 65 euro ongeveer...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:24

shilady schreef:
Wat betalen de "buitenlanders" dan aan zorgpremie?

69E, mits ze verzekerd zijn via hun werkgever.

Er zijn meerdere Nederlanders die een collectieve zorgverzekering hebben via het werk, waardoor de premie lager is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:25

Rond de 65 euro stond gisteren in de nieuwsberichten. Dmv een collectieve verzekering kan hij nog lager uitvallen.

Brainless: zo laag is voor nederlanders neit mogelijk hoor met alleen collectieve zorgverzekering, tenzij je de maximale eigen risico neemt van (uit mijn hoofd) 850euro

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:27

Maar 'wij' kunnen dan weer zorgtoeslag krijgen als wij te weinig verdienen à 72 euro voor 1 alleen. Dus betaal je veel minder zelf aan een basis verzekering.

Overigens ter aanvulling:

U wordt gedetacheerd naar Nederland vanuit een EU- EER- of verdragsland of Zwitserland

Bent u gedetacheerd in Nederland via een 101-verklaring en komt u uit een EU- of EER- of verdragsland of Zwitserland? Dan blijft u verzekerd via het zorgstelsel van het vestigingsland van uw werkgever. U kunt bij uw buitenlandse verzekeraar een E 106 Formulier aanvragen, waardoor u recht heeft op medische zorg in Nederland.

U gaat werken in Nederland vanuit een ander land

Woont u niet in een EU- EER- of verdragsland of Zwitserland en gaat u in Nederland werken (in loondienst of als zelfstandig ondernemer), dan moet u een Nederlandse basisverzekering afsluiten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-14 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:30

Ik dacht dat alleen rechtse partijen vooroordelen hadden over bepaalde groepen in de samenleving ? Klinkt heel sociaal dit :')

Citaat:
Wacht maar tot het geld nog harder binnen stroomt....dan gaat je neus omhoog en is het byebye vrijwilligerswerk...

De gemiddelde VVD'er doet niets als er geen geld tegenover staat.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:31

En bedenk dat ook door al die lage zorgpremies en nu zo ontzettend bezuinigd moet worden op ziekenhuizen, verpleeghuizen, thuiszorg etc. Het moet ergens van betaald worden, en dat hebben wij er blijkbaar met elkaar niet meer voor over. Iedereen blij met een tientje minder zorgpremie, en ondertussen verliezen duizenden hun baan. Rare kromme wereld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:36

Ninia schreef:
En bedenk dat ook door al die lage zorgpremies en nu zo ontzettend bezuinigd moet worden op ziekenhuizen, verpleeghuizen, thuiszorg etc. Het moet ergens van betaald worden, en dat hebben wij er blijkbaar met elkaar niet meer voor over. Iedereen blij met een tientje minder zorgpremie, en ondertussen verliezen duizenden hun baan. Rare kromme wereld.

Dat heeft niets met elkaar te maken.
De regering/gemeente betaald de verpleeghuizen/thuiszorg.
Het geld van je premie gaat naar je verzekering en die betaald het ziekenhuis ed, dit geld gaat niet naar de verpleegtehuizen toe.
De verzekeringen hebben al een aardig voorraadpotje staan.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:37

ik vind het niet kunnen dat KarmaWitch zich nu moet gaan staan verdedigen en verantwoorden hoe zij er financieel voorstaat en of het niet verstandig zou zijn om een baantje te nemen. Men wil niet altijd iets veranderen voor zich zelf. Maar soms ook gewoon voor de omgeving!

Ik neem aan dat als je nog aan de studie bent, het wel een tijdje zwaar zou kunnen zijn, maar je bent bezig met een toekomst om deze situatie te veranderen.... maar als je niet meer anders kan (bv lichamelijk)....dan kan ik mij zeer goed voorstellen dat er iets zou moeten veranderen als je onderaan de ladder hangt.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:40

KarmaWitch schreef:
Hier blijkbaar niet... Ik heb werkelijk bijna overal in mijn woonplaats al gevraagd en gedaan...

Horeca ben ik overal al langs geweest, inpakwerk is compleet helemaal niks voor mij, tenzij je mij met een burnout thuis wil hebben & uitzendbureau sta ik al 3 jaar ingeschreven...

Ik snap dat dit niet tof is, ik zou het zelf ook niet doen.
Maar wat ik dan niet snap (ik weet overigens niet of jij dit echt heb gezegd, dus meer algemeen) is dat er hier gezegd wordt dat de buitenlanders ons werk afnemen. Maar kijk, hier heb je het. Wij willen helemaal geen inpakwerk doen, en dit wordt dan ingevuld door de buitenlanders.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:44

Brainless schreef:
Ninia schreef:

Dat heeft niets met elkaar te maken.
De regering/gemeente betaald de verpleeghuizen/thuiszorg.
Het geld van je premie gaat naar je verzekering en die betaald het ziekenhuis ed, dit geld gaat niet naar de verpleegtehuizen toe.
De verzekeringen hebben al een aardig voorraadpotje staan.

Het heeft alles met elkaar te maken. We zitten nu in een overgangsfase naar de WMO, waar nog enorme onduidelijkheid over heerst bij de gemeenten, en nog een deel in de AWBZ. Ziekenhuizen worden compleet betaald door de zorgzekeraar. En of ze nou een voorraadpotje hebben of niet, de zorg moet enorm bezuinigen omdat de budgetten steeds lager worden.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:46

Hanna_94 schreef:
KarmaWitch schreef:

Ik snap dat dit niet tof is, ik zou het zelf ook niet doen.
Maar wat ik dan niet snap (ik weet overigens niet of jij dit echt heb gezegd, dus meer algemeen) is dat er hier gezegd wordt dat de buitenlanders ons werk afnemen. Maar kijk, hier heb je het. Wij willen helemaal geen inpakwerk doen, en dit wordt dan ingevuld door de buitenlanders.

Ik wil het wel doen, maar wegens iets persoonlijks (mag je via pb vragen, ga ik hier niet melden) kan ik dat niet uitvoeren, tenzij je me met een burn-out op de bank wil hebben

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:47

Dat klopt deels, ninia, maar vergeet niet dat de kosten van zorg nog ieder jaar groeien. De zogenaamde bezuinigingem betekenen niets meer als dat we minder hard mogen groeien als we willen.